تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۰۹۲۶۹

چالش انتخاب دهیاران و واگذاری مناقصه‌ها در بخش مرکزی چرام / تعلل یا تخلف مسئولان؟

۱۵
۰
کبنا ؛تعلل در انتخاب بعضی دهیاران بخش مرکزی چرام با وجود گذشت چندماه از عمر شوراهای روستا زمینه ساز بروز چالش‌های اجتماعی و منطقه‌ای می‌شود.
به گزارش کبنا از چرام، گسترش برنامه‌های عمرانی و ارائه خدمات در روستا‌ها از طریق تامین منابع مالی و بسیج منابع امکان پذیر است اصل تقدم درآمد‌ها بر هزینه ایجاب می‌کند که مدیریت روستا قبل از هر اقدام هزینهای، منابع مالی خود را پیش بینی و زمینه جذب منابع را فراهم آورد.
بخش مرکزی چرام به علت وجود روستاهای شاخص و پرجمعیت در نزدیکی شهر همیشه مورد توجه بوده است.
با انتخاب ششوراهای اسلامی روستا  و به تبع آن انتخاب دهیاران پروژه‌های عمرانی در روستا‌ها نظم و سیاق خوبی گرفته و پیشرفت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است بخصوص در ۴سال گذشته دولت تدبیر و امید فعالیت‌هایی عمرانی در روستاهای چرام انجام شده است.
اما در زیر پوست این فعالیت‌های عمرانی قابل توجه همیشه برخی افراد در صدد سواستفاده از شرایط موجود هستند که یکی از این موارد نحوه واگذاری مناقصه و پروژه‌های عمرانی در روستا‌ها با مبالغ بالا می‌شود.
طبق قانون در مـورد مناقصـه محـدود، دهیـاری از بـین فهرسـت مقاطعـه کـاران واجـد شـرایط ســازمان مــدیریت و برنامــه ریــزی کشــور و بــا وزارت و راه و ترابــری حــداقل شــش شــرکت یــا موسسه واجد شرایط را دعوت خواهد نمود.
طبق مـوارد اسـتفاده از مناقصـه محـدود بـا تصـویب شـواری اسـلامی روسـتا تعیـین مـی شود.
در ماده واحده قانونی دیگر در معـاملات عمـده، آگهـی مناقصـه در دو نوبـت بـه فاصـله حـداقل یـک هفتـه بـه تشـخیص دهیـار در روزنامـه رسـمی کشـور و حـداقل یکـی از جرایـد کثیرالانتشـار و یـا در صـورت وجود روزنامه محلی در یک از روزنامه‌های محلی منتشر می‌گردد.
البته تبصره‌های دیگری هم می‌گوید در مـواردی کـه دهیـاری لازم تشـخیص دهـد، مـی توانـد عـلاوه بـر انتشـار آگهـی در روزنامــه از ســایر وســایل و طــرق انتشــاراتی از قبیــل پخــش اگهــی در رادیــو و تلویزیــون و یــا ارسال آگهی برای اشخاص مربوط با الصاق آگهی در معابر عمومی استفاده نماید.
با توجه به نصح صریح موارد قانونی در خصوص واگذاری پروژه‌های عمرانی در روستا‌ها آیا موارد قانونی رعایت شده است و یا بدون توجه به این امر , مسئولان مربوطه این پروژه‌ها را به نورچشمی‌ها و یا افراد خاص واگذار کرده‌اند؟
در حالیکه اعتبارات به صورت قطره چکانی و در شرایط بسیار سخت اقتصادی تخصیص داده می‌شود لازم است نظارت جدی در این امر صورت گیرد و از فاکتورسازی‌ها و تخلفات احتمالی جلوگیری شود.
در این خصوص می‌طلبد دستگاه‌های نظارتی با ورود به این مسأله و پیگیری واگذاری مناقصه‌ها به سوالات افکار عمومی و رفع شبهات موجود پاسخ مناسبی از طرف مسئولان ذیربط داده شود.
چالش انتخاب دهیاران در بخش مرکزی چرام/دخالت مسئولان یا ناتوانی شورا‌ها؟
با روی کارآمدن شوراهای جدید روستا تغییرات دهیاران بنا بر رای و نظر آن‌ها پس از ۱۵روز می‌بایست دهیار جدید را انتخاب کنند.
