تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۱۲۰۹۶

اقدام عملیاتی میراث فرهنگی استان برای اشتغال پایدار

۳
۰
کبنا ؛با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل، تسهیلات ارزان قیمت به مردم پرداخت می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان،در این بین حوزه صنایع دستی و گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد می تواند با استفاده از این تسهیلات نقش مهمی در اقتصاد کشور ایجاد کنند و اشتغال پایداری را در کهگیلویه بویراحمد فراهم کند.
به همین منظور مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد تا کنون جلسات متعددی را با مسئولان بانک ها و دستگاهای اجرایی استان جهت فراهم کردن استفاده مردم از این ستهیلات برای اشتغال پایدار برگزار کرده است.
صبح امروز پنجشنبه ۱۲بهمن ماه ۱۳۹۶مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان به همراه معاونت صنایع دستی و کارشناسان این اداره کل با مسئولان اداره کل کار استان دیدار و گفت وگو کردند.
محمود باقری در این نشست با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه بویراحمد در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت:خوشبختانه در سالهای اخیر استعداد های فراوانی را در استان شکوفا کردیم و اشتغال زایی خوبی در حوزه های صنایع دستی و گردشگری درشهرستانهای کهگیلویه بویراحمد ایجاد شده است.
عضو کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه بویراحمد از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای رونق و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان در سال ۹۶ خبر داد و اظهار کرد:از این مبلغ باید ده درصد در حوزه صنایع دستی و ده درصد درحوزه گردشگری تسهیلات پرداخت شود.
وی تصریح کرد :این اعتبار برای اجرای طرح اشتغال‌زایی در ۱۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است .
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد با اشاره به اینکه اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی از مهم‌ترین اهداف این طرح است افزود:با اجرای این طرح پیش بینی می شود برای بیش از ۶۰۰نفر شغل ایجاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این شنست با تقدیر از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان در زمینه ایجاد اشتغال زایی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای اشتغال زایی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان صورت گرفته است.
پروانه نیکمرام با اشاره به اختصاص اعتباربرای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان گفت: اولویت پرداخت تسهیلات طرح های گردشگری و صنایع دستی بالای ۵۰میلیون تومان است.
وی هدف از پرداخت این تسهیلات را اشتغال پایدار با ظرفیت بالا و تثبیت اشتغال عنوان کرد.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

چشمه گل
Iran, Islamic Republic of
زنده باد باقری
سید
Iran, Islamic Republic of
میراث فرهنگی فقط با افرادی که. پیدا می‌کنه هماهنگ هست
دکتر
India
مهندس باقری خستگی ناپذیر
درود بر شرفتون
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1