تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۳۰۹۶۰۷

مشروح دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با جانبازان؛ از شکایت «نی» تا درد بیکاری و وضعیت نامطلوب بیمارستان

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با جانبازان اعصاب و روان بیمارستان سلمان یاسوج دیدار کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز علی محمد احمدی با جانبازان بیمارستان اعصاب و روان سلمان یاسوج دیدار و با اهداء شاخه گلی به آنها ادای احترام کرد.
در این دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن شنیدن حرف‌های جانبازان و مسوولان این بیمارستان، اظهار کرد: ایثارگران و جانبازان ما از شرف و عزت مملکت دفاع کردند، که حق بزرگی بر گردن کشور و مردم دارند.
احمدی با بیان اینکه در این مدت چهار ماهه به صورت مرتب از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران سرکشی، و امروز هم با افتخار از جانبازان در بیمارستان سلمان بازدید کردم، بیان داشت: وضعیت امکانات رفاهی در بیمارستان جانبازان مناسب است، اما مطلوب نیست،
وی با بیان اینکه کیفیت هتلینگ و کمبود پزشک در این بیمارستان باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قرار گیرد، افزود: برای کیفیت مطلوب هتلینگ و تخت‌های بستری بیمارستان سلمان پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.
وی بیان داشت: از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت سرزده و متداوم بازدید می‌شود، و باید مشکلات مردم استان شناسایی و محرومیت زدایی کنیم، تا با مدیریت و دانش، سازمان‌ها چابک سازی شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید نسبت به رفع کمبود پزشک متخصص این بیمارستان اقدام کند، اظهار داشت: برای اشتغال فرزندان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی آنچه که قانون اجازه داده است، پیگیری و با جدیت اجرا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه احداث بیمارستان در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: چون احداث و جایگزینی برای بیمارستان سلمان قطعاً به زمان نیاز دارد لذا تلاش برای رفع مشکلات جانبی این بیمارستان باید به عمل آورده شود.
احمدی در خصوص احداث بیمارستان ویژه جانبازان و ایثارگران گفت: با توجه به جمعیت جامعه ایثارگر در استان، برنامه ریزی لازم برای احداث بیمارستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد، خدمات رسانی به جانبازان و بیماران اعصاب روان ومشکلات جامعه ایثارگر را از وظیفه اصلی مسئولین دانست و اظهار داشت: برای اشتغال فرزندان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی آنچه که قانون اجازه داده است، پیگیری و با جدیت اجرا خواهیم کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این بازدید گفت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بدو شروع خدمت صادقانه خود در این استان از خانواده‌های معزز شهدا و جامعه ایثارگران استان شروع کردند.
موسوی اظهار داشت: استاندار به مسائل و مشکلات جامعه ایثارگر توجه ویژه دارد و در بازدید‌ها به خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان و برای رفع مشکلات و امور آن‌ها از هر لحاظ در سطح استان و مرکز کشور با جدیت پیگیر می‌باشد.
 

