تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۳۰۸۸۵۱

فیش‌های نجومی زمستانی برق دیشموک / مسوولان با مردم رو راست باشند / برای پیشبرد اهداف سیاسی نباید با دین مردم بازی شود

۱
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

ضرورت تلاش برای بهبود شرایط زندگی مردم با اجرای طرح پایلوت اقتصادی در لنده/مردم همکاری کنند
امام جمعه لنده به انتخاب شهر لنده به عنوان دومین شهر مجری اقتصاد مقاومتی گفت: مسؤولا با جذب مشارکت و همراهی مردم در جهت بهبود شرایط زندگی آنها تلاش کنند.



 حجت الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با اشاره به ضرورت رعایت تقوا و رضایت الهی و توجه به آنچه برای اصلاح انسان است اظهار داشت: تقوا خویشتنداری، دقت در رفتار گفتار، تصمیم گیری و در فکر  برای جلوگیری از انحراف می باشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مصلی نماز جمعه افزود: متأسفانه شرایط فیزیکی،سرمایی و گرمایشی مصلی مهیا نبوده ولی مردم شهرستان لنده با حضور گرم خود در این مکان مقدس مسؤولان را برای تکمیل مصلی مصمم‌تر خواهد کرد.

امام جمعه لنده تصریح کرد: مصلی به دلایل مختلفی در گذشته رها شده بوده ولی حضور و همکاری مردم را جهت تکمیل آن می‌طلبد؛

محمودی‌اصل در ادامه به سفر رئیس بنیاد مستضعفان و مسؤولان ارشد استانی به شهرستان لنده اشاره و یادآور شد: انتخاب این شهرستان به عنوان دومین شهر مجری طرح اقتصاد مقاومتی در جهت هدفمند کردن مردم و بهبود شرایط زندگی آنها با رویکردی فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم از ملت خواستند با همکاری و همراهی مسؤولان به دنبال پیشرفت و توسعه کشور باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با اشاره به حادثه سانچی گفت: جانباختگان این حادثه غمبار در راه خدمت به کشور و مردم به شهادت رسیدند و باید مورد تجلیل ملت و مسؤولان قرار گیرند.

محمودی‌اصل ادامه داد: بعد از این حادثه جریانی از داخل و خارج به دنبال سو استفاده از شرایط با پخش شایعات مختلف بودند ولی باید بدانیم تا زمانی که جعبه سیاه کشتی پیدا و تحلیل نشود نباید قضاوتی در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود: در این خصوص باید مسیر قانونی طی شود و گزارش آن به مردم داده شود تا مقصران اصلی حادثه به جزای خود برسند.

محمودی‌اصل با اشاره به میلاد عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) تحت تربیت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) قرار گرفته بود و می تواند درسهای بسیاری به ما بدهد و الگوی صبر، ایثار، فداکاری و عبادت از همه مهمتر بهترین سبک زندگی و حجب و حیا و عفت بودند.

وی افزود: پاسداری از حریم زندگی فردی و اجتماعی و حضور به موقع با رعایت و حفظ حریم‌ها را باید از این بانوی گرامی اسلامی فرا بگیریم.

امام جمعه لنده با اشاره به نامگذاری ۲۹ دی‌ماه به نام روز غزه گفت: پایان جنگ ۲۲ روز رؤیای شسکت‌ناپذیری اسرائیل را پایان داد و فرصتی شد برای فریاد مظلومیت و حق‌طلبی فلسطینی که بیش از ۷هزار نفر آن برای دفاع از آرمان‌های دینی و اسلامی به شهادت رسیدند.

محمودی اصل به نامه اسماعیل‌ هنیه به مقام معظم رهبری اشاره و افزود: در این نامه هنیه ضمن  تقدیر از ملت ایران به دلیل حمایت بیش از ۴ دهه به آگاهی از ابعاد مختلف دشمنی استکبار و عربستان سعودی اذعان داشت.

