تاریخ انتشار
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۳۰۹۹۲۰

خروج کالاهای چینی از نمایشگاه گچساران / پرداخت پاداش بازنشستگان ۲۴ اداره کهگیلویه و بویراحمد/ کهگیلویه بزرگ هنوز اندر خم یک کوچه

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
 

خروج کالای چینی از نمایشگاه گچساران

از سوی فرماندار گچساران و مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برای خروج کالای چینی از نمایشگاه گچساران دستور سریع داده شد.
نمایشگاه صنایع دستی، سوغات در شهرستان گچساران با حضور فرماندار گچساران؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسوولان در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
بر اساس این گزارش این نمایشگاه با حضور ۱۵۰ غرفه از ۲۴ استان در نوع خودش جلو‌‌هایی از هنر ایرانی‌ها را به نمایش گذاشته است در این نمایشگاه غرفه دارانی از استانهایی مانند تهران، زنجان، اصفهان، چهار محال بختیاری، شیراز و سایر استانها و شهرستان رودبار، کردستان در این نمایشگاه حضور دارند.
پس از افتتاح نمایشگاه، فرماندار و مدیرکل از غرفه‌ها بازدید کردند.
در این بازدید فرماندار و مدیرکل صنایع دستی غرفه داران درباره قیمت اجناس و تخفیف آنها آن چیزی که جالب به نظر رسید سوالات آنها و چرا که وقتی از غرفه داری سوال پرسیده شد این محصول کجاست او نیز در پاسخ اظهار کرد: کشور چین.
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به غرفه دار اظهار کرد: از صداقت شما خوشم آمد اما سریعا اجناس چینی را از غرفه و نمایشگاه خارج کنید.
رحیمی فرماندار گچساران نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: وقتی می‌گوییم نمایشگاه هنرهای دستی و سوغات ایرانی به این معناست که تمامی اجناس و محصولات متعلق به همین آب و خاک باشد.
وی ادامه داد: هدف مجموعه دولت از برگزاری چنین نمایشگاه هایی توانمند سازی این افراد و کمک به اشتغالزایی است نه اینکه فروشنده‌ای برای کالاهای چینی باشیم.
رحیمی خاطرنشان کرد: هر ایرانی که دل در گرو این کشور دارد باید در این خصوص متعهدانه عمل کند و بداند با خرید کالای ایرانی کمک به اقتصاد کشور و تولید و اشتغال خواهد کرد و هرگز نخواهم گذاشت در نمایشگاهی که برای کمک به اشتغال راه اندازی شده است محصولات چینی به فروش برسد.
فرماندار گچساران تاکید کرد: در نمایشگاه صنایع دستی ایرانی جایی برای کمک به اشتغال کشور چین نیست و در روزهای آینده نیز به صورت نامحسوس تیم بازرسی ما از نمایشگاه بازدید به عمل خواهد آورد.
 
افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه با اعتباری به مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال در گچساران
فرماندار گچساران گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد ۲۶ پروژه با اعتباری به مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.
عبدالرحیم رحیمی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ پروژه در دهه فجر امسال با در این شهرستان خبر داد.
فرماندار گچساران ادامه داد: تعداد ۲۶ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۷۰ میلیارد ریال آماده کلنگ‌زنی و افتتاح در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه امسال در دهه فجر تعداد ۹ پروژه با اعتباری افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال آماده کلنگ‌زنی است، افزود: کلنگ احداث سالن ورزشی بانوان لیشتر با اعتباری به مبلغ ۱۲هزار میلیارد ریال، احداث چمن مصنوعی در روستای پادوک به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال، احداث زمین چمن مصنوعی دیل با اعتباری به میزان ۳ هزار میلیارد ریال و احداث زمین ساحلی لبنان در شهر دوگنبدان به مبلغ ۳ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال در این شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد.
رحیمی افزود: همچنین اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح ۱۷۰ هکتار در روستای دیل، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار( بارانی و قطره‌ای) در ۱۳ هکتار در روستای هفت چشمه به مبلغ ۹۷۵ میلیون ریال و کلنگ واحد تولیدی شن و ماسه از مخلوط کوهی در جاده دیل به مبلغ بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال از جمله پروژه‌های این شهرستان هستند که در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی خواهد شد.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران در ادامه به پروژه‌هایی که امسال افتتاح خواهد شد اشاره و عنوان کرد: امسال نیز تعداد ۱۷ پروژه با اعتباری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است.
رحیمی عنوان کرد: آبرسانی به روستای اسپر به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، آبرسانی به روستای سرآب‌ننیز با اعتباری به مبلغ ۲ هزار میلیون ریال، احداث مدرسه ۳ کلاسه در روستای بید زرد با اعتباری به مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، افتتاح سالن ورزشی اردوگاه دانش آموزی امامزاده جعفر به مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین خانه بهداشت در روستای نازمکان با اعتبار یک هزار میلیون ریال افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین افتتاح خانه بهداشت پشه‌کان به مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال، احداث پارک پونه در دوگنبدان به مبلغ ۵ هزار میلیون ریال، احداث پل انتهای جاده پازنان به مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیون ریال، پارک مهر مادر و کودک در دوگنبدان به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و افتتاح سامانه ۱۳۷ شهری و بررسی مشکلات شهروندان به مبلغ ۲ هزار میلیون ریال از جمله پروژه‌های افتتاحیه دهه فجر امسال شهرستان گچساران است.
فرماندار گچساران در ادامه به دیگر پروژه‌های افتتاحیه این دهه اشاره و اذعان کرد: افتتاح ساماندهی بلوار حد فاصل روستای اسلام آباد به مظفر آباد به مبلغ ۷ هزار میلیون ریال، اجرای آسفالت روستای سادات به مبلغ ۶ هزار میلیون ریال و اجرای آسفالت روستای ده ناصر به مبلغ ۶ هزار میلیون ریال از جمله پروژه‌های افتتاحیه این شهرستان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود.
رحیمی در ادامه به برخی از پروژه‌هایی که پیش‌بینی می‌شود در این دهه کلنگ‌زنی شود، اشاره و خاطر نشان کرد: اصلاح و بهنیه سازی شبکه برق رادک، احداث بلوار شهید پناهپوری، احداث بلوار اندیشه از ۲۱ جنوبی تا محله سادات، اجرای فاز دوم پارک ساحلی به مساحت ۷ هکتار و همچنین احداث مجتمع تجاری- تفریحی و اقع در ضلع شرقی ساختمان شورای شهر از جمله پروژه‌های پیش‌بینی شده برای کلنگ‌زنی در دهه فجر انقلاب اسلامی گچساران است.
 
پرداخت موردی ویژه به ۲۶۰۰ مددجوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵۷ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان در سرفصل‌های درمان، جهیزیه، فرهنگی، و سایر موارد به این افراد پرداخت‌ شده است.
محمد نظری با اشاره به اینکه دو هزار و ۶۰۹ نفر از مددجویان و افراد نیازمند در ۹ ماهه سال جاری از خدمات موردی ویژه این نهاد بهره‌مند شدند، گفت: در این زمینه ۳۵۷ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان در سرفصل‌های درمان، جهیزیه، فرهنگی، و سایر موارد به این افراد پرداخت‌ شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر خدماتی که به‌ طور مستمر به مددجویان ارائه می‌دهد، به‌ صورت موردی نیز به آن‌ها کمک‌ می‌کند، گفت: این نهاد به آن دسته از خانوارهای مددجویی که به‌صورت موردی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند در یک یا چند سرفصل خاص حمایتی ازجمله درمان، اشتغال، فرهنگی، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های موردی ویژه خدماتی ارائه می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان اشاره کرد و گفت: در این زمینه پنج هزار و ۴۹ مورد تسهیلات با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان به متقاضیان واجد شرایط در ۹ ماهه امسال پرداخت شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی موجب توانمندی اقتصادی خانواده‌های مددجو و خروج تدریجی آن‌ها از چرخه حمایت می‌شود، افزود: وام‌های قرض‌الحسنه کارگشایی جهت رفع احتیاجات ضروری اشخاص از قبیل هزینه‌های درمان،ازدواج،تعمیر و تأمین مسکن، بدهکاری‌های مالی و کمک‌هزینه‌های تحصیل با در نظر گرفتن شرایط و توانایی مددجویان به آن‌ها پرداخت می‌شود.
 
