تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۰۸۶۵۸

مهندسی اختلاف آفرینی در کهگیلویه بزرگ

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛طیب‌زاده
«وَقُل رَبِّ اءَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَاءَخْرِجْنی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَناً نَّصِیراً»
و بگو: پروردگارا! مرا با ورودی نیکو و صادقانه وارد (کارها) کن و با خروجی نیکو بیرون آر و برای من از پیش خودت سلطه و برهانی نیرومند قرار ده. ((آیه ۸۰ سوره اسرا))
ظرف روزهای اخیر از سوی شخصی غیر بومی کهگیلویه بزرگ و ساکن منطقه‌ای دیگر که از نماینده محترم خودشان در آن شهرستان به علت بی‌توجهی به ستوه آمده و در رسانه‌های استان فریادها سر می‌داد راه به جای هم نبرده بود این بار فیلش یاد هندوستان کرده و در خصوص مسائل داخلی کهگیلویه بزرگ مطالبی را منتشر کرده است که این مسئله باعث بهت و حیرت جوانان و فعالین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این دیار قهرمان پرور از هر خط فکری شده و برایشان جای سؤال است که این شخص بیگانه با این دو بیانیه ضعیف و با بکار بردن الفاظ سخیف آنهم در فاصله کمتر از ۷۲ ساعت در پی کسب چه اهدافی می‌تواند باشد و آیا این مطالب مورد تأیید نماینده محترم کهگیلویه بزرگ است یا آن‌ها را محکوم می‌نماید که فضای رسانه‌ی و فعالین سیاسی منطقه منتظر این واکنش هستند.
با این حال مطالب این لژیونر رسانه ای برآنم داشت متقابلاً هم عملکرد درخشان ۱۶ ساله نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ را تشریح کنم هم پاسخی مناسب و در خورشأن این شخص غیر بومی بدهم اما این روزها که کهگیلویه بزرگ هم در پایتخت سیاسی هم در پایتخت طبیعت کشور مورد بی مهری و بی عدالتی قرار گرفته می‌توانست فضا را ملتهب تر و به حواشی بیشتری دامن بزند و دود حاصل از این جنگ رسانه ای به چشمان مردم برود اما به اختصار در جهت ادای وظیفه دینی و شرعی امر به معروف و نهی از منکر بدون هر گونه بافتن صغری و کبری مطالبی را بعرض برسانم و بقول حضرت سعدی (من آنچه شرط بلاغست با شما می‌گویم. خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال)
از دیرباز تاکنون و بر اساس تجربیات تاریخی، اشخاص، کشورها و دولت‌های که در مسائل داخلی دیگر کشورها و دولت‌ها دخالت می‌کنند از سر دلسوزی و خیرخواهی نبوده و این رویه نادرست یا در جهت ایجاد اختلاف در میان عوام و خواص آن دیار یا در پی کسب امیال و اهداف خود می‌باشند که در این زمینه دخالت‌های ۵۰ سال اخیر کشور آمریکا از کودتا بر علیه مصدق تا حوادث هفته گذشته کشورمان نمونه بارز این مهم می‌باشد و بارهای بار در این خصوص مقام معظم رهبری (حفظ الله تعالی) سخنان گهربار و نصایحه حکیمانه ایراد فرمودند.
پس با این مقدمه کوتاه همه ما مردم کهگیلویه با هر تفکر، دین، آئین، بینش، خط فکری و جناح سیاسی از دخالت دیگران در مسائل داخلی منطقه ای بیزاریم و این عمل را به مثابه دخالت در امور خانواده میدانیم.
با این فرض که ما کهگیلویه بزرگ را خانواده خود بدانیم، جوانان سیاسیون مسئولین کهگیلویه بزرگ چطور به خود اجازه می‌دهند شخصی یا اشخاصی بخواهد فضای سیاسی و رسانه ای منطقه را ملتهب و آرامش را بر هم زند و در مسائل دخالت کند؟
چرا مسائل و مواردی که به آن فرد یا افراد و سایر لژیونرهای رسانه ای مرتبط نیست دخالت می‌کنند اگر واقعاً اینان دلسوز منطقه سوق، جاده سوق نان و آب سوق هستند بگویند تا کنون چه کمکی به این شهر و دیار علم فرهنگ ادب کرده‌اند آیا سرمایه‌هایشان را اینجا سرمایه گذاری کرده‌اند. پس بهتر است اینان در پی رفع رجوع مشکلات منطقه نازمکان گچساران و آب کشاورزی آن منطقه از طریق نماینده‌شان باشند.
مگر به غیر از این است که می گویند خیری که به خانه رواست به مسجد حرام است.
آیا اینان یک بار در عمرشان روستاهای سوق لنده بهمئی را از نزدیک با چشم دیده‌اند که اکنون در فکر آب و نان آن‌ها هستند.
کدامیک از جوانان فهیم سوق، لنده. چرام و.... به خود اجازه می‌دهند و رضایت دارند یک شخصی برایش تصمیم گیری و چاره جویی کند یا نسخه بپیچد؟
آیا به غیر از این هست که دخالت‌های فردی غیرمرتبط در مسائل داخلی کهگیلویه بزرگ اختلافات را بیشتر می‌کند؟!!!
آیا واقعاً در کهگیلویه بزرگ برای عدل هاشمی پور قحط الرجال هست که ... ها و ... ها بیایند تیم رسانه‌ای نماینده را هدایت کنند؟
لژیونر ورزشی دیده بودیم اما لژیونر رسانه ای هرگز!!!!
آیا مردم شریف سی سخت، یاسوج، گچساران و باشت حاضرند و اجازه می‌دهند یک جوان چرامی، لنده ای یا دیشموکی در عزل نصب مدیران شهرستانی دخالت کنند یا بطور مثال یک جوان لیککی مسائل سیاسی شهرستان دنا را تجزیه و تحلیل و بررسی کند.؟
 
