تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۱۰۹۲۴

رانت‌‌خواری بنگاه‌های با سابقه استان را به حاشیه برده است / مناقصه ادارات باید شفاف سازی شود/ رفتارهای سیاسی پیمانکاران را آزار می‌دهد

۰
کبنا ؛رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: برخی بنگاه‌های با سابقه طولانی به خاطر برخی رانت‌ها و مسائل حاشیه ای به حاشیه رفته است.
به گزارش کبنا از یاسوج، جبار کیانی‌پور در صبحانه کاری صبح امروز با مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: امروز در فضای کسب و کار استان بیش از آنکه نیروها در حوزه صنعتی و معدنی به کار و تلاش مشغول باشند به بحث عمرانی مشغول هستند که انتظار می‌رود بتوانیم با این هم‌اندیشی‌ها زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: آن چیزی که به عنوان درد دل خدمات مدیران طرح می‌کنم مسائلی است که گریبان‌گیر این بخش بزرگ اقتصادی است و فعالان این بخش شرایط سختی را تجربه می‌کنند. باید تعهدی ایجاد کنیم که فضای کسب و کار رونق بگیرد زیرا برخی به دنبال این هستند و تلاش می‌کنند تا دولت را ناکارآمد و ناپایدار جلوه دهند.

وی خطاب به مدیران عنوان کرد: مستحضر هستید که همه ساله شاهد کاهش بودجه عمرانی هستیم در حالی که پروژه‌های عمرانی و توسعه عمرانی مملکت ضرورت جدی است و هر چقدر جلو می‌رویم با شرایط توسعه‌ای روبه رو شویم اما این وضعیت را کمتر در استان مشاهده می‌کنیم.
این مسؤول بیان کرد: آنچه بخش اقتصادی استان با آن مواجه است و دست نیاز و یاری به سوی شما مدیران دراز می‌کند مشکلات کسری اعتبارات، عدم تخصیص به موقع اعتبارات و مهمتر از همه تعهدات سال‌های گذشته است.
کیانی‌ با اشاره به مشکلات متعدد در فضای کسب و کار استان افزود: مشکلاتی وجود دارد که روز به روز همکاران ما در حوزه اقتصادی را منفعل‌تر و اشتیاق و تلاش در این حوزه را کمتر می‌کند. آنچه ما از شما در این صبحانه کاری طلب می‌کنیم رفتار مناسب‌تر با حوزه پیمانکاری، ایجاد عدالت با کسانی که با شما کار می‌کنند و فراهم کردن فضای رقابتی مناسب برای توزیع عادلانه منابع است.
کیانی‌پور تصریح کرد: اعتبارات و منابع به صورت قطره‌چکانی میان دستگاه‌ها توزیع می‌شود لذا انتظار می‌رود همین اعتبارات قطره‌ای در یک فضای سالم و عادلانه‌ای توزیع شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج عنوان کرد: چیزی که بیش از همه حوزه پیمانکاری و صنعت استان را آزار می‌دهد رفتارهای سیاسی است که در حوزه فضای کسب و کار می‌بینیم که مدیران ما ناخواسته و به شکل غیرمعقول و غیرمعمول زیر فشارهای سیاسی قرار می‌گیرند که همین توزیع عادلانه منابع را تحت شعاع قرار می‌دهد.
وی با اشاره به مشکلات تامین اجتماعی گفت: مشکلات این بخش هنوز گریبانگیر بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی است، حوزه عمرانی را فلج کرده و به یک معضل جدی تبدیل شده لذا تقاضا داریم مدیران توجه جدی داشته باشند، ضمن اینکه از تلاش‌های خزانه، مالیات و اقتصاد و دارایی که شرایط آسانتر کردن تهاتر را فراهم کردند قدردانی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه مشکلات دارایی و ارزش افزوده هنوز به قوت خود باقی است، افزود: موارد تحمیل شده به دستگاه‌ها مبنی بر انجام کار اضافه در پروژه‌ها مورد انتقاد دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته و ما می‌بینیم مدیران چه فشارهایی را تحمل می‌کنند.
وی با اشاره به معارضات محلی در پروژه‌ها گفت: معارضات محلی پروژه‌های ما را فلج کرده خیلی از پروژه ها با مشکلات مردمی مواجه شده و کارها به همین دلیل تعطیل شده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه منابعی برای تحصیل اراضی در نظر گرفته نشده است، عنوان کرد: درخواست ما از معاونت عمرانی استانداری این است که مشکلات با مردم، منابع طبیعی و محیط زیست ر ا حل کند.
