تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۳۰۸۲۴۴

اگر این ساختمان‌ها بریزند، همه مقصرند / ساخت و سازهای بی‌حساب و کتاب در یاسوج، ضعف نظارت و بازی با جان مردم

۳
۰
کبنا ؛هر روز در نقطه‌ای از یاسوج ساختمان‌هایی بدون رعایت اصول فنی ساختمان و نظارت، سر به فلک می‌کشند که این ساخت و سازهای غیراصولی و غیر مجاز و بدون کیفیت بنا به نظر کارشناسان نهایتاٌ مصیبتی به بار می‌آورند.

به گزارش کبنا از یاسوج، جلسه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، پرده از برخی مسائل ساخت و سازهای استان برداشت. در این جلسه هنگامی که کلیپ‌ها و تصاویر به نمایش در آمد سبب عصبانیت مدیرکل راه و شهرسازی شد که در ادامه این جلسه علیمردانی در جلوی چشم همه مدیران از سهمگین دبیر شورای فنی استان انتقاد کرد و از خواست که توضیح دهد که چرا او الان این حرف‌ها را می‌زند.
سید انتظام سهمگین دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه پرده از ضعف نظارت بر ساخت و سازهای شهر یاسوج و استان برداشت و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی زیادی در این استان به ویژه شهر یاسوج بدون هیچ نظارتی بنا شده است که این ساختمان‌ها و بناها با دست و یا بادی تخریب می‌شوند. چرا که اصول فنی ساختمان سازی در این ساخت و سازها رعایت نمی‌شود.
سهمگین گفت: مقصر شهردار یاسوج و اداره‌کل راه و شهرسازی استان هستند که با بی‌توجهی و انجام وظیفه خطیر نظارت از کنار این ساخت و سازهای غیراصولی رد می‌شوند.
دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در صورتی که زلزله‌ای در این شهر یاسوج رخ دهد، تمام این ساختمان‌ها بر سر شهروندانمان و خود ماها  می‌ریزد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد که نتوانست این سخنان سهمگین را بپذیرد، گفت: شهر یاسوج یک روزه ساخته نشده است و ضعف نظارتی در ساخت و سازها محسوس است و نظارت ویژه را طلب می‌کند.
محمدعلی علیمردانی در ادامه افزود: یک ساختمان ۱۰ طبقه یک چادر نیست که یک ساعته ساخته شود و چه دلیلی دارد که اجرای چنین پروژه‌هایی مورد نظارت کامل قرار نگیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه دست روی موضوع دیگری هم گذاشت و گفت: همه مدیرانی که الان نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی در سطح شهر یاسوج معترض هستند، در گذشته خودشان هم مسوولیت داشتند و هم مدیر بوده‌اند، این شهر دیگر از دست رفته است و باید ببینیم چرا قبلاً معترض نبودند.
وی بر تحقق برنامه‌های اجرایی در حوزه نظارت و برخورد با تخلفات ساخت و سازها تاکید و بیان کرد: ما راه حل عملی برای رفع مشکلات می‌خواهیم.
«عزیز فَیلی»، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ساخت و سازهای بی رویه به شهر یاسوج لطمه می زند. در بروز مشکلات و تخلفات حوزه ساخت و سازها، همه دستگاه‌های متولی مقصرند و بازنگری در طرح جامع شهر و کنترل و نظارت بر ساخت و سازها ضروری است.
شاهرخ کناری، فرماندار شهرستان بویراحمد هم در این نشست گفت: شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به محل نمایش «شو» تبدیل شده است.
وی افزود: اگر در این شورا، تصویر، فیلم و "شو" نگاه کنیم و برویم، تأثیر گذار نیست و باید نسبت به برخورد با دستگاه‌های متخلف در حوزه عدم نظارت و رعایت قوانین ساخت و سازها اقدام شود.
کناری بر فعالیت بهتر دستگاه‌های متولی و جدیت در تحقق الزامات قانونی و استاندارد سازی تاکید و بیان کرد: عمده موارد مطرح شده و تخلفات ساخت و سازها مربوط به شهر یاسوج است و جدیت برای جلوگیری از این تخلفات ضروری است.
فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: شهر یاسوج مرکز استان است و باید برای رفع مشکلات بخش‌های مختلف از جمله ساخت و سازهای آن به نحو بهتری اقدام شود.
کناری از عزم جدی فرمانداری بویراحمد برای برخورد با تخلفات خبر داد و اضافه کرد: هرجایی که اقدام و برخورد فرمانداری نیاز باشد ورود خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه عمده ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی مربوط به شهر یاسوج است، تصریح کرد: من شرمنده‌ام. و فرمانداری بویراحمد برای برخورد با متخلفان پای کار است.
 
به گزارش کبنا، آنطوری که در این جلسه مطرح گردید، و متوجه شدیم، نظارتی بر ساخت و سازهای شهر یاسوج وجود نداشته و متأسفانه هیچ مدیری یا دستگاهی نمی‌خواهد مسوولیت این ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی را برعهده بگیرد. و این در حالی است که اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری یاسوج وظیفه نظارت بر این ساخت و سازها را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بي بي حكيمه
Iran, Islamic Republic of
دکتر علیمردانی از مدیران با تجربه استان هستند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
. همچنان هنوز سرده هواااا
مهندس
Iran, Islamic Republic of
از ضعیف ترین مدیران تاریخ کشور هستن. د این استان شد.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1