وی در ادامه به موضوع ادعای یک اداره مبنی بر مالکیت قبرستان و برخی زمین‌های اطراف شهر لنده اشاره و یادآور شد: با برنامه‌ریزی صحیح باید زمینه و بستر استفاده از این آرامستان و غسالخانه برای مردم فراهم شود.


مسؤولان فکری به حال فیش‌های نجومی زمستانی برق دیشموک کنند
امام جمعه دیشموک گفت: مسؤولان فکری به حال فیش‌های نجومی زمستانی برق دیشموک کنند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیشموک ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: با تقواترین مردم کسانی هستند که تقوای الهی پیشه می‌کنند و اگر تقوای الهی پیشه کنیم هیچگاه مشکلی پیش نمی‌آید.
وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در عید ۹۵ پرداخت و گفت: در عید ۹۵ رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس فرمایشاتی داشتند که مرور اینها خود باعث بصیرت جامعه می‌شود.
راوند به توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: کسانی که به امید مذاکره با آمریکا هستند یعنی خسارت محض به خود و در چنین مذاکراتی که تا به حال با آمریکا داشتیم ما به تعهدات خود عمل کنیم اما کشور مقابل تعهد نداشته باشد و عمل نکند واقعا خسارت محض است.
وی با بیان اینکه بعد از دو سال طی چند روز گذشته ۱۴ شخصیت حقوقی و حقیقی از ما مورد تحریم قرار گرفته این خسارت محض و عمل نکردن طرف مقابل به تعهدات بین ما و آنها است عنوان کرد: وقتی مسؤولان ما اعتماد و مذاکره می‌کنند ولی در برابر آن تضمینی از طرف مقابل صورت نمی‌گیرد این خسارت محض است.
راوند گفت: آمریکا شیطان بزرگ هر روز به بهانه‌ای واهی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کند و چیزی در دست ایران نیست و مسؤولان باید با دید بهتر و بیشتری نسبت به این قضیه داشته باشند.
وی نگاهی به حکم رهبر معظم انقلاب برای ریاست جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب با اجرای این حکم فرمودند(( این رئیس جدید باید ادامه و تکمیل فعالیت‌های ریاست قبلی باشد و همچنین افزودن به کیفیت فعالیت گذشته، بهره‌گیری از نظر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، افزودن و شکوفایی نهاد نماز جمعه و تاثیرگذاری نهاد نماز جمعه در بین اقشار مختلف باشد)) و تاکید بر اینکه نهاد مقدس نماز جمعه یک نهاد مبارک و رحمانی است.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: اگر کسی ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد در نماز جمعه شرکت می‌کند و نماز جمعه را فراموش نمی‌کند در نماز جمعه حضور پیدا می‌کند این اهمیت نماز جمعه را می‌رساند.
وی با دیدار مردم قم در روز ۱۹ دی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این روز رهبر از مردم و مسؤولان مطالبات و خواسته‌های داشتند که از مسؤولان خواست و تاکید کرد با توجه به اینکه دشمن به دنبال براندازی نظام است و برای ما نقشه‌های در سر دارد اما دفاع از حقوق ملت و مظلومین برنامه اصلی مسؤولین باشد.
راوند اذعان کرد: دولتمردان باید به مظلومین توجه داشته باشند و به ملت محروم توجه کنند و خواسته‌های انها را بررسی و پیگیری نمایند و تمرکز بر مشکلات و تغییر مشکلات توسط سه قوه باید رفع گردد.
وی خاطرنشان کرد: سه قوه باید به مشکلات آگاهی داشته باشند و بدانند مشکلات کشور چه هستند و با برنامه‌ریزی دقیق همه با هم برای رفع مشکلات قدم بردارند.
راوند عنوان کرد: توجه به مسائل کلیدی اشتغال و تولید وظیفه مسؤولان است و مسؤولین باید به این توجه خاص داشته باشند، بیکاری، تولید و اشتغال مشکل اصلی مملکت ما است که همان اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
وی گفت: مطالبه رهبر از مردم این است که به شایعات توجه نکنند و شایعاتی که در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شوند منتشر نکنند چون این شایعه‌پراکنی‌ها توسط دشمن انجام می‌شود و دشمن دنبال تخریب نظام است و این شایعات به نفع کشور نیستند.
امام جمعه دیشموک گفت: ما باید بدانیم که رهبر از مشکلات مردم و منطقه آگاه است و با تذکر به مسؤولان در رفع مشکلات هشدار و تاکید می‌کنند.
وی به جان دادن ملوانان و خدمه‌های کشتی سانچی اشاره کرد و گفت: جان دادن این بزرگوراران در راه خدمت به کشور و پیشرفت کشورمان بود و افتخار بزرگی است هم برای خود و هم برای ملت ما ایران و این حادثه تلخ را به خانواده‌های این عزیزان و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسلمانان سیزدهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی فرمودند که جهان اسلام نباید بگذارد که جنایات صهیونیست‌ها تحت حمایت آمریکا علیه ملت مسلمانان فراموش یا کمرنگ شود و امروز روز غزه است و نام گذاشتن روز غزه و مشهور شدن این روز به نام غزه این بود که در جنگ ۲۲روزه فلسطین ۷ هزار از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند و در این جنگ چند روزه به پیروزی رسیدند.
وی به روز سشنبه میلاد با سعادت بانوی بزرگ اسلام، قهرمان کربلا پرچم دار نهضت حسینی بعد از امام حسین (ع) حضرت زینب کبری و روز پرستار اشاره کرد و گفت: این روز را به همه پرستاران تبریک می‌گویم.
خطیب نماز جمعه دیشموک در پایان به فیش‌های نجومی برق در زمستان اشاره کرد و گفت: مسؤولان فکری به حال فیش‌های نجومی برق مردم شهر دیشموک در زمستان کنند و اینکه چرا فقط در فصل زمستان برای مردم بخش دیشموک فیش‌های نجومی زمستانی می‌آید به مردم پاسخگو باشند.
وی متذکر شد: مردم منطقه دیشموک دارای مشکلات زیادی هستند و فیش‌های نجومی برق در زمستان برای مردم این منطقه مشکلات زیادی به وجود می‌آورد که امیدوارم مسؤولان این بار نسبت به رفع این مشکل قدم راسخی بردارند.
 
