تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۳۰۷۸۹۰

رهاسازی ماهی‌های مرده در رودخانه لنده / فاجعه زیست محیطی در موگرمون

۰
کبنا ؛ 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های کهگیلویه و لنده از تشکیل پرونده قضایی برای یکی از مزارع پرورش ماهی موگرمون مبنی بر ایجاد فاجعه زیست محیطی در رودخانه جن موگرمون خبرداد.
رضا عزیزی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به رهاسازی ماهی‌های مرده توسط یکی از مزارع پرورش در بخش موگرمون از توابع شهرستان لنده گفت: چند روز پیش گزارشی مبنی بر تلفات سنگین یکی از مزارع پرورش ماهی در بخش موگرمون به دست ما رسید که بلافاصله اکیپی از اداره محیط زیست به منطقه اعزام شد.
وی افزود: باتوجه به میزان تلفات بسیار بالای این طرح ماهی در ابتدا پیشنهاد شد که این حجم از ماهی مرده به کارخانه خوارک ماهی منتقل شوند که با استقبال چندان از سوی مجری طرح مواجه نشد و در نتیجه پس از تحقیقات بسیار شاهد رهاسازی ماهی مرده در بستر رودخانه شدیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های کهگیلویه و لنده تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت اصول زیست محیطی توسط مجری مزرعه پرورش ماهی در بخش موگرمون براساس مستندات برای وی پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی خواهدشد.
وی تاکیدکرد: مزارع پرورش ماهی و مرغداری‌ها به محض بروز چنین حوادثی باید نسبت به امحاء لاشه براساس آیتم‌های زیست محیطی و یا به وسیله دستگاه لاشه سوز که در شهرستان کهگیلویه موجود می‌باشد، اقدام کنند.
عزیزی اظهارکرد: مردم شهرستان‌های کهگیلویه و لنده می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد این چنینی سریعاً با اداره محیط زیست دهدشت تماس گرفته و موارد خود را بیان کنند.
خبر: سید اسماعیل میری -لنده
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1