تاریخ انتشار
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۳۱۰۶۱۴

خطبه‌های نماز جمعه استان؛ قدردانی از «حاج» عدل / سنگ‌اندازی در مسیر ساخت و ساز دهدشت / برجام تلخ‌ترین تجربه اعتماد به آمریکا بود

۰
کبنا ؛قدر انقلاب اسلامی را بیشتر بدانیم / به برکت انقلاب در صحنه‌های ملی و جهانی می‌درخشیم
امام جمعه یاسوج گفت: باید قدر انقلاب اسلامی را بیشتر بدانیم چرا که جوانان زیادی به خاک و خون کشیده شدند تا این معجزه قرن به دنیا اثبات شود.
حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر، با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر، اظهار کرد: باید قدر انقلاب اسلامی را بیشتر بدانیم، چرا که جوانان زیادی به خاک و خون کشیده شدند تا این معجزه قرن تحقق پیدا کرد.
امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی را به عنوان مهم‌ترین مناسبت پیش رو داریم، گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب است تا دستاوردهای انقلاب را در این سال‌ها برای مردم به خصوص جوانان تبیین کنیم.
حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: قبل از انقلاب همه چیز این کشور تحت سلطه بیگانگان بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در هر عرصه و صحنه‌ای می‌درخشیم و روی پای خودمان هستیم.
وی افزود: تصمیمات ما توسط بیگانگان گرفته می‌شد و عزل و نصب‌ها را آن‌ها برای ما تعیین می‌کردند و آزادی در این کشور وجود نداشت.
حسینی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عزت و عظمت و استقلال و شرافت ایران را به دست آوردیم در حالی که تا قبل از انقلاب این گونه نبود.
امام جمعه یاسوج در ادامه اظهارات خود با تسلیت شهادت حضرت زهرای مرضیه اظهار کرد: آن حضرت شفیعه روز جزاست و باید برای زنان و دختران ما الگو قرار گیرد.
 
دیدن حق در شخصیت‌ها نقص است / ولایت پذیری قطب‌نمای حرکت در فتنه‌ها است
امام جمعه چرام گفت: دیدن حق و حقیقت در شخصیت‌ها یک نقص است، بلکه حقیقت‌ها در ولایت‌پذیری و شاخص‌‌ها نهفته است.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و خویشتن‌داری، اظهار کرد: به همان اندازه که از ایمان و عمل یا نماز و زکات نام برده شده از تقوا اسم برده شده و در قرآن و نهج‌البلاغه بر این مساله بسیار تاکید شده است.
امام جمعه چرام، عنوان داشت: در فارسی تقوا به معنای پرهیزگاری ترجمه شده اما در عربی چنین معنا نمی‌کنند بلکه تقوا عبارت است از محافظت یک چیزی از هر چه به او زیان می‌رساند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب روز ۲ بهمن امسال یک الگویی را برای نیروهای مومن و انقلابی معرفی کردند و آن الگو سلمان فارسی است که بر اساس روایت امام صادق ع خواسته و میل امیرالمومنین را برخواسته‌های خویش ترجیح می‌داد،گفت: معیار برای ارزش و احترام افراد، میزان ولایت پذیری آنهاست، صحنه‌های تاریخی را که می‌نگریم آنچه باعث شده افرادی شاخص شوند عبادت آنها نیست بلکه بیعت و تبعیت از امام زمان خود، آنها را برجسته کرده است.
حجت‌الاسلام افشار، ادامه داد: در کربلا ویژگی مهم یاران امام حسین، ولایت پذیری آنهاست، در زمان ما هم که برخی خواص انقلاب اسلامی نقش اپوزیسون را ایفا می‌کنند و فقط نام رهبری را عنوان می‌کنند و غبار فتنه‌ها همه جا را فرا گرفته است. توجه به شاخصه ولایت پذیری قطب‌نمای حرکت در فتنه‌ها است.
وی افزود: برخی افراد مومن به شاخص‌ها توجه ندارند و حق و حقیقت را در شخصیت‌ها می‌بینند نه در شاخص‌ها و ولایت پذیری افراد،ک ه این یک نقص است.
خطیب جمعه چرام، بصیرت و آگاهی همراه با ولایت پذیری را به عنوان شاخص اصلی مهم دانست و ابراز کرد: هرکسی سخن و عملش با ولایت زاویه داشت با او زاویه داشته باشیم اگر چنین بودیم از پیروان حقیقی اهل بیت هستیم.
 
دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر برای جوانان تبیین شود
امام جمعه گچساران گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان در ایام دهه فجر تبیین شود.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های‌های نماز جمعه شهر گچساران با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوالی الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: انسان مومن هیچ‌گاه همسایه مومن خود را در مشکلات و گرفتاری‌ها فراموش نخواهد کرد و این توصیه و سفارش خداوند و پیامبران است. و امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد بتوانیم تقوا را در زندگی خود پیشه کنیم.
وی با بیان اینکه هر کس به بردار و خواهر مومن خود کمک نماید نزد خداوند پاداش اخروی دارد، تصریح کرد: چنین افرادی با خدای خود معامله کرده‌اند و آن دنیار را برای خود خریده‌اند.
حجازی اذعان کرد: انسان مومن با دین نباید از کنار مشکلات برادر و خواهر دینی خود بگذرد و چشمانش را بر این موضوع ببندد که چنین انسانی نمی‌تواند ادعا کند که شرایط یک مومن با دین را رعایت کرده است.
امام جمعه گچساران با اشاره به شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: این مصیبت جان‌سوز را به مولای عالم و مقام معظم رهبری و شما مردم مومن گچساران تسلیت و تهنیت عرض می‌کنم و امیداورم خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم مراسماتی در شان آن بانوی بزرگوار برگزار نماییم.
وی افزود: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی حضور پرشور در این مراسمات داشته باشیم چرا که این بانوی بزرگوار افتخار زمین و آسمان است.
حجازی در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب ابراز کرد: این روزها و این دهه را گرامی می‌داریم و به همه فجر آفرینان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.
امام جمعه گچساران با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام است، بیان کرد: به این معنا است که دشمنان در آن دوران کاری کرده بودند که از اسلام دیگر هیچ نامی نبود اما با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام دوباره احیا شد و وظیفه ما این است باید عمق دهه فجر و دستاورد این انقلاب را بشناسیم و به نسل جوانمان معرفی نماییم.
وی خاطرنشان کرد: دهه فجر یعنی بازیابی شرف این ملت و این به این معنا است این ملت از اسارت برگشتند و انگیزه ایجاد دهه فجر را بدانیم و به جوانان انتقال دهیم.
حجازی عنوان کرد: ملت ایران آن روز و با پیروزی انقلاب اسلامی از گناه و انحراف نجات پیدا کرد و مراکز فساد و فحشا درب‌هایشان بسته شد و از این جهت توقع داریم دهه فجر به دلیل این که ثمره‌اش احیا اخلاق، دین و شرف بود و امروز دشمن نیز تلاش می‌کند همین شرف را از ما بگیرد ما وظیفه داریم در این خصوص از انسان‌های بزرگی که برای این انقلاب خون داده‌اند و زندان رفته‌اند بگوییم.
امام جمعه گچساران با بیان این که توقع ما از فرماندار، دستگاه قضا، فرماندهان انتظامی و نظامی، شورای تامین و بازرایان این است که با برنامه‌ریزی اهداف دهه فجر را برای نسل جوان تبلیغ کنند و بگویند این انقلاب ثمره خون دادن هزاران شهید و به زندان و تبعید رفتن انسان‌های بزرگی این کشور است.
حجازی با اشاره به اینکه اگر امروز از فرماندار، دستگاه قضایی و فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و دیگر مسوولان انتظار دارم این است که مشاهده می‌کنیم در برخی جاها با پول نظام جمهوری اسلامی و در مکانی متعلق به نظام جمهوری مقدمات بی‌توجهی به عفت و شرف ملت فراهم می‌شود و این کار را با پول شما مردم انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: دوستان توجه کنند برخی از مردم در این شهر پول شامشان را ندارند اما برخی با کنسرت‌های آنچنانی با پول همین مردم مراسم برگزار می‌کند.
حجازی افزود: چرا پول مردم باید در چنین جایگاه‌هایی هزینه شود و آیا این درست است در این کنسرت‌ها شاهد رقص دختران و پسران جوان با پول نظام جمهوری اسلامی باشیم و لذا از دستگاه قضایی انتظار می‌رود محکم و قرص با این مسائل برخورد کنند.
امام جمعه گچساران با تقدیر و تشکر از دادستان محکم، انقلابی، شجاع و قاطع شهرستان گچساران گفت: برخود وظیفه می‌دانم از طرف مردم از این حرکت انقلابی دادستان تقدیر و تشکر نمایم.
وی با بیان اینکه آقایان فردای قیامت را فراموش نکید، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جشن دهه فجر را جشن بگیریم به این معنا است که برای نسل جدید بگوییم وضعیت قبل چگونه و حالا در چه نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم نه آن که در جشن‌ها کار را به جایی برساند که چراغ‌های سالن را خاموش می‌کنند.
حجازی ادامه داد: متاسفانه فقر از در و دیوار می‌بارد و این وضعیت امروز ما است آن وقت برخی پول‌ها را این گونه هزینه می‌کنند که باید به آنها گفت مطمئن باشید با رقصیدن و چنین شادی‌هایی هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد پس بهتر است توبه و استغفار کنیم و بدانیم شاید جوانی ناآگاه باشد و نداند و این وظیفه ما مسوولان است که آنها را نصحیت کنند.
 
