تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۰۹۷۶۳

دیدار وزیر نفت با آیت‌الله ملک‌حسینی؛ پدیده زشتی که «زنگنه» دست روی آن گذاشت /پتروشیمی گچساران ۵۰ درصد پیشرفت دارد

۳
۰
کبنا ؛
  وزیر نفت گفت: هر روز اختیارات وزارت نفت را محدود‌تر می‌کنند، و دست‌مان را بسته‌اند




به گزارش کبنا از یاسوج، بیژن زنگنه قبل از ظهر امروز و در ابتدای سفر خود به دیدار آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد رفت و اظهار کرد: پتروشیمی گچساران ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پتروشیمی در فاز تجهیز قرار گرفته است و کمک‌های فنی در این حوزه انجام خواهد شد.
زنگنه تصریح کرد: کهگیلویه وبویراحمد موقعیت ممتازی دارد و می‌تواند ارتقا یابد و این استان جغرافیای خوبی دارد و در اقتصاد ملی ایفای نقش می‌کند.
زنگنه با اشاره به بیان خاطراتی از اولین سفرهایش به استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: اکنون کهگیلویه و بویراحمد پل ارتباطی بین استان‌های مختلف شده است و گردشگری در این استان  مهم است و مسائل فرهنگی و زیست محیطی در راستای احداث پروژه  پارک جنگی یاسوج در حد متعارف لحاظ می‌شود.
زنگنه ابراز داشت: دو پتروشیمی دهدشت و گچساران در حال اجراست که پتروشیمی گچساران یک میلیارد دلار هزینه شده است و قریب به ۵۰ درصد پیشرفت دارد. و برای پتروشیمی دهدشت نیز یک میلیارد دلار اختصاص یافته و کارهایش در حال انجام گرفتن است.
 
وزیر نفت با اشاره به پتروشیمی بویراحمد گفت: احداث این پروژه بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد و تحول بزرگی در استان ایحاد می‌کند.
زنگنه تاکید کرد: پتروشیمی‌های دهدشت، گچساران و بویراحمد نقش مهمی در توسعه استان خواهند داشت.
وزیر نفت به مشکلاتی در رابطه با بکارگیری نیروها اشاره کرد و گفت: ما با این معضل بومی‌گرایی در وزارت نفت مواجه هستیم، قبلاً استان‌ها مدنظر بوده، اما الان برخی از نمایندگان بومی را افراد ساکن در شهرستان‌های حوزه انتخابیهخود تلقی می‌کنند که این پدیده نادرست و زشتی است. و یکی از آزمون‌های وزارت نفت به همین اختلاف در بومی‌گزینی و ورود دیوان محاسبات نیز لغو شد. لذا محدودیت‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید مشکلات در حوزه نیروی انسانی حل شود.
وزیر نفت با اشاره به توسعه گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میانگین بهره مندی از گازرسانی در این استان مناسب است و اقدامات لازم نیز انجام می‌شود.
صدور مجوز پتروشیمی بویراحمد
این مسوول با تاکید بر اینکه در سرمایه‌گذاری‌های نفتی و صنایع پایین دستی باید مسائل زیست محیطی و فرهنگی رعایت شود، ابراز کرد: نماینده گچساران دنبال احداث پالایشگاه در این شهرستان بوده که آمادگی همکاری داریم.

زنگنه از صدور مجوز پتروشیمی بویراحمد خبر داد و افزود: ادامه کار به سرمایه‌گذار بستگی دارد و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.
وی با اشاره به کاهش اختیارات این وزارتخانه گفت: روز به روز دستمان بسته و اختیارات محدودتر می‌شود.
وزیر نفت ادامه داد: برخی نیروهای مشغول در نفت به دلیل کم بودن حقوق و مزایا گلایه دارند که پیگیر هستیم تعادلی در این زمینه ایجاد کنیم.
زنگنه میانگین شاخص برخورداری روستاهای کشور از گاز را ۷۵ درصد عنوان کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۰ درصد پوشش روستایی به لحاظ برخورداری از نعمت گاز دارد و این استان ظرفیت مطلوبی برای توسعه گردشگری دارد و نباید این مهم فراموش شود.


نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
پس باید منتظر پالایشگاه نفت گچساران باشیم ولی یه جایی احداث بشه که مشکلات زیست محیطی برای شهر و زمینهای کشاورزی ایجاد نشه
Iran, Islamic Republic of
هر چند که دیر اقدام کردن برای پالایشگاه گچساران ولی باز بهتر از هرگز اقدام نکردنه البته الان دیگه مشکل کمبود نیروی فنی نیست
دنیا دار مکافات
Iran, Islamic Republic of
محسن دلاویز بارای بچه های گچساران به خوب رسیدی ولی هیچ کاری براشون نکردی چونکه نه به وعده ات برای تبدیل وضعیت قرار دادی ها و نه ازمون استخدامی عمل نکردی و هیچ خبری نشد...اقای زنگنه هم فقط .میدهد...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1