تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۰۸۴۰۵

کشف ۱۱ تن مواد غذایی فاسد و بدون مجوز در گچساران / نزاع چهار هزار و ۳۷۵ نفر در استان / فردا بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد / چرام پاک‌ترین شهرستان در حوزه مواد مخدر/ دستگیری زورگیر و اغفال کننده زنان در گچساران

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش نشاط در جامعه با محوریت جوانان به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.
محمدکاظم نظری در جلسه سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی با برنامه‌ریزی مناسب از تأکیدات مقام معظم رهبری است.
نظری بابیان اینکه دولت نیز حوزه آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های اقدامات خود قرار داده است، بیان داشت: در این حوزه اعتبارات مناسبی برای استان در نظر گرفته‌شده و مدیریت صحیح در ارائه طرح‌ها و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.
نظری گفت: ۱۳ دستگاه استانی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌طور مستقیم اعتباراتی دریافت می‌کنند که نظارت لازم برای تحقق خروجی مناسب از هزینه کرد اعتبارات انجام خواهد شد.
نظری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد به تحقق اهداف کمک فراوانی می‌کند، ابراز داشت: مهم‌ترین راهکار در این بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تأکید بر اینکه نشاط‌بخشی به جامعه با اجرای برنامه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه جوانان لازم است، تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان به بخش جوانان توجه بیشتری داشته باشد و برای سال ۹۷ هدف‌گذاری‌هایی برای افزایش نشاط در بین جوانان انجام دهد.
نظری با اشاره به طرح‌های ارائه‌شده توسط تشکل‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: مشارکت همه تشکل‌ها در ارائه طرح‌ها و اجرای آن‌ها ضروری است و اطلاع‌رسانی به فرمانداران و موضوع نظارت توسط آن‌ها مورد تأکید است.
وی بر ثبت‌نام سمن‌ها در فرمانداری‌ها بر اساس ابلاغ انجام‌شده تأکید کرد و بیان داشت: حتی سمن‌هایی که از دستگاه‌ها مجوز دارند باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و عقد قرارداد دستگاه‌ها با آن‌ها منوط به ثبت اطلاعات در فرمانداری‌ها است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ اشتغال‌زایی و توانمندسازی ۵۰ نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر محقق شد.
سید ناصر رضایی با تأکید بر اینکه همکاری دستگاه‌های متولی برای توانمندسازی جامعه هدف ضروری است، از تحقق اشتغال‌زایی ۵۰ بهبودیافته خبر داد.
رضایی بابیان اینکه ۷۹ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد، گفت: همچنین حمایت دستگاه‌ها از کمپ‌های ترک اعتیاد مورد تأکید است.
وی با اشاره به روند مناسب برگزاری جلسات افزود: استان ما در برگزاری جلسات، بین سه استان برتر قرار دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه را جز سه شهرستان اول آلوده استان در حوزه مواد مخدر دانست و گفت: همچنین شهرستان چرام در این حوزه از پاک‌ترین شهرستان‌ها محسوب می‌شود.
رضایی بابیان اینکه در سال جاری ۳۳ طرح با محوریت مقابله و پیشگیری از آسیب‌ها توسط تشکل‌ها به دبیرخانه ارسال‌شده است، عنوان کرد: مشارکت تمام تشکل‌ها با طرح‌ها و برنامه‌های دارای خروجی مناسب ضروری است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: همایش بزرگ پیاده‌روی با حضور شبکه سه سیما در شهر یاسوج برگزار خواهد شد.
محمدتقی علوی افزود: در راستای برنامه‌ریزی انجام‌شده برای برگزاری همایش‌های بزرگ پیاده‌روی در استان، این مهم در شهرستان گچساران انجام شد و طی اسفندماه نیز شهر یاسوج شاهد برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خواهد بود.
علوی بابیان اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌هایی در حوزه ورزش و جوانان انجام‌شده است، اظهار داشت: هدف‌گذاری برای اجرای همایش پیاده‌روی در شهر دهدشت انجام‌شده است و این برنامه توسط شبکه استانی دنا پوشش داده می‌شود.
وی افزود: با توجه به محوریت آسیب‌های اجتماعی در این همایش پیاده‌روی، بروشورهایی در همین راستا تهیه و توزیع خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: این اداره کل آمادگی همکاری لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اجرای برنامه‌های مختلف را دارد.
معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: آموزش، توانمندسازی و حمایت از بهبودیافتگان مواد مخدر ضروری است.
سید باقر حسینی افزود: بهزیستی ۳۵ بهبودیافته را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده است اما مشکل اساسی در حوزه بهبودیافتگان عدم ضمانت آن‌ها به دلیل سابقه اعتیاد است.
حسینی بابیان اینکه کمتر کسی ضمانت این افراد را قبول می‌کند، بر همکاری دستگاه‌ها برای رفع این مشکل تأکید کرد و عنوان داشت: اگر حمایت لازم از بهبودیافتگان انجام نشود، زمینه بازگشت و اعتیاد مجدد آن‌ها فراهم می‌شود که یک آسیب بزرگ است.
وی افزود: در برخی موارد حتی این افراد توسط خانواده‌های خود نیز موردحمایت قرار نمی‌گیرند که این موضوع آگاه‌سازی و برنامه‌ریزی بهتر در این بخش را طلب می‌کند.
معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان بر آموزش و مهارت‌آموزی جامعه هدف با در نظر گرفتن نیازسنجی و بازار کار تأکید کرد و بیان داشت: آموزش‌های زندگی، مهارت و مشاوره شغلی برای ۱۵۰ نفر محقق شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: همچنین ۴۵۰ نفر در حوزه مهارت‌آموزی در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.
حسینی بیشتر معتادین استان را از جامعه کمتر توانمند در حوزه مالی دانست و بر توانمندسازی آن‌ها با توجه به بازار کار تأکید کرد.
 
