تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۳۰۸۲۳۸

رواج ازدواج زودهنگام دختران کم سن و سال در مناطق روستایی/ اجرای طرح توانمندسازی زنان زیلایی

۲
۰
کبنا ؛مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ارتقای توانمندسازی زنان روستایی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باهدف اشتغال‌زایی در دهستان زیلایی اجرا می‌شود.
آذر صفایی نیا در جمع‌زنان دهستان زیلایی بابیان اینکه میزان ماندگاری در روستاهای استان کاهش‌یافته است، عنوان کرد: ارتقا و توسعه روستاها و فراهم کردن زمینه ماندگاری و نیز مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه زنان بیش از ۵۰ درصد جامعه روستایی استان را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: تلاش می‌کنیم نقش زنان در توسعه روستاها دیده شود.
صفایی نیا با اشاره به بخشی از مشکلات زنان جوامع روستایی، گفت: ازدواج زودهنگام دختران کم سن و سال و بازماندگی آن‌ها از تحصیل مهم‌ترین مشکلات دختران جوامع روستایی است.
وی گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده مشاور با آموزش‌وپرورش مقرر شد مرکز مشاور خانواده سیار در مدارس دهستان زیلایی راه‌اندازی شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: صنایع‌دستی تولیدات بومی است که با سرمایه اندک زمینه اشتغال ارزان‌قیمت زنان جوامع روستایی را فراهم می‌کند که میراث فرهنگی نسبت به خریداری تولیدات بومی زنان این منطقه متعهد شده است.
وی بر توسعه و تقویت مشارکت اجتماعی زنان در جامعه تأکید کرد و گفت: سمن‌های تخصصی در حوزه بانوان باید از ظرفیت‌های خود در راستای توانمندی زنان استفاده کنند.
صفایی نیا تصریح کرد: ارتقا سواد سلامت دختران و زنان جامعه روستایی و به‌ویژه دهستان زیلایی با تکیه‌بر مسائل آموزشی در دستور کار حوزه امور بانوان و خانواده استانداری قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چیتاب
Iran, Islamic Republic of
خاله بشین سرجات
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خوبه اگه ادامه تحصیل دادن دیگه شوهر نمیکنن. بل دوورل مردم شی کنن
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1