تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۳۰۸۷۵۴

اجرای دومین مرحله طرح ملی «جنگلانه» توسط نهضت سبز زاگرس

۴
۰
کبنا ؛دومین مرحله طرح جنگلانه توسط تشکل نهضت سبز زاگرس و با مشارکت اداره‌کل محیط زیست، مدرسه ابتدایی دخترانه سما و با حضور واحد فنی منابع طبیعی، استانداری، روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، معلمان و اولیاء دانش‌آموزان در منطقه دهنو برگزار شد.
در این طرح که در دو هکتار از اراضی منابع طبیعی منطقه دهنو بویراحمد برگزار شد ۳۱ نفر از دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی در گروه‌های چند نفر تقسیم و آموزش‌های لازم را توسط اعضای تشکیل فرا گرفتند و سپس اقدام به کاشت بذر و نهال بلوط کردند.
در ادامه این برنامه امید سجادیان دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این تشکل در تلاش است با نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست گامی مؤثر در این حوزه بردارد، افزود: تاکنون کارها و اقدامات موثری در راستای احیاء و حفاظت از محیط زیست در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در خصوص کاشت نهال و بذر بلوط گفت: بلوط دیر رشد بوده و هر سال ۶ سانت رشد این درخت است و ۳۰ تا ۵۰ سال نیاز است تا درختان بلوط میوه دهند.
وی با اشاره به اینکه جنگل‌های بلوط قدیمی و نیازمند احیاء هستند، گفت: جنگل‌های بلوط به خاطر دخالت‌های انسان (زمین خواری و ذغالگیری)، بیماری و خشکسالی در معرض خطر بوده و بحران آن‌ها را تهدید می‌کند لذا نیاز است آن‌ها را احیا کنیم.
سجادیان با اشاره به مزیت‌های جنگل‌های بلوط گفت: این درختان در تأمین آب‌های سطحی و زیرزمینی نقش دارند، سپر طبیعت در مقابل ریزگردها محسوب می‌شوند در اکوسیستم و جلوگیری از فرسایش خاک نقش دارند و محل تغذیه انسان و دام محسوب می‌شوند.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس با اشاره به ظرفیت دانش‌آموزان در احیاء جنگل‌های بلوط گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در حفظ و نگهداری جنگل‌ها نقش داشته باشند به همین دلیل بیشتر از ظرفیت آن‌ها در طرح‌های این تشکل استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر این اکوسیستم دچار خطر شوند برای کل سیستم خطراتی ایجاد می‌شود لذا این تشکل به صورت هر هفته برنامه‌های مختلفی برای احیاء و نگهداری از درختان بلوط بر عهده دارد.
تشکل نهضت سبز زاگرس تاکنون اقدامات موثری در سطح استان انجام داده که راه‌اندازی کمپین (شهر پاک) سه‌شنبه بدون کیسه پلاستیکی را در سطح استان اجرا کرده است، همچنین اجرای محور سه‌شنبه بدون خودرو از دیگر برنامه‌های این تشکل زیست محیطی بوده است.
تشکل نهضت سبز زاگرس از سال گذشته تاکنون در مناطق حفاظت شده دنا و بویراحمد اقدام به کاشت بذر و نهال بلوط کرده است، ضمن اینکه تشکل علاوه بر انجام کارهای زیست محیطی در کارهای فرهنگی پیش قدم است و توزیع وسائل کمک آموزشی میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق استان از جمله زیلایی و جلاله دیگر اقدام قابل تحسین این گروه مردم نهاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دوستدار بلوط
Iran, Islamic Republic of
دستتون درد نکنه
کارگر اخراجی
United States
٩۶/١٠/٢٧درسته
ل
Iran, Islamic Republic of
کاربسیار خوبیه با زغال فروشان وتخریب کنند گان برخورد شدید گردد چوپانها هم تخریب دارند
بلي خر
Iran, Islamic Republic of
ایمانل جد در جدمون بلی خر بیدنه .
اگه بلی بکاریم وفای به عهد کردیمونه . بچیلمو هم یاد ایگرن
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1