تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۳۰۸۳۵۴

گزارش کامل از سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به لنده / امضاء تفاهم‌نامه طرح پایلوت اقتصادی مقاومتی لنده با بنیاد علوی

۱
۱
کبنا ؛ 
رئیس بنیاد مستضعفان کشور با همراهی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و جمع زیادی از مدیران استانی به شهرستان لنده سفر کردند.
به گزارش کبنا از لنده، امروز (چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه) سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ و جمعی زیادی از مسوولان ارشد استان به شهرستان لنده سفر کردند.
در ابتدای این سفر مسوولان با حضور بر سر گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
بازدید مسئولان بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی کشور از نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادمقاومتی لنده
در ادامه این سفر با حضور محمدی سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور، علی برزگری مدیر عامل بنیاد علوی کشور، معاونین بنیاد مستضعفان، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار، معاونین استاندار، مدیران کل استان، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان لنده نمایشگاه توانمندی اقتصادی فعالین صنایع دستی و گیاهان داروئی این شهرستان افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.
در این نمایشگاه توانمندی‌های مردم این شهرستان در زمینه‌های صنایع دستی، بافندگی، گلیم بافی، غذاهای سنتی، گیاهان داروئی و سایر توانمندی‌های آنان در معرض دید عموم قرارگرفت.
دارا کریمی نژاد در حاشیه بازدید مسئولان کشوری از این نمایشگاه اظهارکرد: این نمایشگاه تنها گوشه ای از توانمندی‌های مردم این شهرستان است که نیازمند حمایت جدی بنیاد مستضعفان است تا با حمایت‌های خود آن را در عمل اجرایی سازد.

وی افزود: هنرمندان این شهرستان نیازمند حمایت هستند تا توانمندی‌های بالقوه خود را به بالفعل تبدیل کنند و هنر و صنعتی بدیع را به نمایش بگذارند.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان حوزه صنایع دستی و گردشگری با فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه جهت امر آموزش و ایجاد کارگاه‌های تولیدی در زمینه‌های صنایع دستی شهروندان این شهرستان را بیشتر حمایت کنند تا در این زمینه به خودکفایی و سطح قابل قبولی از اشتغالزایی برسیم.
طرح پایلوت اقتصادی لنده با حضور استاندار و رئیس بنیاد مستضعفان کشور مورد ارزیابی قرار گرفت
طرح پایلوت اقتصادی شهرستان لنده با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، رئیس بنیاد مستضعفان کشور، جمعی از مدیران استانی و مسئولین محلی فرآیند فاز اجرائی آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده به عنوان طرحی پایلوت با مشارکت بنیاد علوی برای توسعه در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشت و درمان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت تا به یاری خداوند متعال وارد فاز اجراء شود.
علی محمد احمدی با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور و مدیر بنیاد علوی که در شهر لنده حضور داشتند، اظهار داشت: امروز در لنده پذیرای مسئولان بنیاد مستضعفان وهمچنین بنیاد علوی از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان کشور هستیم تا تفاهمنامه طرح پایلوت اقتصادی لنده با بنیاد علوی امضاء شود.
استاندار تصریح کرد: طبق این تفاهمنامه قرار است، کاری شبیه به آن چه که بنیاد علوی در قلعه گنج کرمان برای توسعه آن منطقه انجام داده در لنده نیز انجام گیرد و این منطقه همانند قلعه گنج پایلوتی برای توسعه در کهگیلویه وبویراحمد شود.
احمدی افزود: این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است و با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا می‌شود، سبب محرومیت زدائی، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و معیشتی مردم منطقه خواهد شد.
استاندار با تشکراز سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و مدیریت بنیاد علوی به منظور قرار گرفتن شهرستان لنده به عنوان پایلوت محرومیت زدائی و طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در این استان، افزود: همه توان و تلاشمان را به کار می‌بندیم تا این طرح با موفقیت اجراء و به سرانجام برسد و گامی برای رفع محرومیت، توسعه و رشد دیگر مناطق و کل استان باشد.
احمدی با اشاره به اینکه، محرومیت و مشکلات در مناطق مختلف این استان زیاد بوده و انتظار این است که بطور فراگیر عمل شود، اظهار داشت: از این فرصت استفاده می‌کنیم و همه توان، ظرفیت‌ها را بکار می‌بندیم و تمام فکر، اندیشه و دغدغه مان در استان این خواهد بود که با اراده و انگیزه پای کار برویم و این طرح را به کل استان تعمیم دهیم.
احمدی ابراز داشت: در شهرستان لنده علاوه بر اختصاص بودجه استانی، دستگاه‌های اجرائی استان با تمام توان بنیاد را برای پیشبرد تحقق این امر یاری می‌کنند.
رئیس بنیاد مستضعفان کشورهم گفت: طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی شهرستان لنده به بنیاد علوی که زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است واگذار شده و با مدیریت این بنیاد به اجراء در خواهد آمد.
سعیدی کیا به مسئله اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و موضوع محرومیت زدائی که از برنامه‌ها و اهداف اصلی این بنیاد است، اشاره کرد و افزود: انتخاب شهرستان لنده به عنوان پایلوت گامی مهم برای توسعه این شهرستان در جهت محرومیت زدائی و رفع مشکلات معیشتی خود بود.
وی اظهار داشت: از آنجائی که دکتر احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با جدیت و بطور مداوم پیگیر اجرای این طرح است، ما هم با حضور مسئولین ارشد و کارشناسان این بنیاد با سفر به کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیران استانی و شهرستانی با هدف ایجاد هماهنگی لازم برای اجرای طرح هستیم.
سعیدی کیا تصریح کرد: دراین سفر به شهرستان لنده در بازدید میدانی از نزدیک با مزیت‌ها و توانمندی‌های منطقه آشنا شدیم و نحوه آغاز و اجرای طرح مورد بررسی نهائی قرار گرفت.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور یادآور شد: مدیریت کشوری این طرح در شهرستان لنده مشخص شد و مهندسین مشاور این بنیاد هم متناسب با مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری که در این شهرستان وجود دارد، برنامه ریزی لازم را به عمل می‌آورند.
به گفته سعیدی کیا، این طرح در قالب یک پروسه زمانی به مدت چهار سال انجام می‌شود و در این مدت برروی درآمد، اشتغال و معیشت مردم تأثیر خوبی خواهد گذاشت.

