تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۱۲۳۲۵

بیانیه شورای هماهنگی اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت پیروزی انقلاب

۱
۰
کبنا ؛شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش کبنا، متن پیام به شرح زیر است:
پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع تازه ای در تاریخ ایران به شمار می‌رود. کشوری که چندین هزاره تحت سلطهٔ شاهان و استعمارگران قرار داشت از بند زنجیر اسارت رها شد و سرنوشت آن به دست مردم مسلمان و انقلابی افتاد.
انقلابی که امامش با رساترین فریاد، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد. این انقلاب که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود و به نام "انقلاب اسلامی "در تاریخ انقلاب‌های جهان ثبت شد، تجربه‌ای بی‌نظیر از تلاش مردمی است که خواستند آیین‌ها و آداب دینی را بر زندگی سیاسی خود حاکم کنند.
انقلاب اسلامی واکنشی به بی عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی و خفقان شدید سیاسی و ناتوانی‌های مدیریتی حکومتی سرکوبگر، بی رحم، فاسد، اختلاسگر، دروغگو و بی برنامه بود که منابع و ذخایر کشور را ویران می‌کرد و با تقدیم آن‌ها به بیگانگان، منافع ملی را در معرض خطر جدی قرار داده بود. ناکارآمدی ساختار اقتصادی کشور یکی از عوامل عمده فساد بشمار می‌رفت و فساد مالی گسترده و سازمان یافته در میان قدرتمندان و حاکمان یکی از پایه‌های اصلی نارضایتی مردم و بخش اعظم انتقادها از حاکمیت ظلم و جور بود.
عامل دیگر افزایش تنش‌ها، شکاف میان‌وعده‌ها، ادعاها و دستاوردهای رژیم و انتظارات تحقق نیافته جامعه و گرایش‌های خودکامانه شاه و نقض مکرر قانون اساسی مشروطه و سرکوب و حصر و زندانی نمودن مخالفان و مبسوط الید بودن نیروهای نادان و امنیتی ساواک و تمسک به نظامی گری بود به طوری که عدم تحمل هرگونه انتقاد به شاه و سیاست‌هایش، موجب رادیکال شدن مخالفان حکومت و سوق دادن آن‌ها از رویکرد انتقادی و اصلاحی به رویکرد انقلابی شد. در واقع انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که رژیم پهلوی فرصت اصلاح را از دست داده و شاه زمانی صدای مردم را شنید که دیگر دیر شده بود.
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تبریک به آحاد ملت و بخصوص رشید مردان و زنان آگاه و فرهیخته و همه جوانان استان، با گرامیداشت خاطره رشادت‌ها و مبارزات انسان‌های پاک و از جان گذشته و مبارزان انقلابی، یاد شهیدان راه آزادی و استقلال را ارج می‌نهیم و یادآور می‌شویم: اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و همچنین در موقعیت حساس و سرنوشت سازی از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، مسئولیت ما ایجاب می‌کند تا واقعیت‌ها، ریشه‌ها و آثار گوناگون انقلاب را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بشناسیم تا بتوانیم با برنامه ریزی دقیق و حساب شده ارکان انقلاب را تثبیت کنیم که استمرار هر جنبشی به زنده نگه داشتن انگیزه‌های اصلی آن جنبش وابسته است. انگیزه اصلی مردم مسلمان ایران در رویارویی با رژیم طاغوت همانا تلاش برای ایجاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. با تحلیل دقیق این انگیزه‌ها در مرحله نظر و سپس برنامه ریزی عملی برای اجرای آن‌ها در سطح اجتماع، می‌توانیم دوام انقلابمان را تأمین کنیم.
آنچه امروز در سطح جامعه رخ می‌دهد و یا در لایه‌های زیرین در حال گسترش است نتیجه سال‌ها بی مبالاتی و ناتوانی در برنامه ریزی و عدم توجه به خواسته‌های مردم و مخصوصاً جوانان و آینده سازان است، فساد و دروغ و اختلاس و ارتشا و تبعیض و نابرابری و خسارت‌های عدیده ای که در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و بیشتر در اقتصاد از دولت جریان انحرافی و نوکیسگان تازه به دوران رسیده و غارت‌هایی که صورت پذیرفت تا آنجا پیش رفت که فرصت‌های بزرگ در دوران فروش بی سابقه نفت و ذخایر کشور در آن دولت پوپولیست از دست رفت و انبوه مشکلات و معضلات را برای امروز به ارمغان آورد. زبان‌ها در فضای امنیتی شدید بسته شد و اعتراض و انتقاد و نظرات اصلاح طلبانه دلسوزان نادیده گرفته شد و یا برچسب ضد انقلاب و فتنه گر و نفوذی بر آن نهاده شد.