 
 
دستگیری زورگیر و اغفال کننده زنان در گچساران
فرمانده انتظامی گچساران از دستگیری فردی که اقدام به اغفال بانوان و زورگیری و سرقت از آنان می کرد در این شهرستان خبر داد .
سرهنگ "سید محمد موسوی" در تشریح این خبر گفت: برابر اخبار واصله و مراجعات حضوری چند خانم جوان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با یکدستگاه خودروی شخصی سواری پراید به عنوان مسافر کش در سطح شهر اقدام به اغفال بانوان و زورگیری و سرقت از آنها مبادرت می نماید، رسیدگی به این موضوع به طور ویژه و خاص در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت .
وی افزود : پس از بررسی های فنی و پلیسی مشخص شد این فرد با خودروی سواری پراید سفید به یکی از شهرستان های استان فارس فرار نموده که ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی، اکیپی از ماموران کلانتری ۱۱ شهر گچساران به شهرستان مورد نظر در استان فارس اعزام و طی یک عملیات غافلگیرانه خودروی موردنظر شناسایی و راننده آن دستگیر و جهت بررسی به شهرستان گچساران انتقال داده شد.
این مقام انتظامی افزود : در بازرسی از خودرو تعداد ۲۴۰ عدد قرص لورازپام-کلونازپام و ، تعداد پنج دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه ۱۵ عدد مموری و تعداد شش عدد سیمکارت و دو عدد کلاه گیس و مقداری مواد خوراکی آلوده به مواد بیهوشی و مبلغ پانزده میلیون ریال چک پول کشف و ضبط شد .
رئیس پلیس شهرستان گچساران خاطر نشان کرد : متهم در بازجویی های پلیس به شش فقره سرقت و زور گیری و اغفال زنان در شهر گچساران و شهرهای بهبهان و آغاجاری در استان خوزستان اعتراف که در همین راستا پرونده ای تشکیل و به همراه متهم تحویل مراجع قضایی قرار گرفت و خودروی مذکور نیز به پارکینگ انتقال داده شد.
در پایان سرهنگ سید محمد موسوی به همشهریان عزیز توصیه کرد : از سوار شدن به خودروهای شخصی به جداً خودداری و جهت سرویس دهی خود و اعضای خانواده از سرویس های عمومی استفاده و در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام تا برخورد قانونی در اسرع وقت صورت پذیرد.
 