توسعه پایدار در کهگیلویه هنوز اندرخم یک کوچه است/ ضرورت همکاری شهرداران کهگیلویه بزرگ جهت دفن اصولی زباله‌ها در یک مکان مناسب
فرماندار کهگیلویه خواستار همکاری شهرداران کهگیلویه بزرگ جهت دفن اصولی زباله‌ها در یک مکان مناسب شد.
جلسه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده با محوریت شهرداری دهدشت و با حضور فرمانداران سه شهرستان و شهرداران شهرهای ذکر شده در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
علی پوزش در این جلسه یکی از ظرفیت‌های توسعه برای هر شهرستان را بحث حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: ما شهرستان کهگیلویه در بحث توسعه پایدار و فضای سبز هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم.
فرماندار کهگیلویه دفن غیر اصولی زباله‌ها را باعث به خطر انداختن محیط‌زیست و انواع بیماری برای انسان‌ها عنوان و تصریح کرد: اگر محیط زیست از بین رفت توسعه هم به تبع آن رخت بر خواهد بست.
وی سرانه بالای تولید زباله در کشور را یادآور شد و با بیان اینکه این سرانه هم در استان ما با رشد بالایی روبه‌رو است، خواستار جایگاه دفن اصولی زباله‌ها یا بازیافت آن‌ها از شهرداران دهدشت، سوق، لنده و چرام در این خصوص شد.
پوزش خاطرنشان کرد: تنها کاری که برای دفن زباله‌ها در این شهرستان انجام می‌شود این است که زباله‌ها را آتش می‌زنند که دود ناشی از آن باعث انواع بیماری برای شهروندان می‌شود.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه تاکنون چندین سرمایه‌‌گذار حاضر شدند تا ۶ میلیاردتومان برای بازیافت زباله‌ها در این شهرستان هزینه کنند، گفت: بازیافت زباله مسئله‌ای درآمدزاست و اگر این کار صورت گیرد درآمد و اشتغالی برای شهرستان ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه این پروژه در وهله اول باید با محوریت شهرداری شروع شود، بیان کرد: در گذشته چندین جلسه در این خصوص برگزار کردیم و بنا به هر دلایلی شهردار گذشته کاری نکرد و این پروژه به سرانجام نرسید.
پوزش افزود: با محوریت شهرداری دهدشت و همکاری شهرداران سوق، لنده و چرام این مسئله پیگیری و تعیین و تکلیف و به یک نتیجه خوب جهت انتخاب مکان برای بازیافت زباله برسند.
 
تولید زباله در کهگیلویه وبویراحمد سه برابر استاندارد جهانی است/ ضرورت اجرای تفکیک زباله‌ها از مبدأ
فرماندار لنده گفت: تولید زباله در کهگیلویه و بویراحمد سه برابر استاندارد جهانی است.
دارا کریمی‌نژاد در جلسه طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده که در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود، اظهار داشت: مسئله محیط‌زیست با زندگی انسان‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارد.
فرماندار لنده عنوان کرد: ما امروز با بحران زیست‌محیطی در زمینه پسماند مواجه هستیم.
وی تولید زباله در استان کهگیلویه و بویراحمد را سه برابر استاندارد جهانی دانست و خاطرنشان کرد: همه این‌ها به فرهنگ مصرف مردم استان ما بر می‌گردد و علی‌رغم تأکید دستورات اسلامی بر جلوگیری از اسراف، اما الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنیم.
کریمی‌نژاد با بیان اینکه برای اجرای مدیریت پسماند، در ابتدا باید یک شهر را از لحاظ بعد مسافت با سایر شهرستان‌ها مشخص کنیم، گفت: اینکه فلان شهردار بگوید در شهر من باشد کنار گذاشته شود، باید طبق عوامل محیط‌زیستی و زمین‌شناسی هر منطقه‌ای مناسب بود، انتخاب شود.
فرماندار لنده با بیان اینکه تفکیک زباله‌ها باید از مبدأ در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: شهرداری باید بودجه‌ای در این خصوص قرار دهد و مردم را به انجام این کار تشویق نماید.
وی با توجه به اینکه رها شدن زباله‌ها در اطراف شهر باعث زشتی چهره آن شهر و انواع بیماری برای افراد می‌شود، خواستار همکاری شهرداری‌ها برای انتخاب یک جایگاه مناسب برای دفن اصولی زباله‌ها و یا جایگاه بازیافت آن‌ها شد و افزود: برای اینکار باید فرجه زمانی خاصی مشخص و کارها مهندسی پیش رود.
 
مصدوم شدن عابر پیاده در برخورد با تریلر
برخورد تریلر با عابر پیاده در روستای بوستان ازتوابع شهرستان باشت یک مصدوم برجای گذاشت.
برخورد خودروی تریلر در جاده ترانیزیتیمصدوم شدن عابر پیاده در برخورد با تریلر گچساران ـ. شیراز، محل بلوار امام رضا (ع) با عابر پیاده یک مصدوم برجای گذاشت.
بنا به این گزارش خانم زهرا ظهرابی ۲۰ ساله با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای باشت به مرکز درمانی شبانه روزی شهید بهشتی این شهر منتقل و پس از اقدامات اولیه درمانی برای مداوای بیشتر به بیمارستان شهیدرجایی گچساران اعزام شد.
علت این تصادف از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
 
