تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۳۰۸۳۷۴

دیدار جوانان با معاون سیاسی استاندار؛ احساس امنیت می‌خواهیم / نظری: استفاده برابر و عادلانه از فضای باز سیاسی / عده‌ای خارج از گود حرف می‌زنند، نمی‌دانند چه خبر است / با برخی مدیران برخورد شده است

۶
۰
کبنا ؛تعدادی از جوانان فعال دانشجویی و تشکل‌های اجتماعی و سیاسی با محمدکاظم نظری معاون سیاسی استاندار دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش کبنا، در این دیدار هر کدام از اعضا نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوعات مختلف مطرح کردند.
یکی از دانشجویان در این نشست، اظهار کرد: ما باید احساس امنیت کنیمو اینکه بدون ترسیدن، خفقان و اینکه بعداً مشکلی به لحاظ کاری و استخدامی برای ما پیش نیاید، بتوانیم حرف‌هایمان را بزنیم و فعالیت داشته باشیم.
این دانشجو افزود: همایشی و یا نشستی در دانشگاه برگزار می‎‌شود، طرف مقابل ما فحاشی و تند برخورد می‌کند و کوچکترین مشکلی برای او ایجاد نمی‌شود.
سید عمار نوروزی یکی دیگری از این جوانان، نیز با انتقاد از حزب توسعه و اعتدال، اظهار کرد: حزب اعتدال و توسعه هیچ‌گونه عملکرد و فعالیتی در استان ندارد و متأسفانه همفکران ما نیز از ما سووال نکردند که دلیل استعفای شما از این حزب چه بوده است.
نوروزی در ادامه گفت: ما نیز در حمایت از دولت و عملکرد او نیز با مشکلاتی روبرو هستیم.
وی گفت: جوانانی که حمایت دولت تدبیر و امید هستند، سن آنها بالا رفته اما هنوز جای به کار گرفته نشده است که امید می‌رود برای اشتغال این جوانان نیز چاره‌اندیشی شود.
این فعال اجتماعی حمایت از جوانان ورزشکار، هنرمند و توانمند را ضروری دانست و خواستار مشخص شدن سازو کاری در این راستا شد.
یکی دیگر از دانشجویان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مسوولان ما مسائل فرهنگی است و اما اگر بتوانیم فضای بهتری را برای توسعه دانشجویان و جوانان در زمینه‌های مختلف را فراهم کنیم، قطعاً آنها نیز مطالبات و در خواست‌های بهتری از مسوولان خواهند داشت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه همه امکانات برای ایجاد فضای بانشاط و پویا در استان فراهم است تأکید کرد: جوانان به ویژه نخبگان فعال در عرصه‌های علمی و اجتماعی در ایجاد این فضای بانشاط با مجموعه دولت و سازمان‌های غیردولتی همکاری کنند.
سید محمدکاظم نظری  با بیان اینکه از فعالیت جوانان در عرصه اجتماعی و کنشگری آنان استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: جوانان می‌بایست با سوال از مسئولین موجب پویایی جامعه شوند.
وی گفت: رویکرد رسانه‌ها نباید تنها انتقادی باشد، بلکه آنها نیز باید فرصت‌ها را به جوانان و مردم معرفی و خدمات دولت و نظام را تشریح کنند تا جوانان امیدوار باشند که کارهای هم دارد، صورت می‌گیرد.
 