شورای اداری
استاندار: لنده به عنوان دومین جایگاه اجرای طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهرستان لنده بعد از قلعه گنج کرمان رسماً به عنوان دومین جایگاه اجرای طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شد.
علی محمد احمدی در شورای اداری لنده، افزود: بنیاد مستضعفان یکی از بازوهای اساسی با رویکرد محرومیت زدائی در کشور کارهای زیربنائی خوبی انجام داده و محرومیت زدائی از لنده در قالب برنامه‌های این بنیاد قرار گرفت.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف بنیاد مستضعفان براساس توصیه‌های رهبری ارتقاء شاخص‌ها و توانمند سازی مناطق محروم در کشور است و خوشبختانه شهرستان لنده به عنوان دومین پایلویت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شد.
احمدی تصریح کرد: این شهرستان در زمینه کشاورزی، آب و خاک و از سویی دارای مردمانی سرشار از استعداد و توانمندی بوده که امید است، بنیاد مستضعفان با تجربیات ارزنده ای که دارد با بهره گیری از این مزیت‌ها به محرومیت زدائی، عمران، آبادانی و پیشرفت این منطقه شتاب بخشد.
استاندار یادآور شد: امام راحل به تمام کسانی که در روزهای سخت انقلاب در کنار مردم و رهبری بوده‌اند، خواسته همواره توجه جدی به جامعه محرومین را از وظایف اصلی خود بدانند.
وی ادامه داد: برهمین اساس امروز به دور هم جمع شده‌ایم تا گام جدی دیگری در جهت محرومیت زدائی در یکی از دورترین مناطق کشور یعنی شهرستان لنده برداشته شود.
احمدی بیان کرد: انقلاب ما انقلاب محرومین و پا برهنگان است و در دکترین و اندیشه امام راحل کسانی که تا آخر خط با هم هستند، درد فقرا، رنج کشیدگان و محرومیت را درک کرده‌اند و با آن‌ها و در کنار آن‌ها می‌مانند.
استاندار تصریح کرد: حضور بنیاد مستضعفان در این گوشه از کشور تجربه بزرگ و فرصتی ارزشمند است و مدیران استان باید با همتی جهادی و تلاشی مضاعف برای رفع گوشه ای از محرومیت‌های این شهرستان اقدام کنند.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور: رویکرد اساسی ما کمک گرفتن از مردم برای توانمند سازی و اداره زندگی خود آن‌هاست
رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: اصل کار و رویکرد اساسی ما توانمند سازی مردم با کمک خودشان برای اداره زندگی خود آن‌هاست.
محمد سعیدی کیا افزود: اساس کار و اقدامات ما بنیادی و بر مبنای مسائل اجتماعی و فرهنگی بوده هر چند در حوزه فیزیکی هم خدماتی صورت می‌پذیرد.
وی، بهره مندی از نیروی مردمی در راستای تأمین نیازها و رفع مشکلات آن‌ها را از برنامه‌های اصولی این بنیاد برشمرد و خطاب به مسئولین گفت: تا ما به مردم میدان ندهیم و عرصه را برای فعالیت و کار مهیاء نسازیم و به آن‌ها اعتماد نکنیم، قطعاً هیچ کاری به پیش نمی‌بریم.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور تصریح کرد: بدون شک ما بدون همکاری مسئولین محلی توانائی انجام بسیاری از خدمات را نداریم و در این راستا نیازمند همکاری فکری و معنوی مسئولان استانی و بومی هستیم.
سعیدی کیا با تاکید براینکه، ما باید تلاش کنیم زمینه معیشت مردم را فراهم و فرصت برابر برای اشتغال پایدار را مهیاء سازیم، افزود: مأموریت ما انتخاب نقطه ای محروم از کشور و تلاش برای رفع محرومیت و عمران و آبادانی آن است.
وی تصریح کرد: شهرستان لنده را به عنوان دومین منطقه از کشور برای اجرای طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کردیم تا بتوانیم مأموریت ذاتی این بنیاد که محرویت زدائی است را در آن به اجرا در آوریم و برای تحقق این امر مهم نیازمند یاری همه مسئولین استانی، شهرستانی و مردم این منطقه هستیم.
 
فرماندار شهرستان لنده در این نشست گفت: از زمانی که موضوع پایلوت اقتصادی شهرستان لنده مطرح شد، هم مردم و هم مدیران مربوطه استانی و مسئولان شهرستانی با آمادگی کامل برای هرگونه همکاری و سرمایه گذاری در اجرای طرح با این بنیاد در آمادگی کامل به سر می‌برند.
کریمی نژاد افزود: برای شروع به کار این بنیاد زمین و ساختمان جهت واگذاری و استقرار شرکت فراهم شده است.
وی تصریح کرد: مزیت‌ها و فرصت‌ها هم در این شهرستان احصاء شده است که در اختیار بنیاد علوی و مشاورین این بنیاد قرار گرفت.
فرماندار لنده، کشاورزی، صنایع دستی، معادن و حوزه فرهنگی را بخش‌های مد نظر فعالیت حوزه بنیاد علوی در شهرستان لنده برشمرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند لنده ای
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار مقتدر لنده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1