تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۸
کد مطلب : ۳۱۲۲۸۹

در سفر استاندار به گچساران چه گذشت؟ / گلایه از مدیران و طولانی شدن پروژه‌ها + توضیحات تاجگردون در باره پروژه‌ها

۱۲
۰
کبنا ؛سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به گچساران چگونه گذشت؟
به گزارش کبنا از دوگنبدان، علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اولین روز از دهه فجر با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس، معاونین استانداری و جمعی از مدیران کل به گچساران سفر کرد.
در این سفر احمدی استاندار ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا از پروژه‌های در حال انجام این شهرستان بازدید و در جلسه بررسی پروژه‌های شهرستان گچساران که با حضور مدیران برگزار شد، شرکت کرد.
علی محمد احمدی در حاشیه مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با اشاره به آغاز سی و نهمین فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام راحل فرمودند: «انقلاب ما انفجار نور بود» و واقعیت هم این است که سیر تحول انقلاب اسلامی از خرداد ۴۲ که حضرت امام (ره) نهضت اسلامی خودشان را آغاز کردند تا ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید، فرازهای بسیاری از جمله هشت سال دفاع مقدس، تحریم و نظام سلطه علیه در مسیر انقلاب را به همراه داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۸ سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و دهه اخیر که با تحریم‌های نظام سلطه همراه بوده همه و همه نشان داد که راهی که امام راحل برای ملت ما ترسیم کردند راه عزت، استقلال و سربلندی ملت بزرگ ایران بود.

احمدی تصریح کرد: امروز قدرت‌های بزرگ دنیا تحمل آن را ندارد که ایران مردم سالاری و در راستای منافع خود در عرصه ملی و بین المللی حرف برای گفتن داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و به ویر احمد با بیان اینکه امام راحل این مسیر را شروع کردند و در سال ۵۷ به پیروزی رسید، عنوان کرد: اداره کردن هشت سال دفاع مقدس و روزهای دشوار و بعد از آن راه اندازی جهاد سازندگی خیزیش و جهش ملی کشور در عرصه‌های مختلف نشان دهنده نبوغ مختلف فرزندان این ملت است.
احمدی بیان کرد: اما امروز نظام سلطه تحمل توانمندی‌های ملت ما را ندارد و آنها مدام بهانه موشک و تاسیسات هسته‌ای ما را دارند در صورتی که برای زراد خانه‌های آنها، موشک‌ها و بمب‌های ما درقیاس با توان فیزیکی‌شان قابل مقایسه نیست، اما درحقیقت دشمنان به دنبال این هستند تا حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند.
وی تصریح کرد: دشمنان در تلاشند تا سرعت رشد ملت ما را کُند کنند و ما را در این مسیر به فرسایش بیاندازند، لذا همه نظام سلطه و همه جهانخواران و همه کسانی که تاب عزت و استقلال ملت‌ها را ندارند، این مسیر را دنبال می‌کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسیری که امام راحل در مقابل ملت ایران قرار دادند همان مسیری است که مقام معظم رهبری دنبال می‌کنند ما را به عزت، سربلندی و رهنمون خواهد کرد.

