تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۳۱۱۷۲۱

نیک‌مرام: تصویب ۴۲ طرح اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد / طرح مرغداری در استان توجیه اقتصادی ندارد

۸
۰
کبنا ؛مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد از تصویب ۴۲ طرح اشتغالزایی این استان در کمیته فنی اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری خبر داد.
به گزارش کبنا از یاسوج، اولین جلسه کارگروه فنی اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست پروانه نیک‌مرام مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.
پروانه نیک مرام در این جلسه اظهار کرد: در این کارگروه ۹۷ طرح مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه ۴۲ طرح آن با میزان پیش بینی اشتغال ۳۰۴ نفر مورد تصویب و برای بررسی به سیستم بانکی ارجاع گردیدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ تاکنون ۸۴۰ نفر درسامانه کارا برای جذب اعتبار اشتغالزایی این بخش‌ها نام نویسی کرده‌اند.
وی گفت: بررسی سریع و دقیق طرح‌های اشتغالزایی از محل اشتغال فراگیر و نیز اشتغال روستایی و عشایری در اولویت کمیته فنی اشتغال این نوع تسهیلات است.
نیک مرام سرعت، دقت و عدالت را ملاک کار کمیته فنی اشتغال استان دانست و تصریح کرد که با توجه به نزدیک بودن پایان سال جلسات بررسی این طرح‌ها در برنامه جدی این اداره کل است.
وی گفت: باید مراقبت کرد که توزیع شهرستانی این تسهیلات و در عین حال رعایت ملاک‌ها و معیارهای قانونی و در عین حال رویکرد عادلانه آن مورد توجه قرار گیرد و جذب این تسهیلات به اشتغال پایدار و سرمایه گذاری دقیق منجر شود.
این مسوول یادآور شد که در این نشست ۲۴ طرح اشتغالزا از محل اشتغال فراگیر مورد بررسی قرار گرفت که ۱۸ طرح پذیرفته شد و از ۷۳ طرح پیشنهادی برای جذب تسهیلات روستایی و عشایری ۲۴ طرح تصویب شد که این طرح‌ها به زودی در بانک‌های عامل برای تصویب نهایی بررسی خواهد شد.
وی تاکید کرد که متقاضیان طرح‌های تصویب شده یک هفته فرصت دارند نسبت به انجام تشکیل پرونده تسهیلات در بانک‌های عامل اقدام کنند و بانکها نیز ظرف یک ماه نتیجه هر کدام از این تسهیلات را می‌بایست به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند.
نیک‌مرام گفت: تسهیلات اشتغالزایی فراگیر با سود بین ۱۰ تا ۱۶ دزصد خواهد بود، البته بدین صورت که نرخ رسمی سود این تسهیلات بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار خواهد بود، ولی متناسب با ماهیت، شرایط و ویژگی‌های طرح‌ها بخصوص اشتغالزا بودن آن‌ها و تاثیرشان در رونق تولید تا میزان ۶ درصد مشمول دریافت یارانه خواهند شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری نیز دارای نرخ بهره شش درصد است و می‌تواند اشتغال خوبی را برای استان فراهم کند.
به گزارش کبنا، همچنین در این جلسه پرورش ماهی، گیاهان دارویی، پرورش بلدرچین از اولویت‌های بخش کشاورزی مطرح شد.
در این جلسه طرح‌های مرغداری مطرح شد که نماینده بانک کشاورزی در این رابطه گفت: طرح مرغداری در استان کهگیلویه و بویراحمد توجیه اقتصادی ندارد و طرح‌های مرغداری که ما به آن‌ها تسهیلات دادیم، یا تعطیل هستند و یا هم نمی‌تواند اقساط تسهیلات خود را پرداخت کنند.، لذا طرح مرغداری در این استان توجیه اقتصادی ندارد.
بر اساس تصمیم اعضای این کارگروه قرار شد که طرح‌های مرغداری برای بررسی بیشتر به جلسات بعدی موکول شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رامین
Iran, Islamic Republic of
بکنید طرح های اقوام تصویب مال بقیه هم به سلامت برای مراحله بد به قول شما .....
مرغدار ورشکسته
Iran, Islamic Republic of
واقعا طرح مرغداری توجیه نداره.و همه اقساط عقب افتاده دارند.مرغداری تو این استان یعنی بدبختی.نه مدیران مربوطه ادارات همکاری میکنند.دلالهای مرغ تو استان هم واقعا بد حسابند.وامها هم سود سرسام آور ند.نهاده هاهم نسبت به قیمت مرغ فوقالعاده بالایند.توروخدا خودتونو بدبخت نکید.........
سود پنهان
Iran, Islamic Republic of
تولید هیچ فایده ای نداره این روزا پول.
United States
خسته نباشی مدیر کل عزیز اداره کار
محمدی گچساران
Iran, Islamic Republic of
با سلام خانم نیک مرام مدیرکل کار در انجام وظایفش و بیشتر تصمیم سازی آیشان در حوزه بویراحمد و یاسوج است و در این مدت کوتاه رویکردی. برخی معاونین گچساران و باشت و دهدشت در پیش گرفته و ا برخی معاونین خطه گچساران و دهدشت را گرفته است.در صورت تک روی نیک مرام قطعا دکتر تاج گردون باید وارد عمل شوند مهره های دکترتاج گردن در این اداره کل توسط مهندس مظاهری قرار گرفتند از این بی سامانی در آورد.دکتر تاج گردون چراغ سبز برای این انتصاب دادند به زارع ولیکن خانم نیک مرام اگر این روال را در پیش بگیرند قطعا کنار گذاشته می شود.خانم نیک مرام توصیه می کنم از این مسیر گچساران و باشت ستیزی خارج شوید و راه ترقی پیشرفت خود را مسدود نکنید.شما می توانید با ارتباط حسنه با مهره های دکتر تاج گردون راه ترقی خویش را هموار کنید.و شما را به پست اینستگرام دکترتاج گردون سوق می دهند که از مهندس مظاهری تشکری ویژه داشتند و همچنین در روال انتصابتان که از سایر معاونین اداره کل هم تشکر ویژه ای داشتند.خانم نیک مرام حالا خودتان تصمیم بگیرید یا مسیر ترقی و پیشرفت خودتان در سمت هایی در آینده یا حذف از بدنه ی مدیریت استان و سوختن برای همیشه.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
خدا دیگه ما را بکش که . کال مان شده اند
دل
Iran, Islamic Republic of
برای ساخت مرغداری دیگه نباید تسهیلات داد چون تعداد مرغداری در کشور زیاده و اشباع شده ولی دادن سرمایه در گردش به مرغداران فعال برای خرید دان و جوجه خیلی هم خوبه
پتروشيمي
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل توانا
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1