 
دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین خدمات انقلاب/ شهرداری دهدشت مسیر ساخت و ساز شهروندان را تسهیل کند
امام جمعه دهدشت خواستار تبیین خدمات انقلاب از مسوولان در ایام الله دهه فجر شد.
نماز جمعه عبادی_ سیاسی این هفته دهدشت با حضور پرشور مردم به امامت حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: بهترین انسان‌ها از لحاظ تقوی الهی کسانی هستند که زندگی آن ها سراسر نور است.
وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اول، به بیان گوشه‌ای از شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و طبق حدیثی از پیامبر اسلام گفت: حضرت زهرا(س) برترین زنان در بهشت است.
حجت‌الاسلام حسینی در دیگر فضایل حضرت زهرا(س) افزود: اول شخصی است که وارد بهشت می‌شود.
وی زندگی ائمه را الگو برا همه انسان‌ها عنوان و تصریح کرد: ما باید از زندگی انبیا الهی درس بیاموزیم و زهد و سادگی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
خطیب جمعه دهدشت وضعیت اسفبار حجاب را یادآور شد و با بیان اینکه پوشش‌های نامناسب نگران کننده است، گفت: چادر دارد حذف می شود، و زندگی نورانی فاطمی در زندگی‌ها رخت بر بسته است.
وی آغاز دهه فجر را یادآور شد و ضمن تبریک این ایام خجسته خواستار برگزاری جشن های باشکوه در این ایام شد و اظهار داشت: این انقلاب محصول زحمت و تلاش تنها ایرانیان نیست، بلکه در طول تاریخ جهان اسلام تشیع، رنج هایی کشیده شد تا این آمادگی به وجود بیاید و مردم برای سرنگونی حکومت جبار پهلوی به میدان بیایند.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا خدمات نظام را نادیده بگیرد گفت: باید شکوه و برکات نظام را برای مردم خصوصا جوانان تشریح و تبیین نمائیم.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مشکلات قابل حل شدن هستند، بیان کرد: حاکمیت باید زیرساخت‌های اشتغال را برای مردم فراهم نماید.
وی خواستار پیاده کردن اقتصاد مقاومتی شد و خاطرنشان کرد: نباید اقتصاد خود را وابسته به اقتصاد غرب کنیم و متکی به منابع داخلی کشور خود باشیم.
وی سنگ‌اندازی برای برخی ساخت و سازها در دهدشت را یادآور شد و خواستار تسهیل مسیر ساخت و ساز از شهرداری برای رونق شهری در دهدشت شد.
 