شناسایی عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان دهدشت
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان دهدشتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال توسط مأموران پلیس شناسایی شد.
سرهنگ جهان دیماز روز چهارشنبه اظهار داشت: در پی شکایت شهروند دهدشتی مبنی بر برداشت اینترنتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی خود، بررسی این موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی و استعلامات لازم از بانک مربوطه مشخص کردند که تراکنش های صورت گرفته از حساب شاکی از طریق یکی از شرکت های گردشگری به حساب شرکت خدمات اینترنتی واریز شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: با هماهنگی مراجع قضایی و صدور دستورات صادره تمام موجودی حساب شرکت مزبور مسدود و به قید فوریت از آن شرکت خواسته شد که وجه برداشت شده عودت داده شود.
وی عنوان کرد: در همین راستا مبلغ از دست رفته توسط شرکت مزبور به حساب شاکی عودت داده شد.
سرهنگ دیماز تصریح کرد: با توجه به اینکه متهم خارج از حوزه استحفاظی این شهرستان بوده پرونده جهت دستگیری متهم به پلیس فتا استان تهران ارسال شد .
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از شهروندان خواست در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
پرداخت ۱۹ میلیارد ریال هزینه خدمات درمانی به مددجویان
یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان در ۹ ماهه سال جاری به منظور ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد استان گفت: ۱۱ هزار و ۲۷۴ نفر از مددجویان ساکن پرداخت ۱،۹ میلیارد تومان برای خدمات درمانی مددجویاندر شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر دارای کارت بیمه خدمات درمانی این نهاد هستند.
فرید محبی با بیان اینکه یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان در ۹ ماهه سال جاری برای هزینه‌های درمانی مددجویان پرداخت شد، افزود: در سرفصل خدمات ویژه درمان برای فرانشیز هزینه‌های درمانی شامل فرانشیز بستری، دارو و پاراکلینیک، هزینه بیماران نگهداری در منزل و سایر موارد یک میلیارد تومان برای شش هزار و ۴۵۰ نفر هزینه شد.
وی به پرداخت ۹۷۰ میلیون تومان در سرفصل بیمه خدمات درمانی مختص مددجویان شهری دارای کارت بیمه درمانی کمیته امداد اشاره کرد و افزود: کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برای ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف خود با ۸۲ مرکز درمانی خصوصی و دولتی در استان قرارداد همکاری دارد که در این زمینه خدمات قابل توجهی به مددجویان ارائه می‌دهند.
محبی تعداد بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت را ۹۰۰ نفر اعلام و گفت: از این بیماران ۱۱۹ بیمار خاص و ۷۸۱ بیمار صعب‌العلاج و تعداد بیماران بستری‌شده در منزل نیز ۲۵۸ نفر است.
 
بررسی مشکلات دهستان چنار توسط مسؤولان کبگیان
مشکلات دهستان چنار توسط مسؤولان کبگیان بررسی و پی‌گیری شد.
در دیدار بخشدار کبگیان از دهستان چنار، از توابع کبگیان مشکلات روستاهای این دهستان از نزدیک بررسی شد.
مهران گودرزیان بخشدار کبگیان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و جلسات حتی شبانه با کمک دکتر وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان بودجه‌های خوبی برای بخش تخصیص داده شده که تلاش مضاعف مسئولان و دهیاران را می‌طلبد و مدیری زیرکتر است که علاوه بر بودجه تخصیصی با زمینه سازی تعامل با مدیران در بودجه افزائی و تقویت خدمت‌رسانی حیطه مسئولیت گوی سبقت را از رقبا برباید.
گودرزیان در جلسه دهیاری روستای میان تنگان با دهیار و شورای روستا و جمعی از معتمدین روستا گفت: میان تنگان نگینی درخشان در قطب گردشگردی کبگیان است که با تخصیص بودجه با راهکار مدیریت اجرائی دقیق می‌تواند با مبدل شدن به مکان توریستی حداقل رونق بازار کسبه مردم این کوی و دیار شود.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک روستا گفت: دهیار موفق هادی‌آباد، می‌تواند با تلاش بیشتر در چارچوب قانون مداری هویت واقعی زیبای میان تنگان را هویدا کند.
میراث جعفری ریاست شورای بخش با تشکر از زحمات دهیار روستا در تعامل با مردم و شورا جهت پیشرفت فیزیکی ساختار درون روستایی گفت: با همه کم و زیاد دوره تخصیص بودجه، در راس دهیاران مجرب بخش، دهیار میان تنگان در نهایت تلاش خود در خدمت‌رسانی به امورات روستا با تلاش ستودنی نمونه است.تقدیر از خدمات
مهران گودرزیان هم با اشاره به روند شکل‌گیری طرح هادی در روستا گفت: نصب سطل‌های زباله، ترمیم جداول هدایت سیلاب و فاضلاب با مدیریت قویتر بهداشت، تکمیل طرحهای ناتمام(مسجد روستا، جدول سنتی آبرسانی) شمایل روستا را از ورودی روستا تا خروجی جان تازه‌ای می‌بخشد و باعث جذب گردشگر بیشتری می‌شود.
بخشدار کبگیان در بازدید از روستای هادی‌آباد ترمیم کنده‌کاری‌های به جا مانده از گازرسانی در خیابان و کوچه‌های روستا و پروژه ناتمام دیوارهای حائل طرح هادی روستا را از دغدغه‌های مردم دانست و قول حل مشکلات را داد.
 
شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند دهدشتی
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی احدی از شهروندان دهدشتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.
به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جهان دیماز در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت شهروند دهدشتی مبنی بر برداشت اینترنتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی خود، بررسی این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه گفت: کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی و استعلامات لازم از بانک مربوطه مشخص شد که تراکنش‌های صورت گرفته از حساب شاکی از طریق یکی از شرکت‌های گردشگری به حساب شرکت خدمات اینترنتی واریز شده است.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی با مراجع قضایی و صدور دستورات صادره تمام موجودی حساب شرکت مزبور مسدود و به قید فوریت از آن شرکت خواسته شد که وجه برداشت شده عودت داده شود، که در همین راستا مبلغ از دست رفته توسط شرکت مزبور به حساب شاکی عودت داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه در ادامه افزود: با توجه به اینکه متهم خارج از حوزه استحفاظی این شهرستان می‌باشد پرونده جهت دستگیری متهم به پلیس فتا استان تهران ارسال شد.
دیماز خاطرنشان کرد:شهروندان در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
 
۹۹ درصد اعتبارات آموزش وپرورش صرف حقوق پرسنل و فرهنگیان می‌شود
معاون پرورش و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: اعتباراتی که به آموزش و پرورش تخصیص داده می‌شود ۹۹ درصد آن صرف حقوق پرسنل و فرهنگیان می‌شود و تنها یک درصد از این اعتبارات باقی می‌ماند.
سید بها الدین ملک حسینی در همایش شورای آموزش و پرورش شهرستان گچساران که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن آموزش نفت گچساران برگزار شد، اظهار کرد: ریاست شورای آموزش و پرورش در استان بر عهده استانداران و در شهرستان‌ها نیز بر عهده فرمانداران است.
معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با مشارکت‌های تمام دستگاه‌ها و نهادها بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش مرتفع خواهد شد، بیان کرد: بدون همکاری و تعامل دستگاه‌های مربوطه این امر امکان پذیر نخواهد شد.
ملک حسینی اذعان کرد: اعتباراتی که به آموزش و پرورش تخصیص داده می‌شود ۹۹ درصد آن صرف حقوق پرسنل و فرهنگیان می‌شود و تنها یک درصد از این اعتبارات باقی می‌ماند.
وی با بیان اینکه انتظار داریم اولیا در امر مشارکت با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، عنوان کرد: مشارکت اولیا در مدارس در روند تربیت و تعلیم دانش آموزان موثر خواهد بود.
این مسوول ابراز کرد: در کشورهای توسعه یافته شهرداری‌ها مدارسی را می‌سازند و امکاناتی را فراهم می‌کنند و در اختیار آموزش وپرورش قرار می‌دهند، افزود: این امر در حال حاضر در کشور ما تحقق نیافته است.
ملک حسینی اذعان کرد: در مقدمه سند تحول بنیادین تاکید شده است که بدون مشارکت دستگاه‌ها در زمینه مرتفع نمودن مشکلات آموزش و پرورش امکان پذیر نخواهد شد و بدون مشارکت نمی‌توان به این اهداف رسید.
معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل اداره اموزش و پرورش استان با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین افزود: یکی از اهداف این سند پرورش و تعلیم دانش آموزان است که در این زمینه انتظار می‌رود معلمان بر اساس ساعت بنیادین تعریف شده دانش آموزان را آموزش جمعی دهند.
کسب رتبه استانی در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: شورای آموزش و پرورش گچساران این افتخار را دارد که در دو سال گذشته دو رتبه اول استانی و امسال نیز رتبه دوم در زمینه شورای آموزش و پرورش را کسب کند.
سید ظهیرالدین پورالحسینی در همایش شورای آموزش و پرورش شهرستان گچساران که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن آموزش نفت گچساران برگزار شد، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قانون به تصویب رسید.
رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: تشکیل شوراها در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی و عمومی و بهره‌گیری از کلیه‌ی منابع و امکانات در جهت تاسیس توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی همچون تسهیل در فعالیت‌های اجرایی در استانها و شهرستان‌ها در چارچوب تعالیم اسلامی است.
وی با بیان اینکه حرکت آموزش و پرورش یک حرکت فرهنگی و اجتماعی را انجام می‌دهد، بیان کرد: اساسا همه دستگاه‌ها باید در کنار این دستگاه حضور و تعامل داشته باشند و از این رو آموزش و پرورش نیز ملزوم به رعایت قوانین است.
پورالحسینی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف قانون شورای آموزش و پرورش تحقق و نظارت مردم بر آموزش و پرورش است که این قانون شرایطی را برای اولیا و مردم فراهم کرده است.
وی به قانون شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این قانون موجب شده که فعالیت اجرایی کار آموزش و پرورش آسان شود.
رئیس آموزش و پرورش گچساران اذعان کرد: یکی از فعالیت‌های آموزش و پرورش تبیین شورای محلی در آموزش و پرورش است که یکی از فعالیت این نظام است.
پورالحسینی با بیان اینکه ریاست شورای آموزش وپرورش بر عهده فرمانداران شهرستان‌ها است، عنوان کرد: دبیری این شورا بر عهده رئیس آموزش و پرورش همان شهرستان و دیگر دستگاه‌های ادارای است.
وی افزود: بعد تصویب قانون شورای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ اداره آموزش و پرورش موظف شد که هر ماه جلسه‌ای به عنوان شورای آموزش و پرورش را برگزار کند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون ۱۰۳ مصوبه در این شورا به تصویب رسیده است، ابراز کرد: در زمینه فرهنگی- ورزشی ۱۶ مصوبه، آموزشی ۱۹ ، اداری و مالی ۲۸ف عمرانی ۱۹ و رفاهی و فرهنگی ۲۱ مصوبه به تصویب رسیده است.
پورالحسینی در ادامه با اشاره به کسب رتبه استانی در شورای آموزش و پرورش استانی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش گچساران این افتخار را دارد که در دو سال گذشته دو رتبه اول استانی و امسال نیز رتبه دوم را کسب کرده است.
 
