تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۰۹۰۴۹

اختلاف شهرداری دهدشت و دانشگاه علوم پزشکی / شهرداری توان خرید گاری را ندارد / شهرمان پر از چاله و چوله است / استوار: زیر بار سیاسیون نمی‌روم و انتخاب نمی‌کنم

۳
۰
کبنا ؛
دود اختلافات شهرداری دهدشت و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بر سر پرداخت عوارض ساخت و سازها هر روز به چشم مردم می‌رود تا در گیر و دار این کشمکش‌ها هر روز بر درد بیماران اضافه شود.

فرماندار کهگیلویه  گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه شهری دهدشت تعداد ۱۰ پروژه عمرانی جدید در دست اجرا دارد که بحث عوارض ساخت و ساز این واحد‌ها با احتساب بدهی گذشته دانشگاه به شهرداری مبلغی برابر ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
علی پوزش با اشاره به اینکه دانشگاه برای ساختمان‌هایی را که پایان کار دارد ارائه دهد و پرونده آن را ببندد، افزود: طبق صورتجلسه تنظیم شده بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان تا پایان امسال به شهرداری پرداخت و مابقی مطالبات به مبلغ ۷ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت تامین شود و چنانچه اوراق مشارکت به هر دلیل تامین نشود دانشگاه ملزم به پرداخت این مبلغ است.
وی ابراز کرد: زمانی که شهردار جدید شهر را تحویل گرفت کارکنان شهرداری دهدشت ۶ ماه حقوق معوقه داشتند و درآمد از محل پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت تامین می‌شود و سال گذشته ۱۹۰ پروانه ساخت صادر شده بود که این میزان پاسخگوی مشکلات شهر دهدشت را نمی‌دهد.
پوزش ادامه داد: کلینیک تخصصی واقع در محوطه بیمارستان، زایشگاه بیمارستان، ساختمان آموزشگاه بهورزی واقع در محوطه بیمارستان، ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مرکز جامع سلامت شهید بهشتی، پایگاه سلامت ۶۰ دستگاه، پایگاه سلامت امام علی (ع)، پایگاه سلامت شهید چمران، پایگاه سلامت ۱۸۰ دستگاه، مرکز جامع سلامت شهری امام علی (ع)، ساختمان‌های مسکونی داخل بیمارستان، درمانگاه امام سجاد (ع)، آزمایشگاه مرکزی، منازل مسکونی ۶۰ دستگاه، مرکز درمانی شهید رجایی از جمله پروژه‌های در دست اجراست.
دغدغه شهر شبیه جنگ زده دهدشت را داریم
شهردار دهدشت با تاکید بر اینکه همانطور که شما دغدغه دانشگاه و پروژه‌ها را دارید ما هم دغدغه شهر را داریم، ابراز کرد: احوال شهر دهدشت را به خوبی می‌دانید حتی در بدو صحبت‌هایتان گفتید که شهر ما یک شهر جنگ زده است.
اسفندیار برخه اظهار داشت: وجب به وجب معابر شهری ما چاله است و ورودی‌های شهر دهدشت وضعیت مناسبی ندارند و فرماندار تمام روز درگیر مسایل شهر دهدشت بوده و شهرداری دهدشت در خصوص اعتبارات و درآمد‌ها در مضیقه است.
وی بیان کرد: بیش از ۱۳ میلیارد تومان بدهی داریم چه دلیلی دارد شهردار دغدغه شهر را نداشته و عوارض را نگیرد و برای ساخت مبلمان شهری استفاده نکند و در صورتی طبق روال قبلی دغدغه شهر را نداشته باشیم سبب ناراحتی بیشتر مردم می‌شویم اگر برای اخذ عوارض فشار می‌آوریم برای آبادانی شهر است.
برخه افزود: چرا باید از ماده ۷۷ شهرداری گچساران یک میلیارد بگیرد اما شهرداری دهدشت یک میلیارد تومان ـ چون در گذشته به هر دلیل مدیران ما حق شهرداری دهدشت را در کمیسیون ماده ۷۷ ثبت نکردند تا این عوارض قابل وصول شود.
شهردار دهدشت گفت: الان به دلیل کمبود اعتبار در شهرداری توان خرید گاری حمل زباله برای ۶۰ درصد از شهر دهدشت را نداریم و امسال به زحمت توانستیم تنها ۵۰ سطل زباله تهیه کنیم و هر نوع خدماتی که شهرداری به مردم ارائه می‌دهد با دریافت به موقع عوارض ممکن می‌شود.
برخه خاطرنشان کرد: ما هیچ نامهربانی با دانشگاه نداشتیم و پروژه‌ها شروع و پیشرفت فیزیکی برخی به ۱۰ یا ۲۰ درصد هم رسید و تازه پس از آن ما اطلاع پیدا کردیم که بیش از پروژه در شهر دهدشت در حال فعالیت است و این در حالی بوده که حتی یکی از آن‌ها پروانه ساخت ندارد.