وی در پایان خواستار برگزاری مناقصات در فضایی شفاف‌تر شد و گفت: مناقصات در فضای بهتری برگزار شود تا همه ظرفیت‌های استان بتوانند در فضای رقابتی بهتری از این فرصت استفاده کنند.
کیانی‌پور با تاکیدبراینکه باید رونق را به فضای کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد بازگردانیم، یادآورشد: برخی بنگاه‌های اقتصادی در این استان با سابقه ۲۰ تا ۳۰ ساله از رونق افتاده‌اند که بایستی این بنگاه‌ها به فضای گذشته یعنی فضای تلاش و اشتغال بازگردند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود:‌ متاسفانه برخی بنگاه‌های با سابقه طولانی به خاطر برخی رانت‌ها و مسائل حاشیه ای به حاشیه رفته و به حاشیه رفتن آن‌ها به مثابه مرگ یک مجموعه ۳۰ ساله است.
کیانی‌پور با تاکید بر شفاف سازی در مناقصات و پروژه‌های جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد، خواستار فراهم شدن فضای رقابتی تر و شفاف تر از سوی دستگاه‌های اجرایی این استان شد.
وی افزود: متاسفانه معارضات محلی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد سبب تعطیلی و رکود در بسیاری از پروژه‌های عمرانی این استان شده و از سویی اعتبار و یا منابعی برای رفع این معضل نیز وجود ندارد.
این فعال بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از مدیران اقتصاد و دارایی، خزانه و اداره کل مالیاتی، اظهارداشت: با همراهی مدیران مرتبط به‌ویژه این مدیران، موضوع تهاتر روان تر شده و بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.
کیانی گفت: مشکلات تامین اجتماعی گریبانگیر بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد شده که رفع این مشکلات نیازمند عزم جدی مدیران مرتبط است.
وی با انتقاد از برخی رفتارهای سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد که سبب آزرده شدن بخش‌های عمرانی و صنعت است، تصریح کرد:‌ متاسفانه وجود این رفتارها در فضای کسب و کار، توزیع نشدن عادلانه منابع را به همراه دارد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: در فضای کسب و کار استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود مشکلاتی که عنوان شد اکنون شاهد کاهش نشاط و اشتیاق برای بازگرداندن این فضا هستیم.
کیانی باتاکید براینکه همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌تواند شوق و اشتیاق تلاش را به فضای کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد بازگرداند، ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم در تقسیم اعتباراتی که به‌طور قطره چکانی به آن‌ها داده می‌شود عادلانه رفتار کنند.
وی گفت: کسری اعتبارات عمرانی، ابلاغ نشدن به موقع تخصیص و تعهدات سال‌های گذشته از مهم‌ترین مشکلات کنونی فضای کسب و کار در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از گذراندن شرایط سخت توسط بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه به دلیل شرایط سختی که اکنون داریم بخش خصوصی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.
کیانی افزود: هر ساله شاهد منابع اعتبارات عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و این درحالیست که این استان نیازمند اعتبارات بیشتر برای سرعت بخشی به تکمیل پروژه‌های عمرانی است.
وی با اظهار امیدواری از اینکه بسترهای ایجاد اشتغالزایی به شکل مطلوبی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود، خاطرنشان کرد: امروز بجای اینکه اشتغالزایی در حوزه صنعت باشد در حوزه‌های عمرانی فرصت‌های شغلی بیشتری فراهم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1