احمدی اذعان کرد: آن چه که امروز در زیرساختها، در جاده‌ها، کشاورزی آموزش، رفاه مردم و سرانه مسکن یک مقایسه سطحی داشته باشیم آن چه که به همت انقلاب اسلامی رخ داد همه نشان از افتخار این ملت است.
وی با بیان اینکه امروز ما در نیمه راه هستیم و ظرفیت تاریخ ساز و بزرگ ملت ایران ایجاب می‌کند که ما به جایگاه واقعی خودمان در منطقه و در دنیا برسیم و به فضل خداونداین تلاش ادامه خواهد: افزود: امیدوار هستیم در فضای که در سال ۹۷ دولت در مسیری قرار بگگیرد که در رفع موانع تولید، اشتغال، مسکن و رشد عمل کشور را به جایگاهی برسانیم که در خور این ملت باشد.
بازدید از پروژه‌ها
به گزارش کبنا، در ادامه علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت با همراهی سایر مسوولان و مدیران از چند پروژه مهم این شهرستان بازدید کردند. آنان جاده‌های مواصلاتی، پتروشیمی، بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی نرگسی و تأسیسات نفت و گاز گچساران را مورد بازدید قرار دادند.
نشست بررسی پروژه‌ها
در ادامه این سفر، نشست بررسی پروژه‌های شهرستان گچساران با حضور استاندار و غلام‌رضا تاجگردون مورد بررسی قرار گرفت.
احمدی در این نشست، افزود: با توجه به آمار اعلام شده در حوزه پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها در رابطه با بافت فرسوده گچساران، بررسی کارشناسی شده میزان پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها در این حوزه انجام خواهد شد.
احمدی با اشاره به اینکه تحقق و تکمیل پروژه‌های راهسازی شهرستان گچساران ضروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و افزایش بار ترافیکی در برخی محورها، فعالیت بهتر برای تکمیل و بهسازی مسیرهای هدفگذاری شده در شهرستان گچساران مورد تاکید است.
وی مسیرهای گچساران به گناوه و گچساران به باباکلان را از جمله پروژه‌های راه و شهرسازی عنوان کرد و بر عملکرد بهتر دستگاه متولی و پیمان کاران برای تکمیل و بهره برداری از فازهای مورد نظر پروژه‌ها تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جمله پروژه‌های مهم آب منطقه‌ای را آبرسانی به دشت ماهور باشت، دشت لیشتر و دشت امام زاده جعفر دانست و گفت: در برخی از این پروژه‌ها مدیریت و برنامه ریزی صحیح برای بهره برداری به موقع و جلوگیری از خسارات ناشی از عدم تکمیل پروژه‌ها و رفع مشکلات با پوشش آبرسانی به مناطق هدف مورد تاکید است.
وی با تاکید بر ضرورت کوچک سازی دولت با تحقق واگذاری پروژه‌ها و عمل به موضوع خصوصی سازی، ابراز داشت: باید دستگاه‌های استان نگاه مالکیتی و تصدی گری را کنار گذاشته و برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی تلاش کنند.
احمدی همچنین به نیاز نیروی انسانی متخصص در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی و سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به برنامه ریزی مناسب برای آموزش نیروی متخصص بر اساس نیازسنجی بخش و پروژه‌های مختلف اقدام کنند.
این مسوول با اشاره به بررسی پروژه‌های شهرستان گچساران، گفت: بخشی از مسائل مطرح شده را باید مدیران کل پیگیری کنند و مدیران نیز باید اطلاعات کامل و به روز از پروژه‌ها داشته باشند که وقت جلسات صرف مجادلات آماری نشود.
احمدی عنوان داشت: اگر هدف ما رفع مشکلات مردم باشد، اغلب مشکلات با تعاملات بین دستگاهی حل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای هر پروژه باید کار کارشناسی شده و مناسب وجود داشته باشد.
وی گفت: فرسایشی شدن پروژه‌ها و تاخیر در کار مردم، با انتظارات مردم سازگار نیست و امید است با تعامل بین دستگاهی مشکلات حل شود.
احمدی تصریح کرد: بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های در حال اجرای شهرستان‌ها مواردی است که رصد و بررسی نحوه پیشرفت را طلب می‌کند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی جلسه قبلی در شهرستان گچساران، طرح‌هایی از جمله کشاورزی، صنعتی و حوزه راه بررسی شد و واقعیت این است که در برخی پروژه‌ها پیشرفت‌هایی وجود دارد و در مواردی روند کار کند است.
وی افزود: انتظار ما این است که برخی پروژه‌ها که منابع تزریق شده است، پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته باشند.
احمدی گفت: در اینچنین جلساتی نقاط قوت و ضعف پروژه‌ها بررسی خواهد شد و در این شهرستان بستر کافی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و پیشرفت پروژه‌ها باید متناسب با پیگیری‌ها باشد، اما احساس می‌شود سرعت آنچنان که باید مناسب نیست.
استاندار خاطر نشان کرد: امید است با برنامه ریزی مناسب به روند ساخت و تکمیل پروژه‌ها سرعت مناسبی ببخشیم.

