تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۳۰۹۱۳۷

آلودگی هوای گچساران و بهمئی از حد خطرناک گذشت / نشست اضطراری ستاد بحران / بنای تعطیلی مدارس ابتدائی را داریم

۱
۰
کبنا ؛میانگین شاخص کیفیت هوا در گچساران و شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۶ برابر استاندارد افزایش یافته و هوای این دو شهرستان آلوده اعلام شده است.
به گزارش کبنا، بر‌اساس شاخص آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در گچساران ۲ هزار و ۴۹۵ میکروگرم در مترمکعب بوده و به نوعی ۱۶ برابر استاندارد بوده که به نوعی از حد خطرناک نیز بسیار فرا‌تر است.
سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه در شهرستان بهمئی ایستگاه سنجش آلایندگی هوا نداریم، افزود: با توجه به نزدیکی شهرستان بهمئی به شهرستان بهبهان استان خوزستان میانگین شاخص کیفیت هوای بهبهان را در نظر می‌گیریم که متاسفانه به ۳ هزار ۵۰۰ میکروگرم در متر مکعب رسیده است.
وی از برگزاری کمیته اضطرار شهرستان بهمئی خبر داد و افزود: اطلاعات و داده‌های لازم در زمینه آلودگی شهرستان بهمئی را به مسئولان و متولیان امر در ستاد بحران استانی و شهرستانی ارائه کرده‌ایم.
هاشمی ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز در زمینه شهرستان گچساران نیز به مسئولان و متولیان امر برای تصمیم گیری ارائه شده و تا ساعاتی دیگر نتیجه نشست اضطراری ستاد بحران مشخص می‌شود.
علی وفایی مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا ساعتی دیگر نشست کمیته اضطراری ستاد بحران برگزار و نتیجه به اطلاع عموم رسیده می‌شود و البته فعلا بنای تعطیلی مدارس ابتدائی را داریم و در صورت لزوم و حاد شدن آلودگی هوا سایر مقاطع را نیز تعطیل می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

وحید
Iran, Islamic Republic of
از خانواده ها تقاضا دارم به بهونه تعطیلی مدارس گردش نرن واقعا تعطیله که بچه ها تو خونه بمونن ، خیلی خیلی آلودست هوا
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1