تاریخ انتشار
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۳۱۰۵۹۸

سخنی با استاندار: جلسه‌زدگی مدیران و غفلت از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری

۵
۰
کبنا ؛سیدولی موسوی

استان زیبا و چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد بعد از انقلاب اسلامی  استانداران زیادی را در دولت‌های مختلف تجربه کرده است وهر استانداری بنا به شرایط خاص زمان خویش خدماتی را برای توسعه استان انجام داده است در رابطه با عملکرد استانداران مردم فهیم ما بهترین قضاوت را خواهند کرد.
وظیفه اصلی دولت‌ها پیشبرد اهداف عالی نظام در بخش‌های مختلف است و دولتی موفق است که نیازهای جامعه را بصورت ملی ومنطقه ای شناسایی و در جهت حل مشکلات و برنامه ریزی‌های توسعه این مناطق مختلف ودرنهایت توسعه کشور حرکت، تا وابستگی و دلبستگی مردم را به نظام عمیق و ناگسستنی نماید، بدیهی است دولتی که شناخت کافی از مردم مناطق مختلف کشور به معنای واقعی نداشته، از درد ورنج در ابعاد مختلف نداشته ودرصددرفع آن‌ها برنیاید نمی توانددرقلوب مردم جا باز کند ومردم را هم همواره درکنارش داشته باشد.
در  استمرار دولت تدبیر وامید که با شعار اعتدال مورد اقبال عمومی مردم مواجه شد دکتر  احمدی سکاندار مدیریت عالی استان را عهده دار شد. انسانی با سجایای زیبای اخلاقی که دغدغه ای جز توسعه استان ندارد وسخنان عالمانه وارزشمند ایشان در جلسات مختلف و دیدگاه‌ها ونظرات وی چشم انداز روشنی را برای توسعه این استان غنی از منابع ولی عقب مانده از قافله توسعه ترسیم می‌کند.
کهگیلویه و بویراحمد جز با وحدت وهمدلی مردم ومسئولان پیشرفت نمی‌کند و اگر بخواهیم از توسعه عقب نمانیم باید توسعه گرا باشیم و از خیلی مسائل جزئی پرهیز کنیم و منافع مردم را بر هیچ چیزی ترجیح ندهیم.
وی معتقد است بحث‌های حاشیه ای و دامن زدن به مسائلی که هیچ سودی به حال مردم وتوسعه استان ندارد کاری ناپسند است. مهم‌ترین نیاز جامعه ما در این برهه از زمان وحدت وآرامش برای حرکت در مسیر توسعه وآبادانی است وامروز همه با هرسلیقه وگرایش سیاسی وظیفه داریم دولت را حمایت کنیم و از هرگونه سخنی که عامل تفرقه واختلاف است پرهیز کنیم. اگر هم نقدی بر عملکردها داریم در فضایی صمیمی ومنطقی مطرح کنیم تا قطار پیشرفت و توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد.
خوشبختانه از زمان تصدی دکتر  احمدی به سمت استاندار کهگیلویه وبویراحمد دیدگاه خوبی نسبت به ایشان در افکار عمومی به وجود آمد. تلاش و پشتکار ایشان برای توسعه استان وخستگی ناپذیری ایشان قابل تحسین است وانشاءالله این روند ادامه پیدا کند.
لازم است نکاتی  را به دکتر  احمدی استاندار توسعه گرا، دلسوز و متعهد استان یاداور شوم که دغدغه افکار عمومی است باشد که مورد توجه ایشان قرار بگیرد.
۱-توجه نکردن به اولویت بندی پروژه‌های شاخص در استان باعث شده است روند تکمیل این پروژه‌ها به بیش از یک دهه بیانجامد که ضمن اینکه از عمر مفید این پروژه‌ها کاسته می‌شود به دلیل محدودیت منابع هرساله با تخصیص اعتبارات منابع کمی به آن‌ها اختصاص داده شود و در روند زندگی مردم نیز هیچ تاثیری نداشته باشند. لازم است استاندار محترم در جلسات کارشناسی پروژه‌ها با اولویت بندی و تخصیص منابع پروژه‌هایی که فرآیند آن‌ها طولانی شده ونقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها دارند اولویت بندی نموده تا هرچه سریع‌تر با بهره برداری از آن‌ها موجبات رضایت مندی مردم را فراهم نمایند.