پاداش بازنشستگان ۲۴ دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ درصد پاداش بازنشستگان این استان معادل ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تامین شد.
حسن نوروزی اظهار داشت: پاداش بازنشستگان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های ۹۵ و قبل از آن بدون مانده مرخصی و سنوات ارفاقی ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که با پیگیری‌های انجام شده نقدینگی ۵۰ درصد این مبلغ تامین شده است.
وی با بیان اینکه در گذشته ۵۰ درصد پاداش بازنشستگان ۲۴ دستگاه اجرایی تابع نظام بودجه استانی ابلاغ شد ولی نقدینگی نداشت، عنوان کرد: با پیگیری و رایزنی انجام شده ۵۰ درصد نقدینگی اعلام شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۵۰ درصد دیگر نیز تخصیص یابد.
نوروزی ابراز کرد: پاداش ۱۳۸ بازنشسته ۲۴ دستگاه اجرایی تابع نظام بودجه استانی کهگیلویه و بویراحمد بدون مانده مرخصی و سنوات ارفاقی ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که هم اکنون ۵۰ درصد این میزان تامین و مابقی نیز تا پایان سال تخصیص می‌یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مانده مرخصی و سنوات ارفاقی طبق قانون باید از اعتبارات استانی که در شورای برنامه ریزی توزیع می‌شود، تامین شود که البته این میزان ناچیز است.
نورزوی تاکید کرد: پاداش بازنشستگان برخی سازمان‌ها و ادارات از جمله دانشگاه علوم پزشکی که تابع نظام بودجه استانی نبوده شامل اعتبارات ابلاغ شده نیستند.
 
خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی اولین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نجف‌آباد یاسوج خبر داد و گفت: یک مورد مشکوک و نمونه گیری در منطقه ۰۵
عبدالله بهمنش اظهار داشت: اولین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه نجف آباد یاسوج شناسایی که در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم برای معدوم سازی ۲۶۰۰ قطعه طیور محلی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه۱۲۰ پرسنل دامپزشکی در قالب اکیپ‌های ۵ نفر برای مهار و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان فعال هستند، عنوان کرد: ۴ واحد مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد که دبه طور کامل تحت نظارت بوده زیرا این بیماری در سطح کشور سبب از بین رفتن این واحدها شده و یکی از دلایل گرانی تخم مرغ نیز همین بوده است.
بهمنش با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰۰ واحد پروش طیور در کهگیلویه و بویراحمد مجوز فعالیت دارند، ابراز کرد: در هر دوره این واحدها نزدیک به ۲ میلیون قطعه طیور تولید دارند که با شیوع این بیماری باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر مهمترین و تنها توصیه سازمان دامپزشکی به مردم داشتن حداقل تماس با پرنده زنده است، ادامه داد: در صورتی افراد در خانه مرغ دمحلی داشته آنان را در یک محیط محصور و سربسته نگهداری کنند که حتی امکان تماس گنجشک با آنان نباشد.
بهمنش تصریح کرد: در صورت هرگونه تلفات طیور ضمن گزارش به سازمان دامپزشکی و سایر مسئولان و متولیان امر ضروری است در محیطی دفن شوند زیرا رها سازی آنان سبب شیوع بیماری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم از خرید مرغ زنده باید پرهیز کنند، اظهار داشت: توصیه می‌شود در زمینه خریداری مرغ به طور حتم از مرغ کشتارروز استفاده کنید زیرا در صورت آلوده بودن یک مرغ فروشی تا سه ماه در کود می‌ماند و یک گرم کود آلوده یک میلیون قطعه طیور را نابود می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواستار رعایت مسائل ایمنی توسط مرغداری‌ها شد و افزود: کارگر مرغداری‌ها تا پایان دوره حق بیرون آمدن از محیط کار را ندارند.


شباهت‌های اطلاع‌رسانی خبرنگاران با رسالت حضرت زینب کبری(س)
 استادیار بسیج رسانه با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) گفت: رسالت مهم آن حضرت در حادثه کربلا رساندن پیام عاشورا برای نسل‌‌های بعد بود که از عهده این کار به خوبی برآمد.

نشست شورای قشر بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور اعضا در محل کنگره سرداران شهید استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این برنامه غلامحسین قاسمی رئیس شورای قشر رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن خصوصیات خبرنگاران متعهد اظهار کرد: در حال حاضر استان کهکیلویه و بویراحمد در زمینه اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها از بسیاری استان‌های کشور جلوتر است.

رئیس شورای قشر رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اهالی رسانه در استان از بهترین‌ها در کشور هستند در حالی که عمر و قدمت رسانه‌های استان ما از بسیاری استان‌های دیگر پایین‌تر است.

این مسؤول در بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان اکنون بر تارک رسانه‌های کشور می‌درخشند و حتی می‌توان گفت که رسانه‌های ما از استان‌های بزرگ و برخوردار هم جلوتر هستند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حبیب‌الله زمانی استادیار بسیج رسانه با تبریک ولادت حضرت زینب کبری س اظهار کرد: رسالت مهم آن حضرت در حادثه کربلا رساندن پیام عاشورا برای نسل‌‌های بعد بود که از عهده این کار به خوبی برآمد.

