تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۳۰۹۳۹۸

آیا رسانه‌ها قدرت بیان ندارند یا مسئولان کهگیلویه کم‌کارند؟/ حقایق تلخ مسکن مهر دهدشت / جزیزه‌ای مخوف یا محل زندگی

۱
۰
کبنا ؛ 
 

مسکن یکی از نیازهای اساسی برای انسان بوده ولی مسکن مهر دهدشت نه تنها امنیت روانی برای ساکنانش نیاورده، بلکه‌‌ همان امنیت نسبی را که داشته‌اند از آن‌ها گرفته است.
به گزارش کبنا از دهدشت، نبود فضای تفریحی وفرهنگی سالم در مسکن مهر دهدشت، تهدیدی جدی برای کودکان و نوجوانان ساکن این منطقه می‌باشد. با وجود مسافت زیاد از شهر و نبود وسیله نقلیه مناسب، ارتباط برقرار کردن با شهر مشکل و هزینه بر است.
یکی از ساکنان مسکن مهر دهدشت به خبرنگار کبنا گفت: با تاریک شدن هوا امکان ارتباط با شهر وجود ندارد و گویی مسکن مهر دهدشت همچون جزیره‌ای مخوف، سرد و دورافتاده می‌شود که صدای حیوانات دشت‌های اطراف وحشت تاریکی را دوچندان می‌کند، در ظلمات شب گم می‌شود.
وی ادامه داد سال هاست با امکانات اندک در این جزیره (مسکن مهر دهدشت) روزگار می‌گذرانیم، خبرنگاران و رسانه‌های زیادی کمبود امکانات ومشکلات مسکن مهر دهدشت را به گوش مسولان رسانده‌اند ولی مشکلی حل نشد! حال سوال ما این است آیا رسانه‌ها قدرت بیان واقعیت‌ها و درد مردم را ندارند؟ یا مسولان کهگیلویه دل در گرو خدمت رسانی به مناطق محروم و کم درامد ندارند؟
و سال هاست فکری به حال مسیر فاقد روشنایی مسکن مهر تا شهر دهدشت نمی‌کنند؟ اگر نصف شب بیمار شویم یا حادثه‌ای رخ دهد چه کسی جوابگو خواهد بود؟ دراین تاریکی شب چگونه خود را به شهر برسانیم!
این معترض اشاره کرد: چگونه است که اداره برق کهگیلویه، به روستاهایی که تنها دارای ۲۰خانوار هستند روشنایی داده ولی حاضر نیست به مسکن مهر با این همه خانوار، خدمات ارائه دهد!
 
مهرداد تابش‌نژاد مدیر اداره برق کهگیلویه به خبرنگار کبنا گفت: ابتدا باید شهرداری مسیر را مشخص و بلوار احداث کند تا ما بتوانیم طرح و نقشه‌ای از مسیر آماده برای استان بفرستیم. تابش‌نژاد بابیان اینکه: در صورت تامین اعتبار و موافقت از سوی استان با روشنایی این مسیر تصریح کرد: اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و به مسیر ارتباطی مسکن مهر تا شهر دهدشت روشنایی داده خواهد شد.
وی ادامه داد درخصوص روشنایی محوطه داخلی مسکن مهر نیز، باید خود ساکنان مسکن مهر یک هیئت امنایی تشکیل دهند و مشکلات مربوط به آپارتمان را حل کنند و روشنایی داخل محوطه به عهده اداره برق نمی‌باشد.
 
اسفندیار برخه شهردار دهدشت نیز به خبرنگار کبنا گفت: مسکن مهر هنوز تحویل شهرداری داده نشده است، اداره مسکن و شهرسازی باید طی نامه‌ای از شهرداری دهدشت بخواهد حریم خودرا مشخص کند و اگر در طرح تفصیلی جدید، مسکن مهر دهدشت جز شهر محسوب شود تا در حیطه شهرداری باشد، ما اقدام به ایجاد بلوار خواهیم نمود تا اداره برق بتواند خدمت رسانی نماید.
 
علی اصغر تارم مدیر مسکن وشهرسازی کهگیلویه نیز دراین خصوص به خبرنگار کبنا نیوز گفت: روشنایی محوطه مسکن مهر پیشترانجام شده، مگر اینکه درمواردی جزئی نیاز به تعمیر داشته باشد. تارم بابیان اینکه درسال ۸۸کمیسیون ماده ۵برای مسکن مهر دهدشت انجام گرفت و طی آن، این منطقه مسکونی، الحاق به شهردهدشت شد تصریح کرد: درسال ۸۹هم به همه متقاضیان پروانه ساخت ارائه شد تا مثل سایر نقاط شهر خدمات به آن‌ها ارائه شود.
بنا براین گزارش، امید می‌رود مسولان کهگیلویه با همدلی بیشتری پیگیر رفع مشکلات خانوارهای کم درامد مسکن مهر دهدشت باشند، ودرد شهروندان را درد خود بدانند.
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
----------------------------
گزارش از فاطمه خطیبی
---------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدعمار حاتمیان
Iran, Islamic Republic of
احسنت....واقعا گزارش جالب وبه درد بخوری بود...یکی از دغدغه های روزهمشهریان به چشم امد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1