تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۳۰۸۲۴۳

اختصاص ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستایی کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی برنامه اشتغال فراگیر و فرایند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در این استان خبر داد.
به گزارش کبنا، پروانه نیک مرام هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری، مهارت‌آموزی نیروی کار و حفظ و صیانت از نیروی کار موجود کشور دانست، و اظهار کرد: اهداف این طرح کاهش سالانه ۸ درصد نرخ بیکاری و ایجاد ۹۷۰ هزار فرصت شغلی سالانه در بخش‌های اقتصادی کشور است.
نیک مرام افزود: بانک مرکزی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سراسر کشور اختصاص داده، که سهم کهگیلویه و بویراحمد در این مرحله ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است، و تاکنون ۵۰ درصد آن معادل یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال با عاملیت بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست‌بانک و صندوق کارآفرینی امید ابلاغ‌شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نرخ سود این تسهیلات ۶ تا ۹ درصد بوده و مناطق هدف آن مناطق روستایی و عشایری است، که در قالب طرح‌های جدید، توسعه و سرمایه در گردش برای نواحی صنعتی شهرک‌های زیر ۱۰ هزار نفر با نرخ ۱۰ درصد قابل پرداخت است.
وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل طرح‌های خوداشتغالی و طرح‌های بخش مسکن نخواهد بود، تصریح کرد: بانک‌های عامل این طرح بانک‌های ملی، کشاورزی، ملت، توسعه تعاون، تجارت، صادرات، رفاه کارگران و سپه است، و تاکنون تعداد بیش از ۱۵۰ طرح اقتصادی برای دریافت تسهیلات نام‌نویسی کرده و در حال بررسی هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم بخش کشاورزی از این تسهیلات ۴۵ درصد، صنایع و معادن کوچک ۱۰ درصد، گردشگری ۱۰ درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت هم ۱۰ درصد است، و همچنین استفاده از این تسهیلات برای تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده هفت قانون مدیریت، کارمندان بانک‌ها و مؤسسات عامل مشمول آیین‌نامه ممنوع است.
وی ابراز داشت: حداقل این تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر مبلغ آن‌ها ۱۵۰ میلیارد ریال است.
نیک مرام بیان کرد: در محور دیگر فعالیت‌های این اداره کل طرح کارورزی مطرح بوده، که تاکنون هفت هزار و ۹۴۶ نفر دانش‌آموخته دانشگاهی در طرح کارورزی این استان نام‌نویسی کرده‌اند، و از این تعداد سه هزار و ۴۵ نفر تأییدشده‌اند و به‌طورکلی سهم استان در طرح کارورزی ۲ هزار و ۲۵ نفر است.
وی با بیان اینکه تعداد واحدهای پذیرنده کارورزی در این استان ۴۹۰ مورد است، گفت: تعداد واحدهای پذیرنده تأییدشده توسط این اداره کل ۱۲۰ واحد است، و همچنین تاکنون با ۸۵ کارورز در استان قرارداد منعقدشده است.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر طرح کارورزی برای توانمندسازی نیروی کار طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی (استاد-شاگردی) نیز مطرح است، تصریح کرد: سهم استان از این طرح ۵۷۰ نفر در نظر گرفته‌شده و تاکنون ۱۶ نفر به محیط واقعی کار معرفی‌شده‌اند.
وی افزود: برنامه‌های اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری کامل و جامع بوده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در آینده نزدیک گام‌های مؤثری در راستای کاهش نرخ بیکاری این استان پرداخته خواهد شد.
نیک مرام تصریح کرد: متقاضیان از هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی، تهیه مدارک موردنیاز و با ثبت درخواست خود در سامانه کارا پیگیر باشند.
بنا بر این گزارش، نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۱۷٫۷ درصد بوده که با ۴٫۴ درصد کاهش به ۱۳٫۳ درصد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1