تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۱۰۱۹۴

هشدار رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به تبعیض در ادارات /بازخورد عملکرد ما مسئولین این حوادث اخیر است / مگر بقیه مسلمان نیستند که از بستر رود بشار جمع شدند

۵
۰
کبنا ؛رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تبعیض در ادارات این استان هشدار داد.
به گزارش کبنا از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی امروز (چهارشنبه ۳ بهمن‌ماه) در شورای حفاظت و صیانت از بیت‌المال، با اشاره به سخنانی از امام علی(ع) در باره صیانت و حفظ حقوق بیت المال، اظهار کرد: در حفظ حقوق بیت المال آنچه را که مقتضای محافظت از حقوق بیت المال هست آن را عمل کنیم شما متولیان امر و سرورانی که در گوشه ای تولیت و مسئولیت امری را عهده دار هستید همه تلاشتان را معطوف نمایید تا به احسن وجه عمل کنید همه‌ی ما امروز در مقابل مسئولیتی که داریم مورد سؤال قرار داریم اگر مردم به مطالباتشان نرسیدند آخرت یقه‌ی ما را می‌گیرند اگر قرار شد که در رعایت حقوق بیت المال خدای ناخواسته کوتاهی کنیم در آخرت و فردا روز مردم به عنوان مطالبه گران و در محضر خداوند یقه‌ی ما را خواهند گرفت و از ما سؤال و جواب می‌کنند بنابراین باید عزیزان بذل عنایت کنید در حوزه‌ی مسئولیت نهایت تلاش را داشته باشید تا به احسن وجه حقوق بیت المال استیفا شود.
 

بازخورد عملکرد ما مسئولین این حوادث اخیر است / برخی از مسئولا تکلیف‌شان را درست انجام نداده‌اند
 
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به وجود تبعیض در ادارات و سازمان‌های استان هشدار داد و با اشاره به اینکه نباید به گونه ای برخورد شود که تداعی ذهن مردم شود که در یک سازمان یا اداره با نفوذ و رانت می‌شود کار کرد، گفت: ببینید بازخورد عملکرد ما مسئولین این حوادث اخیر است چون برخی از ما مسئولین تکلیفمان را درست انجام ندادیم و بخش عمده‌اش نشأت گرفته از بد عمل کردن مدیران ما در سطوح کلان و خرد است مانند مؤسسات مالی که بی حساب و کتاب بوده و کسی از مرکز نیامد مدیریت و بررسی کند، کسی که پشتوانه مالی ندارد اعتبار ندارد وثایق محکمی ازش نگرفتی چرا به این  مؤسسات مجوز دادید، پول مردم را بردارد جمع کند، بعد نتواند پس بدهد و این همه مشکلات ایجاد شود و استارت حوادث اخیر از همینجا کلید خورد.
مزارعی در ادامه در خصوص فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه در استان نیز گفت: در حوزه اداره‌ی امور آب استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از رودخانه ۵ تا ۱۰ نفر بیایند بهره برداری کنند شن و ماسه تولید کند، خب اشکال ندارد خیلی هم خوب است. اما یه عده ای که کسی رو نداشتن گفتن نه، شما نباید اینجا باشید اینجا بستر رودخانه خراب می‌شود این‌ها کسی را نداشتند. عده ای هم که کسانی را داشتند و حمایت‌هایی می‌شدند هنوز هم هستند و معلوم هم نیست که اراده‌ی مسئولین چی هست. به هر حال ما تکلیف خودمان را روشن کنیم یا مدیریت رو نپذیریم یا اگه پذیرفتیم پای همه چیزش بایستیم.
رییس شورای قضایی استان در ادامه به برخی از برخوردهای سلیقه ای مدیران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر قرار است از بستر رودخانه بشار شن و ماسه تولید شود اشکالی ندارد اما برای همه باشد مگر بقیه که کارخانه‌های شن و ماسه‌ی خود را از بستر بشار جمع کردند مسلمان نیستند همه بیایند و شن و ماسه تولید کنند و کسانی که هم رفتند برگردند. اگر کار خلاف است برای همه خلاف است و اگر نیست هم برای همه باشد. مدیریت اسلامی و عدالت اسلامی یعنی این که همه را به یک چشم ببینی, نه اینکه اگر مثلاً مقاومت بشود جایگاه من در خطر می‌افتد خب بیفتد. جایگاهی که قرار است با تضییع حقوق مردم از بین برود بگذارید این جایگاه برود نخواستیم این جایگاه را، جایگاهی که قرار است با به هر حال حفظ آن، حقوق کسی تضییع یا ذهنیت ایجاد شود. مدیر اسلامی نباید زیر بار من و استاندار و نماینده و خلاف شرع برود آنچه که قانون و شریعت گفته است عمل کند ولو اینکه پست را از او بگیرند پستی که لازمه‌اش خلاف باشد به درد نمی‌خورد لذا خواهشم این است که عزیزان مصوبات شورا را جدی بگیرند و اجرایی کنند در خصوص همین موردهایی که عرض کردم آن‌هایی که در حوزه امور آب است بحث حریم رودخانه‌ها، بستر رودخانه‌ها حفاظت از بیت المال هرکسی در حوزه خودش کوتاه نیاید چرا که در صورت کوتاه آمدنش، ما ناچاراً مجبور به برخورد می‌شویم ضمن اینکه دست تک تک شما را به عنوان مدیران خوب و فعال می‌بوسیم اما کوتاه نمی‌آیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه اگر مدیران کم کاری نمایند دادستان به عنوان مدعی العموم و اداره کل بازرسی استان ورود پیدا می‌کنند با اشاره به موضوع بزرگراه قزوین و برخورد خوب دادستان قزوین و اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مواردی وجود دارد که رسالت دستگاه قضایی است که در صورت لزوم ورود پیدا کند، اظهار داشت: امتیازات و استخدام‌هایی که در برخی ادارات صورت می‌گیرد، واقعی نبودن قیمت مایحتاج مردم و چند نرخی در سطح شهرها همه از مواردی است که دستگاه قضایی می‌تواند ورود پیدا کند اگر ما دلسوز نظام اسلامی هستیم و می‌خواهیم فردا روز جوان‌های ما و شما در این جامعه معترضین به ما نباشند، واقعاً مردم حق و حقوقی دارند.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز گفت: وجود، دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه خون شهداء، نَفَس ملکوتی امام راحل عظیم الشأن و مدیریت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبریست باید تلاش کنیم نظام اسلامی روز به روز قدرتمندتر شود مسئولین از صدر تا پایین مدیریت کشوری منویات مقام معظم رهبری را آویزه‌ی گوش نموده، عمل کرده و مردم داری را ملاک کارشان قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما محرمانه آبفاضلاب روستائی را درخصوص تبعیض بررسی نمائید.
قاسم
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت قاضی القضات محترم لطفا"به حال وروز بیمار.. استان وتبعیضهای نا روادر مورد کارکنان وبرخوردهای سخیف با آنان وارباب رجوع رسیدگی شود.
ککای خوب
Iran, Islamic Republic of
.مسولین آ ب وفاضلاب شهری باارباب رجوعان وپرسنل جلوگیری شود . ندهد.
Iran, Islamic Republic of
پرونده انجمن صنفی کارگران را رسیدگی کنید در شعبه ۷ تجدید نظر
قصیرالکلام
Iran, Islamic Republic of
دیشموک به زمین خواران یه هشدار بدهید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1