تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۱۱۸۹۳

تمجید از تاجگردون و تقدیر از زینل زاده/ شفاف سازی در خصوص کشمکش های شهردار با شورای شهر دوگنبدان

۳۷
۰
کبنا ؛نشست شهردار دوگنبدان با اصحاب رسانه  در پایان یکصد و بیست و ششمین روز کاری مسعود ظفری شهردار دوگنبدان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، در این نشست سه ساعته مسعود ظفری  ضمن خوش آمد گوئی و تقدیراز زحمت کشان عرصه خبر به تشریح عملکرد شهرداری در حوزه های  عمرانی ، فرهنگی و خدماتی  ازبدو ورود خود به شهرداری دوگنبدان پرداخت.
شهرداردوگنبدان گفت: هفت طرح عمران شهری با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال امسال در شهر دوگنبدان اجرا خواهد شد.
شهردار دوگنبدان اظهار کرد: در ایام دهه فجر عملیات اجرایی طرح‌های مجتمع تجاری-تفریحی در ضلع شرقی ساختمان شورای شهر دوگنبدان با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار، فاز دوم پارک ساحلی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و ساخت بلوار شهید پناهپوری با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود.
ظفری تصریح کرد: چهار طرح عمران شهری با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل پارک پونه با اعتبار پنج میلیارد ریال، ساخت پل انتهای جاده پازنان با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار و پارک مهر مادر و کودک با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.
یکهزار و ۶۲۰هزار تن قیر برای آسفالت خیابان‌های دوگنبدان خریداری شد
شهردار دوگنبدان گفت: یکهزار و ۶۲۰هزار تن قیر در سال جاری برای مرمت و آسفالت خیابان‌های این شهر خریداری شد.
ظفری با بیان اینکه از این میزان قیر تاکنون بیش از یکهزار تن مصرف شده بیان کرد: با این میزان قیر خریداری شده ۱۱۴ معابر خاکی این شهر معادل ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت شد.
وی ادامه داد:با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های خدمات رسان معابری که تا چهار سال آینده نیاز به حفاری ندارند تا پایان امسال آسفالت خواهند شد.
ظفری بیان کرد:  زیر سازی میدان فردوسی، هفت تیر و سه راهی تاکنون آماده شده است.
شهردار دوگنبدان با اشاره به مشکلات زیرسازی و فرسوده یا خاکی بودن بخش عمده‌ای از معابر شهر دوگنبدان تصریح کرد: اولویت شهرداری در سال ۹۷ در بخش آسفالت، توجه به محلات کمتر توسعه یافته و حاشیه‌ای است.
ظفری با بیان اینکه حواله بیش از ۶ هزار تن قیر رایگان برای شهرداری دوگنبدان در سال ۹۷ صادر شده افزود: با این میزان قیر می‌توان تمامی معابر خاکی این شهر را آسفالت کرد.
روستای آبگرمو به محدوده شهر دوگنبدان الحاق شد
شهردار دوگنبدان گفت: با تصویب شورای عالی شهرسازی، روستای آبگرمو به محدوده‌ شهری دوگنبدان ملحق شده و طرح جامع شهرسازی در آن در حال اجرا است.
ظفری ادامه داد: بیش از ۴۷۵ واحد مسکونی با جمعیتی بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر در محدوده این منطقه ساکن هستند.
وی بیان کرد: از این تعداد واحدهای مسکونی برای بیش از ۲۰۰ مورد پروانه مسکونی صادر شده و ۲۴۵ واحد مسکونی دارای قدمت بیش از ۱۰ سال است که فاقد پروانه ساخت هستند.
شهردار دوگنبدان گفت: با توجه به اینکه روستای آبگرمو به شهر الحاق شد شهرداری موظف است بر ساخت سازهای این منطقه نظارت داشته باشد.
ظفری تصریح کرد: ساکنان آبگرمو باید برای انجام کارهای قانونی و ساخت و ساز و خدمات رسانی به شهرداری دوگنبدان مراجعه نمایند.
شهرداری الکترونیک در دوگنبدان ایجاد می شود.
شهردار دوگنبدان از ایجاد شهرداری الکترونیک در شهر دوگنبدان خبر داد و گفت: اجرای شهرداری الکترونیک موجب رضایتمندی و کاهش هزینه ها و زمان می شود .
ظفری، اجرای طرح شهرداری الکترونیک را بسیار تاثیرگذار خواند و گفت:  این طرح علاوه بر کاهش ترافیک موجب توجه به مسائل زیست محیطی و ارائه خدمات نوین می شود.