اما در بخش مرکزی چرام، انتخاب دهیاران در چند روستای شاخص با چالش جدی مواجه شده و حتی ادامه این بلاتکلیفی‌ها به دعواهای محلی بین اعضای شورا و ادامه آن به محیط اداری بخشداری و فرمانداری رسید که همگان از آن مطلعیم.
در شهرستان چرام و در بخش مرکزی چرام ۲ روستای شاخص بردیان و کره شهبازی در حوزه دهیاری وجود دارد که تاکنون و بعداز گذشت چندماه از انتخاب اعضای شورای روستا هنوز دهیار جدید انتخاب نشده است.
این امر علاوه بر اینکه اختلافات جدی محلی را ایجاد کرده و باعث تنش‌هایی شده به علت عدم مدیریت درست توسط بخشدار مرکزی و عدم پاسخگویی شفاف به رسانه‌های چرام موجب حاشیه‌ها و گمانه زنی‌هایی از قبیل دخالت بعضی افراد دولتی در انتخاب دهیاران شده است.
عوارض این عدم انتخاب برخی دهیاران باعث شده که فعالیت‌های عمرانی و حتی امور مالی این دهیاری‌ها هم در هاله‌ای از ابهام باشد چه در بحث برداشت و پرداخت‌ها که می‌طلبد با مدیریت صحیح و عدم فشار به اعضای شوراهای روستا انتخاب دهیاران چند روستای بخش مرکزی چرام به سرانجام مطلوب برسد.
بر اساس این گزارش در خصوص پیگیری این موضوع بار‌ها از مسوولان مربوطه و مدیرکل امور روستایی استانداری پیگیر موضوع انتخاب دهیاران بخش مرکزی چرام شدیم که متاسفانه هیچکدام حاضر به پاسخگویی نشدند تا بازار گمانه زنی‌ها و شایعات در خصوص دخالت مسئولان در انتخاب دهیاران جدی‌تر شود.
بعضی از اعضای شورای روستا اذعان داشتند که دخالت بعضی‌ها موجب شده که پروسه انتخاب دهیاران بخش مرکزی چرام با چالش جدی مواجه شود که بجای تمرکز بر کارهای عمرانی و توسعه‌ای درگیر حواشی انتخاب دهیار شده که این امر به روستا و مردم ضربه می‌زند.
براساس این گزارش، آنچه که در شرایط کنونی می‌بایست انجام شود در انتخاب دهیاران بخش مرکزی چرام، توجه مسئولان به مر قانون و اجرای آن است تا پیش از این انتخاب دهیاران به چالش اجتماعی تبدیل نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
درود بر یاری زاده دلسوز وتوانمند که دغدغه شهرستان چرام رو دانند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اگر اعضای شورا باهم آهنگی وبا تعهد ومسولیت پذیری باهدف مشترک که همانا اصلاح امور وعمر آن آبادی روستا می باشد تمرکز نمایند واز انگیزه های قومی وقبیله ای وباندی درانتخاب دهیار روستا پرهیزنمایند وکسی راکه توانمند است وامانتداربرای خدمت بهمراه انتخاب نمایند
تکیه واصراربعضی ازاعضای شورابرانتخاب دوباره افرادی که قبلا امتحان خودراداده اند وکارنامه قابل قبولی ازخود بجا نگذاشته اند به هردلیلی جز تکرار اشتباه وصرف وقت وهزینه هیچ سودی برای رفاه واسایش مردم ندارد
مردم اعضای شورا راانتخاب کرده اند تابه نیابت خود کارهای مربوط به روستایشان راانجام دهند ونباید از اعتماد مردم برای رضایت دوست ورفیق قبیله خود استفاده کنند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اگر اعضای شورا باهم آهنگی وبا تعهد ومسولیت پذیری باهدف مشترک که همانا اصلاح امور وعمر آن آبادی روستا می باشد تمرکز نمایند واز انگیزه های قومی وقبیله ای وباندی درانتخاب دهیار روستا پرهیزنمایند وکسی راکه توانمند است وامانتداربرای خدمت
به مردم انتخاب نمایند
تکیه واصراربعضی ازاعضای شورابرانتخاب دوباره افرادی که قبلا امتحان خودراداده اند وکارنامه قابل قبولی ازخود بجا نگذاشته اند به هردلیلی جز تکرار اشتباه وصرف وقت وهزینه هیچ سودی برای رفاه واسایش مردم ندارد
مردم اعضای شورا راانتخاب کرده اند تابه نیابت خود کارهای مربوط به روستایشان راانجام دهند ونباید از اعتماد مردم برای رضایت دوست ورفیق قبیله خود استفاده کنند
چرام
با سلام واحترام
دبیر سایت کبنا نیوز شما به دنبال چی هستید .حیف این که هرکس دست به قلم شده ومطلب می نویسد .کاملا مشخص و واضح هست که نویسنده به دنبال تخریب بخشدار توانای چرام می باشد.خودتان را بیش از این کوته فکر جلوه ندهید.
