تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۱۲۶۰۰

«سعیده» از پدر می‌گوید که تک فرزند خانواده بود و شهید شد

۱
۱
کبنا ؛ویژه برنامه «عبور از دلبستگی » جهت پاسداشت شهید والا مقام «سید قادرخیراندیش» در کهگیلویه برگزارشد.

به گزارش کبنا از دهدشت در این یادواره دکتر «سعیده خیراندیش» فرزند شهید والا مقام «سید قادر خیر اندیش» با افتخار از پاکبازی پدر یاد می‌کند.
سعیده خیراندیش بیان داشت: روزی در این کشور جنگ شد، جوانان زیادی برای دفاع از وطن و مردم بی دفاع به پاخواستند و جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
شهید «سید قادرخیر اندیش» از این دیار (روستای چهارمه) از دل مردمی رنج دیده و در دامان خانواده ای صاف و زلال پرورانده شد، شروع جوانی ایشان با دوران انقلاب و پس از آن جنگ تحمیلی موازی شد.
پدر تک فرزندخانواده و عصای دست پدر و مادرش بود، خانواده نوپایی داشت، دست و پاهایش به خانواده‌اش بسته بود همانطورکه دل نوشته‌های ایشان بر این امر صحه می‌گذارد «خدایا عاشق جبهه و جنگم، بسیار دوست دارم در جبهه‌ها در کنار رزمندگان اسلام باشم، ولی با پدر و مادر پیرخود چه کنم؟ تنها فرزند خانواده‌ام، بعد از من، یاور و سرپرستی ندارند پروردگارا خود شاهد بودی که بارها تصمیم گرفتم در کنار رزمندگان اسلام تفنگ به دست بگیرم و در برابر دشمن از مردم دفاع کنم، ولی توفیق نصیبم نشد و تنها پدر و مادر پیرم سد راهم بودند. با این حال از بدو ورود به کمیته امداد برای خدمت رسانی به محرومین، بارها به جبهه عزیمت ودر خطوط مقدم، رزمندگان را زیارت کردم.»
وی ادامه داد: آنچه می‌توان از یادداشت‌های ایشان فهمید این است که تصمیم گیری بین خدمت رسانی به مردم (محرومین) و در کنارخانواده ماندن و امداد رسانی به رزمندگان در جبهه حق علیه باطل، بسیار فکر ایشان را مشغول داشت.
پدر دل در جاده عاشقی نهاد، اگر چه خدمت رسانی به جبهه‌ها وظیفه شرعی و قانونی او نبود، اما احساس وظیفه کرد.
هیچ شریعتی از انسان جان شیرین طلب نمی‌کند اما گویا  پدر یقین داشت که برای رسیدن به مقصود (پروردگار) باید همت خود را بلنددارد و امور عالی را دنبال کند. او بلند پروازی کرد به راستی درس آزادگی را از دامان پاکی (خانواده) که او را پرورانده بود آموخت وبرای دفاع از وطن راهی جبهه شد.
سعیده خیراندیش فرزند شهید «سید قادر خیراندیش» در پایان اظهار کرد: امروز مردم خسته و ناامیدند، مسئولان باید بداند که همیشه حق با مردم است امید می‌رود به درد این مردم سخاوتمند برسند پیش از آنکه خیلی زود دیرشود.
شهید «سید قادر خیراندیش» متعلق به یک خانواده و گروه خاصی نیست، بلکه ایشان متعلق به تمامی کسانی است که در سراسر جهان برای استقلال، آزادی و عدالت برخواستند.
پاک می‌بازد نباشد مزدجو
آنچنان که پاک می‌بازد زهو
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
دکتر!!!!!!! قشنگ مشخصه . متاسفم که اینقدر بین شهدای قائل میشن.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1