لزوم تهیه برنامه‌های نشاط‌آور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سال ۹۷/چرام پاک‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مواد مخدر
در نشست مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر لزوم تهیه برنامه‌های نشاط‌آور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید شد.
سید محمدکاظم نظری پیش از ظهر امروز در نشست آسیب‌های اجتماعی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌‌های اجتماعی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از توان مردم و سازمان مردم نهاد تأکید کرد و گفت: ایجاد نشاط و برنامه‌های نشاط‌آور در بین جوانان مورد توجه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه حوزه جوانان ورزش و جوانان استان متولی ایجاد برنامه‌های نشاط‌آور در جامعه است، افزود: این قبیل برنامه‌ها برای سال آینده تهیه و تدارک دیده شود و در این زمینه از ظرفیت حوزه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی هم استفاده شود.
این مسؤول تصریح کرد: دولت اعتبارات خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی کرده و ۱۳ دستگاه استانی در این زمینه باید اقداماتی انجام دهند، نظارت بر هزینه کرد اعتبارات را انجام خواهیم داد تا به نحو مطلوب جذب و هزینه شوند.
نظری عنوان کرد: ابتکارات جدید در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی لازم است و برای سال آینده برنامه‌هایی خوب و نشاط‌آوری برای حوزه جوانان تبیین شود.
در ادامه این نشست سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در مرکز استان گفت: این همایش ابتدای دی ماه امسال در گچساران برگزار شد و اسفند ماه با مشارکت شبکه سه سیما در یاسوج برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: برای شهر دهدشت برنامه‌ای به صورت استانی در بهمن ماه برگزار خواهیم کرد، این برنامه‌ها و همایش‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شوند.
سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: مواد مخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی است و شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دهدشت آلوده‌ترین شهرهای استان در حوزه مواد مخدر هستند.
وی تصریح کرد: شهرستان چرام یکی از پاک‌ترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مواد مخدر است.
 
احداث سالن ورزشی و چمن مصنوعی دهستان زیلایی از محل اعتبارات نفت
سرپرست فرمانداری بویراحمد گفت: از محل اعتبارات نفت سالن ورزشی و چمن مصنوعی برای دهستان زیلایی احداث می‌شود.
شاهرخ کناری در جمع خبرنگاران به ظرفیت‌های شهر مارگون شهرستان بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: بخش مارگون ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت دهستان زیلایی قریب به ۱۱ هزار نفر است.
سرپرست فرمانداری بویراحمد با اشاره به ظرفیت زیلایی گفت: این دهستان از ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی، شیلات، باغات و زنبورداری برخوردار است که در این حوزه‌ها خدمات خوبی به مردم ارائه شده است.
وی با بیان اینکه در بخش عمران روستایی اقداماتی در بخش زیلایی صورت گرفته است، افزود: زیرسازی معابر روستاهای زیلایی صورت گرفته و ۵۰ پروژه جدول‌گذاری و سنگ فرش توسط دهیاری این روستاها صورت گرفته است.
این مسؤول احداث خانه بهداشت ۳ روستا و مرکز بهداشت روستای سیلاب‌کلوار را از اقدامات در دست اجرا برای این دهستان دانست و افزود: ۱۵ کیلومتر از جاده‌های فرعی زیلایی به مناقصه رفته است و عملیات اجرای ۱۳ کیلومتر جاده شاه غالب نیز صورت می‌گیرد.
سرپرست فرمانداری بویراحمد اضافه کرد: برای روستاهای این دهستان ساخت دبیرستان بردپهن و ساخت مدرسه سربیشه پیش‌بینی شده همچنین ۱۰ عدد کانکس تحویل روستاهای این منطقه شده است.
وی با اشاره به برق‌رسانی به برخی روستاهای این دهستان خاطرنشان کرد: احداث دو باب سالن ورزشی با پیشرفت ۳۰ درصد و چمن مصنوعی از محل اعتبارات نفت در دستور کار مسؤولان استان و شهرستان است.
 
جامعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد منتظر هنرنمایی ۴ بازیکن هندبال نفت گچساران در جام ملت‌های آسیا
چشم امید جامعه ورزش کهگیلویه و بویراحمد به هنرنمایی ۴ بازیکن هندبال نفت گچساران در جام ملت‌های آسیا است
هندبال نفت و گاز گچساران در سال‌های اخیر یکی از تیم‌های برتر ایران بوده که برای جامعه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد مایه افتخار است.
تیم هندبال نفت و گاز گچساران که در جام باشگاه‌های جهان هم به عنوان نماینده آسیا در سال گذشته حضور پیدا کرده بود حضوری موفق داشت و باعث سربلندی ایران و استان شده بود.
گچساران اکنون به عنوان قطب هندبال کشور به شمار می‌رود و تعدادی از بازیکنان این تیم به تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی دعوت شده‌اند.
قرار است بازیکنان برگزیده تیم هندبال نفت و گاز گچساران در قامت تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی ایران از ۲۸ دی ماه امسال در مسابقات جام ملت‌های آسیا انتخابی مسابقات جهانی هندبال حضور داشته باشند که چشم امید مردم استان به هنرنمابی بازیکنان تیم گچسارانی برای حضور در جام جهانی هندبال است.
تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی ایران بعد از سفر به کره جنوبی محل مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه خود با تیم‌های ازبکستان و ژاپن دیدارهای حساسی جهت صعود از این گروه خواهد داشت.
به گزارش فارس مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، افشین صادقی، امین یوسفی نژاد، مهرداد صمصامی، جلال کیانی، میلاد مسائلی، محمد قاسمی، مهدی بیجاری، سلامان بربط، علی رحیمی،اله کرم استکی، سجاد استکی، سید علیرضا موسوی، محسن باباصفری، شاهوم نصرتی، سعید حیدری راد، پویا نوروزی نژاد بازیکنان حاضر در مسابقات جام ملت‌های آسیا کره جنوبی و همچنین سرپرست: تیمور درزابی سرمربی : بروت ماچک، مربی: علیرضا حبیبی مربی: شهداد مرتجی
مرتضی ازقندی کادر فنی این تیم هستند.
 
بارش برف و باران کهگیلویه و بویراحمد را فرا می گیرد
رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی از بعداز ظهر روز جمعه، ۲۹ دی ماه به این استان خبرداد.
" ولی بهره مند" افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید، بتدریج از بعدازظهر روز جمعه، ۲۹ دی ماه ناپایداری هایی بصورت افزایش ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف، در بعضی ساعات وزش باد قابل ملاحظه و غبار پیش بینی می شود،
وی بیان کرد: این سامانه بارشی به تدریج از اوخر وقت شنبه، ۳۰ دی ماه از جو استان خارج خواهد شد.
رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بنابراین اختلال در تردد جاده ای و آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نخواهد بود.
 
افزایش ۲٫۵ درصدی مراجعین نزاع به پزشکی قانونی در کهگیلویه و بویراحمد
پزشکی قانونی اعلام کرد در ۹ ماهه سال جاری مراجعین نزاع به پزشکی قانونی ۲٫۵ درصد افزایش داشته است.
به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد، معاینات مراجعین مدعی نزاع در ۹ ماهه امسال افزایش ۲٫۵درصدی داشته است.
در ۹ ماه امسال تعداد چهار هزار و ۳۷۵ نفر با ادعای نزاع جهت معاینه به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند. از این تعداد سه هزار و ۵۵۰ نفر مرد و ۸۲۵ نفر زن بوده‌اند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته تعداد چهار هزار و ۲۶۷ نفر بوده است که به میزان ۲٫۵ درصد رشد داشته است.
تعداد مراجعه کنندگان مدعی نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان در نه ماهه امسال شامل بویراحمد دو هزار و ۷۱۹ نفر، کهگیلویه ۷۹۱ نفر، گچساران ۶۰۸ نفر، بهمئی ۱۴۰نفر و دنا ۱۱۷ نفر بوده است.
در سال ۹۵ تعداد پنج هزار و ۳۹۸ نفر با ادعای نزاع و درخواست معاینه به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ در رتبه دوم میزان معاینات نزاع برحسب جمعیت به ازای هر صد هزار نفر قرار داشته است.
 
