تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۳۰۹۰۱۳

انتخاب رئیس دانشگاه آزاد دهدشت؛ آزمونی برای «عدل هاشمی»؟!

۱۱
۰
کبنا ؛متن ارسالی
در عصر جدید و در کشاکش رقابت میان جوامع، کشور‌ها در تلاش هستند تا نقش آموزش و به ویژه آموزش عالی را در توسعه ملی و ارتقای دانش و تکنولوژی مورد توجه قرار دهند، از این رو نقش آموزش عالی در توسعه اجتناب ناپذیر است. در واقع می‌توان گفت که یکی از پرارزش‌ترین منابعی که جامعه در اختیار دارد، دانشگاه است. در غالب کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه، حل مسائل و رفع نیازمندی‌های اهداف توسعه ملی را دانشگاه و دانشگاهیان تحقق بخشیده‌اند. اختلاف اصلی که باعث تفاوت معنادار بین وضعیت کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه شده است، نوع نگرش آن‌ها به توسعه علمی و ارزش گذاری آنان به این عامل حیاتی و پایه اصلی توسعه است. موتور محرکه جوامع، دانشگاه‌ها می‌باشند، و نقش دانشگاه در شهرستان کمتر برخوردار کهگیلویه بی‌بدیل‌تر و مهم‌تر می‌باشد، دانشگاه آزاد دهدشت می‌تواند بعنوان پیش قراول توسعه شهرستان نقش خود را بخوبی ایفا کند و قطار توسعه شهزستان را به ریل بازگرداند. دانشگاه آزاد دهدشت باید محلی برای تصمیم گیری در مورد مسائل کلان توسعه‌ی شهزستان باشد و وجود نیروی انسانی نخبه با تحصلات عالی آکادمیک این هدف را در دسترس‌تر قرار می‌دهد. بنابراین جامعه‌ی کهگیلویه با حساسیت خاصی تحولات مربوط به دانشگاه آزاد دهدشت را رصد می‌کند زیرا در دو سال اخیر این دانشگاه عملاً چندان نقش بسزا و تاثیرگذاری در تحولات شهرستان نداشت و دانشگاهی که باید کانون مسائل کلان شهرستان باشد، به محلی صرفاً آموزشی تبدیل شد. و با مشکلاتی از نداشتن اساتید کافی و مجرب در مقاطع کارشناسی ارشد که این خود سبب ضعف آموزش می‌شود، عدم پاسخگویی برخی از مسوولان به دانشجویان و دانشگاهیان، نامنظم بودن تشکیل کلاس‌های درس، اما این روز‌ها که زمزمه تغییر دانشگاه آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد و به تبع آن دانشگاه آراد دهدشت به گوش می‌رسد عملکرد حاج عدل نیز زیر ذره بین شهروندان قرار گرفته است. زیرا گمانه زنی‌ها از رایزنی‌های گسترده‌ی اصلاح طلبان و خیز اصولگرایان برای تصدی ریاست کرسی دانشگاه آزاد دهدشت حکایت دارد. اگر چه با توجه به مدیریت کلان دانشگاه آزاد کشور به نظر می‌رسد شانس اصولگرایان برای این تصدی بیشتر به نظر می‌رسد.
اما شنیده‌ها حاکی از این است که در بین گزینه‌های اصولگرا رقابت بین دکتر کرامتی اصل و دکتر اکرامی از شانسی بیشتر برخوردار هستند. دکتر رحمت االله کرامتی اصل با داشتن سوابقی همچون مدیرگروه عمران، معاونت عمرانی، حراست، مسئول بسیج اساتید، دانشجوی مقطع دکتری عمران و دکتر رحیم اکرامی سوابقی همچون عضو اسبق شورای اسلامی شهرو مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد دهدشت در بورس تصدی ریاست دانشگاه آزاد دهدشت هستند. البته از ضلع سوم هم نباید به سادگی گذشت و آن هم احتمال تصدی نیروی غیر بومی در دانشگاه آزاد دهدشت می‌باشد. اما به نظر می‌رسد حاج عدل هاشمی این روز‌ها بیشتر از همه به رایزنی برای انتخاب ریاست دانشگاه می‌پردازد. محک جدی حاج عدل این روز‌ها بیشتر از همیشه مشخص است جایی که فشار اصلاح طلبان شهرستان از یک طرف و فشار اصولگرایان در سه سطح محلی، استانی و کشوری بیش از بیش مشخص است. باید منتظر تحولات داغ روزهای سرد دی ماه دانشگاه آزاد دهدشت باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نا امید
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی موضوع انتخاب روسای مراکز آموزش عالی را به تصمیم نمایندگانی که جایگاه دانشگاهی ندارند نسپارید.
نماینده ای می تواند در انتخاب رییس دانشگاه حرفی برای گفتن داشته باشد که لااقل خودش یک چهره دانشگاهی باشد.
دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر شاهی سوق ریس دانشگاه دهدشت خواهد شد.
مصیب
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرامتی با تجربه خوبی که از مدیریت در سطوح مختلف دانشگاه داشته و آشنایی کامل با فضای حاکم بر منطقه بهترین گزینه برای تصدی این جایگاه می باشد.
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
ای داد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
فقط شاهی سوق
كارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
مطرح شدن شخصى.خشکسالى طبیعت.
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
البته که دانشگاه در رشد و شکوفایی هر شهری میتونه مهم باشه ولی به نظر شما کدوم دانشگاه آزاد تو این کشور در رشد شهری که در آن فعالیت میکنه تونسته مهم باشه. چرا جای دور میرید همین دانشگاه آزاد گچساران آخه چکار کرده.یا دانشگاه دولتی یاسوج چه گره ای از مشکلات استان و شهر یاسوج باز کرده که دانشگاه آزاد دهدشت بتونه انجام بده. این که کی رئیس باشه برای دانشگاه آزاد دهدشت وقتی دهدشت از شهری مثل یاسوج من نمی دونم چقدر مهمه.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
مطرح شدن کرامتى.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرامتی اتسات شریف
کارمند
Iran, Islamic Republic of
هر دو انسانهای شریفی هستند
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرامتی جوانی با انگیزه و متعهد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1