رئیس‌جمهور محترم برای پیشبرد اهداف سیاسی خود با دین مردم بازی نکند/ابتدائی‌ترین اعتقادات شیعه را فراموش کرده‌اید
امام جمعه موقت چرام گفت: رئیس‌جمهور محترم برای پیشبرد اهداف سیاسی خود با دین مردم بازی نکند.
حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته هوای پاک، اظهار کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم که از هر کاری که باعث آلودگی هوا و بروز آلاینده‌ها در فضا می‌شود جلوگیری کنند،گر چه هوای استان و شهرستان ما از سلامت کامل برخوردار است اما توجیه بیشتر به این امر ضروری به نظر می‌رسد.
امام جمعه موقت چرام در سخنان خود به بیانات اخیر رئیس جمهور اشاره داشت و با بیان اینکه بارها پیش آمده که ریاست محترم جمهور برای پیشبرد اهداف سیاسی خود با دین و اعتقادات مردم بازی می‌کند،گفت: آقای رئیس جمهور، شما در جریان توافق هسته‌ای و برجامی که نافرجام ماند برای توجیه مذاکراتتان حادثه و واقعه عظیم عاشورا و کربلا را دستمایه قرار دادید و مذاکرات تیم هسته‌ای را با حرکت‌های سیدالشهدا مقایسه کردید.
وی، افزود: در همین برجام و مذاکرات و در بحث تعامل و صلح با دنیا در راس آن شیطان بزرگ و آمریکا، صلح امام حسن را بهترین دلیل برای کارتان مثال زدید و کار ابتر و ناقص خودتان را با امام معصوم مقایسه کردید، اخیرا بیان کردید که می‌شود امام معصوم را نقد کرد، این حرف را از کجای دین درآوردید، شما اولیات و ابتدائی‌ترین اعتقادات شیعه را فراموش کرده‌اید و همچنان در این غفلت و فراموشی جولان می‌دهید.
حجت‌الاسلام فرهمند ادامه داد: شما می‌گویید پیامبر اکرم و امام زمان عج قابل نقد بودند، شما اگر می‌خواهید مقام معظم رهبری را به نقد بکشید رک و بدون پرده صحبت کنید نیازی نیست به دین مردم حمله کنید و شبهه را در دل مردم زنده کنید.
 
