تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۳۱۱۷۲۲

نامه‌ی یکی از اهالی سقاوه به «شیخ صفدر پناهی» در اعتراض به احداث پتروشیمی

۲۴
۰
کبنا ؛متن ارسالی
جناب آقای پناهی به حرمت حرمین شریفین مانع از احداث پتروشمی شوید.
جناب آقای پناهی رئیس محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
با عرض تحیات فراوان اینجانب به نمایندگی از جمع کثیری از مردم منطقه سقاوه و مارگون از سر استیصال و ناامیدی به حضرتعالی نامه می‌نویسم و امیدوارم که صدای درد مردم اینجا هم شنیده شود چرا که هیچ کس تاکنون صدای ما را نشینده است ولی در عوض تمام درهای تصمیم گیری بر روی چند فرد بخصوص باز است و همه هم بله قربان گوی آنان هستند.
حتماً در طی این مدت نیز شما در جریان کم و کیف پتروشیمی سقاوه قرار گرفته‌اید و می دانید که با وجود اعترضات مردم منطقه و خطرات بالای زیست محیطی چنین پروژه ای و بر باد دادن زمین، خاک و آب بسیار برای طرحی که بر باد دادن بودجه این مملکت را به دنبال دارد، هیچ کسی حتی زحمت شنیدن صدای اعتراض مردم را به خود نداده است.
مردم منطقه در این مورد تاکنون نامه نگاری‌های زیادی کردند، کمپین اعتراضی در فضای مجازی تشکیل دادن در جلوی استانداری تجمع کردند ولی هیچ گوش شنوایی پیدا نشد و فرماندار جدید شهرستان نیز در حالی که یک جا از بحران آب می‌گوید در جای دیگر با افتخار از اینکه پتروشیمی سقاوه هیچ مشکلی ندارد سخن می‌گوید و انگار نمی‌داند که یک طرح پتروشیمی چقدر آب می‌خواهد.
ما در این سرزمین محروم هیچ کسی را نداریم. ما را به استاندار و نماینده مردم در مجلس امیدی نیست. نمی‌دانم شاید هم این عزیزان عمق فاجعه را نمی‌دانند و فکر می‌کنند می‌تواند برای جوانان کاری کنند و در حال خدمت کردن به خلق هستند. اما خوب است این عزیزان بدانند که این طرح‌ها قرار نیست به سرانجام برسد که اگر می‌رسید بید بلند به جایی می‌رسید اگر می‌رسید گچساران با آن نماینده قدرتمندش به جایی می‌رسید پس چرا باید طرحی که سرنوشتش معلوم است بی جهت برای آن و یک گروه خاص بودجه در نظر گرفته شود و مراتع و زمین‌های مردم تخریب شود و اگر کسی هم اعتراض کرد به باد تهمت گرفته شود.
منابع طبیعی و سایر نهادهای دولتی باید مدافع منافع ملت باشند اما ۸۰ هکتار از مراتع مردم را در اختیار این طرح می‌گذارند و اگر کسی هم پیگیری کند نه تنها جوابگو نیستند که طلبکار هستند. از آنجا که شما در طول سال‌های اخیر در مواردی که حقوق مردم تضییع شده است پیش قدم بوده‌اید و همیشه نسبت به اجحاف و بی عدالتی در حق مردم معترض بوده‌اید، ما به این نتیجه رسیدیم که با شما نامه نگاری کنیم. ما از شما توقع نداریم همین فردا طرح را تعطیل کنید بلکه در صورت امکان این موضوع را بخواهید که کارشناسان محیط زیست و اقتصادی ورود کنند و خطرات و سود و زیان آنرا بررسی کنند. موضوع دیگری که موجب نگرانی ما شده است حمایت امام جمعه محترم شهر مارگون از این طرح است. شکی نیست که نیت ایشان خیر است ولی خوب است جناب آقای خواجه پور یکبار هم صدای معترضان و حرف آنان را بشنود و تنها به بهانه ایجاد اشتغال چشم بر روی بی نتیجه بودن آن و تخریب محیط زیست و از بین رفتن مشاغل زیاد به‌واسطه حضور پتروشمی نبندد.
جناب آقای شیخ