زمانی ادامه داد: بنابراین کار رسانه‌ها با کار آن حضرت شباهت‌هایی دارد از جمله این که کار هر دو پیام‌رسانی برای بصیرت‌افزایی است.

استادیار بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه برخی اقدامات و کارها در ابعاد رسانه‌‌ای اثرگذاتری زیادی دارند به نمونه‌ای از آن اشاره کرد و گفت: حضرت امام راحل در نوفل لوشاتو هنگامی که خبرنگارن به دنبال مصاحبه با آن حضرت بودند همه چیز را به خاطر نماز اول وقت تعطیل کرد که همین اقدام بسیار اثرگذار بود و در دنیا منتشر شد و پیام نماز حماعت را به دنیا مخابره کرد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای قشر رسانه استان به صورت مکتوب برنامه‌های سال آینده بسیج رسانه را پیشنهاد دادند.'''


 
اختصاص بیش از ۲ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی گلزار شهدای گچساران
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت: مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی ۶ گلزار شهدا در مناطق روستایی گچساران تخصیص داده شد.
سیروس باوی از تخصیص اعتبارات برای مرمت و بازسازی ۶ گلزار شهدا در این شهرستان خبر داد.
وی با بیان اینکه این گلزارها در مناطق روستایی آبشیرین، ماهور باشت، آرو ، سعادت آباد، اشکفت شیری و خیر آباد قرار گرفته است، افزود: مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این تعداد گلزار تخصیص داده شده است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران به دیگر مشکلات گلزار شهدا روستایی اشاره و عنوان کرد: ۱۷ درصد از گلزار شهداء روستایی گچساران جاده دسترسی مناسبی ندارند و مسوولان در این زمینه تلاش کنند تا به منظور دسترسی آسان خانواده‌های شهدا به گلزار شهدا در مناطق روستایی اقدامات لازم را انجام دهند.
باوی با بیان اینکه هم اکنون ۴۴ گلزار شهدا در این شهرستان وجود دارد، ابراز کرد: گلزار شهدا دیل، اسپر، مارین، آرو، لیشتر، خیرآباد و بابا کلان از جمله روستاهایی است که راه دسترسی آنها آسفالت نیست.
وی به دیگر اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره و خاطرنشان کرد: امسال مبلغ چهار میلیارد ریال برای تجهیز گلزار شهدا ء گچساران از جمله خرید موکت، آبسردکن، سیستم خنک کننده سرمایشی، سیستم صوتی،جاکفشی و جارو برقی اختصاص داده شد.
 
دستگیری فروشنده مواد مخدر و کشف ۱۴۰ گرم هروئین در دهدشت
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه ازکشف۱۴۰ گرم ماده مخدر هروئین و دستگیری یک نفر سوداگر مرگ در یک عملیات ماموران انتظامی در این شهرستان خبر داد.
جهان دیماز در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز ، ماموران یگان امداد و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان حین گشت زنی در سطح شهر دهدشت به یکدستگاه خودروی پژو۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ دیماز افزود : ماموران در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۴۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین را کشف و ضبط و تعداد یک نفر متهم به هویت معلوم را دستگیر و به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد که در همین راستا متهم روانه زندان و خودروی مورد نظر نیز به پارکینگ انتقال داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از شهروندان خواست: مواظب رفتار فرزندان خود و گرایش آنها به انتخاب دوست جهت سالم ماندن از خطرات احتمالی اسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد و مواد مخدر باشند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک سریعا موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
توقیف ۱۳دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در گچساران
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد از توقیف ۱۳ دستگاه خودروی سواری سبک حامل کالای قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریال خبر داد.
سردار مهدی انصاری با اشاره به کشف یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون ریالی کالای قاچاق توسط ماموران پلیس شهرستان گچساران گفت: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از شاه راههای اصلی موجود در محور مواصلاتی جنوب به شمال کشور است کنترل و پایش خودروهای عبوری برای جلوگیری از حمل و جابجایی کالای قاچاق همواره در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان گچساران قرار دارد.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد به هماهنگی پلیس با مقام قضایی به جهت کنترل خودروهای عبوری و ایجاد ایست و بازرسی اشاره کرد و گفت: ۱۳دستگاه خودروی سبک حامل انواع کالای قاچاق که بصورت کاروانی و از محور دژسلیمان در حال عبور بودند توسط ماموران پلیس شهرستان گچساران جهت بررسی متوقف شدند.
وی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی سه عملیات مجزا ۱۳ خودروی سواری سبک حامل انواع کالای قاچاق شامل مواد خوراکی، آرایشی وو بهداشتی ، لوازم برقی و خانگی به ارزش یک میلیارد و ۴۱۷۷ میلیون ریال را کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی در استان در ادامه گفت : خودروهای حامل کالای قاچاق بنا به هماهنگی با مقامات قضایی به پارکینگ انتقال و متهمان با تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
 