در این نشست غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت با اشاره به اعتبارات عمرانی، اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به اعتباراتی خوبی که به استان تعلق گرفته است این پروژه‌ها با شتاب بیشتری اجرا شوند.
تاجگردون با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی این استان اختصاص داده شده، عنوان کرد: از این اعتبارات ۴۰ درصد آن تخصیص داده شده است.
وی گفت: این میزان اعتبار اختصاص داده شده به استان به غیر از اعتبارات خارج از پیوست‌ها است.
تاجگردون در ادامه با بیان اینکه اعتبارات عمرانی این استان دیگر مشکل اعتبار نخواهند داشت، ابراز کرد: اعتبارات تخصیص داده شده از اعتبارات نفت، استانی و ملی است.
وی در خصوص لایحه بودجه گفت: عین لایحه‌ای که برای بودجه سال آینده تنظیم شده بود خوشبختانه تأیید شد.

نماینده مردم گچساران و باشت خاطر نشان کرد: برخی از دوستان نقطه نظراتی داشتند برخی مطالب سیاسی و اقتصادی بود.
تاجگردون بیان کرد: در این میان دو نقطه نظر داشتند که ما آنها را کاملاً شفاف سازی کردیم.
وی افزود: با توجه به ۶۹ درصدی رأی به بودجه می‌توان گفت که در ۶ سال گذشته ما امسال بالاترین آرا را در کلیات داشتیم.
نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: تلاش می تا با بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی منطقه موانع بر سر راه آنان را مرتفع کرده و شاهد شتاب هر چه بیشتر این پروژه‌ها بوده و رضایت مردم را فراهم کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد هشت پروژه از اعتبارات نفت به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرا است، اظهار کرد: احداث سالن ورزشی چند منظوره ویژه بانوان در روستای سرآب ننیز با اعتباری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال که تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
تاجگردون افزود: همچنین احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در روستای لیشتر خیرآباد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال که به مناسبت دهه فجر در این روستا کلنگ‌زنی خواهد شد.
 
