تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۰۷۸۶۰

اقامه نماز طلب باران در یاسوج / مسوولان از هنرمندان حمایت کنند / ترافیک گیج‌آور در جلوی بیمارستان یاسوج / بازدید استاندار از مرکز سوادآموزی زیلایی / گاز ۴ نفر از یک خانواده را گرفت

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
اختصاص ۳۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری برای رونق اشتغال در این استان سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به این استان اختصاص یافته است که از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال خوداشتغالی است.


پروانه نیکمرام افزود: حدود ۸۰۰ نفر برای دریافت این تسهیلات کم بهره به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که به این افراد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق عشایری نیز یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار با سود ۶ درصد اختصاص یافته است.
نیک مرام تصریح کرد: جذب این اعتبار که تاکنون ۱۰۰ پرونده برای متقاضیان تشکیل شده است، می‌تواند برای رونق اشتغال و تولید کهگیلویه و بویراحمد گره‌گشا باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش «رسته‌های منتخب اقتصادی» این استان خبر داد.
وی گفت: این تسهیلات دارای ۶ درصد یارانه است و برای بخش‌های اجرایی، ایجادی، توسعه‌ای و سرمایه در گردش پیش بینی شده است.
نیک مرام افزود: این تسهیلات با برنامه ریزی هدفمند ایجاد اشتغال و رونق تولید در هر منطقه از استان متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی گردشگری، کشاورزی، توسعه باغ‌ها و صنایع تبدیلی جذب خواهد شد.


نماز طلب باران در یاسوج اقامه شد
برگزاری نماز طلب باران باهمکاری بسیج خواهران حضرت زهرا(س) و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد برگزار شد.
وقتی رحمت الهی(باران) قطع شود و چشمه‌ها و قنات‌ها بخشکد و کمبود آب پدید آید، برای نزول رحمت الهی و آمدن باران، نماز می‌خوانند و نام این نماز، نماز استسقا، یا نماز باران است.
در نماز طلب باران، مستحب است مردم سه روز روزه‌بگیرند و در روز سوم با زبان روزه به سمت صحرا حرکت کنند و با حالتی همراه با خشوع و خضوع، به‌صورتی که موجب جلب رحمت خدا باشد به محلی پاک بروند و نماز را اقامه کنند. نماز باران مانند نماز اعیاد، دو رکعت است که به‌صورت جماعت و فرادی هم خوانده می‌شود.
بعد از اقامه نماز، دو خطبه توسط امام جماعت خوانده می‌شود و نمازگزاران نیز با دعا و مناجات از خداوند متعال طلب نزول رحمت می‌کنند.
در پی کم بارشی، کاهش نزولات آسمانی و احتمال تشدید خشکسالی با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط مسئولان شهرستان، نماز طلب باران با حضور اعضای بسیج خواهران حضرت زهرا(س) و ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد به امامت  حجت الاسلام کمال فتاح زاده رئیس دفتر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد در تپه نورالشهدا شهدای گمنام یاسوج اقامه شد.
 