شما قطعاً با سرزمین سقاوه و مردمان آن آشنا هستید و از ظرفیت‌های آن اطلاع دارید و می دانید شغل مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است و ورود چنین صنعتی جز تخریب طبیعت و تشدید بیکاری و مهاجرت به حاشیه شهرهای چیز دیگری نیست و نیک می دانید که این منطقه حریم مقدس خواهران مکرمه امام رضا (ع) است پس به حرمت این امام زادگان بزگوار که از قدیم الایام زیارتگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت بوده است در این موضوع ورود کنید و نگذارید سقاوه همچون کلاچو به دشتی خشک و تلی از خاک تبدیل شود.
آقای پناهی
حضرتعالی در یک جایگاه ارزشمند قرار دارید و صدای حق طلبی مردم استان هستید و از آنجا که ما مردم مظلوم منطقه کسی را در ساختار قدرت استان نداریم و صاحبان قدرت حتی برای درج چنین نامه‌ای در رسانه‌ها مانع تراشی می‌کند و دغدغه مندان را یا تهدید می‌کنند و یا تطمیع. پس شما که مخالف سر سخت اینگونه مسائل هستید حداقل دستور یک بررسی و پیگیری موضوع را بدهید تا شاید برای این مردم مستضعف گشایشی حاصل شود.
عزت روزافزون شما را از خداوند متعال خواستاریم
یکی از اهالی سقاوه بخش مارگون.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد حسینی نیک
Iran, Islamic Republic of
اخه . میزنه حال شماهم بهانه ای دست اودهید
توید
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی بود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنا نیوز. برای همه ما جای بسی تعجب و سوال است که چطور آن سایت خبری این همه در خصوص شهرستان بویراحمد حساسیت دارد ،در حالی که همگان نیک آگاهیم که کلیه عوامل اجرائی و پشتیبانی سایت خبری کبنا نیوز از اهالی محترم شهرستان های گچساران وباشت هستند. چطور امکان پذیر است که احداث یک صنعت در یک شهرستان از یک استان از خدمات تاریخی و ید بیضای نماینده محترم و هوشمندی غیر قابل توصیف فرماندار محترم شهرستان مربوطه معرفی می گردد و در شهرستان دیگر در همان استان ،احداث همان صنعت. بزرگ و نابخشودنی معرفی می گردد. چرا این همه در مسیر توسعه یک استان با انتشار اخبار جعلی و غیر واقعی سعی در سنگ اندازی داریم. جالب است که در شهرستان بویراحمد نه می توان طرح صنعتی اجرا کرد و نه طرح گردشگری و... /چون در هر نقطه ای عده ای دائیه دار آن هستند. چون در هر نقطه از این شهر ستان قومی و قبیله ای دارای رد و پایی است. شما به خوبی آگاه هستید که کانال تلگرامی که در مسیر این طرح بزرگ سنگ اندازی می کند و هر روز. به یکی از مسئولین از استاندار و فرماندار و نماینده مجلس و ... صادر می کند و حتی شماره تلفن مسئولین را دست به دست می کنند که پیامک بفرستید و یا کامنت در اینستاگرام بگذارید و متولیان آن سایت محترم هم به صورت فعال در آن عضو هستند. به تعداد انگشتان یک دست هم از اهالی محترم سقاوه حضور ندارند. و جالب آن است که از بین فعالین این کانال بیشتر ین افراد در خارج از استان کهگیلویه وبویراحمد ساکن و مشغول به کار هستند. افرادی که خود در پتروشیمی های پارس جنوبی مشغول هستند و از مضرات آن داد سخن می گویند. ویا افرادی که از شهرستان کهگیلویه به صورت شبانه روزی فعال هستند و مدعی اند که سقاوه خاک مردم بزرگوار آن منطقه در فصل بهار و تابستان بوده و الان باید به هر نحوی که هست مانع از دست رفتن ییلاق ایل بزرگ و مردم شریف کهگیلویه شد.