چرام
مردم ما بهترین قاضی هستند نه شما بزارید مردم قضاوت کنند که تواناست و کی ناتوان.اینگونه مطلب نوشتن در حدو شخصیت یک رسانه نیست چراکه تنها برداشتی که میش ود از این مطلب کرد تخریب چهره بخشدار می باشد.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جنا ب آقای استاندار تحقیق کنید پروژه های روستاهای چرام چطور وبه کسانی .... واگذار شده مگه قراره کسانی که از...... حمایت می کنند پروژه های چند صد میلیونی را .....
کریم
Iran, Islamic Republic of
درعجبم کسی که نمی تونه حاشیه های دهیاری دوتا روستا رو جمع کنه چطور شده گزینه فرمانداری
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
.شورای دوتا روستا رو بنشونه و اختلافاتشون رو حل کنه چطوری میخواد شهرستان بشه. اقای.در اوج سیاست زدگی به سر میبرند
محمودی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دهیاریها . نمیشود پوا زیادی هدر میرود و بنوعی بخشداران در انتخاب دهیاران دخالت میکنند جا دارد دستگاههای نظارتی ورود پیدا کنند و جلوی این رویه رو بگیرند هیچ مناقصه ای برگزار نمیشه و بنوعی مسائلی.
همشهری ب
یاری زاده که در تهیه این یکی خبر از خودش عکس نزده از عجایبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از زمان امدن اقای افسردیر فعالیت های عمرانی زیادی در روستا ها ی بخش مرکزی چرام صورت پذیرفته است با تمام کاستی هایی که از لحاظ مالی دهیاری ها دارند مناقصه در دهیاری ها زمانی برگزار می شود که اعتبار مالی بالغ بر ۲۲۰میلیون تومان باشد این اعتبار از نهادهای اجرایی شهرستان ما هم بر نمی اید چگونه این اعتبار از دهیاریی که اعتبارات پرداختی کفاف حقوق و مزایای انها را نمی کند بر می اید بیاییم یک دل باشیم و دنبال تخریب مدیران توانمند نباشیم مثلا در دو روستای بردیان و کره سهبازی با مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن به ازای هر کدام بالغ بر ۶۰هزار مترمربع زیرسازی و اسفات گردید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تا کی میخواین ادامه بدین ب بد حرفیهاتون و کج دهنی هاتون ...مردم چرام هیچوقت پیشرفت نمیکنن با این ادبیاتی که رسانه هایه چرام دارن ...تا کی هدفتون خراب کردن شخصیت انسانهایی باشه ک شانشون و جایگاهشون بالاست ...نظارت ما رو هم بزنید ..معمولا نظارتی پست میکنید ک موافق حرف گزارش دهندتون هست ...انتقاد هم بپذیرید
دخو
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا نه فقط در فکر حل اختلاف نیستند بلکه آتش بیار معرکه اند به واسطه مسائل سیاسی و جلوگیری از دهیار شدن فلان شخص به واسطه داشتن فلان تفکر سیاسی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام
دوست عزیز همشهری که در بند ۲میفرمائید، اصرار بر انتخاب افرادی که امتحان پس داده اند .
فردای قیامتی هم هست
حسین
Iran, Islamic Republic of
چرا کامنت حسین را چاپ نکردی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1