نظری، به تصمیمات ستاد ساماندهی جوانان اشاره کرد و گفت: امسال هفته جوان با اعیاد شعبانیه همزمان شده است و این همزمانی فرصت مناسبی برای تزریق شادی و نشاط به جامعه است.
وی، با بیان اینکه تلاش می‌شود فضای فرهنگی جامعه به سمت نشاط و امید برود ، تأکید کرد: همزمان با انعکاس انتقادات و مشکلات می‌بایست به فرصتها و اقدامات نیز باید توجه شود تا فضای یأس و نا امیدی در جامعه حاکم نشود.
نظری، اظهار داشت: دامن زدن به مشکلات در جامعه نتیجه‌ای جز سرخوردگی و و ناامیدی در جامعه ندارد و این یک اشتباه استراتژیک است که دولت را از نظام جدا بدانیم بلکه نا امیدی مردم از دولت موجب سرخوردگی آنان از نظام می‌شود.
وی، خاطر نشان کرد: مخالفان دولت به اشتباه گمان می‌کنند نگرانی مردم از دولت موجب روی آوردن به طیف مقابل می‌شود، بلکه باید بدانند دولت از نظام جدا نیست و همه ساکنان یک کشتی واحد هستیم که باید در رفع مشکلات با هم گام برداریم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، انجام اقدامات علمی توسط جوانان را نیاز مبرم جامعه دانست و گفت: قانون راهکارها و دستورالعمل‌هایی در قالب پارک‌های علم و فناوری و همچنین اعتبارات دستگاه‌ها برای همکاری با جوانان نخبه و دانش پژوه پیش بینی کرده است.
نظری، خاطر نشان کرد: حضور جوانان استان در عرصه‌های استانی، ملی و بین المللی علاوه بر دانشگاه‌ها همکاری همه دستگاهها را می‌طلبد و هر انجمن علمی که در سطح استان برای جوانان فعالیت می‌کند می‌بایست مورد حمایت قرار گیرد.
وی، یکی از اولویت‌ها و شعارهای دولت را  باز بودن فضا برای فعالیت همه جریان‌های سیاسی دانست و افزود: در عین حال حمایت از دولت و همچنین فعالیت حامیان دولت مطابق با قانون و با حفظ خطوط قرمر نظام می‌بایست مورد احترام همگان باشد.
معاون سیاسی، با بیان اینکه تندروی جایگاه خود را در جامعه امروز ایران از دست داده است گفت: جوانان در عین حفظ حریم‌ها باید از فضای موجود استفاده کرده و با فعالیت درست و منطقی از انفعال جامعه جلوگیری کنند زیرا جوانان عامل محرکه جامعه هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، با بیان اینکه جوانان می‌بایست در پی کسب مهارتهای مفید برای جامعه رفته و از اصرار برای ورود به سیستم دولتی دوری کنند افزود: دولت اعتبارات و تسهیلات مناسب با بهره کم ویژه جوانان و با هدف اشتغال جوانان و کارآفرینی توسط آنان در نظر گرفته است که به ویژه نخبگان می‌بایست ازاین فرصت استفاده ببرند.
سید محمدکاظم نظری، در دیدار با جمعی از جوانان فعال در عرصه‌های علمی و اجتماعی، تأکید کرد:دولت از ظرفیت علمی جوانان در جامعه در راستای کارآفرینی به ویژه در عرصه فناوری‌های جدید حمایت می‌کند و تلاش می‌شود به دور از تبعیض و طایفه گرایی جوانان از فرصتهای برابر در زمینه کارآفرینی برخوردار باشند.
معاون سیاسی با بیان اینکه در هفته جوان، نخبگان جوان در همه حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، ورزشی و ... شناسایی و تجلیل می‌شوند ، افزود: اعضای انجمن‌های علمی و فرهنگی با مجموعه اداره ورزش و جوانان که در رابطه با جوانان رسالت‌های مشخصی دارند ارتباط داشته باشند و از ظرفیت‌های این نهاد در راستای پیشرفت بهره مند شوند.
نظری، با بیان اینکه مجموعه دولت در استان با همکاری سازمان‌های غیردولتی فعالیت‌ها و اقدامات مثبتی در راستای رفع مشکلات جامعه ، آسیب‌های اجتماعی و ... انجام می‌دهند و افزود: علاوه بر مشکلات، این گام‌های مثبت نیز باید به اطلاع مردم رسانده شوند.
وی، افزود: در عین حال برخی از پتانسیل‌های جدید به ویژه برای رفع مشکلات اشتغال که ایجاد می‌شود با مخالفت عده‌ای روبرو می‌شود در حالیکه مجموعه دولت ظرفیت‌ها و معایب پروژه‌ها را با هم درنظر می‌گیرد و در راستای کاهش میزان بیکاری با احداث برخی از پروژه‌ها موافقت می‌کند.
 
وی، به احداث مجموعه تفریحی وزارت نفت در ۷۰ هکتار از مساحت ۹۰۰ هکتاری پارک جنگلی با اعتباری قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این طرح ظرفیت بزرگی برای کاهش میزان بیکاری و همچنین رونق اقتصاد استان دارند با اینحال برخی با آن مخالفت می‌کنند، هر چند نظر آنان محترم هست اما اگر واقعاً اشتغال اولویت ماست باید چنین طرح‌هایی مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد.
نظری، خاطر نشان کرد: در برخی از طرح‌های بزرگ دیگر نیز این مخالفت‌ها وجود دارد در حالیکه برای پیشرفت یک جامعه می‌بایست معایب و محاسن یک پروژه در نظر گرفته شودو سپس در راستای اولویت جامعه که اشتغال است گام برداشت.
وی با بیان اینکه این مخالفت‌ها و سخنان حتماً از سر دلسوزی است، افزود: نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم و ساخت این مجتمع بزرگ تفریحی قطعاً ظرفیتی برای یاسوج خواهد بود، بالاخره میلیاردها تومان پول در یاسوج هزینه می‌شود و همه از این مجتمع استفاده خواهند برد.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی بر ضرورت انعکاس عملکرد دولت توسط رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت جوانان برای پویاترشدن، امیدوارتر شدن و پیشبرد اهداف جامعه ضروری است.
نظری گفت: فرصت برابر برای همه باید باشد و همه باید از ظرفیت‌های موجود استخدام بهره ببرند و یکی از شعارهای آقای استاندار هم همین بوده است که با تبعیض و طایفه گرایی در ادارات ما مقابله شود. با برخی از مدیران برخورده شده است و به برخی از دستگاه‌ها نیز بازرسی را فرستادیم، عملاً هم کارها را داریم، دنبال می‌کنیم. برخی بیرون از گود نشسته‌اند و حرف می‌زنند و نمی‌دانند که چه خبر است.
وی گفت: یکی از شعارهای دولت استفاده برابر و عادلانه همه از فضای باز سیاسی است و کسی نباید با کارهای غیرقانونی و غیراخلاقی جلوی فعالیت جریان قانونی را بگیرد و اگر جریان قانونی بخواهد از دولت حمایت کند، نباید در مسیر او سنگ‌اندازی شود و این گونه رفتارها قابل قبول نیست.
این مسوول گفت: جریان‌های سیاسی و جوانان نیز می‌توانند در چارچوب نظام به فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود بپردازند. البته تندوری نتیجه عکس می‌دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اعتدال
Iran, Islamic Republic of
اخ اخ اخ
سی جوانان فعال استان و شهر ما
سیاسیون تلگرامی
بهتره حاتمی تلاش رو برای دعوت شیخ نوری به مناظره در استان بیشتر کنه
عاقلان دانند
Romania
یه..بلند‌ شدن .
بویراحمد
کدام جوانان؟
حافظی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه .تو سواد داری.اقای . هم طور
موهم
United Arab Emirates
آخ وی جوانان
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس نوروزی و حاتمی ... کامنت های تخریبی نسبت به این بزرگوار آن اصلاح طلب نشان از قدرتشون هست که برخی رو به ستوه آورده.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1