وی به دیگر سالن ورزشی در روستای امامزاده جعفر اشاره و عنوان کرد: این سالن نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال که از اعتبارات نفت در این روستا در حال احداث است تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
تاجگردون ابراز کرد: احداث چهار چمن مصنوعی از اعتبارات نفت در روستاهای جهاد آباد، دیل، پادوک، پشه‌کان و چهار بیشه علیا در این شهرستان از اقدامات خوب نفت در این شهرستان است.
وی به چمن مصنوعی روستای جهادآباد تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز کرد: چمن مصنوعی دیل، پشه‌کان، پادوک و چهار بیشه علیا به مرحله مناقصه رفته است.
تاجگردون ابراز کرد: سالن بابا کلان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۵۵۰ ریال در حال اجراست.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی خانه جوان گچساران با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال و جاده تندرستی با اعتباری یک میلیارد ریال در صورت تامین زمین تا پایان سالجاری آغاز خواهد شد.
وی ابراز کرد: ۴۸ طرح عمران روستایی با اعتباری بیش از ۱۳۶ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در مناطق کمتر توسعه یافته این شهرستان در حال اجراست.
تاجگردون ابراز کرد: ۶ طرح بزرگ راهسازی با اعتباری بیش از ۲ هزارو ۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجراست.
وی گفت: قطعه یک محور گچساران -پازنان -رگ سفید با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجراست.
وی ادامه داد: قطعه سوم این پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به طول ۱۰ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال اجراست.
تاجگردون افزود: قطعه چهارم طرح عمرانی گچساران -پازنان -رگ سفید با پیشرفت ۳۵ درصد به طول ۶/۵ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
وی گفت: فاز یک و ۲ محور گچساران بابا کلان به طول ۱۶ کیلومتر با اعتباری بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای ۶ طرح فرهنگیاجتماعی در بافت فرسوده دوگنبدان عنوان کرد: احداث کتابخانه عمومی، مرکز فرهنگی هنری، ساماندهی خیابان بلادیان، احداث پایگاه‌های سلامت از جمله طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در حال اجرای این شهرستان است.
وی گفت: تا کنون یکهزارو ۷۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دو گنبدان برای گرفتن مجوز ساخت به شهرداری ارجاع اده شده است.
تاجگردون عنوان کرد: از مجموع یک هزار ۷۰۰ واحد، تعداد یک هزار و ۴۵۰ واحدمجورز ساخت و ۸۸۰ واحد در مرحله انعقاد قرار داد با بانک‌های عامل و تعداد ۴۰۰ واحد در مرحله تهیه نقشه واحدهای مسکونی خود هستند.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به همکاری نکردن برخی از بانک‌های عامل با اهالی بافت فرسوده دوگنبدان گفت: بانک ملی تا کنون به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات عمل کرده که جای تقدیر دارد.
تاجگردون ادامه داد: یک هزار و چهل نفر در پتروشیمی گچساران تحت هشت شرکت در پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستندکه از این تعداد ۶۷ درصد نیروی کاری در این کارخانه بومی منطقه هستند.
این مسوول در ادامه با اشاره به زمان بهره‌برداری پتروشیمی گچساران گفت: پتروشیمی گچساران در سال ۱۳۹۷ به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.
تاجگردون در ادامه به اداره راهداری گچساران اشاره و عنوان کرد: امسال مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به راهداری گچساران تخصیص داده شده که از این میزان ۲۰ میلیارد ریال استانی و ۱۰۰ میلیارد ریال ملی است.
وی گفت: روشنایی محور گچساران باشت به طول ۱۳ کیلومتر در حال انجام، که از این میزان ۹ کیلومتر تاکنون اجرا شده است.
تاجگردون گفت: طرح تامین آب در مناطق دشت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتاری لیشتر، سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد و علی آباد، یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های دشت مور، زمین‌های کشاورزی تنگ انشگتری به میزان یک هزار هکتار از مهمترین طرح‌های در حال اجرای انتقال آب به زمین‌های کشاورزی دیم شهرستان‌های گچساران و باشت است.
وی میزان اعتبار هزینه شده یا پیش بینی شده برای اینی در دست اجرا را پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
 
گلایه از مدیران
در این نشست استاندار کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه  مدیران اجرایی  اطلاعات کاملی از پروژه‌ها و طرح‌ها داشته باشند، اظهار کرد: مدیران اجرایی باید قدرت حل مسائل درون سازمانی را داشته باشند که این خود از هنرهای مدیریت است.

 وی با اشاره به طولانی شدن جلسات و هدر رفت وقت در جلسات برای چالش‌ها عنوان کرد: بخشی از این مسائل داخلی هستند و روسای ادارات با ارتباط با یکدیگر مسئل مربوطه را رفع نمایند.
احمدی  در ادامه با بیان اینکه مدیران می‌توانند با ارائه راهکارها مناسب مشکلات طرحهای عمرانی در دست اجرا را برطرف کنند، اذعان کرد: متاسفانه در جلسه شورای اداری اینگونه مسائل وجود دارد.

