تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۳۱۱۷۴۵

تجمع کارگران در جلوی شورای شهر یاسوج / بکارگیری بدون حساب و کتاب نیرو در شهرداری یاسوج / مدیران متهم به بکارگیری نیروهای فله‌ای پاسخ دهند

۶
۰
کبنا ؛ 
برخی از کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و حقوق خود در جلوی شورای شهر تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت موجود شدند.
برخی از این کارگران گفتند: از ابتدای امسال تاکنون تنها در شهریورماه حقوق و مطالبات کارگران شهرداری به صورت کامل پرداخت شد و دیگر تنها حقوق پایه پرداخت شده و با مراجعه به شرکت‌های پیمانکاری جواب قانع کننده‌ای دریافت نکردیم.
کارگران شهرداری از انتقال پرسنلی از شهرداری‌های سایر شهرهای استان به شهرداری یاسوج گلایه کردند و گفتند: هزینه پرداخت حقوق نیروهای انتقالی از سایر شهرداری‌ها را بابت بدهی نیروهای فعلی و شرکتی پرداخت کنند.

ساماندهی نیروهای شرکتی/کارگران معترض به اداره کار مراجعه کنند
شهردار یاسوج در این زمینه گفت: در گذشته نیورهای مازادی به بدنه شهرداری در قالب نیروی شرکتی متحمل شده به نوعی که می‌توان گفت بیش از درصد آنان اضافی و غیر کیفی است.
نستهن مقدم با بیان اینکه نیروهای شرکتی در نگاه عام متعلق به شهرداری ولی در نگاه خاص اینگونه نیست، ادامه داد: شهرداری در لوای قانون بخشی از خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و در صورتی کارگران این شرکت‌ها مشکلی دارند باید از طریق شرکت متبوع و یا اداره کار به عنوان مرجع رسیدگی به مشکلات این قشر زحمتکش مراجعه کنند.
وی با تاکید بر اینکه ضرورتی ندارد کارگر برای دریافت حق خود در جلوی استانداری و یا شهرداری تجمع کند، افزود: رای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی الزام اور بوده و انتظار می‌رود کارگران برای رسیدن به حق خود در کمترین زمان ممکن به اداره کار مراجعه کنند.
مقدم از ساماندهی نیروهای شرکتی شهرداری یاسوج خبر داد و گفت: برخی نیروهای خدماتی -شرکتی در پست‌های اداری مشغول بکار بودند که این مسئله غیر قانونی بوده و طی مکاتبه‌های خواهان اجرای قانون در این زمینه شده‌ایم.
 
عزمی برای برخورد با استخدام‌ بدون ضابطه در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد
عضو شورای شهر یاسوج گفت: عزمی جدی برای برخورد قاطعانه با مدیران متهم به استخدام‌ بدون ضابطه و فامیلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.
فرشید احمدی‌کیش اظهار داشت: در گذشته به صورت فله‌ای و بدون ضابطه نیروهای را به صورت شرکتی به بدنه شهرداری یاسوج تحمیل کرده‌اند که هم اکنون بخش زیادی از اعتبارات شهرداری هزینه پرداخت حقوق این افراد می‌شود.
وی با بیان اینکه نیروی خدماتی بکار گرفته‌اند و در جایگاه‌های کارشناس فعالیت دارند، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد افراد تحمیل شده به بدنه شهرداری یاسوج غیر کیفی بوده و کمک خاصی به مجموعه شهرداری در بهبود وضعیت نمی‌کنند.
احمدی‌کیش با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته یکی از مهمترین موضعات استانی مطرح شده در رسانه‌ها بحث استخدام‌های فله‌ای در برخی ادارات بوده است، افزود: هیچ عزمی برای برخورد قاطعانه با مدیران متخلف وجود ندارد.
عضو شورای شهر یاسوج خواستار گزارش عملکرد مسئولان و متولیان امر در زمینه استخدام‌های فله‌ای شد و گفت: مردم بی صبرانه منتظر گزارش عملکرد مدیران و متولیان امر در این زمینه هستند.
احمدی‌کیش با بیان اینکه نمی‌توان با توجیه اینکه نیروی شرکتی ربطی به اداره ندارد کلاه شرعی سر مردم گذاشت، ادامه داد: چگونه نیروهای شرکتی تنها از دوستان و بستگان مدیران بوده و مردم مستضعف در این زمینه سهمی ندارند.
وی خواستار عزل مدیران متهم به استخدام فله‌ای شد و عنوان کرد: کاش در این زمینه یک گزارش عملکردی از نحوه و چگونگی برخورد و محاکمه مدیران متهم به استخدام فله‌ای ارائه می‌شد تا درد مردم مستضعف تا حدودی التیام می‌یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

سجاد عبدالهی
United States
شهرداری.د اداره کار مقصره نه استانداری مقصر اصلیه
اگاه
Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار لطفا از خودتون مایه بگدارید دلیلی نداره کارگر علیرغم کارش جهت حقوقش اواره ادارات مختلف از جمله کار و... بشه به جای فرساتدن دنبال نخود سیاه فرستادن کارگران لطقا پاسخگو باشید . و توپ نندازید داخل میدون دیگران
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
کسی نبست از.سوال کنه که چند نفر را خودش در شهرداری به کار گرفته
رضا شیبانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای . منتخب مردمن ، وقتی .ن ،وقتی به دهرابپور خیانت میشه ،وقتی منتخب اولمان فقط رأی آور. شهردار وابو ، بهتر و یو هم نیابو
کریمی
Iran, Islamic Republic of
همی کارگران شهرداری بیشترین رای را تو صندوق اکبری و اکبری تبار ریختن
Iran, Islamic Republic of
تازه داره شروع میشه. قدرشناس زحمات شبانه روزی جاوید نبودید شک نکنید ازاین بدتر راخواهید دید. حاکم شهری. کجا وشورای شهرکجا
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1