تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۳۰۹۷۲۲

راه‌اندازی داروخانه گیاهی در کهگیلویه و بویراحمد / معرفی ۶ داروخانه متخلف به کمیسیون ۲۰ / از مواد آرایشی بندر گناوه و دیلم نخرید

۵
۰
کبنا ؛معاون غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در شناسایی گیاهان دارویی از استان‌های پیشگام در کشور است، و به همین دلیل در تلاش برای برگزاری دوره‌های آموزشی طب سنتی و راه‌اندازی داروخانه گیاهی در استان هستیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امام بخش قائدی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۶۸ داروخانه شخصی و ۱۰ داروخانه دولتی در سطح استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد:  ۵ داروخانه دیگر با شرایط جمعیت در شهرهای یاسوج، گچساران، لیکک، مادوان و مارگون احداث خواهد شد. طبق قانون به ازای هر ۷ هزار نفر جمعیت شهری یک داروخانه باید ایجاد و راه اندازی شود و البته در صورت نیاز در برخی مناطق محروم نیز این اقدام انجام می‌شود.
قائدی با بیان اینکه در برخی مناطق این کهگیلویه و بویراحمد از جمله چیتاب آمادگی صدور مجوز داروخانه به بخش خصوصی را داریم، ابراز کرد: داروسازان بعد از ۶ سال تحصیل منافع اقتصادی خود را نیز در نظر می‌گیرند.
قائدی از معرفی ۶ داروخانه متخلف به کمیسیون ماده ۲۰ خبر داد و افزود: این داروخانه‌ها ۳ روز تا یک هفته تعطیل شدند و برخی نیز سهمیه داروئی آن‌ها به مدت یک ماه قطع شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یکسال گذشته برخی داروخانه‌داران استان را به دلیل تخلف در زمینه گرانفروشی و کم فروشی، نداشتن مسئول فنی، فروش داروهای خارج از فهرست داروئی ایران، داروهای تاریخ گذشته و ...به کمیسیون ماده ۲۰ و ۱۱ معرفی کردیم.
قائدی بابیان اینکه نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها در دو کمیسیون ماده ۲۰ و ۱۱ تعزیرات حکومتی موردبررسی قرار می‌گیرد، گفت: نظارت و بازرسی از کارخانه‌های مواد غذایی، برچسب‌گذاری محصولات بهداشتی و جمع‌آوری مواد خوراکی و آشامیدنی PMS در سطح شهر از وظایف معاونت غذا و دارو است.
وی بیان داشت: ۱۷ داروخانه متخلف در ۹ ماهه سال جاری به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند، که فروش خارج از فهرست داروهای ایرانی، عدم مسئول فنی و فروش داروهای تاریخ‌مصرف گذشته عمده تخلفات این داروخانه‌ها بود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۵۰۰ میلیون تومان عوارض برای پروانه ساخت آزمایشگاه سم‌شناسی استان به حساب شهرداری یاسوج واریز شد، که متأسفانه در راه اندازی این آزمایشگاه سنگ‌اندازی می‌کنند، برای دریافت عوارض بیشتر، و پروانه این آزمایشگاه را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده است.
وی بابیان اینکه ۳۳ کارخانه مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی در سطح استان فعال است، گفت: سال جاری یک هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و واحدهای مواد غذایی صورت گرفت، که ۲۱۰ مورد از این نظارت‌ها در حوزه مواد غذایی و ۲۴۰ مورد مواد مخدر بوده است.
قائدی با بیان اینکه استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی در کشور ایران ۱۰ برابر کشورهای توسعه یافته دنیا است، تصریح کرد: در زمینه خرید نکردن از مواد آرایشی و بهداشتی دو بندر گناوه و دیلم باید فرهنگ سازی و تبلیغ شود تا شاهد وقوع مشکلات احتمالی نباشیم.
این مسوول با اشاره به مشکلات استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی از بندر دیلم و گناوه ادامه داد: اطلاعی از دمای مکان نگهداری این مواد در خارج کشور و حتی داخل کشور نداریم که با این شرایط امکان بوجود امدن هرگونه مشکل وجود دارد.
وی بابیان اینکه ۸۰ باب عطاری و ۵۲ باشگاه بدن‌سازی در سطح استان وجود دارد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در شناسایی گیاهان دارویی از استان‌های پیشگام در کشور است، که در تلاش برای برگزاری دوره‌های آموزشی طب سنتی و راه‌اندازی داروخانه گیاهی در استان هستیم.
قائدی اظهار داشت: سال گذشته بالغ‌بر هفت میلیارد ریال کمک بلاعوض به بیماران صعب‌العلاج و سرطانی اختصاص داده شد، که این مبلغ در ۹ ماه نخست سال جاری به هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر کاربلد
چرام
خبر همه امار داشت جز بحثی از داروخانه گیاهی
ج
United States
این. داروخانه داشت تمام.میکرد لطفا نترسید متن رو بزارید
کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه خودت هر روز تو گناوه ای...
حیدری
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای ...... خیلی کمتر از .
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1