تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۳۱۰۷۱۱

تجلیل از پژوهشگران برتر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / معتبرها در استقبال از نسل چهارم دانشگاه‌ها (+تصاویر)

۴
۰
کبنا ؛
دبیر کل  استان در سال ۹۶ با اظهار خرسندی از نحوه برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش امسال که مورد استقبال مخاطبان و رسانه‌ها قرار گرفت، آن را نوید ایجاد بستری مناسب برای پژوهشگران، ایده پردازان و فناوران استانی عنوان کرد.
به گزارش کبنا، اورنگ ایلامی اظهار داشت: بسیار مسروریم که امروز مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر هفته پژوهش امسال با این میزان اقبال و استقبال همراه بوده که موجب دلگرمی برگزار کنندگان خواهد بود.
وی به تشریح و تعریف دانشگاه از منظر آماری پرداخت و آن را به چهار نسل تقسیم بندی و اذعان کرد: نسل اول دانشگاه‌ها که تا پایان جنگ جهانی ادامه داشت اساساً بر مبنا و محوریت تعداد فارغ التحصیلان ارزیابی و متمایز می‌شدند و نسل دوم که تا دهه ۱۹۶۰ میلادی منظور می‌گردند، بر پایه علم گرایی استوار و تولید مقاله و کتب شاخصه‌های ارزیابی این نسل بود.
وی در ادامه توضیح داد: امروزه در بیشتر نقاط دنیا نسل سوم دانشگاه‌ها حاکم است که مبنای ارزیابی و سطح بندی این دانشگاه‌ها عموماً نقش تولید فناوری یا مبدل علم به فن را ایفا می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، تصریح کرد: اتفاقی که در دانشگاه‌های معتبر در حال وقوع است استقبال از نسل چهارم دانشگاه‌ها بوده که پایه و اساس این نسل، تولید فناوری جهت افزایش سطح رفاه جامعه و نیز تولید ثروت می‌باشد.

وی در توضیح محورهای هفته پژوهش استان در سال جاری به آمارهای ارائه شده توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان و جشنواره دانش آموزی مرتبط، اشاره و بیان داشت: تجلیل از دانش آموزان برتر رتبه‌های کشوری، تشکیل نمایشگاه در مدارس، حضور پرشور فرهنگیان و دانش آموزان در جشنواره امسال حاکی از درک عمیق آموزش و پرورش از اهمیت پژوهش در آموزش دارد.
دکتر اورنگ ایلامی ادامه داد: اختصاص یک روز زنگ انشاء با موضوعیت پژوهش، رو نمائی از تالیفات و مقالات دانش آموزان و فرهنگیان و نیز سخنرانی مدیر کل و معاون پژوهشی آموزش و پرورش در اولین صبحگاه هفته پژوهش در مدارس، نمایانگر همراهی این مجموعه در خصوص توسعه فرهنگ پژوهش دارد.
وی از شناسایی و توانمند سازی به عنوان یکی از محورهای هفته پژوهش امسال یاد کرد و به تشکیل سه جلسه در بنیاد نخبگان استان اشاره داشت و افزود: سمت دهی و تدوین حوزه‌های ایده پردازی در قالب ۹ حوزه، طراحی فرم ارائه ایده، تبیین شاخص‌های ارزیابی و طراحی فرم داوری برپایه مضامین تعریف شده، اطلاع رسانی در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها و همچنین فراخوان ارسال ایده‌ها از سازمان‌ها، مراکز عالی و مخاطبان نمایشگاه از دستاوردهای این جلسات بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مروری نیز بر عملکرد کمیته تبلیغات هفته پزوهش داشته و اذعان داشت: تبلیغات از طریق صدا و سیمای مرکز استان، تبلیغات درسطح شهر و همچنین مکاتبات اداری در خصوص اطلاع رسانی از نکات و نقاط حائز اهمیت نمایشگاه امسال بود.
دکتر ایلامی نقش کمیته نمایشگاه و فن بازار را در نمایشگاه هفته پژوهش بسیار پررنگ دانست و گفت: انتخاب محل جدید نمایشگاه که در عمل فضای فیزیکی بیشتری نسبت به ادوار گذشته را فراهم نمود، حل مشکلات زیر ساختی از قبیل آب، برق و گاز نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های جانبی، ایجاد ۲۵ غرفه و توزیع مناسب غرفه‌ها از نکات قابل ستایش این کمیته بوده که به یمن نمایشگاه امسال مکان یاد شده در ارائه خدمت به همشهریان به طرز چشمگیری ارتقا یافته و تحویل بهره بردار (شهرداری یاسوج) داده شد.
وی با معرفی کمیته علمی هفته پژوهش استان در سال جاری، افزود: جلسات تدوین دستورالعمل انتخاب پژوهشگر برتر بر اساس آئین نامه ابلاغی و ارسال دستورالعمل به دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و دیگر گروه‌های مرتبط از خروجی‌های این کمیته بود.
ایلامی ادامه داد: معیارهای تعریف شده برای انتخاب پژوهشگر برتر استان مبتنی بر دستورالعمل هجدهمین جشنواره تجلیل از پزوهشگران و فناوران است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، حوزه‌های مشخص شده در این دستور العمل را اینگونه تشریح کرد: حوزه‌های هفت گانه تعریف شده شامل حوزه فنی و مهندسی، هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و علوم پزشکی می‌باشد که پژوهشگران برتر سازمان‌ها نیز در همین حوزه‌ها انتخاب شدند.
ایلامی با بیان این نکات که در انتخاب پژوهشگران برتر، امتیاز پژوهشی پنج سال اخیر افراد و همچنین عدم برگزیده بودن این افراد در ادوار گذشته، مدنظر قرار گرفته شده، اذعان داشت: با توجه به مستندات دریافتی جشنواره، شرکت کنندگان تنها توانستند شرایط شرکت در پنج حوزه از حوزه‌های هفت گانه را احراز کنند و از این حوزه‌ها پژوهشگران برتر برگزیده شدند.
وی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت: از بین پزوهشگران معرفی شده سازمان‌ها، بدون در نظر گرفتن حداقل امتیاز برخی از بندها، دو نفر که حداکثر امتیاز را اخذ نمودند، انتخاب شدند.
اورنگ ایلامی در پایان یادآور شد: با توجه به مصوبات مطروحه در جلسات پیش از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش، انتظار می‌رود همانند دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان، دیگر اعضا نیز به تعهدات مالی خود بر طبق مصوبات عمل نمایند.
همایش تحلیل از پژوهشگران برتر که با حضور معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه و به ویر احمد، تنی چند از مدیران کل ادارات دولتی، روسای برخی دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی، هیات رئیسه و برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان و پژوهشگران استانی برگزار شد، با اهدا جوایز به پزوهشگران و نوآوران برتر پایان یافت.
 











































نام شما

آدرس ايميل شما

سجاد
Iran, Islamic Republic of
شونه وگیر نیا سرشونه شونه کنن
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
چرا اسامی را اعلام نمی کنید احتمالا چون بی حساب و کتاب انتخاب شده اند از اعلام نام اسای هراس دارید
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. جالبه در خبر درج شده هیچ نامی از برگزیدگان نیامده است. گویا اصل موضوع زیاد مهم نبوده است.
.از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی کخ افرادی همچون ظریفی در دانشگاه ها هستند سنگی روی سنگ بند نمی شود
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1