تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۳۰۹۳۱۶

دو باب کتابخانه عمومی در بافت فرسوده دوگنبدان به بهره برداری می رسد

۹
۰
کبنا ؛دو باب کتابخانه عمومی در بافت فرسوده دوگنبدان تا پایان شش ماهه اول ۹۷ گشایش و به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکتابخانه‌های عمومی گچساران  با بیان اینکه کتابخانه های عمومی نقش موثری در ترویج علم و کاهش آسیبهای اجتماعی دارند و راه اندازی کتابخانه در بافت فرسوده ضروری است، گفت: این طرح در قالب طرح احیای بافت فرسوده قابل اجراست.
کوروش حسنی گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین سایر اقشار جامعه را مهم ترین رسالت نهاد کتابخانه های عمومی خواند و افزود: کتابخانه عمومی به عنوان یکی از ارگان هایی که می تواند در احیای بافت فرسوده دخیل شود آماده اجرای این طرح است.
حسنی عنوان کرد: پس از انقلاب تا سال ۹۳ گچساران دارای ۵ باب کتابخانه عمومی بوده است که در فواصل  سالهای ۹۳ الی ۹۶ پنج باب کتابخانه فعال که ۳باب آن محله ای بوده  در گچساران احداث گردیده و دو باب دیگر در حال ساخت می باشد .
وی تصریح کرد : ساخت یک باب کتابخانه عمومی دو طبقه در محله سادات  توسط غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستانهای گچساران و باشت بعنوان خیر این پروژه با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت می باشد .
حسنی ساخت کتابخانه عمومی در محله رادک را از دیگر پروژه های در دست ساخت عنوان کرد و گفت این پروژه از محل عمران و بهسازی تامیین اعتبار شده است .
 
مدیر اداره کتابخانه های عمومی گچساران با بیان اینکه اعتبار احداث این پروژه را بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان می باشد، افزود: این کتابخانه در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.
حسنی خاطر نشان کرد : گسترش کتابخانه های محله ای سبب می شود که فاصله طبقات محروم و متوسط شهر که از امکانات مالی مطلوبی بر خوردار نبوده با استفاده از خدمات این مراکز را که نقش تاثیر گذار ی در ترویج علم و کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی دارد خواهد داشت .
مدیر اداره کتابخانه های عمومی گچساران با اشاره بر اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در فرایند توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع، بر لزوم هم افزایی و مشارکت ادارات شهرستان و شوراهای اسلامی شهر و روستا در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد و از توجه و مشارکت نماینده شهرستان گچساران و باشت در امر کتابخانه سازی  تقدیر و تشکر نمود .
وی ساخت و راه اندازی کتابخانه های محله ای را بر احداث کتابخانه های پر هزینه در راستای اهداف و سیاست های کتابخانه ها مفیدتر برشمرد.
حسنی توجه به کتاب و کتابخوانی را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی در سالهای اخیر فعالیتهای خوب و موثری در حوزه فرهنگ سازی امر کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه داشته است.
وی خدماتی که کتابخانه های محله ای ارائه می دهند را نشست های ادبی  ، شاهنامه خوانی ،نشست های کتابخانه ، قصه خوانی و کلاس های قرآن و نهج البلاغه بوده عنوان کرد و افزود: که این نشست ها تاثیر عمیقی در جذب جوامع کتابخوان دارد.
حسنی در پایان گفت: احداث دوباب کتابخانه ی روستای در ده جلیل خیر آباد و با با کلان  از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در این شهرستان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نریمان
Iran, Islamic Republic of
درود بر رییس محترم کتابخانه های عمومی شهرستان گچساران جناب آقای کورش حسنی عزیز
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
آقای حسنی بحث و کتاب و کتاب خوانی باید جدی گرفته شود. خسته نباشید
باید یک کتابخانه بزرگ به عنوان کتابخانه مرکزی برای شهر ساخته بشه. البته بزرگ از لحاظ تعداد و تنوع کتاب نه از لحاظ ابعاد ساختمانش
باشت
Iran, Islamic Republic of
.حسنی رئیس واببه
']گچساران
خسته نباشی دلاور
']گچساران
واقعا در این دولت ودر زمان نمایندگی دکتر وریاست حسنی کتابخانه های گچساران جهانی شدند.خدایش جون گرفتند.
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیر دلسوز و توانمند کتابخانه های گچساران جناب مهندس حسنی
هر از گاه
من قریب به چند سال چه در دوره دانش آموزی که برای مطالعه می آمدم و چه امروز که برای تکمیل پایان نامه مراجعه می کنم انصافا رویکرد و پیشرفت کتابخانه ها در شهر گچساران چه در بحث تعداد کتابخانه و چه در بحث کیفیت خدمت قابل چشم گیر و ستودنی می باشد جا دارد از زحمات مسئولین و کتابداران کتابخانه ها و در راس همه اینها جناب آقای کورش حسنی و مدیر کل محترم وقت تقدیر و تشکر بعمل شود انشالله محله سه راهی هم فراموش نشود به جد نیاز به کتابخانه دارد .
محمدی
Iran, Islamic Republic of
انصافا جناب آقای مطمئن در کتابخانه رودکی با اخلاق و رفتار شایسته با شهروندان برخورد میکند
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1