اختصاص ۴۰۰ملیارد تومان برای وام خود اشتغالی روستاییان استان + فیلم
نماینده مردم بویراحمد ودنا درمجلس شورای اسلامی از اختصاص ۴۰۰ملیارد تومان برای وام خود اشتغالی برای روستاییان استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی گفت:با پیشنهاد اختصاص ۴۰۰ملیارد تومان برای وام خود اشتغالی روستاییان استاندولت و تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱٫۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای فعالیتهای اقتصادی و اشتغال زایی اختصاص یافت.
غلامحمد زارعی بیان کرد: از این مبلغ بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان برای این مرحله استان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه این مبلغ نقش مهمی در رفع بیکاری،افزایش تولید و پیشرفت منطقه ایفا می کند افزود:این مبلغ در قالب وام ۴ درصد در اختیار مردم قرار می گیرد.
نماینده مردم بویراحمد ودنادر مجلس شورای اسلامی گفت:افرادی که در همه زمینه ها می توانند شغلی را تعریف و راه اندازی کنند می توانند با مراجعه به فرمانداری ها و اداره کار ورفاه اجتماعی از این مبالغ بهره ببرند.
 
برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای ۷۵۰ نفر از همسران زندانیان در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای ۷۵۰ نفر از همسران زندانیان استان برگزار می‌شود.
اسماعیل جمیاری عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای همسران زندانیان گفت:کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و افزایش مهارت‌های اخلاقی ویژه همسران زندانیان در سه شهرستان‌ بزرگ استان برگزار می‌شود.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر یک از این دوره‌ها در قالب ۱۶ ساعت برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۷۵۰ نفر از همسران زندانیان در این دوره‌ها شرکت می‌کنند که ۳۰۰ نفر از شهرستان بویراحمد، ۲۵۰ نفر شهرستان کهگیلویه و ۲۵۰ نفر از شهرستان گچساران در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: مواد مخدر یکی از آسیب‌های پیش‌رو است و برگزاری این کارگاه‌ها در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و همچین افزایش تحکیم بنیان خانواده مؤثر است.
این مسؤول عنوان کرد: عدم توجه به خانواده زندانیان پیامدهای مخربی از جمله طلاق، خودکشی و ترک تحصیل فرزندان را به دنبال دارد که ما در این کارگاه‌ها با استفاده از اساتید برجسته خانواده خصوصاً همسران زندانیان را از مشکلات و آسیب‌های پیش‌رو آگاه می‌کنیم.
 
دستگیری سه قاچاقچی جوان در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف محموله تریاک از یکدستگاه دستگاه خودرو پژو سواری و دستگیری یک مرد و دو زن جوان در محور شیراز به یاسوج خبر داد.
سرهنگ "سعید بالش زر" در این باره گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری در محور شیراز به یاسوج به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شند و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در آن جاسازی شده بود، کشف و راننده آن به همراه دو خانم جوان دیگر دستگیر شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پایان خاطرنشان کرد: همه متهمان پس از دستگیری به مقام قضایی تحویل و این خودرو نیز به پارکینگ انتقال داده شد.
 
۱۱۳ نفر راهبر آموزشی در مدارس ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جاری تعداد ۱۱۳ نفر راهبر آموزشی و تربیتی در مدارس ابتدایی کهگیلویه وبویراحمد فعالیت دارند.
علی شیر زهرایی معاون آموزش ابتدائی اداره کل اموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: راهبران آموزشی و تربیتی در ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه روند رو به رشد شاخص‌ها نشان دهنده توجه به بخش آموزش است، افزود: روند رو به رشد شاخص آموزشی در مدارس ابتدایی یکی از اهداف آموزش و پرورش و تحقق سند تحول در این نظام است.
زهرایی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۱۰۵ نفر راهبر آموزشی در مدارس ابتدایی فعالیت داشتند، عنوان کرد: امسال نیز این تعداد به ۱۱۳ نفر در مدارس ابتدایی در مناطق مختلف این استان رسیده است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: در سال تحصیلی جاری تمامی مدارس چند پایه‌ای روستایی و عشایری استان زیر پوشش طرح راهبران آموزشی و تربیتی قرار گرفته‌اند.
وی اذعان کرد: کتاب و نظرات آموزشی در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس ابتدایی نوشته شده است.
زهرایی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۶۹۶ مدرسه ابتدایی در مناطق مختلف این استان وجود دارد.
 