حامیان یا منتقدین نماینده حال یا نمایندگان ادوار کهگیلویه بزرگ بواسطه اینکه از یک خانواده بزرگ هستند در اوج اختلافات و تضارب آرا احترام متقابل بسیاری برای همدیگر قائل هستند و در زمان مناسب نظرات خود را بیان، مطالبشان را رسانه ای و در مواقع لزوم در سطح استان از همدیگر حمایت خواهند کرد اما هرگز اجازه دخالت و عرف شدن این رویه نادرست را به افراد غیرمرتبط نمی‌دهند زیرا مردم فهیم و غیور این دیار ثابت کرده‌اند با هر خط و جناح سیاسی و با داشتن اختلافات فکری بیشمار سابقه ای طولانی و تجربه ای غنی در عدم پذیرش این چنین رفتارهای مداخله جویانه و اختلاف انگیز دارند.
در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای جناب هاشمی پور نماینده محترم کهگیلویه بزرگ که این روزها از طرف مسئولین استانی و کشوری مورد بی مهری شدیدی قرار گرفته است خواهانیم اجازه ندهد چنین لژیونرهای رسانه ای خارج از کهگیلویه بزرگ فضا را ملتهب و بین سیاسیون اختلاف انگیزی کند و با محکوم کردن مطالب این اشخاص از آنان بیزاری جسته تا آرامشی دوباره بر شهر و دیارمان حاکم فرما شود و کهگیلویه بزرگ با فرزندان درخشان خود راه توسعه را پیش از بیش از سر بگیرد.
اللهم وَ انطِقْنی بالهُدی، و اَلْهِمْنِی التَّقوی و وَفِّقْنی لِلَّتی هی اَزْکی. (دعای ۲۰ صحیفه سجادیه)
- پروردگارا - زبانم را به هدایت گویا کن و به قلبم تقوی را الهام فرما، و بر آنچه پاک‌تر و پسندیده‌تر است توفیقم ده.
روزگارتان خرم و سبز باد.....
طبیب زاده ۹۶/۱۰/۲۷
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجویان اصلاح طلب و اصولگرای بخش چاروسا
Iran, Islamic Republic of
خودت هم نمیدونی چی نوشتی
با کی نوشتی
به کی نوشتی
شما که ادعای دموکراتیک بودن داری چرا واضح نمینویسی حداقل نصف این استان غیر بومی هستند خخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برا مطلب نویسی بیشتر دقت کن .کارهای که سردار تا الان انجام داده الحق و انصاف به اندازه کارهاییه که نمایندگان قبلی رو هم انجام ندادند.انصاف خوبه داشته باشیم.شکی نکنید دوباره خودشه.
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1