اعتراضات اخیر در چندین شهر کشور و تظاهراتی که در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، نتیجه قهری آگاهی مردم از فسادها و تبعیض‌ها در میان اهالی قدرت و رشد فزاینده جوانان بیکار و بحران‌هایی است که خانواده‌ها و مردم صبور و انقلابی از اقتصاد بیمار با همه وجود لمس می‌کنند. به بیان جناب آقای سید محمد خاتمی: «در فضایی که کمبودها و نارسایی‌ها در عرصه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و طبیعی فراوان است و انتظارهایی که نوعاً به حق است، ولی برآوردن آن‌ها بخشی بیرون از قدرت مسؤولان و بخش دیگر ناشی از ضعف‌های ساختاری و رفتاری و سیاست‌ها و رویکردهایی است که همه دستگاه‌ها باید سهم خود را در قصور و تقصیر بپذیرند و بخصوص باید فضایی فراهم آید که مردم بتوانند خواست‌ها و مطالبات خود را با امنیت و حتی بدون لکنت بر زبان آورند و دستگاه‌های مسؤول را ملزم به پاسخگویی و اصلاح بینش‌ها و روش‌ها و نیز برنامه ریزی سنجیده برای حل مشکلات کنند و دستگاه‌های مسئول نیز به‌جای تحقیر مردم و نمک پاشیدن بر زخم‌های آنان با هدف سیر به سوی همبستگی اجتماعی و ملی به شناخت مشکلات و دردهای مردم و نیز اطلاع‌رسانی درست بپردازند. مبادا که نومیدی از اقدام‌ها و دلخوری از تبلیغات رسمی و بی توجهی به رأی و اراده ملت سبب کاهش امید به آینده شود و مردم رو به رسانه‌ها و پایگاه‌ها و محافلی بیاورند که خیر مردم را نمی‌خواهند و هدفی جز تضعیف اصل نظام، مأیوس کردن مردم از بهبود اوضاع و حتی تحریک عمومی به خشونت و افراط گرایی و تخریب ندارند.
البته دشمن از هر زمینه و فضا سوء استفاده می‌کند و در این موقعیت ممکن است بسیاری از کسانی که درد و درخواست به‌حقی دارند نیز از مدار مدارا و قانون و انصاف خارج شوند.
در این شرایط فاجعه است که اگر گروه‌های اجتماعی و کسانی که درد و مطالبه‌ای دارند و حتی معترض‌اند به‌درستی دیده نشوند و حتی گاه آشوبگر و اغتشاشگر به‌حساب آیند.
ایران عزیز ما امروز بیش از همیشه نیازمند همدلی، همکاری و آینده نگری است.
با آنان که از مردم و مطالبات آنان سوءاستفاده کرده، بر طبل خشونت و تخریب و حرکت بر اساس برنامه‌های مخرب خواستاران فروپاشی و از هم پاشیدگی اجتماعی کوبیده‌اند تفاوت و تمیز قائل شد.
حکومت باید بیش از هر بخش دیگری از جامعه ایفای مسؤولیت و نقش کند. باید از تنگناها و بحران‌ها با تدبیر گذر و مسیر حل و فصل بنیادین مسائل جامعه را هموار کرد.
ایران متعلق به همه ایرانیان است و دستگاه‌های مسئول که اعتبار و مشروعیت خود را از مردم گرفته‌اند در برابر این مردم مسئول هستند و باید حق حرمت آنان را پاس بدارند. باید راه گفتگو و تعامل گشوده شود و عرصه بیان مطالبه‌ها و حتی اعتراض‌های قانونی باز شود و نخبگان و مردم چون گذشته نسبت به امنیت کشور و ثبات آن که شرط لازم برای توسعه پایدار و همه جانبه و تحقق آزادی و عدالت و اسقرار مردم سالاری است هوشیار باشند.»
اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن دعوت مسئولین به صبر و متانت و دوراندیشی و امید دادن به مردم، بر این نکته مهم تأکید می‌نماید که: تنها راه پیش رو، ایجاد اصلاحات در همه زمینه‌ها و فرصت دادن به جوانان و رفع مشکلات آنان و ایجاد اشتغال و برخورد قاطع با رانت خواران و فسادکنندگان است، باید صدای مردم را شنید و در جهت رفع خواسته‌های برحق آن‌ها گام برداشت. اعتراض و انتقاد حق قانونی مردم است و به اصلاح امور می‌انجامد و باید اصلاحات و اندیشه اصلاحی را برای گذر از بحران‌ها غنیمت شمرد.
چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب خجسته باد
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲/۱۱/۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما

لر
United Kingdom
این وری, اون وری دیگه تمومه ماجرا
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1