نقد ساختار شکنانه یأس و ناامیدی را بر جامعه حاکم می‌کند
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مشکلات وجود دارد و باید دولت را نقد کرد، گفت: نباید نقد ما به گونه‌ای باشد که به اصل نظام ضربه وارد کنیم و یأس و ناامیدی بر جامعه حاکم شود.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در دهدشت ضمن تبریک دهه فجر باشکوه به ملت ایران اظهار داشت: برای به ثمرنشستن این انقلاب جان‌های بی‌شماری فدا شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان اینکه این انقلاب بر اساس باورهای فرهنگی مردم بنا شده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی در قبال انقلاب مسئولیت سنگینی دارد و باید از جهت فرهنگی مورد حمایت متولیان فرهنگی قرار گیرد.
وی با توجه به تلاش دشمن در تضعیف باورهای مردم نسبت به نظام و انقلاب عنوان کرد: علی‌‌رغم همه توطئه‌های دشمن برای تضعیف باورهای فرهنگی، اما تاکنون موفق نبوده و شکست خورده است.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به تلاش دشمن در به چالش کشیدن نظام انقلاب اسلامی، خواستار تلاش در حوزه فرهنگی شد و افزود: امروز ظیفه ما بسیار سنگین‌تر شده و همه باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم.
وی با بیان اینکه جوانان ما گذشته و مشکلات قبل از انقلاب را ندیده‌اند، خواستار تبیین آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی از مسوولان برای مردم خصوصاً نسل جوان شد.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مشکلات وجود دارد و باید دولت را نقد کرد، گفت: نباید نقد ما به گونه‌ای باشد که به اصل نظام ضربه وارد کنیم و یأس و ناامیدی بر جامعه حاکم شود.
 
اداره ارشاد تعهدی در قبال سایت‌های بدون مجوز ندارد/ دستگاه قضایی سایت‌های بدون مجوز را فیلتر نماید
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه سایت‌های بدون مجوز با انتشار برخی مقالات فضای شهرستان را ملتهب می‌کنند، گفت: ما این سایت‌ها را به دادستانی معرفی کردیم و اداره ارشاد نسبت به سایت‌های بدون مجوز هیچ تعهدی ندارد و دستگاه قضایی می‌تواند آن‌ها را فیلتر نماید.
جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع انقلاب و دهه فجر در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.
سیدایرج کاظمی‌جو در این جلسه در ابتدا گریزی به مصوبات جلسه قبلی این شورا زد و با بیان اینکه یکی از این مصوبات برخورد با مراکز عرضه قلیان بود، اظهار داشت: پیرو این مصوبه نشستی در دفتر دادستان برگزار و تذکراتی به این مراکز داده شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه ادامه داد: استعمال قلیان در برخی کافه سنتی‌ها در سطح شهر جمع‌آوری و برای کافه‌های بیرون شهر دنبال تدابیر دیگری هستیم.
وی ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با بیان اینکه کمیته‌های مختلفی برای اجرای برنامه‌های این دهه مشخص شده‌اند، گفت: هر کدام از این کمیته‌ها به فراخور خود برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌کنند.
کاظمی‌جو عدم حضور برخی مدیران عضو شورای فرهنگ عمومی در این جلسه را یادآور شد و با بیان اینکه نمایندگان چنین مدیرانی هم که در جلسه حضور می‌یابند سکوت می‌کنند، عنوان کرد: چنین مدیرانی از مفاد صورت‌جلسه اطلاع ندارند و موقع مصوبات اظهار بی‌اطلاعی می‌نمایند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهیگلویه در ادامه با توجه به انتشار برخی مقالات در فضای مجازی که باعث ملتهب شدن جامعه می‌شود، گفت: برخی از سایت‌ها مجوز ندارند و ما این سایت‌ها را به دادستانی معرفی کردیم، و چنین مقالاتی از سوی همین سایت‌های بدون مجوز منتشر می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: اداره ارشاد نسبت به سایت‌های بدون مجوز هیچ تعهدی ندارد و دستگاه قضایی می‌تواند آن‌ها را فیلتر نماید.
 