نخستین همایش ترویج زایمان طبیعی، زایمان ایمن در گچساران برگزار شد
نخستین همایش ترویج زایمان طبیعی، زایمان ایمن با حضور مسوولان شهرستانی و مادر گچسارانی در بیمارستان بی‌حکیمه گچساران برگزار شد.
نخستین همایش ترویج زایمان طبیعی، زایمان ایمن با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار و متخصصین و کارشناسن امر بهداشت در بیمارستان بی بی حکیمه گچساران برگزار شد.
در این همایش پردیس بخشایی اظهار کرد: کشور ایران دومین رتبه در امر زایمان سزارین در جهان را به خود اختصاص داده است که این آمار برای کشور ما نامطلوب است.
سرپرست بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران با بیان اینکه شایع‌ترین مرگ و میر مادران خونریزی و فشار خون بالا است، عنوان کرد: کاهش زایمان‌های سزارینی موجب کاهش مرگ و میر در مادران می‌شود.
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت گفت: مادرانی که زایمان فرزندان آنها به صورت سزارینی است بیش از سه بچه را نمی‌توانند زایمان داشته باشند.
بخشایی در ادامه بابیان اینکه در چند سا ل اخیر برنامه‌هایی تدوین شده که زایمان‌های طبیعی جایگزین زایمان سزارینی شود، بیان کرد: کودکانی که به صورت طبیعی زایمان می‌شوند از هوش بالاتری نسبت به دیگر کودکان سزارینی برخوردار هستند.
سرپرست بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران ادامه داد: یکی از سیاست‌های کلی کشور پیشبرد اهداف، زایمان سزارینی به زایمان‌های طبیعی است.
وی با بیان اینکه زایمان‌های سزارینی در گچساران از ۶۰ درصد به ۳۹ درصد کاهش یافته است، اذعان کرد: بیمارستان تخصصی مادر و کودک در شهرستان گچساران امکاناتی را برای مادران باردار در هنگام زایمان طبیعی مهیا کرده است.
بخشایی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی مرکز ناباروری در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین بخش در بیمارستان بی بی حکیمه بخش ناباروری است که بیمارستان بی‌بی حکیمه زیرساخت خوبی دارد و این مرکز تا پایان سالجاری در این بیمارستان افتتاح خواهد شد.
در این همایش از مادر گچسارانی‌ها گل افروز احمد زاده تجلیل به عمل آمد.
 
تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه مارگون توسط شرکت شهرک‌های صنعتی
 