وی عنوان کرد: عوارض پروژه‌های جدید شبکه بهداشت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که قرار شد آبان ماه امسال یک میلیارد آن پرداخت شود که تا الان پرداخت نشده است.
پروژه‌ای را تعطیل نکنید زیرا دود آن در چشم همه می‌رود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کل پروژه‌های ۵۵ گانه استان الان این میزان اعتبار ندارند و هر روز این بحث وجود دارد که چرا پیشرفت فیزیکی ندارند.
رحیم استوار با اشاره به اینکه از دانشگاه خواسته‌ام که درخواستی به تمام شهرداری‌های استان برای مشخص شدن وضعیتمان با آن‌ها بنویسد، عنوان کرد: هیچ جایی این میزان عوارض از مراکز بهداشتی و درمانی نمی‌گیرند.
وی تصریح کرد: تا الان ۱۰ ماه از سال می‌گذرد ۲۰ درصد اعتبارات پروژه‌های عمرانی هم به ما پرداخت نشده و برنامه بودجه قول داده که اوراق مشارکت را به پول تبدیل و ما به پیمانکار پرداخت کنیم.
استوار با بیان اینکه ۵ درصد درآمد دانشگاه صرف هزینه‌های عمرانی می‌شود در این ۱۰ ماه به ۴ میلیارد تومان نرسیده است، اظهار داشت:۵۵ پروژه بهداشت و درمان در استان داریم و اگر کلینیک‌ها و اورژانس‌ها را به این تعداد اضافه کنیم باید با این مبلغ ۸۲ پروژه را مدیریت کنیم.
حکایت گاری به دستانی که پیمانکار شده‌اند
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای یک پروژه ۱۰۰ میلیون تومانی ۴۰ میلیون پرداخت شده یعنی باید با این اعتبار ۷۰ درصد از کار را تحویل دهد اما متاسفانه یک اسکلت زده و کار را نیمه کاره‌‌ رها کرده است.
استوار عنوان کرد: زمانی که من آمدم این کار‌ها شده بود و از این به بعد پیمانکاران اینطور را انتخاب نمی‌کنم و در انتخاب پیمانکار زیر بار سیاسیون و غیرسیاسیون نمی‌روم و پیمانکار بدون توان انتخاب نمی‌کنم.
وی ادامه داد: امروز از پروژه‌های قلعه رئیسی و دیشموک بازدید داشتم و از میزان پیشرفت این پروژه‌ها ناراخت شدم- با پیمانکار تماس گرفتم به من می‌گوید ۱۵ میلیون دیگر از شما طلبکارم در صورتی که پیمانکار باید ۲۰ درصد از میزان پرداختی ما جلو‌تر باشد.
استوار بیان کرد: شهرداری‌ها باید حامی دانشگاه و شبکه بهداشت باشند و بحث بر سر پرداخت عوارض باید کنار گذاشته شود و در صورت تعطیلی پروژه همه آسیب می‌بینند.
پروژه‌ای که شهرداری تعطیل کرد
وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های دندانپزشکی ما را شهرداری به مدت دو هفته تعطیل کرد، گفت: در شهرهای بزرگ و با متراژهای زیاد نزدیک به ۸۰ میلیون تومان عوارض پرداخت می‌کنند.
استوار افزود: تا دو ماه آینده ۸۰۰ میلیون از بدهی عوارض به شهرداری را پرداخت می‌کنیم از بدهی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بیش از ۵ میلیارد آن مربوط به پروژه‌های قدیمی که ساخته شده است و الان عوارض گرفتن ندارد.
وی با اشاره به اینکه ما این ۸۰۰ میلیون را از پروژه‌ها پرداخت می‌کنیم، اظهار داشت: ۲۰ درصد اعتبار ۵۵ پروژه عمرانی شبکه بهداشت را قرار است برنامه و بودجه پرداخت کند و سال گذشته هیچ اعتباری برای این پروژه‌ها پرداخت نکرده است.
استوار گفت: امسال هم قرار شد اوراق مشارکت به پیمانکار پرداخت شود پیمانکار می‌گوید دو سال پیش با من قرار داد بستید و طبق قرار داد باید پول پرداخت کنید و دود این کار در چشم ما می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: پرونده‌ها را به کمیسون و دادگاه ارجاع بدهید و در صورتی که حکم صادر شود از ماده ۷۷ پرداخت می‌شود از شما می‌خواهم که پروژه‌ای را تعطیل نکنید زیرا دود آن در چشم همه می‌رود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میزان بدهی پروژه‌های جدید دانشگاه به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است، ابراز کرد: این سه پروژه عمرانی بزرگ بهداشتی و درمانی کلینیک تخصصی، زایشگاه و اورژانس بیمارستان امام خمینی دهدشت تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نریمان
Iran, Islamic Republic of
این کجاش برخه هست
دوست
Iran, Islamic Republic of
واقعا . رو زدن.......
برخه
Iran, Islamic Republic of
.است نگاه .رو .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1