۲- جلسه زدگی امروز به آفتی در استان تبدیل شده که هر وقت سراغ مدیری را بگیری می گویند استانداری جلسه دارد که ادامه این روند باعث می‌شود مدیران از برنامه ریزی و سیاستگذاری غافل شوند ضمن اینکه خیلی از مدیرانی که در جلسات شرکت می‌کنند موضوعات مطرح در جلسات نیز ارتباطی با آن‌ها ندارد که لازم است کارگروه‌های تخصصی مسائل را پیگیری و در جلسات عمومی مطرح ونسبت به آن‌ها تصمیم گیری شود تا وقت مدیران در این زمینه گرفته نشود.
۳- به مسائل آموزشی و فرهنگی در استان اهتمام بیشتری داشته باشید و با انتخاب مدیرانی با تجربه، خوش فکروآشنا به فرهنگ به توسعه وتعالی فرهنگی این دیار بیشتر پرداخته شود تا مدیران این حوزه نیز بتوانند کارنامه قابل قبولی ارائه دهند.
۴-در جلسات شورای اداری به مدیران توصیه نمایید حتی المقدور جلسات اداری خویش را در بعد از ظهرها برگزار نمایند ودر وقت اداری دنبال حل مشکلات مردم برنامه ریزی برای کار وتلاش وتوسعه استان باشند.
۵-به شکل سرزده از دستگاهای اداری واجرایی استان بازدید داشته باشید وبا مردم رودر رو صحبت کنید تا پیوند میان مردم ومسئولان روز بروز مستحکم تر شود.
۶-  جناب آقای دکتر احمدی همچنان که شخص حضرتعالی به ملاقات با مردم  توجه خاص دارید از مدیران نیز بخواهید اینگونه عمل کنند ودرب اتاق آن‌ها به روی مردم باز باشند. مدیران باید از جنس مردم باشند وبرای مردم باشند چرا که بواسطه همین مردم مدیران به این جایگاه رسیده‌اند،  پس احترام وتکریم مردم وپاسخگویی به مردم وتواضع وفروتنی در برخوردها از وظایف یک مدیر در جامعه اسلامی است.
۷-  توجه به نظم و مدیریت زمانی شما در جلسات و برنامه‌ها قابل تحسین است  و امیدواریم الگویی برای سایر مدیران باشد تا در پرتو نظم وبرنامه ریزی و برنامه محوری چرخ توسعه استان شتاب بیشتری بگیرد.
۸- اصحاب رسانه ومطبوعات را همیشه در کنار خود بدانید واز نقدهای سازنده آن‌ها استقبال کنید واز مدیران بخواهید که اخلاق رسانه ای داشته باشند واز ظرفیت رسانه ای استان برای تحقق برنامه‌های دولت واطلاع رسانی از خدمات  نظام اسلامی به مردم به خوبی استفاده کنند.
ونکته آخر اینکه، با پیشرفت منابع ارتباطی خوشبختانه آگاهی‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده و همه رفتارهای اجتماعی و سیاسی و عمل مسئولان در معرض قضاوت افکار عمومی قرار می‌گیرد  انشالله که با درایت وتدبیر  مدیریت حضرتعالی تصمیم‌ها و برنامه‌های دولت منجر به توسعه و آبادانی این دیار پرگهر شود و رضایت مندی مردم را نیز در پی داشته باشد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناصرسیف
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی نوشتی ای کاش مسولان گوش شنوا داشته باشند
فرهنگی
Romania
عالی بود احسن بر مهندس موسوی ،متأسفانه مدیران همیشه عنوان می کنند جلسه دارند کی فرصت برنامه ریزی دارند.
فرهنگی
Romania
احسن بر مهندس موسوی عالی بود مدیران همیشه عنوان می کنند جلسه دارند کی فرصت برنامه ریزی دارند
جهت اطلاع
Iran, Islamic Republic of
واقعا یعنی چه
قائم
Iran, Islamic Republic of
این شخصی که کامنت شماره ۴ را داده احتمال میدم اصلا بویی از معنی و مفهوم مطالب نگرفته و نمیگیره و یا پستی جایی بش دادن .
آقا جان درست مطالعه کن عزیزم .......
احسنت بر آقای موسوی عزیز که مطالب را رسا عنوان نمودن .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1