تاریخ انتشار
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۳۱۰۸۰۲

پایان سال متفاوتی از «دهبانی‌پور»؛ نمایشگاه در نمایشگاه، جشنواره در جشنواره

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸ فیلم راه‌یافته، به سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ۱۴ بهمن در سینمای فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد و سینمای دهناد دهدشت اکران می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رضا دهبانی‌پور امروز در جمع خبرنگاران، با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، اظهار کرد: مردم به عنوان ولی‌نعمتان نظام باید در جریان خدمات نظام جمهوری اسلامی قرار بگیرند، و تبیین دستاوردهای و تشریح خدمات نظام و دولت برای جامعه و به ویژه جوانان ضروری است.
وی با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توجه خوبی به بحث فرهنگ شده است، افزود: در ایام دهه فجر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج خدمات نظام و دولت برنامه‌های فرهنگی خوبی را تدارک دیده است.
وی این انقلاب را حاصل تلاش‌های مردمی، خون شهدا و رهبری امام راحل دانست و اظهار داشت: انقلاب‌ها از اتفاقات مردمی بوده و در جهان بارها رخ داده است، در جامعه ما نیز مردم در پیدایش این انقلاب نقش اصلی و اساسی داشتند.
دهبانی‌پور با بیان اینکه همه اقشار مردمی در پیدایش این انقلاب نقش داشته و با خواست و مطالبه مردم رخ داد، ادامه داد: شعار مردم در این انقلاب دین خواهی، اسلام خواهی و عدالت خواهی بود.
این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) با مبارزین و مردم رنگ و غلظت دین اسلام را برجسته و انقلاب اسلامی رخ داد، اضافه کرد: انقلاب‌های رسانه‌ای و فیسبوکی مثل انقلاب‌های گذشته نیستند، این انقلاب‌ها بی سر هستند و انقلاب‌هایی نبودند که بر اساس فرایند مشخص ساخته شوند، بلکه آنی به وجود آمده و آنی از بین رفتند.
وی ضمن تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ یک رهبری واحد داشت و توانست اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: این رمز پیروزی اتقلاب اسلامی است امروز هم اگر قرار باشد تداوم پیدا کند، باید خواست و مطالبات مردم در دستور کار مسئولان و مدیران باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باید دید معترضان چه می‌خواهند، این‌ها به عنوان بخشی از جامعه مطالباتی دارند که با صدای بلند حرف خود را زدند که صدایشان را مدیران بشنوند.
وی یادآور شد: ترامپ برای مردم ایران دل نمی‌سوزاند و می‌گوید اینها گرسنه هستند حتی شأن انسانی را در نظر نمی‌گیرد، دشمن گاهی کارهایی می‌کند، اما اینکه بگوییم دشمن آن را به وجود آورده، ندیدن ماجراست.
دهبانی پور ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات به حق مردم، محتوای انقلاب را دین اسلام دانست و عنوان کرد: نمی‌توان از این خواست مردم عبور کرد، مردم با دینشان زندگی کرده و  زندگی می‌کنند.
این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رمز دیگر بقای نظام این است که نگذاریم در جامعه هرج و مرج شکل بگیرد، اظهار داشت: باید منویات رهبری را در نظر بگیریم، اسلام بدون عدالت معنا ندارد و نمی‌توان در مدیریت‌ها و قدرت تبعیض قائل شد و اسم آن را دین گذاشت.
وی ضمن تاکید بر حفظ کرامت انسان‌ها و تحقیر نشدن آنها، گفت: در این صورت انقلاب تداوم خواهد داشت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه برنامه‌های متفاوتی در دو ماه آخر سال در استان کهگیلویه و بویراحمد، از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب، رسانه‌های دیجیتال و جشنواره قرآن و عترت برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی دهه فجر نوبت صبح، از ساعت ۱۰ صبح برای کودکان و همچنین عصرها در دو نوبت ساعات ۱۷ و ۱۹ در سینمای فرهنگ و ارشاد استان و سینمای دهناد دهدشت انجام می‌گیرد.
دهبانی‌پور با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در استان، بیان داشت: هفدهمین نمایشگاه کتاب ۱۶ بهمن در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که ۲۷۰ ناشر در ۱۳۵ غرفه کتاب‌های خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.
این مسوول افزود: هفدهمین نمایشگاه کتاب استان از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برپا می‌شود.
وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در ۱۵ غرفه برگزار می‌شود، و همچنین همایش لوح و قلم، شعر ققنوس، شعر مقاومت و شعر ادبیات داستانی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
وی بابیان اینکه  ۳۰۰ میلیون ریال نیز از سوی وزارت ارشاد برای بن خرید کتاب پیش‌بینی‌شده است، اظهار کرد: کتاب‌های عرضه‌شده در این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف به فروش می‌شود، که ۱۰ درصد آن توسط ناشر است.
وی تصریح کرد: ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵ تا ۱۹ عصر خواهد بود.
برگزاری جشنواره آواها و نواها در اسفند ۹۶
دهبانی پور برگزاری جشنواره آواها و نواها را از دیگر جشنواره‌های در دست برگزاری فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام پایانی سال دانست و گفت: این برنامه که برای ۲۲ تا ۲۳ اسفند تدارک دیده شده، به دنبال آواها و نواهای گمشده به ویژه موسیقی سنتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.
این مسوول بابیان اینکه برنامه «آواها و نواها» ۲۰ تا ۲۳ بهمن‌ در یاسوج برگزار می‌شود، گفت: آواها و نواهای بومی و محلی استان کهگیلویه و بویراحمد گنجینه‌ای گمشده‌ای است، که باید به نسل‌های بعد انتقال یابد.
وی تصریح کرد: آلبوم موسیقی «آواها و نواها» از سوی فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد منتشر می‌شود.
همایش لوح و قلم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل از نویسندگان را دیگر برنامه این اداره فرهنگی دانست و اظهار داشت: در گذشته انتخاب کتاب سال را داشتیم، اما امسال نویسندگان مورد توجه قرار گرفتند که تحت عنوان برنامه «لوح و قلم» از آنها تجلیل می‌شود.
جشنواره شعر ققنوس در دهدشت
دهبانی‌پور به برگزاری جشنواره شعر ققنوس در دهدشت اشاره کرد و گفت: جشنواره بلادشاپور و جشنواره ملی سقلاطون فروردین ماه سال آینده در شهرهای دهدشت و گچساران برگزار می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه جشنواره «قرآن و عترت در یک هفته» در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره قرآن و عترت باهدف تبلور فرهنگ قرآنی، با موضوع خوشنویسی، تئاتر، فیلم، فیلم کوتاه، داستان کوتاه و تئاتر خیابانی در سطح استان برگزار می‌شود.
 

 
وی بابیان اینکه آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری مشترک اداره کل اوقاف استان، آموزش‌وپرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود، گفت: هزار و ۵۰۰ نفر در استان برای این آزمون ثبت‌نام کردند.
در پایان این نشست از پوستر « سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر»، « هفدهمین نمایشگاه کتاب» و «هفته قرآن و عترت» رونمایی شد.
   
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم دهبانی۵۰ سال سابقه دارد اینا دیکه باید باز نشسته بشه تا لا اقل بازار اشتغال برای جوانان ایجاد بشاه
رضایی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر دهبانی عزیز که همیشه دغدغه فرهنگ دارد خدایی حیف اقای دکتر دهتانی که یک ..د خدای اقای استاندار مگه قطح رجال
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1