وی ادامه داد این طرح رضایتمندی و کاهش هزینه و زمان را به دنبال دارد و موضوعی ضروری است.
اضافه شدن ۴۰ هزار اصله درخت به فضای سبز دوگنبدان
شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه در سال جاری کاشت ۴۰ هزار اصله نهال جدید در شهر دوگنبدان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: این تعداد نهال تا پایان اسفند ماه در مناطق مختلف شهر کاشته می‌شوند.
ظفری با اشاره به اینکه این نهال ها مختص به شهروندان دوگنبدان است، ادامه داد: شهروندان می توانند از اطلاعات مشاوره ای سازمان برای کاشت درختان استفاده کنند.
طرح نورپردازی در میادین دوگنبدان اجرا شد.
شهردار دوگنبدان از اجرای طرح نورپردازی و نورآرایی میادین شهر دوگنبدان خبر داد.
مسعود ظفری با ارائه گزارشی از روند نورآرایی و تلاش برای بهبود نور در شب، افزود:میادین پرستار،هفت تیر و کتاب شهر دوگنبدان تاکنون نورپردازی و نورآرایی شده است.
وی ادامه داد: در فاز دوم نورپردازی زیر گذر شهید تندگویان و پارک شهر تا پیش از پایان سالجاری اجرایی خواهد شد.
ظفری گفت: زیباسازی و نورپردازی میادین شهری باعث ایجاد فضای بصری جذاب و شاد خواهد شد.
سرانه فضای سبز برای هر شهروند در دوگنبدان ۹،۹ متر مربع است
شهردار دوگنبدان گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند در شهر دوگنبدان ۹،۹ مترمربع است.
ظفری افزود: طرح توسعه فضای سبز دوگنبدان در مناطق مختلف در حال اجرا می باشد و تا پایان امسال سرانه فضای سبز دوگنبدان به ۱۱ متر افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: میزان استاندارد سرانه فضای سبز کشوری بین ۸ تا ۱۲ مترمربع است.
ظفری یادآور شد: آب فضای سبز دوگنبدان از طریق۱۷ چاه تامین می شود .
سامانه ۱۳۷مدیریت شهری شهرداری دوگنبدان راه اندازی شد
شهردار دوگنبدان گفت: سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری شهرداری دوگنبدان با هدف ایجاد زمینه برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری راه اندازی شد.
ظفری افزود: این سامانه همچنین با هدف بیان انتقادات و پیشنهادات، رفع معضلات و مشکلات شهری، مدیریت غیر مستقیم شهروندان بر شهر و دریافت دیدگاه ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات رسانی مطلوب تر و ارتباط هرچه بیشتر شهروندان با مدیریت ارشد شهرداری راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: شهروندان می توانند دیدگاه ها، پیشنهادات و انتقادات خود را در زمینه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، عمران شهری، فضای سبز، فرهنگی و اجتماعی، سیما و منظر شهری و رفع سد معبر در این سامانه ثبت کنند.
شهردار دوگنبدان تاکید کرد: تمامی موارد ثبت شده در این سامانه به واحدهای مختلف شهرداری ارجاع داده شده و پس از حصول نتیجه به شهروندان اطلاع داده خواهد شد.
وی در پاسخ به سئوالی که “چندی پیش در یکی از سایت ها ی محلی مدعی شده بودید که اعضای شورای شهرستان گچساران پس از آنکه منافع خودرا در مقابل شهردار از دست رفته دیده اند، ساز مخالفت با شهردار را کوک کرده اند “بیان داشت:اعضای شورای شهرستان گچساران همگی از دلسوز ترین وکارآمدترین ترین شخصیت هایی هستند که بنده افتخار همکاری با این عزیزان را دارم وهرگونه خبری را دراین خصوص به صراحت  تکذیب می شود.
وی در ادامه افزود: وظیفه اعضای شورای شهر نظار ت برعملکرد شهردار است وخوشبختانه تاکنون مجموعه شهرداری واینجانب بهترین همکاری وتعامل را با اعضای شورای شهر داشته ودرآینده هم از خردجمعی ورهنمود های  آنان بیش از پیش استفاده خواهیم کرد.