برجام تلخ‌ترین تجربه اعتماد به آمریکا بود/عده‌ای تلاش می‌کنند مردم را نسبت به انقلاب و نظام بدبین کنند
خطیب جمعه کبگیان گفت: برجام تلخ‌ترین تجریه تاریخی اعتماد به آمریکا بود.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بخش کبگیان خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه توصیه کرد و گفت: انسان مؤمن در سختی‌ها هیچگاه تحت تاثیر تعاریف دیگران قرار نمی‌گیرد و با پرهیز از زودباوری در نگاه عمیقانه راه تعالی بندگی را دنبال می‌کند که همین راه مومنان است
امام جمعه کبگیان با اشاره به فضای مجازی گفت: هیچکس با فضای مجازی مخالف نیست چرا که منبع اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها، دولت و مردم است اما سوالی که مطرح است چرا منبع استفاده کاربران ایرانی باید در اختیار بیگانگان باشد؟
وی عنوان کرد: ساخت نرم‌افزاری که در کشور محفوظ بماند مهمترین نکته حیاتی در حفاظت از هویت ملی است و دلیلی ندارد با استفاده از نرم‌افزار خارجی تمام هویت ملت در اختیار بیگانگان قرار گیرد که این یک خطر بزرگ محسوب می‌شود.
خطیب جمعه کبگیان خطاب به مسؤولان و مردم بیان کرد: خواسته ما از مسؤولان عزیز حل مشکلات داخلی جامعه است اما برخی‌ها می‌خواهند با سیاه نمائی و استفاده از مشکلات داخلی، مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اظهار داشت: نباید در تمامی جهات مسؤولان را در دایره انتقاد قرار دهیم چراکه مسؤولان انتخاب مردم‌ هستند و همه با سوگند دل در گرو خدمت به ملت دادند که اینجا دیگر توانائی‌ها و ناتوانی‌ها متعدد است پس باید سعی شود افراد انقلابی، توانمند و مستعدی در حیطه خدمتگزاری بکار گرفته شود تا مشکلات جامعه در سایه مدیریت‌های کاردان حل شود.
وحدانی‌فر با اشاره به تاثیر‌گزاری انقلاب در رشد سیاسی اقتصادی کشور تصریح کرد: فاصله پیشرفت ما نسبت به۴۰سال گذشته را محاسبه کنید، مهمترین برکت انقلاب نعمت آزادی و تصمیم‌گیری آزادانه ملت است و تلاش شود با حفظ وحدت و دوری از تنش‌های پوچ سیاسی و تعصبات بی‌جا راه نفوذ دشمن برای دوگانگی در جامعه و خدشه به انقلاب ببندیم.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به رزمایش ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران با رمز محمد رسول الله افزود: قدرت فرزندان توانمند ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش با هدف نمایش توانائی نظامی، صیانت از دفاع این مرز و بوم را شاهد بودیم.
وی با اشاره به نقشه آمریکا تحت عنوان فاز دوم برجام گفت: ملت و دولت ایران می‌دانند که آمریکا در طول تاریخ چه ضررهایی به کشورمان زده است که برجام تلخ ترین تجربه تاریخی اعتماد به آمریکا بود.
وی ادامه داد: آمریکابه بهانه مطالعه موشک‌های ایران در طرح جدید خود می‌خواهد با فشار به چین و روسیه به عنوان طرف غیر اروپائی از آنها بخواهد با متقاعد ساختن جمهوری اسلامی ایران فاز دوم مذاکره برجام را بپذیرد و مسؤولان مراقب نقشه‌های پلید استکبار جهانی باشند
 
مسؤولان برای رفع مشکلات مردم همه تلاش خود را انجام دهند/حرمت ایام فاطمیه حفظ شود
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: امروز باید شکرگذار و قدردان نظام و جمهوری اسلامی باشیم.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی به خدمات نظام در آستانه دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: علمای بزرگی در این راه جان خود را تقدیم کردند و امام راحل ۱۵ سال در تبعید بودند و رنج‌های بسیاری را تحمل کردند تا این انقلاب به ثمر نشست.
وی عنوان کرد: برای این انقلاب خون‌ها ریخته شد و بیش از ۳۰۰ هزار شهید دادیم، لذا امروز وظیفه داریم از انقلاب و نظامی که به ما عزت، آبرو و ارزشی داد دفاع کنیم و فراموش نکنیم که امنیت و آرامش کنونی را مدیون نظام و انقلاب و خون شهدا هستیم.
وی با تاکید بر اینکه شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی قدردان این نعمت الهی هستند و حضور آنان در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی اعم از راهپیمایی‌ها و انتخابات بیانگر این موضوع است.
صلواتی عنوان کرد: مسؤولان هم در قبال مردم وظایفی دارند و باید با همت جهادی تلاش کنند و مشکلات مردم را رفع کنند.
صلواتی یادآور شد: الحمدالله در این ایام منطقه ما شاهد خدمات نظام جمهوری اسلامی که به صورت شبانه‌روزی برای گازکشی به این منطقه زحمت می‌کشند که از تلاش و پیگیری نماینده محترم مردم در مجلس تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی به دهه اول فاطمیه اشاره و خاطرنشان کرد: حرمت این ایام حفظ شود و مردم در مراسمات دهه اول شرکت کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی به بازگشت امام خمینی(ره) به کشور اشاره و بیان کرد: در آستانه دهه فجر و ۳۹ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآوری خاطرات دوران انقلاب از دو جهت حائز اهمیت است ابتدا شناخت چهره واقعی رژیم فاسد ستم شاهی ودوم یادآوری آثار و برکات مادی و معنوی انقلاب اسلامی از جمله بازگشت عزت به کشور و ملت ایران است.
صلواتی به عوامل مجاهدت‌ها و رشادت‌های ملت ایران اشاره کرد و گفت: حفظ و تعهد به اسلام، ولایت فقیه و رهبر دینی، حضور مردم در تمام صحنه های انقلاب، ساده زیستی دولتمردان، اتحاد و وحدت کلمه از مهمترین عوامل مجاهدتها و رشادت های انقلاب اسلامی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1