خدمت بزرگ بانک ملی به مردم گچساران در بافت فرسوده/ چراغ سبز بویراحمدی‌ها به نوسازی بافت فرسوده
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از خدمت بزرگ بانک ملی به مردم گچساران در بافت فرسوده خبر داد.
ابراهیم فرزانه امشب در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه دنا با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بافت فرسوده دوگبندان و روند و سیر این کار بزرگ اظهار کرد: در ابتدا چندان کسی به انجام این کار بزرگ خوشبین نبود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسه‌ای که با نماینده گچساران داشتیم از وجود بافت فرسوده در شهر دوگنبدان و این که تاکنون کاری برای آن انجام نشده گلایه‌مند بودند.
این مسؤول گفت: اما در جلسه‌ای که با تابش رئیس بنیاد مسکن کشور داشتیم مدلی برای شهر دوگنبدان در نظر گرفته شد که در تهران جلساتی با حضور تاجگردون و مسؤولان بنیاد مسکن برگزار کردیم که به نام مدل بازسازی بافت آسیب‌پذیر دوگنبدان نام گرفت.
فرزانه گفت: این مدل به صورت مصوبه درآمد و اکنون تعداد ۳۰۰۰ وام برای فاز اول در نظر گرفته شده که اوایل ۳۰ میلیون تومان بود و بعد به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت و ۶ میلیون تومان آن هم بلاعوض است.
وی از پیشرفت خوب کار خبر داد و گفت: به گونه‌ای شده که الان در بویراحمد تعداد ۴۰۰۰ نفر آماده گرفتن وام بازسازی هستند و شهرداری‌ها و نظام مهندسی و ما و بانک‌ها به عنوان چهار ضلع پای کار هستیم.
این مسؤول با بیان این که از تعداد سه هزار واحد اکنون چیزی نزدیک به ۱۰۰۰ واحد در دوگنبدان در حال اتمام است افزود: تنها مشکلی که داریم در زمینه بانک‌هاست.
وی با قدردانی از آن دسته بانک‌هایی که در این زمینه اقدامات خوبی داشته‌اند افزود: باید از بانک ملی تشکر کنم که از ۶۲۵ سهمیه که داشته به صورت ۱۰۰ درصدی به تعهدات خود عمل کرده است اما بانکی هم داشته‌ایم که حتی یک مورد هم به تعهد خود عمل نکرده است.
 
انجام ۱۵ میلیارد تومان عملیات عمرانی و اجرایی در دهستان زیلایی بویراحمد
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری ۱۵ میلیارد تومان عملیات عمرانی و اجرایی در دهستان زیلایی در حال انجام است.
غلام‌محمد زارعی  در جمع خبرنگاران در خصوص سفر اعضای شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به دهستان محروم زیلایی بویراحمد گفت: زیلایی یکی از نقاط محروم استان بوده که در سال‌های گذشته برای رفع محرومیت مورد توجه ویژه‌ قرار گرفته است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال جاری قریب به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف برای دهستان زیلایی کار اجرایی و عمرانی در حال انجام است اما نیاز به نگاه عمیق‌تر برای برون‌رفت زیلایی از محرومیت وجود دارد.
وی عنوان کرد: با پیگیری صورت گرفته دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری مصوباتی به صورت مشترک با استان تصویب شد که لازم است این مسائل مورد بررسی قرار گیرد و مصوبات این دهستان توسط مسؤولان اجرایی شود.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این نشست مقرر شد دستگاه‌ها ظرف ۱۵ روز آینده پیشنهادات مشخص برای اجرایی شدن مصوبات دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ارائه دهند تا ما در یک زمان مشخص بتوانیم مسائل زیلایی را حل کنیم و غبار محرومیت را از چهره این حوزه پاک کنیم.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین زمینه اجرای ۱۵ کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت راه‌های فرعی دهستان زیلایی با اعتبارات ملی آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: در حوزه‌ ورزشی ۹۰۰ میلیون اعتبار برای مجتمع ورزشی بردپهن و ۴۰۰ میلیون برای مجتمع ورزشی موشمی زیلایی در نظر گرفته شده است.
 
 
 