وی در پاسخ به نشر خبرها در سایت ها وشبکه های مجازی به نام شهردارگچساران  گفت: اینجانب به صراحت خدمت شما عرض می نمایم هر سخن ونقل قولی از اینجانب درهرسایت وخبرگزاری وشبکه های مجازی تا کنون منتشرشده است،  صحت نداشته وبا صراحت خدمت همه عرض میکنم سخنانی که چندی پیش درخصوص ادعای منفعت طلبی اعضای خادم وتلاشگر شورای شهر گچساران در سایت ها بیان شده است شیطنت رسانه ای بود وبا روحیه هیچکدام از اعضای شورای این شهر همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: ارتباط  ما با اعضای شورا بسیار شفاف و رو به جلو می باشد و در روزها وماه های آینده تحولات بنیادین همکاری اعضای محترم شورا  را با شهرداری را درعمران و آبادانی شهر دوگنبدان خواهید دید.
 
شهرداردوگنبدان در بخشی از سخنان خود  به تعریف و تمجید نماینده مردم شهرستان های گچساران پرداخت و عنوان کرد: شتاب در پروژه ها عمرانی گچساران  و تخصیص به موقع اعتبارات ما حصل تلاش و پیگیری های دلسوزانه تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت می باشد.
ظفری گریزی به گذشته و عملکرد شهردار سابق زد و بیان کرد: زینل زاده شهردار سابق دوگنبدان فردی توانمند و دلسوز بود.
گفتنی است:  درپایان این نشست خبری شهرداردوگنبدان با اهدای لوح تقدیر وهدایایی از خبرنگاران  تجلیل بعمل آوردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ممیرو
Iran, Islamic Republic of
مهندس زینل زاده تکرار نخواهد شد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
زینل زاده بهترین شهردار تاریخ نه چندان طولانی شهر گچساران بوده و خواهد بود
نظاره گر
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون و زینل زاده زوج بسیار مناسبی در جهت آبادانی شهر بودند. باید دید ترکیب تاجگردون و ظفری در مدیریت شهری چگونه خواهد بود؟
کا رحمان
Iran, Islamic Republic of
آقای شهردار محله باغ فردوس در ادوار گذشته توشط شهرداران قبلی به فراموشی سپرده شده بود .نه پارکی و نه فضای سبزی و نه ابزار و ادوات ورزشی و بازی برای ساکنین این محله در نظر گرفته نشده است. روزی نیست که در محل تقاطع باغ فردوس به بلوار اصلی روبروی ایستگاه آتش نشانی عابری از ساکنین این محله با خودروهای با سرعت بالای در حال تردد در این بلوار برخورد نکنند نصب یک پل آهنی واقعا ضروری است
شفیعی
Iran, Islamic Republic of
واقعا اقای ظفری انسانی پاک و کار بلد هستن وجود ایشون بر مدیریت شهری دوگنبدان باعث ترقی و پیشرفت شهرمون خواهد شد شورای شهر با یه مقدار دور اندیشی و اینده نگری ،و با بهره بردن از تخصص دکتر ظفری ،هم اینده سیاسی خودشون و هم به اینده زیرساختی شهرمون گچساران امیدوار باشیم .
شرکت نفت
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای ظفری انصافا انسانی شایسته و مدیری قابل احترام میباشد
سلمان
Iran, Islamic Republic of
شهردار گچساران میبایست بدهکاری های شهرداری را که چک آنها هم امضا شده بود و اکنون آنها را باطل کرده پرداخت نماید.
محمد حسینی نیک
Iran, Islamic Republic of
اقای ظفری خودتوخسته نکن وتاجگردون ازت حمایت نمیکنه
دوسداشتنی
Iran, Islamic Republic of
اقای زینل زاده خوب بود ولی هیچ وقت به کاردانی و پرتلاشی شهردار گچساران نخواهد رسید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چرا به دروغ میگین نظر مردم فقت به حرف زدن نیست که تا کی مردم رو گول میزنین البته مردم که گول شماها رو نمیخورن مردم شماها رو به دست خدا سپردن واقعان اینقدر ضعیف خدمات رسانی میکنین که دیگه مردم نمیدونن باید چی بگن.حالا هم تعریف و تمجید از هم دیگه میکنین.تعریف از مردم صبوری انجام بدین که تا العان به پای شماها مسئولین سوختن.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
ظفری اگه دوست داره هنوز مردم از آقای زینل زاده تعریف و تمجید نکنن و یک شروع خوب داشته باشه و سالهای سال تو قلبها بمونه و توی ذهن ها باید تا جون داره کار کنه زحمت بکشه حاشیه ها رو دور کنه اینهایی که میگن مدیریتش ضعیف رو با مدیریت قوی نشون بده که اشتباه فکر میکردن.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم دیگه فهمیدی ک قراره استیضاح بشی باز با ... دست به دامن تاجگردون شدی انتصاب که کار ... تاجگردون بود حالا ببینیم اینار چیکار میکنن واست
سید
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون چکار کرد فقط بلد هست از کارمندان نفت و حقوق چندرغازشون بگه جناب ظفری بفکر ... باش بچسب تا چهر سال زودتر تمام نشده
کارمند
Iran, Islamic Republic of
زنده باد خبرنگار محبوب اکبر کرمی مشاور رسانه ای فرماندار وشهردار گچساران. ?