سرپرست فرمانداری بویراحمد خواستار تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان شد.
شاهرخ کناری در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت بخش مارگون شهرستان بویراحمد گفت: بخش مارگون ۱۲۰ هکتار زمین زراعی، ۵ هزار کلونی زنبور عسل و ۳۲ طرح آبزی‌پروری دارد و از ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است.
سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه ۵۵۰ کیلومتر راه در این بخش وجود دارد، افزود: ۴۲ درصد معادل ۲۳۴ کیلومتر از جاده‌های مارگون آسفالت است و ۴۸ درصد راه خاکی است و خواست اصلی مردم در این منطقه هم آسفالت این مسیر است.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از جاده‌های این بخش در چهار سال اخیر آسفالت شده، افزود: رفع مشکل آب کشاورزی، احداث سد خاکی در مناطق دلی‌گردو و سیخ سرکه مطالبات مردم است.
این مسؤول عنوان کرد: در حوزه صنعتی شروع عملیات اجرایی پتروشیمی مارگون، تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی سقاوه مارگون و همچنین احداث بیمارستان درجه دو در این منطقه از دیگر خواسته‌های مردم است.
اجرای دومین مرحله طرح جنگلانه در منطقه دهنو توسط تشکل نهضت سبز زاگرس
دومین مرحله طرح جنگلانه توسط نهضت سبز زاگرس و با مشارکت دانش‌آموزان در منطقه دهنو شهرستان بویراحمد برگزار شد.
دومین مرحله طرح جنگلانه توسط تشکل نهضت سبز زاگرس و با مشارکت اداره‌کل محیط زیست، مدرسه ابتدایی دخترانه سما و با حضور واحد فنی منابع طبیعی، استانداری، روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، معلمان و اولیاء دانش‌آموزان در منطقه دهنو برگزار شد.
در این طرح که در دو هکتار از اراضی منابع طبیعی منطقه دهنو بویراحمد برگزار شد ۳۱ نفر از دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی در گروه‌های چند نفر تقسیم و آموزش های لازم را توسط اعضای تشکیل فرا گرفتند و سپس اقدام به کاشت بذر و نهال بلوط کردند.
در ادامه این برنامه امید سجادیان دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این تشکل در تلاش است با نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست گامی موثر در این حوزه بردارد، افزود: تاکنون کارها و اقدامات موثری در راستای احیاء و حفاظت از محیط زیست در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس در خصوص کاشت نهال و بذر بلوط گفت: بلوط دیر رشد بوده و هر سال ۶ سانت رشد این درخت است و ۳۰ تا ۵۰ سال نیاز است تا درختان بلوط میوه دهند.
وی با اشاره به اینکه جنگل‌های بلوط قدیمی و نیازمند احیاء هستند، گفت: جنگل‌های بلوط به خاطر دخالت‌های انسان( زمین‌خواری وتهیه ذغال)، بیماری و خشکسالی در معرض خطر بوده و بحران آنها را تهدید می‌کند لذا نیاز است آنها را احیا کنیم.
سجادیان با اشاره به مزیت‌های جنگل‌های بلوط گفت: این درختان در تامین آب‌های سطحی و زیرزمینی نقش دارند، سپر طبیعت در مقابل ریزگردها بوده، در اکوسیستم‌ و جلوگیری از فرسایش خاک نقش دارند و محل تغذیه انسان و دام محسوب می‌شود.
دبیر اجرایی نهضت سبز زاگرس با اشاره به ظرفیت دانش‌آموزان در احیاء جنگل‌های بلوط گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در حفظ و نگهداری جنگل‌ها نقش داشته باشند به همین دلیل بیشتر از ظرفیت آنها در طرح‌های این تشکل استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر این اکوسیستم دچار خطر شوند برای کل سیستم خطراتی ایجاد می‌شود لذا این تشکل به صورت هر هفته برنامه‌های مختلفی برای احیاء و نگهداری از درختان بلوط بر عهده دارد.
به گزارش فارس؛ تشکل نهضت سبز زاگرس تاکنون اقدامات موثری در سطح استان انجام داده که راه‌اندازی کمپین( شهر پاک) سه‌شنبه بدون کیسه پلاستیکی را در سطح استان اجرا کرده است، همچنین اجرای محور سه‌شنبه بدون خودرو از دیگر برنامه‌های این تشکل زیست محیطی بوده است.
تشکل نهضت سبز زاگرس از سال گذشته تاکنون در مناطق حفاظت شده دنا و بویراحمد اقدام به کاشت بذر و نهال بلوط کرده است، ضمن اینکه تشکل علاوه بر انجام کارهای زیست محیطی در کارهای فرهنگی پیش قدم است و توزیع وسائل کمک آموزشی میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق استان از جمله زیلایی و جلاله دیگر اقدام قابل تحسین این گروه مردم نهاد است.
کشف بیش از ۱۱ تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و بدون مجوز در گچساران
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۱۱ هزار و ۸۶۴ کیلوگرم مواد تاریخ مصرف گذشته و بدون مجوز امسال از فروشگاه‌های تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان کشف شد.
 
هایده حافظ قرآن  افزود: این میزان مواد غذایی در بازرسی از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی جمع آوری شد.
وی بیان کرد: هشت هزار و ۳۵۷ مورد بازرسی نیز از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی این شهرستان انجام شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: در بازرسی‌های انجام شده ۶۴ مرکز توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در گچساران به دلیل تخلف تعطیل شدند.
حافظ قران تصریح کرد: این تعداد بازرسی‌ها از سوی هفت اکیپ در مناطق شهری و روستایی این شهرستان انجام گرفت.
حافظ قرآن ابراز کرد: ۸۰۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی اعم از نان، نمک، بستنی، انواع شیرینی‌تر و خشک، روغن، قنادی‌ها و رستوران‌ها امسال انجام شد.
بیش از چهار هزار واحد صنفی در گچساران وجود دارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنبا
Romania
جناب مسئول مغازه های سوپری بلوار بعثت رابازدید کنید.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1