تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۳۰۹۹۴۲

سطح ایمنی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد پایین است / شناسایی ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز / اعتبار برای مشکلات تونل جاده یاسوج

۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های این استان نیاز است.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار چهارشنبه(۳ بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل کشور از طرح‌های راهسازی استان کهگیلویه وبویرحمد اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه خیز نیز در سطح استان شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۵۰ نقطه سخت گذر و برف گیر در مناطق مختلف این استان وجود دارد که اصلاح و رفع این نقاط نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری برای تأمین اعتبار مورد نیاز آنهاست.
فیلی یادآور شد: این تعداد نقاط حادثه خیز علاوه بر مشکلات ووضعیت خاص در برخی جاده‌های این استان از جمله پل‌های فرسوده و قدیمی و همچنین تونل‌های فاقد تهویه مناسب و روشنایی در برخی محورهاست.
فیلی با اشاره به سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید و بررسی نقاط حادثه خیز گفت: قول‌های مساعدی از سوی داود کشاورزیان برای ترمیم و اصلاح نقاط حادثه خیز از جمله رفع مشکلات تونل‌های جاده یاسوج - بایمیدان داده شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات ۲ تونل جاده یاسوج- بابامیدان نیاز است که با توجه به بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار لازم در بودجه سال آینده در این راستا پیش بینی خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
 سطح ایمنی جاده‌های کهگیلویه وبویراحمد پایین است

داود کشاورزیان در ادامه سفر خود در بازدید از جاده‌ها و برخی طرح‌های حوزه راهسازی در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: برخی از محورهای ارتباطی از جمله یاسوج بابامیدان، وپل ها وتونل های در مسیر این جاده شرایط لازم استاندارد و ایمنی را نداشته‌اند.
وی تصریح کرد: بسیاری از جاده‌های ارتباطی در این استان بیش از آنکه توجه به امر کیفیت و ایمن سازی آنها شده باشد، بیشتر به لحاظ طولی رشد داشته‌اند که این مهم به هیچ وجه متناسب با استانداردهای راهسازی نیست.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: کوهستانی و سخت گذر بودن وجود نقاط کور و حادثه خیز در کنار کمبود اعتبار و کم توجهی به استانداردهای راهسازی از جمله مشکلات موجود در وضعیت حوزه راهسازی در این استان است.
کشاورزیان با دعوت علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از سوی وزیر راه و شهرسازی به همراه برخی مدیران راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور به منظور بررسی و نظارت برخی طرح‌های این حوزه به یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن دیدار با استاندار کهگیلویه وبویراحمد از برخی طرح‌های راهسازی از جمله محور یاسوج، اقلید، یاسوج - اصفهان، یاسوج - بابامیدان، یاسوج شیراز بازدید و از نزدیک با مشکلات این حوزه آشنا شد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد جمعیت کشور حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1