تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۳۱۰۱۲۴

سفر به بام‌نفتی ایران؛ دیدار مسوولان بانک مهر اقتصاد با خانواده شهدا / روایت‌های تلخ از زندگی‌های تلخ / مسوولان بنیاد شهید کجایند؟

۴
۰
کبنا ؛مسوولان بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد به بام نفتی گچساران سفر و با چند تن از خانواده معظم شهدا دیدار کردند.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، صبح هنگامی که دست‌های طلایی خورشید از پشت پنجره صورت‌م را به آرامی نوازش می‌کرد، با تماس غضنفرخانی مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد از خواب بلند شدم و گفت: بسم‌الله بگو و حرکت کن، نیروهایت را نفس بکش! برخیز.
مثل همیشه با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده بچه‌های روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد برای دیدار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران راهی بام نفتی ایران، گچساران شدیم. در مسیر محمد علی نیک‌منش رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد با آرامش و وزانت خاص همیشگی خودشان جملاتی را در وصف شهدا و کار در راه خدا برای همراهنش نقل کرد و توضیحاتی داد.
نیک‌منش شهدا را ستاره‌های هدایت راه بشریت خواند و اظهار داشت: تکریم و پاسداشت خانواده‌های آن عزیزان نیز به منزله پاسداشت تمام خوبی‌هاست. تکریم را باید تکریم کرد، نمی‌توان برای تکریم بهترین انسان‌ها نظم و برنامه نداشت، لذا احترام شهدا و خانواده‌های آنها، پاسداشت و بزرگداشت بهترین انسان‌ها است و ماها باید به خودمان برای انجام این کارها تبریک بگوییم.
علی ستوده غضنفرخانی مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد همه اقدامات لازم را برای دیدار با خانواده‌ شهدا ترتیب داده بود، فرجی مثل همیشه به دنبال این بود که با هنرمندی هر چه تمام‌تر صحنه‌های این ملاقات‌ها را به خوبی به تصویر بکشد و در لنز دوربینش جای دهد.
محله محله، کوچه کوچه حرکت کردیم تا در روستای بید زرد امام‌زاده جعفر گچساران با خانواده شهید «قاسم احمدی» ملاقات کردیم، محمدعلی نیک‌منش رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد، حجت‌الاسلام رضوی کارشناس فرهنگی، علی ستوده، و فرجی بعد از سلام علیک و خوش‌آمدگویی در کنار پدر و مادر این شهید بزرگوار نشستند، روایت تمام لحظه‌های این دیدار برایم سخت است، نه به لحاظ اینکه نمی‌توان توصیفش کرد بلکه نوشتنش دردآور است.
شهید قاسم احمدی در مبارزه با گروه پژاک به شهادت رسیده بود، پدر و مادر او در این روستا در خانه‌ای که نه آب، نه برق و نه گاز دارد بلکه با وام ساخته شده است. در این خانه آنقدر سرد بود که ساکنینش متأسفانه در آشپزخانه می‌خوابیدند.
نیک‌منش رئیس بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روایات و احادیثی از ائمه اطهار به جایگاه و مقام شامخ شهدا پرداخت و اظهار داشت: شهدا روح‌های پاکی داشتند که از جسم‌های پاکشان بیرون کشیده شد و به سوی معبود خودشان شتافتند و قطعاً آنها در نزد خداوند متعال بزرگ شمرده می‌شوند.
وی تکریم شهدا و خانواده آنها را وظیفه همه مسوولان نظام اسلامی دانست.
مسوولان بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دیدار خانواده شهید جلیل مندنی‌زاده رفتند، مادر این شهید والامقام پیر و زمین‌گیر شده بود آنها در باغ فردوس گچسارن سکونت داشتند. بعد از خیرمقدم و خوش‌آمدگویی مادر این شهید اظهار کرد: خوشحالمان کردید، سال‌ها است که مسوولان بنیاد شهید از ما سرکشی نداشتند.
مادر و برادران این شهید از حضور مسوولان در منزل‌شان تعجب کرده بودند و برای آنها جای سوال بود که چرا بین این همه شهید از خانواده آنان سرکشی کردند. آنها بیان می‌کردند ما گمنام هستیم و مسوولان بنیاد شهید هم توجهی به ماها ندارند.
