تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۳۱۰۱۳۴

جوابیه‌ شهرداری به «قطع درختان در سطح شهر یاسوج»

۱
۰
کبنا ؛
بعد از انتشار مطلبی با عنوان «درختان که مظلومانه در سطح شهر یاسوج قطع می‌شوند» که در این رسانه خبری منتشر شد، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یاسوج به آن پاسخ داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
به گزارش کبنا، متن به شرح زیر است:

در پی انتشار گزارشی در خصوص قطع تعدادی درخت در میدان جهاد شهر یاسوج، روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یاسوج توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری، متن توضیحات روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یاسوج بدین شرح است:
بسمه تعالی
اخیرا در گزارشاتی که در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر گردید، عکس های از قطع تعدادی درخت در شهر یاسوج منتشر گردیده و عنوان شده است "درختان برخی از میادین و خیابان‌های شهر یاسوج بدون حساب و کتاب قطع شده‌اند و هیچ مسوولی نیز در این رابطه توضیحی نداده است."
در همین رابطه روابط عمومی شهرداری یاسوج بر خود لازم می داند، ضمن تقدیر از نقدهای مشفقانه و نگاه تیزبینانه اهل قلم، جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه کند:
قبل از هر چیز لازم است از دلسوزی و نیت خیر اهالی رسانه و فعالان شبکه های اجتماعی کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم و بسی جای خوشحالی است که شهروندان نسبت به محیط شهری دغدغه مند هستند و قطعا برای هر دستگاهی بخصوص شهرداری یاسوج فرصت مغتنمی است تا بدین طریق از نظریات، رهنمودها، انتقادات و پیشنهادات شهروندان بهره مند گردد و یکی از مهمترین اهداف سوال پژوهشی شهردار محترم یاسوج با عنوان " نقش شهروندان و مدیریت شهری در ایجاد شهر پاک" نیز برای گسترش مشارکت اجتماعی شهروندان در خصوص مسائل شهری است.
البته این توقع همواره وجود دارد که عزیزان قبل از عنوان هر مطلبی و بدور از پیشداوری موارد را از طریق مجاری مطلع و موثق پیگیری نمایند و سپس درخصوص آن اظهارنظر نمایند و اینکه گفته می شود هیچ مسوولی توضیحی نداده است بدین دلیل بود که عملا قبل از انتشار مطالب هیچ توضیحی خواسته نشده بود!
اما در خصوص اصل موضوع یعنی قطع درختان چند نکته قابل ذکر است:
۱ - متاسفانه برخی از شهروندان در حریم ۲ اصله درخت توت مجنون این میدان که از زیباترین درختان شهر بوده آتش روشن کرده که باعث سوختگی این درختان شده بود و علیرغم تلاش های صورت گرفته برای احیای آنها، راهی جز حذف این درختان وجود نداشت.
۲ - درختان کاج وسط میدان جهاد با فاصله کم (حدود ۱ متر و ۵۰ سانتی متر) از یکدیگر کاشته شده بودند که با توجه به رشد زیاد و درهم تنیده شدن این درختان، به دلیل ایجاد فضای رشد مناسب سایر درختان طبق اصول کاشت، ایجاد دید مناسب ترافیکی و رعایت اصول زیبایی شناسی سیما و منظر شهری که دغدغه شهروندان نیز بود، نیاز به حذف این درختان بود.
این توضیح هم ضروری به نظر می رسد که با توجه به فلسفه وجودی میدان، که تسهیل تردد و برای کاهش بار ترافیکی نیاز به دید مناسب است، اصولا کاشت درخت در میادین اصول خاصی دارد که در سنوات گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته شده بود و یکی از برنامه های شهرداری یاسوج اصلاح این وضعیت است.
۳ - سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همه ساله طبق وظیفه ذاتی خود در این فصل نسبت به هرس درختان اقدام می نماید که در گزارش های خبری هفته گذشته نیز به این موضوع اشاره شد فلذا اصلاح برخی از شاخه های درختان به همین دلیل است.
در پایان شهرداری یاسوج ضمن تقدیر مجدد از دغدغه مندی شهروندان فهیم و اهالی محترم رسانه و با تاکید بر استقبال از انتقادات و پیشنهادات و بررسی آنها، امیدوار است که اهالی قلم قبل از انتشار مطالب حق توضیح و پاسخگویی برای مسئولان ایجاد کند تا خدای نکرده برداشت ناصحیحی صورت نگیرد.
با آرزوی رسیدن به شهر پاک
روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

اینده نگر
Iran, Islamic Republic of
سلام بهتربود درختانی که قابلیت کاشت مجدددارندازریشه برداشته ودرجای دیگرکاشته میشداین شیوه درشهرهای بزرگ ماانجام میگیرد پس ماهم یادبگیریم وازتجربه دیگراستانها استفاده کنیم
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1