تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۱۱۰۶۰

وضعیت فضای سبز دهدشت مطلوب نیست / فاجعه در کمین محیط زیست کهگیلویه

۱
۰
کبنا ؛ 
جلسه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده با محوریت شهرداری دهدشت و با حضور مسولان شهرستان فرمانداری دهدشت برگزار شد.
 
به گزارش کبنا از دهدشت، علی پوزش فرماندار کهگیلویه در این جلسه اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ظرفیتی برای توسعه شهرستان است که متاسفانه شهرستان کهگیلویه در بحث توسعه پایدار و فضای سبز هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده است.
علی پوزش دفن غیر اصولی زباله‌ها را تهدیدی جدی برای محیط‌ زیست و انتقال بیماری‌ها به انسان‌ها خواند و عنوان کرد: اگر محیط زیست از بین رود توسعه هم به تبع آن رخت بر خواهد بست.
 
پوزش سرانه بالای تولید زباله در کشور را یادآور شد و با بیان اینکه این سرانه هم در استان کهگیلویه و به ویر احمد روبه‌رشداست تصریح کرد: خواستار جایگاه دفن اصولی زباله‌ها یا بازیافت آن‌ها از شهرداران دهدشت، سوق، لنده و چرام هستیم.
وی ادامه داد: تنها کاری که برای دفن زباله‌ها در این شهرستان انجام می‌شود این است که زباله‌ها را آتش می‌زنند که دود ناشی از آن باعث انواع بیماری برای شهروندان می‌شود.
فرماندار کهگیلویه مطرح کرد تاکنون چندین سرمایه‌گذار حاضر به سرمایه گذاری تا سقف ۶ میلیاردتومان برای بازیافت زباله‌ها درشهرستان کهگیلویه شدند، لذا بازیافت زباله می‌تواند باعث درآمدزایی شود که اگر این کار صورت گیرد درآمد و اشتغالی برای شهرستان ایجاد خواهد شد.
پوزش گفت: این پروژه در وهله اول باید با محوریت شهرداری شروع شود، در گذشته چندین جلسه در این خصوص برگزار کردیم و بنا به هر دلایلی شهردار گذشته همکاری لازم را نداشت و این پروژه به سرانجام نرسید.
وی افزود: با محوریت شهرداری دهدشت و همکاری شهرداران سوق، لنده و چرام این مسئله پیگیری و تعیین و تکلیف و به یک نتیجه خوب جهت انتخاب مکان برای بازیافت زباله برسند.
فرماندار کهگیلویه با اشاره‌ به‌ حجم بسیار زیاد تولید پسماند در استان و شهرستان اظهار داشت: تولید بی‌رویه پسماند محیط زیست را دچار آسیب جدی نموده و بیماری‌های ناشی از این پسماندها برای جامعه خطرات زیادی به بار می‌آورد.
 
پوزش بااشاره به موارد دفع غیراصولی پسماند توسط شهرداری‌ها گفت: متاسفانه درحال حاضر سوزاندن زباله‌ها تنها برنامه شهرداران است و می‌طلبد که درجهت دفع اصولی آنها جایگاه مشترکی برای شهرهای لنده دهدشت چرام‌ و سوق در نظر گرفته شود.
شهردار دهدشت نیز گفت: بافت زمین و فاصله حمل پسماند و همچنین بازه زمانی ۱۰ ساله برای اجرای طرح جامع مدیریت پسماند درشهرهای لنده سوق دهدشت و چرام می‌بایست مدنظرقرارگیرد.
اسفندیار برخه با اشاره به حجم زیاد تولید پسماند در دهدشت تاکید کرد: برای اجرای طرح‌مدیریت پسماند نیازاست به ازای هرسال یک هکتارزمین پیش بینی بطوریکه درپایان‌این مقدار نباید زیریازده هکتار باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجویان اصلاح طلب و اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
بود و نبود بعضی ها فرق نداره

ضعیفترین و و......فرماتدار جهان
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1