محمدعلی نیک‌منش رئیس بانک و حجت‌الاسلام رضوی نیز با خانواده شهید مندنی‌زاده صحبت کردند و مقام این شهید را گرامی داشتند.
در ادامه این سفر، مسوولان بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهید ایرج افشون در روستای سعادت آباد لیشتر دیدار کردند. اعضای این خانواده به گرمی مسوولان را مورد استقبال قرار دادند، بعد از خیرمقدم و خوش‌آمدگویی و نوشیدن چای، برادران و مادر شهید روایت تلخ زندگی‌شان را برای مسوولان بازگو کردند.
مادر شهید گفت: ۴ دختر و ۶ پسر دارم که تمام پسرهایم کارگر هستند، یکی از پسرانم شیمی درمانی می‌کند و خودم هم بیماری خاص دارم که مرتب شیمی درمانی می‌کنم و هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوم.
این مادر شهید گفت: زندگی را به سختی سپری می‌کنیم و کسی هم سراغی از ماها نمی‌گیرد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود از تولد دختری به نام «شیدا» سخن به میان آورد و اظهار کرد: وقتی مادر این دختر بر روی او باردار بود، پزشکان سقط «شیدا» را خواستار شدند که در یک رویای صادقانه شهید فرمودند او را سقط نکنید. و الان این دختر ارتباط معنوی با این شهید برقرار کرده است.
وی با بیان اینکه در دفاع از سرزمین ایران و دین اسلام حاضرم تمام فرزندانم را فدا کنم، اظهار داشت: مسوولان نباید خانواده شهدا را فراموش کنند.
در ادامه محمدعلی نیک‌منش رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا وظیفه دینی و ملی است، گفت: نباید مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و خانواده آنها در جامعه رنگ فراموشی به خود بگیرد، و بدون شک احترام به این عزیزان فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح جامعه ما ترویج خواهد داد.
نیک‌منش آشنایی نوجوانان و جوانان ما با شهدا و سیره عملی آنها بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است.
به گزارش کبنا، مسوولان بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد برای دیدار یکی از خانواده‌های شهدای گچساران برنامه‌ریزی‌های لازم را تدارک دیده بودند، اما خانواده معظم آن شهید اصرار مسوولان را برای دیدار و ملاقات با آنها را نپذیرفتند و در نهایت یکی از اعضای این خانواده شهید گفت: ما آدم‌های مهمان‌نواز هستیم اما حقیقتاً وسیله‌ای و امکاناتی برای پذیرایی نداریم.
در این دیدارها؛ مسوولان بانک مهر اقتصاد استان با اهدا لوح تقدیری و هدایایی از خانواده شهدا تجلیل به عمل آوردند.
آنطوری که خبرنگار کبنا مشاهده کرد، گویا مسوولان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد در بنیاد شهید برخی از خانواده شهدا را اصلاً نمی‌شناسند و دردشان هیچ اطلاعی ندارند. به زودی مطالبی در همین رابطه منتشر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
بازم تو
؟؟
یک همشهری ۱۰۰
Iran, Islamic Republic of
ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین بانک مهر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ نفس کار خیلی خوب هست . اما این اقدام باید کمی اثر گذار تر باشد . صرفا یک سرکشی و پرداخت مبلغ ناچیز به این خانواده ها ، مشکلات و درد آنها را دوا نخواهد کرد . ( آن هم در این وضعیت بد اقتصادی و گرانی و .... ) . امید است که انشا الله مسئولین مربوطه ( بنیاد جانبازان و بنیاد شهید و استانداری و ... بیشتر به فکر باشند و تلاش دوچندان نمایند و به مشکلات خانواده معظم شهدا و رفاه حال خانواده آنها را فراهم آورند .
به امید آن روز
.ه مهراقتصاد
Iran, Islamic Republic of
ا وبخااطریه قست معوق تمام چک وسفتهای مردم رابه
او.خلاق حرفه ایشونو پروتکلهای اداریشونو به نحواحسن اجرا کنند
. مهراقتصاد
Iran, Islamic Republic of
مردم .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1