همه ما از شما مسئولین کبنا نیوز تا حاج آقا پناهی نیک آگاهیم که منطقه ای که پتروشیمی بویراحمد در آن احداث خواهد شد،منابع ملی و متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است و واگذاری آن دارای شرایط ،مقررات و قوانین خاص ومشترک در سراسر ایران است. و از طرفی مختص هیچ فرد و یا گروه خاصی هم نیست و هر کدام از اعضای محترم کانال مخالف احداث پتروشیمی دنا از جمله متولیان و گردانندگان سایت خبری کبنانیوز هم می توانند در صورتی که دارای طرح اقتصادی با قابلیت اجرائی باشند جهت دریافت زمین در سقاوه و یا هر نقطه از استان کهگیلویه وبویراحمد به مسئولین و دستگاه های ذیرربط مراجعه نمایند.
بهتر آن بود و هست که مخالفین محترم احداث چنین پروژه هایی از جمله متولیان و گردانندگان سایت خبری کبنانیوز به جای صرف مخالفت و سنگ اندازی در مسیر توسعه منطقه ،دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در مسیر بهتر اجرائی شدن،کاهش مخاطرات و یا حتی معرفی پروژه های و طرح های بهتر ارائه می دادند.
بویراحمد
سسیاسی کاری بنام مردم سقاوه معلومه که نویسنده دل پری ازنماینده داره
ص
Iran, Islamic Republic of
به سرنوشت .گرفتار خواهد شد که کارگران.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خوبنده خدا می خواهند از این محرومی نجاتتان بدهند چه اشکال داره پتروشیمی به فریاد مردم برسه .
احسان
Iran, Islamic Republic of
تا کور شوند آنهایی که چشم پیشرفت این شهرستان را ندارند چون اینه. هستند که همه از شکست خوردگان سیاسی و انتخابات هستند و به نوعی با این . و کارها سعی در چوب انداختن لای چرخ توسعه دارند و قصد دارند کم کاری های زمان خودشون و اطرافیانشون رو لاپوشانی بکنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
اخه . ؟اینو به من بگید
محمد حسینی نیک
Iran, Islamic Republic of
به چه کسی نوشته
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر کبنا
اهالی مارگون ، سقاوه و دمچنار نگذارید زندگیتان رو. پتروشیمی یعنی مرگ یعنی سرطان
آشنا
Iran, Islamic Republic of
آدرست میگه بچه های سفلی رو لایق هیچ پستی نمیدونه .هاشونو میخواد بیاره اونجا
مرادی
Iran, Islamic Republic of
گبنا یه بردی بنه سر حییش
دانشجوی دانشگاه ازاد گچساران
Iran, Islamic Republic of
چرافقط باید ازهم طایفه‌ای نماینده واگذار بشه
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
این شخص
مجهولی که خود را نماینده مردم معرفی میکنه حتما از دوستان هدایت خواه است.
پرس
Iran, Islamic Republic of
.ه بتروشمی.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
شیخ صفد.مگر نماینده یا در بدنه دولت
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی سقاوه ضمن اینک.اشکال زیاد داره با توجه به مشکل کم آبی و وجود خشکسالی اصلأ نباید اجرا بشه در صورت اجرای آن بیش از ۲۰۰۰۰ خانوار از تنها محصول تولیدی خود یعنی برنج محروم خواهند شد پس مسئولین بدون تعصب منطقه ای و بدور از مسائل سیاسی تصمیم کارشناسی بگیرند
غیره ممکن هست
.....
Iran, Islamic Republic of
طبق کدام طرح آمایش و مطالعات پایه مشخص شده که صنایع آب بری همچون پتروشیمی و کارخانه فولاد می‌توانند در استان چهار فصل و پایتخت طبیعت ایران بعنوان پایه و محور توسعه قراربگیرند.