لزوم حمایت مسؤولان استانی از هنرمندان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد/ضرورت حمایت از هنرمندان برای حضور در جشنواره تئاتر فجر
مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد باید از این همه ظرفیت خوب هنر تئاتر در استان استفاده کنند تا بتوانیم در رقابت‌های ملی و حتی در عرصه‌های بین‌المللی درخشش داشته باشیم.
استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های هنرمندپرور کشور به شمار می‌رود که در رشته‌های مختلف هنری این استان هنرمندان زبده دارد.
یکی از رشته‌هایی که بیش از همه رشته‌ها در این استان هنرمند زبده و کشوری و ملی دارد تئاتر است که باید از تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از برندهای کشور نام برد.
استان در زمینه تئاتر هم نویسندگان بزرگ و هم بازیگران تئاتر و کارگردانان کشوری دارد که در عرصه تئاتر کشور هنرمندان شناخته شده‌ای هستند.
علی نرگس‌نژاد، اکبر آیین گشتاسب امیرحسین نوروزی و بسیاری دیگر از هنرمندان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد شهره ملی دارند و باید از آن‌ها به خوبی جهت اعتلای هنر تئاتر استان استفاده شود.
مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد باید از این همه ظرفیت خوب هنر تئاتر در استان استفاده کنند تا بتوانیم در رقابت‌های ملی و حتی در عرصه‌های بین‌المللی درخشش داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید نشستی با اصحاب هنر استان داشته باشد و از نزدیک جویای مشکلات آن‌ها باشد تا بتوان با خرد جمعی مشکلات آن‌ها را برطرف کرده و استان وضعیت خود را ارتقا بخشد.
شنیده‌ایم که قرار است چند گروه تئاتر استان در جشنواره تئاتر فجر شرکت کند که باید با حمایت از آن‌ها زمینه موفقیت هنرمندان استان را در مهم‌ترین جشنواره تئاتر در کشور فراهم کرد.
 

بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و ترافیکی که مردم را کلافه کرده است/شورای ترافیک دست روی دست نگذارد
ترافیک در خیابان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به دلیل مراجعه مردم به این بیمارستان باعث کلافکی عابران شده و عملا بیمارستان شهید بهشتی و اورژانس آن مشکلات زیادی را در دل شهر یاسوج به وجود آورده است.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرهایی است که گسترش آن و افزایش جمعیت این شهر موجب بروز مشکلاتی شده و در آینده با بن‌بست روبرو می‌شود.

مهاجرت‌های بی‌رویه به شهر یاسوج موجب شده که ترافیک سنگینی را در طول ساعاتی از شبانه‌روز در این شهر کوچک شاهد باشیم.

وقتی یاسوج قفل می‌شود

در ساعاتی همانند ظهرها و همچنین ساعاتی از عصر و حتی شب شاهد بروز چنین ترافیک سنگینی در مناطقی از شهر به خصوص در مرکز شهر یاسوج هستیم.


ترافیک در خیابان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به دلیل مراجعه مردم به این بیمارستان باعث کلافکی عابران شده و عملا بیمارستان شهید بهشتی و اورژانس آن مشکلات زیادی را در دل شهر یاسوج به وجود آورده است.

در همین خصوص علی غلام‌زاده از ساکنین شهر یاسوج با ابراز تعجب از عملکرد مسؤولان به دلیل عدم چاره‌اندیشی در این خصوص افزود: باید شورای ترافیک استان فکری به حال وضعیت این خیابان کند.

وی با بیان اینکه می‌توان برای مشکلات ترافیکی این خیابان به راحتی چاره‌اندیشی کرد افزود: سال‌های سال است که چنین وضعیتی را در شهر یاسوج و در این خیابان شاهد هستیم اما تاکنون فکری به حال آن نشده است.

یک طرفه کردن خیابان یکی از راه‌حل‌ها

غلامعلی مصلحی هم در این خصوص با بیان اینکه ترافیک خیابان منتهی به بیمارستان شهید بهشتی روی سایر خیابان‌های شهر یاسوج اثر گذاشته است افزود: باید به هر طریق ممکن و از جمله یک طرفه کردن خیابان مشکلات ترافیکی آن برطرف شود.


وی با بیان این که چنین وضعیتی برای بیماران و همراهان آن‌ها هم مشکل ایجاد کرده است افزود: یا باید اورژانس بیمارستان از این محل به جای دیگری که خلوت است انتقال داده شود و در غیر این صورت اجازه عبور و مرور دو طرفه در این خیابان داده نشود.

چنین وضعیتی شایسته مرکز استان نیست

 مسؤولان راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در نشست‌های خبری همواره از چنین وضعیتی نگران بوده‌اند و خواستار تعیین تکلیف آن شده‌‌اند.