دکتر احمدی با ابراز امیدواری برای پیشرفت فیزیکی طرحهای عمرانی و اقتصادی استان گفت: امیدواریم نتایج ارزشیابی عملکرد پروژه‌های عمرانی این استان  نسبت به گذشته وضعیت مطلوب تری پیدا کند.
وی گفت: تا زمانی که زیرساخت های عمرانی در استان تقویت نشود امکان رشد اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال فراهم نخواهد شد و متاسفانه هم اکنون ساز و کار ما با انتظارات مردم سازگار نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: کارهای عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و سخت گذر بودن جاده های ارتباطی آن پرهزینه تر از دیگر نقاط کشور است.
وی با تاکید بر بیشتر نمودن نظارت بر طرح‌های عمرانی خاطرنشان کرد: مسوولان با بررسی و پیگیری مسائل مربوط به حوزه کاری خود مشکلات را به طور مرتب رصد و گزارش کنند.
دکتر احمدی با ابراز گلایه از عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهرستان گچساران با وجود تزریق منابع مالی افزود:  با وجود تزریق منابع مالی پیشرفت خوبی در طرح‌های اقتصادی عمرانی گچساران حاصل نشده که مهمترین دلایل آن پیگیری نکردن مدیران و نظارت کافی مجریان با عدم تخصیص اعتبارات است.

تجمع کارگران اخراجی حراست شرکت نفت گچساران در جلوی استاندار و مسوولان نیز همزمان با سفر احمدی صورت گرفت.
 
برنامه پایانی سفر استاندار به شهرستان گچساران دیدار با خانواده شهید امام قلی عزیزی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
فرودگاه گچساران چی؟ مگه وزیر نفت خودش نگفت باید مشکلاتش حل بشه، چرا اصلا خبری نیست
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون عزیز این مدیران اجرایی هستن که خودت گزاشتی حالا هم خودت پاسخگو باش ما مردم حق اعتراض نداریم اینجوری هم پیش بره تا ده سال دیگه هم پروژه هات جلو نمیره
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
به خدا ما مردم هم مثل شما آقای تاجگردون و آقای استاندار ظله شدیم دیگه از بس کامنت گزاشتیم خسته شدیم مغزمون سوت میکشه دیگه ما که زورمون به این مدیران اجرایی این شهر نمیرسه خودتون انتخاب کردین آقای تاجگردون خودتون هم باید جوابگو باشین ما فقت به خدا میسپاریم.
باوی
Iran, Islamic Republic of
به خدا ما مردم هم مثل شما آقای تاجگردون و آقای استاندار ظله شدیم دیگه از بس کامنت گزاشتیم خسته شدیم مغزمون سوت میکشه دیگه ما که زورمون به این مدیران اجرایی این شهر نمیرسه خودتون انتخاب کردین آقای تاجگردون خودتون هم باید جوابگو باشین ما فقت به خدا میسپاریم.
خدایا ده بس
Iran, Islamic Republic of
باید گفت استاندار گچساران ! نه کهگیلویه و بویر احمد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اینجوری فایده نداره آقای تاجگردون باید یه راه حلی پیدا بشه این مسئولین فقت فکر آینده آقا زاده های خودشون هستن مردم هم کاری ازشون بر نمیاد باید عوض بشن این مدیران.ر منافع خودشون هستن
گچسارانی اصیل
مدیران نالایق سفارشی نتیجه ای جز این ندارد جناب نماینده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام متاسفانه دیروز استاندار و نماینده شهر نفت خیز گچساران به یکی از واحد های عملیاتی بازدید داشتند این بازدید در حد ۵دقیقه بیشتر طول نکشید عکاسان و خبرنگاران همرا نیز شاهد بودند که حتی یک خسته نباشید به کارکنان زحمت کش آن واحد نگفتند.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
مدیرهای ما فقط خوب بلدن فیگور بگیرن، همین. البته اگه این کارو هم نکنن که دیگه هیچی ندارن
واقع گرا
Iran, Islamic Republic of
به امید پیشرفت استانمون اگه عده ای بخیل بزارن خدا داند
محمد
Iran, Islamic Republic of
طرح ارتقاء فرماندار گچساران ب فرمانداری ویژه ب کجا رسید آقای دکتر تاجگردون
رها
Iran, Islamic Republic of
خدا دیده آدم پارتی دار که رفته سر کار شماهم نگران نباشید درست میشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1