فرصت های سرمایه گذاری که به پای طرح های صنعتی الاینده به بیراهه می رود.

چطور باور کنیم پتروشیمی سبز خواهیم داشت وقتی قرار است آب بر‌ترین ومخرب‌ترین آلاینده‌های محیط زیستی بدون توجه به طرح آمایش (که سالهاست درمرحله آماده سازی است) درپوشش‌های جنگلی احداث شود.

چگونه می‌توان شعار مسئولانی را که بجای پاسخگویی وشفافیت در باره صنایع آلاینده و دغدغه‌های علاقمندان و طرفداران محیط زیست آنان را تهدید به شکایت می‌کنند باور کرد.

زمانی که کارخانه سیمان مارگون احداث شد به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با مشکل کم آبی مواجه شد چون کارخانه سیمان در هر ثانیه به حدود ۸ لیترآب درثانیه نیاز دارد و مجبور شدند اقدام به حفر چاه کنند که این اقدام هم جواب نداد.

وقتی کارخانه سیمان با مشکل تامین آب مواجه شد، چطور می‌خواهند مجتمع بزرگ پتروشیمی سقاوه را با حجم وسیع آب بری آن هم در دشت خشک سقاوه احداث کنند؟ اگر قرار برپمپاژ از طریق رودخانه بشار است آیا بشار می‌تواند این میزان آب را تامین کند و اگر این اتفاق افتاد چه بر سر پایین دست بشار می‌آید؟

چه تضمینی وجود دارد که این همه تخریب وتلف شدن محیط زیست و منابع آب وانرژی صورت بگیرد ومنجر به اشتغال پایدار شود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درسته تاجگردون با اون برو بیاش نتونسته پتروشیمی شهرش رو راه بندازه چه برسه به بقیه .اب در کوزو ما تشنه لبان میمانیم
100
Iran, Islamic Republic of
.هست که فامیل. بویراحمد هست مثل مجموعه. به چشم محرومین منطقه
علی
Iran, Islamic Republic of
امکان سنجی پروژه های این چنینی بایددر دست افراد دل سوز باشه واقعا اگر امکان داشته باشه از زمین های لم یزرع در گرمسیر استفاده کنیم بهتر رضای خدا مد نظر گرفته بشه ودست از لابی گری وسیاسی کاری برداریم
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
درود برکبنا نیوز چون همه کامنت ها را منتشر میکنه احسن رسالت رسانه هم اینه
مارگون
Iran, Islamic Republic of
آقایانی که از طرح پتروشیبمی سقاوه حمایت می کنند. که به قول دکتر قالیباف ا زچهار درصدی هستندکه . اینجور برای اشتغال زادی حرف می زند چون امکان چنین طرحی ازنظر علمی وامکانات وجود ندارد وقت زمین های مردم. همانطور که همین افراد زمین کارخانه سیمان همین طور گرفتن وطرح بادام سپاه وغیر لذاشغال کشاورزی مردم حاشیه رودخانه بشار از گندخوری تا میمند که نزدیک چندین هزار نفر قطع وفقط هزار نفر اگر طرح اجرا شود به قولی نان دهد خدایی بیایید این طرح همه پرسی انجام دهید درسطح استان ببیند مردم چه رای می دهندبعد اجرا کنیدزمین های. لطفا پخش کنید
بوير
Iran, Islamic Republic of
میخام بدونم کی این نامه رو نوشته.دزدی که نکرده پس چرا اسمشو ننوشته. اگر برای دفاع از حق مردمه چرا گمنامه. بعدش جناب شیخ چکاره هست....معلومه از کجا اب میخوره عزیزم......اخر این خواب دستنهاده عزیزم.لطفا مانع کسب کار نشوید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1