 
مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار مهم‌ترین مشکل را کمبود پزشک دانست و گفت: مشکل دیگر ما در بیمارستان مربوط به فضای فیزیکی است که اکنون ۴۲ نفر جانباز اعصاب و روان در آن بستری هستند.
وی با بیان اینکه از انتظارات خود در این بیمارستان فاصله زیادی داریم افزود: بحث پزشک و کمبود جا و همچنین موضوع پارکینگ و ساختمان نیمه تمام از مشکلات این بیمارستان است.
دکتر سبز معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست به نکاتی اشاره کرد از جمله این که طرح تحول سلامت دست ما را بسته و پزشکان نمی‌توانند در اینجا حضور داشته باشند.
در این میان استاندار کهگیلویه و بویراحمد به میان حرف‌های معاون دانشگاه آمد و گفت: از هیأت امنای دانشگاه بخواهید که برای این بیمارستان استثنا قائل شوند تا بتوانند از خدمات پزشکان بیشتری استفاده کنند.
ساختمان‌های بزرگ بلای جان کهگیلویه و بویراحمد
احمدی خواستار شد تا در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی استان این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا دستگاه‌های ناظر و بازرسی نسبت به آن اشکال درست نکنند.
استاندار در ادامه با بیان اینکه از نظر اعتبارات در استان با مشکل مواجه هستیم به مدیرکل بنیاد شهید استان هم پیشنهادی داد مبنی بر این که از املاکتان بخشی را به مزایده بگذارید و به ساخت بیمارستانی مجهز با هم امکانات در شهر یاسوج اقدام کنید.
استاندار در ادامه با انتقاد از روندی که در ساخت و سازهای استان وجود دارد اظهار کرد: مجبور نیستیم ساختمان‌هایی مثل مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج به این بزرگی بسازیم که بعدها نتوانیم آن را تکمیل کنیم.
یکی از مباحث دیگری که در این نشست مطرح شد و بسیار پیش پا افتاده ولی سخت به نظر می‌رسید نبود ژنراتور اظطراری برق در بیمارستان بود که استاندار از نبود آن تعجب کرد و گفت: چطور تاکنون نتوانسته‌اید برای این مرکز درمانی ژنراتور تهیه کنید که مدیر بنیاد شهید نبود اعتبارات را دلیل آن دانست.
احمدی که از این موضوع ناراحت به نظر می‌رسید دو راه حل داد یکی این که درب اینجا را ببندید و یا این که از مرکز باید پی‌گیر مشکلات باشید.
نبود پزشک باز هم در این نشست سوژه شد که رئیس بیمارستان گفت: اکنون تنها یک پزشک آزاد اعصاب و روان وجود دارد در حالی که قبل از طرح تحول سلامت ۴ پزشک بودند.
موسوی گفت: مصوبه‌ای هست که دانشگاه‌ها موظف هستند نیروهای مورد نیاز سپاه و بنیاد شهید را تأمین کنند که اکنون به دلیل طرح تحول سلامت چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد.

گلایه جانبازان از وضعیت استخدام فرزندانشان، پرونده های درمانی و بی توجهی مسوولان
به گزارش کبنا، در این ملاقات جانبازان و مسوولان بیمارستان سلمان یاسوج مشکلاتی از جمله دارو و درمان و اشتغال فرزندان خود، کمبود فضای فیزیکی، امکانات و قدیمی بودن بیمارستان را مطرح و خواهان توجه بیشتر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و همجنین دستگاه‌های اجرائی در این رابطه شدند.
یکی از جانبازان در گفت و گو با کبنا، گفت: کمبود پزشک، دارو و درمان، امکانات گرمایشی و سرمایشی، برق اضطراری، غذای نامناسب از مشکلات این بیمارستان است، جانبازان به دلیل مشکلات گوارشی باید از غذاهای رژیمی مناسب مصرف کنند، که متاسفانه خوردن غذای بیمارستان معده را اذیت می‌کند.
 
جانباز دیگری خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیکاری فرزندان ما را مریض کرده است، نه جنگ ایران و عراق!
 
همچنین تعداد زیادی از جانبازان بستری در بیمارستان سلمان یاسوج از وضعیت پرونده‌های جانبازی خود اظهار نارضایتی می‌کردند و معتقد بودند که درصدهای در نظر گرفته شده برای آن‌ها با توجه به شدت جراحات به جای مانده بسیار پایین است.
جانبازان شیمیایی بستری شده در این بیمارستان که بیشترین تعداد جانبازان بستری را به خود اختصاص داده هم به بیان مشکلات خود از جمله در بحث درمان پرداختند.
جانبازان همچنین از کمبود پزشک و نبود وسایل تخصصی درمان در این بیمارستان گلایه‌مند بودند و از استاندار خواستند تا برای این مشکل چاره‌جویی کند.
ساختمان نیمه تمام بیمارستان سلمان که سال‌های سال است به حال خود رها شده و هنوز یک درصد هم پیشرفت نداشته از دیگر دغدغه‌های جانبازان در این مرکز درمانی بود چرا که فضای کنونی را در حد و شأن جانبازان نمی‌دانستند.
یکی از جانبازان همزمان با ورود استاندار کهگیلویه و بویراحمد با «نی» شروع به نواختن کرد که در ادامه گفت: بشنو از نی چون حکایت می‌کند.
 
 

 
 
آنطوری که از سخنان جانبازان بیمارستان سلمان یاسوج استخراج می‌شود، این جانبازان مظلومانه در این مرکز درمانی بستری هستند و از امکانات اولیه مثل آمبولانس و ژنراتور برق برای مواقع اظطراری برخوردار نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1