ناشناس
Europe
خودت هم میدونی که این جایگاه برات ....با عملکرد ۱۲۶روز خودت کلی نیرو را از تاج گردون بدبین کردی .اقای تاج گردون دوسال آینده خواهی دید که چه ریزش آرایی داری.
نریمان
Iran, Islamic Republic of
آقای قلندری همانطوری که ۴ سال با تمام توان از زینل زاده حمایت کردی شایسته در حال حاضر هم از شهردار جوان و آکادمیک دوگنبدان جناب آقای دکتر ظفری حمایت بکنید تا در عمران و آبادانی این شهر وقفه ای ایجاد نشود.یا حق
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه درشهر داری دوگنبدان عادت شده که هرشهرداری برای اینکه بگن خوب کار میکنه وبر اوضاع تسلط داشته باشه حتما باید بد اخلاق باشه حتی ظفری که یکی از ویژگیها ش خوش اخلاقی وخوش رویی هست بی میل به ادامه این عادت غلط نیست بخدا پرسنل شهرداری ...... نیستند که هر چهار سال باید توسط یکی تحقیر بشوند شهردار عزیز خواهش میکنم این سنت غلط را برانداز
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
والله تاجگردون بچه های گرمسیر را .... .بنازم سید قدرت حسینی را هم چپ و هم راست بویراحمد گرمسیری منتطرن ما فریب تاج را دیگه نمیخوریم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردا چند پیشنهاد دارم برای هر چه بهتر شدن شهر و محدوده اطراف ان:
۱- ایجاد یک وب سایت برای شهرداری گچساران که اقدامات و خدمات و روند پیشرفت پروژه ها به صورت روزانه یا هفته ای اعلام بشه.
۲- درکنار کاشت نهال در بحث نگهداری از ان هم توجه کافی بشه و اینکه هر دستگاهی خودسرانه اقدام به قطع درختان معابر نکنه
۳- حل و فصل مشکل نور و تعریض جاده کمربندی که خطرات زیادی برای شهروندان در استفاده از این جاده به بار اورده
۴- اولویت دهی به شهرهک ها که عمدتا دارای معابر خاکی هستند جهت اسفالت کردن معابر نسبت به کوچه ها ومحلاتی که لااقل یک بار اسفالت رو به خودشون دیدن تا تاکسی ها و ماشین ها بتونن در این شهرک ها به راحتی تردد کنن.
۵- اجرای پروژههایی که باعث درامد زایی برای شهرداری بشه در کنار پروژه های جاری
۶- عدم الحاق روستاهای اطراف به گچساران تا زمانی که زیرساختهای لازم برای ملحق شدن به شهر رو کسب کنن تا حداقل بار مالی رو برای شهرداری داشته باشه.
۷- انجام اقدامات فرهنگی جهت بالا بردن فرهنگ شهرنشینی مخصوصا برای افرادی که تازه از روستاها به شهر مهاجرت کردن تا تبعات ناشی از تفاوت فرهنگی به حداقل برسه. بخوصوص در بحث حفظ فضای سبز شهری و نظافت معابر و نگهداری از شهر توسط خود شهروندان
۸- ارائه یک طرح جامع برای سامان دهی کانال های سیل بند به گونه ای که شهروندان نتونن از این کانالها به عنوان سطل زباله استفاده کنن تا باعث تجمع حشرات موزی بخوصوص سوسکها و پشه ها در منازل نباشیم با همکاری شرکت نفت در بحث تامین بخشی از بودجه.
۹- توجه بیشتر به بحث پاکیزگی شهر و توجه به این نکته که مردم به صورت خودکار زمانی از پیاد رو به عنوان محلی برای ریختن نخاله استفاده میکنن که پیاده رو و معبر خاکی و ناهموارباشه و یا محلی باری این کار نداشته باشن
مردم بی گناه
Iran, Islamic Republic of
ظفری چرا ۴۰نفر فضای سبزی که اخراج کردی تا اقوام خودتو بیاری سرکار برشون نمیگردونی چوب خدا صدا نداره ......
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
ظفری فقت میتونی با کار کردن خودت رو به همه ثابت کنی.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار جوان آقای ظفری.هرمدیری باشد فرصت میخاهد برای اجرایی کردن برنامه های خود.جناب آقای زینل زاده فرصت خوبی داشتن.حال باید به ظفری اعتمادکرد وفرصت داد.تا انشاالله بتونه خودش روبیشترنشون بده.
