تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۰۹۷۸۱

جلسات شورای شهر چرام پشت درهای بسته /رسانه گریزی شهرداری و شورای شهر چرام/

۴
۰
کبنا ؛جلسات شورای شهر چرام در پشت درهای بسته برگزار می شود و تاکنون هیچگونه اخباری از این شورا به اطلاع مردم نرسیده است.
به گزارش کبنا, پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از آغاز به کار شورای پنجم شهر چرام، جلسات علنی این شورا همانند جلسات شوراهای ادوار گذشته بدون حضور خبرنگاران پشت درهای بسته برگزار می‌شود و شهروندان ازآنچه درشورای شهر چرام اتفاق می‌افتد بی‌خبر هستند.

 
حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورای شهر چرام، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای شورا است چرا که با حضور افکار عمومی در جلسات شورای شهر ، باعث می شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و همه تصمیمات و مصوبات شورا به صورت شفاف منعکس می گردد.
 وظیفه رسانه ها، آگاهی بخشی به مردم است
ماده ۱۵ قانون شوراها می گوید که جلسات شوراها علنی و با حضور دو سوم اعضاء اصلی رسمیت‌ می‌یابد و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای حاضرین معتبر است و تشکیل جلسات‌غیرعلنی منوط به تصویب دو سوم اعضاء حاضر در جلسه است.
موضوعات مهم شورا و مصوباتی که به شورای شهر ارتباط دارد نمی تواند غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود.
رسانه ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند. خبرنگاران و رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات، پیشنهادها و توضیحات مردم را درج و به اطلاع عموم برسانند. کسب و انتشار اخباری که به منظور افزایش آگاهی عمومی باشد حق قانونی خبرنگاران و رسانه ها است.
شورای شهر چرام علیرغم اینکه اکثرآنها تحصیلکرده و فرهنگی هستند اما تاکنون نتوانستند بعداز انتخاب خود با مردم و رسانه ها تعامل داشته باشند و شواهد حاکی از آن است که از رسانه ها گریزان هستند و این رسانه گریزی علاوه بر اینکه یک ضعف است موجب می شود که عملکرد شورای شهر و شهرداری به درستی به اطلاع شهروندان رسانده نشود.
در مقایسه ای که شهرداری و شورای شهر چرام را با همتاهای خود در شورای شهر دهدشت و شهردار انجام دادیم متاسفانه دوستان شورای شهر چرام و شهردار آنها تاکنون نتوانستند موفق باشند.
این مقایسه در موضوعاتی نظیر انتخاب مشاوران شهرداردهدشت,جلسات شورای شهر با حضور خبرنگاران و انتخاب یک سخنگوی فعال و ارائه عملکرد و شنیدن نظرات و انتقادات شهروندان دهدشتی در فضای مجازی می باشد.
اینکه چرا اعضای شورای شهر چرام در نطق های انتخابانی و شعارهای خود دم از شفافیت و اطلاع رسانی عملکرد خود در صورت قبولی می زدند و اکنون از این کار طفره می روند راه اشتباهی است که طی می کنند.
رسانه گریزی شهردار و شورای شهر چرام می تواند به پاشنه آشیل این مجموعه تبدیل شود .
آیا افرادی در شورای  اسلامی شهر چرام مانع اطلاع رسانی، شفاف سازی و مطلع بودن افکار عمومی از اتفاقات و روند کار شورا می شوند؟ مگر در شورا چه مطالب و مسائلی بیان می شود و بودجه برای چه کاری هزینه شود که افکار عمومی نباید از آن مطلع شوند؟
مگر اعضای شورای شهرچرام توسط همین مردم و با رای آنها انتخاب نشده اند و برای رفاه و آسایش مردم تشکیل جلسه نمی دهند و ابراز نظر نمی کنند؟ پس علت عدم دعوت از رسانه ها  و اطلاع رسانی شورا برای چیست؟
حال سوال این است که چرا جلسات شورای اسلامی شهرچرام نباید علنی باشد؟
چرا مردم نباید از تصمیم گیری های شورای شهر و مصوبات آنها که برای رفاه و آسایش و خدمت به مردم است اطلاع داشته باشند؟
امیدواریم شورای فعلی شهر چرام راه اشتباه شورای سابق را در خصوص برگزاری جلسات غیر علنی پشت درهای بسته طی نکند چرا که یکی از ضعف های شورای شهر سابق عدم اطلاع رسانی درست عملکرد خود بوده که این امر موجب شد علاوه بر هجمه های بیشمار هیچکدام از اعضای آن شورا مجددا به صحن شورای شهر چرام راه نیابند.
هرچند در صحبت هایی که با برخی از اعضای شورای شهر داشتیم از انتخاب سخنگو خبردادند ولی تاکنون هیچ خبری از جلسات پشت درهای بسته شورای شهر چرام به اطلاع شهروندان رسانده نشده است.
این در حالی است که در موسم انتخابات طرح خانه به خانه و رایزنی های گسترده و دیده بوسی های تکراری از طرف کاندیداها و اعضای شورای شهر فعلی گرم بود اما بعداز قبولی ظاهرا با مردم بیگانه شدند که امیدواریم از رسانه گریزی خارج شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابول ایول
Iran, Islamic Republic of
والا ازشون انتظار نمی رفت.. ولی خوب طبیعت انتخابات و منتخبین مردم همینه.....
شعارهای قبل از انتخابات همیشه بعد از انتخابات رنگ می بازد... حالا ابن دوستانی که
به همتایان سابق خود حمله می کردند عملکرد خود را ببینند.
میری شهرداری تا چهارتاش تو گوشی هستن.. دوتاش پشت ....میکشند.. دوتاش گل پوچ بازی میکنند.. بقیه اتاقها هم خالیِ...مهر هم پبش شهردار هست و شهردار هم........
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
سلام منظور از علنی نه اینکه حتماً خبرنگاران در جلسه حضور داشته باشند چون پنج نفر عضو است و ده خبرنگار ، منظور اینست که تصمیمات شورا را باید در رسانه ها بصورت علنی به مردم اعلام نمایند . شما می توانی از سخنگو شورا یا رئیس شورا در خصوص تصمیمات و عملکرد شورا را سوال کنیدو به مردم منعکس نمائید..
قصیرالکلام
Iran, Islamic Republic of
شهردار دیشموک هم رسانه گریز است
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام به نظرم این شورا بسیار محافظه کار و کم جسارت هستند...شورای قبل حداقل جوان و با جسارت بودن....
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1