استقامت و بیداری برابر استکبار جهانی رمز پیروزی مسلمانان است
امام جمعه موقت دهدشت گفت: استقامت و بیداری برابر استکبار جهانی رمز پیروزی مسلمانان است.
نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته دهدشت ظهر امروز با حضور پرشور مردم به امامت حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.
امام جمعه موقت دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: همه کمالات انسان در پرتو تقوای الهی موثر است.
وی عقل را به منزله مادر برای انسان‌ها عنوان و تصریح کرد: انسان‌ها به واسطه عقل خدا را عبادت و بهشت را برای خود انتخاب می‌کنند.
حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه عقل باعث محافظت انسان‌ها از هوا و هوس می‌شود، گفت: اگر انسان عقل را حاکم نکند در ظلمات و گناهان فرو می‌رود.
امام جمعه موقت دهدشت مشکلات جامعه از جمله زمین لرزه، نیامدن باران و گرانی را ناشی از گناه انسان‌ها دانست و با بیان اینکه چرا درجاهایی برف و باران می بارد اما در ایران خبری از برف و باران نیست، با استناد به آیات قرآن کریم گفت: انسان‌های مومن وقتی گناه می‌کنند اینها را مجازات می‌کنیم تا برگردند و توبه و استغفار کنند.
وی ولادت حضرت زینب(س) را یادآور شد و ضمن تبریک این روز به همه پرستاران طبق حدیثی از پیامبر اسلام عنوان کرد: اگر کسی برای حاجت مریضی تلاش کند مثل کسی است که تازه از مادرش متولد شده است.
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اجلاس سران کشورهای اسلامی گفت: همه ما باید در برابر استکبار جهانی استقامت کنیم.
مسوولان با مردم رو راست باشند / برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی وقت بگذارید
امام جمعه گچساران گفت: مسوولان با مردم رو راست باشند و در مقابل آشوبی که طراح آن دشمن است، ایستادگی کنیم.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، و با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که راه رسیدن به خدای یکتا از تقوا می‌گذرد، اظهار داشت: انسان مومن هیچ‌گاه برادر و خواهر دینی خود را تنها نمی‌گذارد چرا که این توصیه و سفارش خداوند است.
وی با اشاره به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب گفت: در کشور ناآرامی‌ها در ابتدا به صورت منطقی و محدود انتقادهایی صورت گرفت اما دشمن از این قضیه سوء استفاده کرد و مردم را بهانه قرار داد و کاری کرد که پرچم این کشور به آتش کشیده شد و به اموال عمومی لطماتی وارد کنند
حجازی اذعان کرد: دشمن با حیله‌گری و مکاری برخی‌ها را فریب داد و در آن سوی آب‌ها نیز برخی دایه بهتر از مادر شدند اما از آنجا که این مردم با بصیرت هستند اجازه ندادند دشمن به اهداف خودش دست پیدا کند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: همه آنهایی که دل در گرو ملت دارند می‌دانند حق این ملت بیش از این‌ها است.
وی ادامه داد: بحث بیکاری و گرانی، بی‌عدالتی و حقوق‌های نجومی وجود دارد که همیشه شاهد هستیم مقام معظم رهبری چه در جلسات خصوصی به مسوولان نظام و چه به صورت عمومی همه را نصحیت کرده‌اند.
حجازی افزود: شاهد بودیم ملت جلوی سوء استفاده دشمن را گرفت و به آن‌ها فهماند شما این مشکلات را ایجاد کرده‌اید.
وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری ابراز کرد: مسوولان باید بین این دو گروه که اعتراض کردند تفاوت بگذارند چرا که آنهایی که از بیکاری اعتراض کردند با آنهایی که جیره‌خوار دشمن بودند تفاوت دارند و نوع برخورد با این دو گروه باید تفاوت داشته باشد و باید بدانیم بخشش و رفعت اسلامی شامل افرادی که به دنبال خون ریزی و خرابکاری در کشور بودند، نمی‌شود.
امام جمعه گچساران با توصیه به مسوولان نظام بیان کرد: مسوولان باید در این خصوص مراقب باشند و چراغ سبز به دشمن نشان ندهند و نباید تلاش کنیم با دشمن به نرمی برخورد کرد بلکه با دشمن باید به مانند خودش برخورد کرد.
حجازی اظهار داشت: متاسفانه گاهی خلاف انتظار دیده می‌شود و مشاهده می‌کنیم با دشمن به نرمی برخورد می‌شود و با ملت سخت برخورد می‌شود.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند، آنهایی که دوست دارند چه در داخل و چه در بیرون با خارجی‌ها نشست و برخواست کنند بدانند این نظام ایستاده وبه امید خدا همه نقاط ضعف را برطرف خواهد کرد.
وی ادامه داد: احمق‌هایی پیدا می‌شود که پیش خود به فکر فردایشان هستند و به این دلیل با دشمن به نرمی سخن می‌گویند و مردم را نیز افراد را به خوبی می‌شناسند که چنین افرادی به قولی باید گفت دو پهلو هستند.
امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به حرکت آمریکایی‌ها در خصوص اقدام آن‌ها درباره قدس افزود: مطمئن باشید اقدام آن‌ها به نتیجه نخواهد رسید و رهبری نیز به کشورهای مسلمان توصیه کرده‌اند که با اتحاد و هم‌دلی آن‌ها به هدفشان نخواهند رسید.
وی ادامه داد: بهتر است مسوولان با مردم رو راست باشند و در مقابل آشوبی که طراح آن دشمن است، ایستادگی کنیم و تصمیم بگیریم.
حجازی در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما مسوول هستیم که در بحث عواید مردم کار‌شناسانه کار کنیم و اگر کسی تخصصی ندارد در این خصوص نظر ندهد و لذا مراجع عظام و حوزه‌های علمیه توصیه کرده‌اند که آقایان بهتر است مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند و در بحث عقاید ورود نکنند چرا که تا بخواهند آن را جمع کنند بد‌تر خواهد شد و بهتر است بدانند در عقاید عصمت معیار است.
امام جمعه گچساران افزود: انسان عاقل نمی‌تواند به معیار عیب و نقص وارد کند و اگر مقام عصمت نقص داشته باشد می‌شود تضاد و باید بدانند مقام عصمت نقدپذیر نیست و می‌دانیم قبلا هم می‌گفتند می‌شود هم به خدا نقد کرد چنان که فرعون هم می‌گفت من خدا هستم.
وی توصیه کرد: چنین سخنانی با عقل، دین و عقاید مردم سازگار نیست و بهتر است آقایان بیشتر وقت خود را برای حل مشکلات اقتصادی بگذارند.
حجازی در ادامه با اشاره حادثه کشتی سانچی و تسلیت به خانواده‌های خدمه این کشتی گفت: این حادثه همه مردم ایران اسلامی را عزادار کرد و امیدواریم با پیگیری مسوولان حقایق روشن شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

برقی
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه امام جمعه محترم علت نجومی بودن فیش های برق دیشموک استفاده از هیتر های برقی و آبگرمکن برقی است ضمنا قیمت برق در فصل زمستان گران تر است. هیچ راهی برای کاهش فیش ها نیست فقط باید در مصرف صرفه جویی کنند ای کاش یک بار هم به کسانی که از برق غیر مجاز استفاده می کنند هم تذکر لازم را میدادید
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1