کارمند شهرداری
Iran, Islamic Republic of
مهندس زینل زاده کجایی که یادت کنم
جان را فدایت کنم
بی کله
Iran, Islamic Republic of
در جواب شماره هفت باید بگم ای برادر درسته فشار روت زیاده اما یه پیشنهاد دوستانه بهت میدم اینقدر فشار به خودت نیار برا ... خوب نیست، آخه تا چهار سال دیگه خودتو زجر کش میکنی برادر،،،
باشت
Iran, Islamic Republic of
واقعا زینل زاده مردی پرتلاش خوب که انصافا کسی مث اون پیدا نمیشه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
چرا کارها خوب پیش نمیره اگه کاری هم میشه خوب انجام نمیشه به خدا دیگه خسته شدیم شورای شهرمون که غیر متخصص در امور شهری شهردار با مدیریت ضعیف.مردم دیگه براشون مهم نیستن.یه روکش آسفالت نمیریزن همش چاله چوله خرابی ماشین هامون داغون شدن به خدا خط کشی انجام میدن یک ماه دیگه پاک میشه خط ویژه نداریم وخیلی مسائل دیگه که انجام نمیدن شهر خیلی بی روح آدم افسرده میشه تو این شهر نه نقاشی روی دیوار زیر گزر شده نه جاهای دیگه نه فواره ای نه پارکینگ طبقاتی نه آبشارهای مصنویی هیچی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام ، با تشکر از مسئولین و زحمتکشان سایت خبری کبنا نیوز و به خصوص آقای قلندری ، درود و سپاس بر شهردار محترم شهرمان دکتر ظفر ی که شبانه روز خود را وقف رفاه و آسایش مردم شهر خود کرده ، انتظار میرود گردانندگان سایت های محلی بویژ ه کبنا نیوز حمایت خود را از عملکرد صحیح و بجای شهردار در اطلاع رسانی درست به مردم بعمل آورد ،
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
آقا این خیابون بلادیان رو زود جمش کنید مردم ظله کردین
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
رسانه های عزیز باید از شهردار بخوان که برنامه هاش رو جدی تر پیگیری کنه یه فکری به حال ترافیک بکنه
مکانیکی جاده پازنان
Iran, Islamic Republic of
اکبر کرمی را عشق است.دوستت داریم. از این به بعد بیشتر در رسانه ببینمت
بامشیخی
Iran, Islamic Republic of
قطعا رسانه میتواند نقش موثری و کلیدی در معرفی عملکرد شهردار خوش آتیه گچساران داشته باشد.آقای قلندری عزیز حمایت حمایت
وحيد
Iran, Islamic Republic of
یه بنر دیگه فردا براش بزنید و تجلیل کنید ، بنر لازمه این کار
با انصاف
Iran, Islamic Republic of
شهردار تا الان بی نقص بود وبه جرات قسم میخورم که هیچ مسئولی به پاکدستی باسوادی،مسئولیت پذیری به پای مهندس ظفری نخواهند رسید و اما نکته دیگه این که اونایی که تعریف و تمجید میکنند از زینل زاده نه بخاطر این که واقعا از زینل زاده راضی هستن بلکه اون یه ابزاری میدونن برای ضدیت با ظفری،وگرنه....و
پیمان
Iran, Islamic Republic of
باسلامخدمت شهردارمحترم کوچه سوم جنوبی کارکنان دولت اسفالت شده ولی متاسفانه به علت پوسیدگی لوله اب اصلی زیراسفالت لوله مجددا شکسته شده وباعث کنده کاری مجدد شده لذا خواهشمندیم در این باره اقدامات لازم را مبزول فرمایید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
انصافا من یه ملاقات با شهردار داشتم بسیار انسان متین و خوش برخوردی استپ
همشهری ارشادی
Iran, Islamic Republic of
انصافا من یه ملاقات با شهردار داشتم بسیار انسان متین و خوش برخوردی است .
نازمکان
Iran, Islamic Republic of
راسته دو نفر از اعضا شورای شهر که توی .ی هم هستند و سابقه حضور در شورا را داشته اند وارد جریانهای شده اند و گزارش آن دو نفر به سازمان بازرسی هم کشیده شده چرا این دو نفر عضو شورا رو به مردم معرفی نمیشن با نام نظام مهندسی وارد شورا میشوند مرحله بعد سر از . و"""""در میاورند آقای قلندر عزیز لطفا ارائه دهید ممنونم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1