ضرورت برخورد با سایت‌هایی که با انتشار برخی مقالات انقلاب را به چالش می‌کشانند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی به خاطر اینکه رقبای انتخاباتی خود را زیر سوال ببرند انقلاب را به چالش می‌کشانند، گفت: این جای تأسف دارد و مسوولان متولی باید با چنین سایت‌های برخورد نمایند.
حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌طلب در جلسه شورای فرهنگ عمومی در دهدشت اظهار داشت: دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان خدمات نظام به مردم است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه از تشکیل هفده کمیته برای این دهه خبر داد و بیان کرد: کمیته‌ها فقط روی کاغذ نباشد، کمیته‌ها فعال و برنامه‌ها صورت اجرایی پیدا کنند.
وی از کمیته دانشجویی به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیته یاد و تصریح کرد: این کمیته باید در دانشگاه به صورت ویژه فعال و برنامه‌های خوبی برای این دهه در دانشگاه‌ها برگزار کنند.
حسینی‌طلب در ادامه سخنان خود با توجه به اینکه عده‌ای در فضای مجازی به خاطر اینکه رقبای انتخاباتی خود را زیر سوال ببرند انقلاب را به چالش می‌کشانند، گفت: این جای تأسف دارد و مسوولان متولی باید با چنین سایت‌های برخورد نمایند.
 
تعهدی در زمینه اینترنت روستاها نداریم
مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تعهدی در زمینه اینترنت روستاها نداریم، گفت: اینترنت در روستاها جزو وظایف دولت بوده که در این زمینه شرکت برنده مناقصه مشخص و در آینده‌ای نه چندان دور مشکل اینترنت روستاها نیز برطرف می‌شود.
عبدالحسین افتخاری در نشست با فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار داشت: هم اکنون ۷۵۰ هزار مشترک تلفن همراه و ۱۴۰ هزار مشترک تلفن ثابت در این استان داریم.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از ۱۰۰ درصد است، عنوان کرد: در زمینه سودآوری تلفن همراه جزو استان‌های اول تا سوم کشور هستیم که این مهم نشان دهنده موفقت شرکت مخابرات در این حوزه است.
افتخاری با تاکید بر اینکه مخابرات تعهدی برای اینترنت روستاهای استان ندارد، ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون شهرهای ۱۷ گانه کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت ۳G و ۴G بهره‌مند بوده و حتی برخی مناطق روستایی مثل دشتروم و روستاهای اطراف باشت در دستور کار است.
مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد افزود: این شرکت در کل کشور به دلیل سرقت از کابل‌ها در منطق روستایی مجبور به استفاده از جی.اس.ام شد ولی در این زمینه از طرف مردم استقبالی انجام نشد.
فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست خواستار توجه ویژه مدیران کل به یاسوج به عنوان پیشانی کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: هیچ وقت انتظار نداریم که به سایر شهرستان‌ها توجه نشود بلکه می‌گویم به یاسوج باید نگاه ویژه داشته باشیم.
شاهرخ کناری بیان کرد: جمعیت شهرستان بویراحمد بیش از ۳۰۰ هزار نفره و در برخی مواقع از سال از ۴۰۰ هزار نفر نیز می‌گذرد زیرا یاسوج به عنوان مرکز استان میزبان افرادی از شهرستان‌های مختلف از جمله ۶۰ هزار دانشجو است.
مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تعهدی در زمینه اینترنت روستاها نداریم، گفت: اینترنت در روستاها جزو وظایف دولت بوده که در این زمینه شرکت برنده مناقصه مشخص و در آینده‌ای نه چندان دور مشکل اینترنت روستاها نیز برطرف می‌شود.
عبدالحسین افتخاری در نشست با فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار داشت: هم اکنون ۷۵۰ هزار مشترک تلفن همراه و ۱۴۰ هزار مشترک تلفن ثابت در این استان داریم.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از ۱۰۰ درصد است، عنوان کرد: در زمینه سودآوری تلفن همراه جزو استان‌های اول تا سوم کشور هستیم که این مهم نشان دهنده موفقت شرکت مخابرات در این حوزه است.
افتخاری با تاکید بر اینکه مخابرات تعهدی برای اینترنت روستاهای استان ندارد، ابراز کرد: از سال گذشته تاکنون شهرهای ۱۷ گانه کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت ۳G و ۴G بهره‌مند بوده و حتی برخی مناطق روستایی مثل دشتروم و روستاهای اطراف باشت در دستور کار است.
مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد افزود: این شرکت در کل کشور به دلیل سرقت از کابل‌ها در منطق روستایی مجبور به استفاده از جی.اس.ام شد ولی در این زمینه از طرف مردم استقبالی انجام نشد.
فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست خواستار توجه ویژه مدیران کل به یاسوج به عنوان پیشانی کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: هیچ وقت انتظار نداریم که به سایر شهرستان‌ها توجه نشود بلکه می‌گویم به یاسوج باید نگاه ویژه داشته باشیم.
شاهرخ کناری بیان کرد: جمعیت شهرستان بویراحمد بیش از ۳۰۰ هزار نفره و در برخی مواقع از سال از ۴۰۰ هزار نفر نیز می‌گذرد زیرا یاسوج به عنوان مرکز استان میزبان افرادی از شهرستان‌های مختلف از جمله ۶۰ هزار دانشجو است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1