به هر حال همه منتظر چاره اندیشی مسؤولان برای رفع معضل ترافیکی در این خیابان مهم شهر یاسوج هستند چرا که ادامه وضعیت موجود به هیچ وجه شایسته مرکز استان نیست.





توزیع بیش از یک میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای کهگیلویه
رئیس اداره تعاون روستایی کهگیلویه از توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت سفید در روستاهای این شهرستان خبر داد.
محمدرشید مصباح‌زاده از توزیع ۶۲ هزار کیسه آرد روستایی خبر داد و اظهار داشت: آرد روستایی از سوی ۵۳ عامل بین روستاییان توزیع شد.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: آرد روستاییان با تأیید شورای هر روستا و بر اساس نیاز توزیع می‌شود.
مصباح‌زاده تعداد روستاهای شهرستان کهگیلویه را ۳۶۵ آبادی اعلام کرد و گفت: آرد روستاهایی که دارای دهیاری و فاقد نانوایی هستند به صورت ماهانه توزیع می‌شود.
وی افزود: در این راستا یک میلیون ۳۰۰ هزار لیتر نفت سفید نیز در روستاهای شهرستان توزیع شد.
مصباح‌زاده با اشاره به توزیع ۷۰۰ تن سبوس بین عشایر و روستائیان تصریح کرد: هفت هزار کیسه انواع کود شمیایی نیز همزمان با فصل کشت توزیع شد.
وی افزود: هفت شرکت تعاونی روستایی، ۲ شرکت تعاونی تولید روستایی، ۲ شرکت تعاونی کشاورزی دامداران و مرغداران و یک شرکت اتحادیه تعاونی روستایی خدمات لازم را به مردم روستا ارائه می دهند.
 
خدمت بزرگ بانک ملی به مردم گچساران در بافت فرسوده/ چراغ سبز بویراحمدی‌ها به نوسازی بافت فرسوده
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از خدمت بزرگ بانک ملی به مردم گچساران در بافت فرسوده خبر داد.
ابراهیم فرزانه امشب در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه دنا با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بافت فرسوده دوگبندان و روند و سیر این کار بزرگ اظهار کرد: در ابتدا چندان کسی به انجام این کار بزرگ خوشبین نبود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسه‌ای که با نماینده گچساران داشتیم از وجود بافت فرسوده در شهر دوگنبدان و این که تاکنون کاری برای آن انجام نشده گلایه‌مند بودند.
این مسؤول گفت: اما در جلسه‌ای که با تابش رئیس بنیاد مسکن کشور داشتیم مدلی برای شهر دوگنبدان در نظر گرفته شد که در تهران جلساتی با حضور تاجگردون و مسؤولان بنیاد مسکن برگزار کردیم که به نام مدل بازسازی بافت آسیب‌پذیر دوگنبدان نام گرفت.
فرزانه گفت: این مدل به صورت مصوبه درآمد و اکنون تعداد ۳۰۰۰ وام برای فاز اول در نظر گرفته شده که اوایل ۳۰ میلیون تومان بود و بعد به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت و ۶ میلیون تومان آن هم بلاعوض است.
وی از پیشرفت خوب کار خبر داد و گفت: به گونه‌ای شده که الان در بویراحمد تعداد ۴۰۰۰ نفر آماده گرفتن وام بازسازی هستند و شهرداری‌ها و نظام مهندسی و ما و بانک‌ها به عنوان چهار ضلع پای کار هستیم.
این مسؤول با بیان این که از تعداد سه هزار واحد اکنون چیزی نزدیک به ۱۰۰۰ واحد در دوگنبدان در حال اتمام است افزود: تنها مشکلی که داریم در زمینه بانک‌هاست.
وی با قدردانی از آن دسته بانک‌هایی که در این زمینه اقدامات خوبی داشته‌اند افزود: باید از بانک ملی تشکر کنم که از ۶۲۵ سهمیه که داشته به صورت ۱۰۰ درصدی به تعهدات خود عمل کرده است اما بانکی هم داشته‌ایم که حتی یک مورد هم به تعهد خود عمل نکرده است.
 
