تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۳۰۹۰۶۷

مسوولان کهگیلویه پیش از وقوع علاج واقعه کنند!/احتمال رخ دادن پلاسکویی دیگر در بازار روز دهدشت

۰
کبنا ؛بازار روز نوعی بازاراست که به‌صورت سنتی در مرکز یا میدان اصلی شهر بر پا می‌شود و حلقه اتصال مستقیم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است که با تعدیل قیمت‌ها، فرصت مناسبی را برای خرید عموم شهروندان فراهم می‌آورد. در این گزارش به سراغ بازار روز دهدشت آمده‌ایم.
به گزارش کبنا از دهدشت، گفته می‌شود: بازار روز دهدشت با داشتن تعداد زیادی مغازه، سال‌ها است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری دهدشت محسوب می‌شود که همگان شاهد عرضه میوه و تره‌بار، پوشاک و…در آن هستیم.
این در حالی است که این بازار بدون رعایت اصول فنی و ساختمان‌سازی بناشده و سیستم برق آن فاقد ایمنی و استاندارهای لازم است. بدون شک اگر شهرداری دهدشت با بی‌توجهی از کنار این مسئله بزرگ بگذرد، احتمال رخ دادن هر حادثه ناگواری وجود خواهد داشت.
کابل‌هایی که چون تارعنکبوت درهم‌تنیده شده و از پشت‌بام‌های فلزی مغازه‌ها و یا سقف آن‌ها آویزان هستند تا برق مغازه‌ها را تأمین کنند، این موضوع نه‌تنها چهره نازیبایی به این مرکز تجاری بزرگ داده است، بلکه تنها با کوچک‌ترین خراش در یک کابل، بدون شک پلاسکویی دیگر رقم خواهد خورد!
یکی از بازاریان به خبرنگار کبنا گفت: بازار روز دهدشت فاقد نمازخانه است، در کشور جمهوری اسلامی، نبود نمازخانه در بازاری بااین‌همه کسبه، به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست!
وی ادامه داد: تنها یک سرویس بهداشتی آن‌هم بدون شرایط مناسب و مشترک مابین زنان و مردان کاسب است. این بازاری بیان کرد: ما شاهدیم که شهرداری دهدشت به‌جای ایجاد درآمد پایدار برای خود، سعی بر آن دارد کمبود بودجه خود را با افزایش اجاره مغازه‌ها تأمین کند و اجاره را به‌یک‌باره از ۷۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان رسانده است. از طرفی بعضی از این مغازه‌ها را شهرداری به افرادی که کاسب نیستند اجاره داده است و طرف قرارداد شهرداری با اجاره بیشتری ملک را در اختیار کاسبان بازار روز قرارداد است، حال سووال این است که چرا شهرداری جلوی این تخلفات آشکار را نمی‌گیرد؟.
یعقوبی نماینده اداره برق کهگیلویه به خبرنگار کبنا گفت: بازار روز دهدشت اصولی ساخته نشده است که همین امر سبب شده تا کنترل برق آن مشکل باشد، قانون می‌گوید باید کنتر برق هر مغازه‌ای در داخل خود مغازه نصب شود و یا اینکه یک تابلو مرکزی وجود داشته باشد تا برق به‌صورت استاندارد وارد مغازه‌ها شود. در خصوص بازار روز دهدشت سامان‌دهی‌هایی پیش‌تر صورت گرفته بود، تابلو مرکزی نصب شد در این بازار و از حجم کابل‌های آویزان از مغازه‌ها اندکی کاسته شد، ولی متأسفانه به علت فاصله زیاد مغازه‌های انتهای بازار، کابل‌هایی بعد از فیوز اداره برق به‌صورت غیرمجاز به مغازه‌ها کشیدند که بر طبق قانون، اداره برق هیچ‌گونه تعهدی در مورد انشعابات بعد از فیوز ندارد، یعقوبی با بیا ن اینکه پیش‌تر در نشست شورای اسلامی شهر دهدشت گفته بودم علیرغم این سامان‌دهی‌ها، سیستم بازار روز دهدشت همچنان خطرآفرین است و به‌اصطلاح بازار روز دهدشت یک بمب است تصریح کرد: تنها راه این است که بازار روز دهدشت اصولی بازسازی شود تا اداره برق بتواند سیستم برق آن را استاندارد کند.
اسفندیار برخه شهردار دهدشت به خبرنگار کبنا نیوز گفت: در حال احداث بازار جدید با رعایت اصول فنی و ساختمان‌سازی در مرکز شهر دهدشت هستیم، پس از تکمیل بازار جدید در صورت موافقت کسبه بازار روز قدیم با بستن قرارداد با شهرداری، مغازه‌های بازار جدید را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا بتوانیم بازار روز قدیمی را از نو بسازیم ولی اگر کسبه حاضر به بستن قرارداد نشوند کاری از دست ما برنمی‌آید! برخه بابیان اینکه ۳ کارشناس از دادگستری دهدشت ارزش املاک شهرداری ازجمله بازار روز را مشخص کردند تصریح کرد: علت تفاوت قیمت در اجاره مغازه‌ها بر اساس مکان و اندازه مغازه و نظر کارشناسانهٔ کارشناسان دادگستری است. وی ادامه داد در خصوص اینکه برخی مراجعه‌کنندگان که با بستن قرارداد با شهرداری مغازه را مجدداً به کسبه اجاره می‌دهند نیز برخورد جدی صورت خواهد گرفت تا مغازه‌ها فقط در اختیار کسبه‌ها قرار گیرد. بنا بر این گزارش، امید می‌رود مسئولان شهرداری دهدشت پس از افتتاح بازار جدید در مرکز شهر، صمیمانه پیگیر گرفتن قرارداد با مبلغی مناسب حال کسبه بازار قدیم با شهرداری باشند، تا بتوان این بمب (بازار روز دهدشت) را خنثی نمود و انتظار می‌رود شهرداری دهدشت حل این معضل بزرگ را بر کسب درآمد بیشتری برای خود ترجیح دهد و بازار جدید را تا پیش از بازسازی بازار قدیم، در اختیار کسبه‌ای جز بازاریان بازار قدیم قرار ندهد.
 
گزارش از فاطمه خطیبی
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1