 
برخورداری سوادآموزان مراکز یادگیری محلی کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات کارآفرینی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مراکز یادگیری محلی که از سوی تشکل‌های مردم نهاد و به صورت غیردولتی فعالیت می‌کنند در صورت ساماندهی تشکیلات حقوقی به آنان تسهیلات بانکی کارآفرینی پرداخت می‌شود.
به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، دکتر علی‌محمد احمدی در بازدید از نخستین مرکز یادگیری سوادآموزی سیار کشور در منطقه زیلایی بویراحمد گفت: این مرکز ظرفیت بسیار ارزشمندی برای کارآفرینی و توسعه صنایع دستی روستایی در کنار مهارت‌آموزی زندگی فراهم کرده است.
وی گفت: راه‌اندازی این مرکز در پی مصوبه دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری است که با اقدام خوب و سریع آموزش و پرورش در حوزه سوادآموزی انجام شد و که اجرای آن نقش اساسی در ارتقاء آگاهی‌های مناطق روستایی و عشایری دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسایی کامل بی‌سوادان جامعه هدف سوادآموزی از اولویت‌های است که باید با هدایت و فعالیت این مرکز در زیلایی انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: این مرکز با حضور معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور و در جهت سرعت بخشیدن به اجرای مصوبات دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرد.
هادی زارع‌پور گفت: در این مرکز ۵۰ درصد فعالیت‌ها مهارت‌های اجتماعی و ۳۰ درصد آموزش مهارت‌های زندگی و ۲۰ درصد آموزش حقوق شهروندی است که در دوره ۲۰۰ساعت به سوادآموزان ارائه می‌شود.
وی گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی این مرکز با موافقت سازمان نهضت سوادآموزی کشور به صورت سیار فعالیت می‌کند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: اهالی ۴۳روستای منطقه زیلایی می‌توانند از آموزش‌های این مرکز به صورت رایگان استفاده کنند.
سیدحمدالله خواهش‌نیک گفت: هم اکنون ۷مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد فعالند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر استان هم گفت: این مرکز ظرفیت بیش از ۴۰نوع مهارت شامل مهارت‌های زندگی-اجتماعی-کارآفرینی و سبک زندگی را داراست.
اسماعیل رضایی‌نیک گفت: تاکنون ۴۵ بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در این منطقه شناسایی و زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.
 
 
گاز گرفتگی چهار نفر از اعضای یک خانواده در لوداب
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسمومیت ۴نفر از اعضای یک خانواده در لوداب خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسمومیت ۴نفر از اعضای یک خانواده در لوداب خبر داد.
جلال پوران‌فرد با بیان اینکه این گازگرفتگی در ساعت ۳ و۳ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه ۲۶ دی ماه ۹۶) به وقوع پیوست، گفت: ۴ نفر از اعضای یک خانواده در لوداب دچار گاز گرفتگی شدند.
وی بیان کرد: در پی اعلام این خبر توسط پدر خانواده به مرکز پیام لوداب، اورژانس۱۱۵ در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام و هر چهار نفر را به مرکز درمانی منتقل کرد.
وی تصریح کرد: مسموم شدگان، سه کودک( ۵، ۱۱و ۱۳ساله) و یک زن ۳۲ساله بودند که در یک اتاق با گاز دی اکسید کربن مسموم شدند و با اقدام به موقع اورژانس نجات پیدا کردند.
پوران فرد علت گازگرفتگی این خانواده را وسایل گرمایشی نفتی عنوان کرد و گفت: مردم عزیز در فصل سرما مراقب باشند که حادثه در کمین است و سالانه صدها نفر از مردم کشورمان به خاطر ناآگاهی از وسایل گرمایشی دچار گازگرفتگی یا همان مرگ خاموش می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

/
Iran, Islamic Republic of
نماز طلب باران را باید امام جمعه بخواند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1