تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۳۰۷۸۵۲

از مهلت ۱۵ روزه استاندار به مدیران تا استقرار تیم پزشکی در زیلایی (+عکس)

۴
۰
کبنا ؛کاروان تدبیرو امید این بار به دهستان زیلایی از توابع بخش محروم مارگون در شهرستان بویراحمد رسید تا گامی بلند برای محرومیت زدایی این دیار بر دارد.

این کاروان متشکل از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد است که به صورت دوره‌ای به مناطق مختلف این استان سفر می‌کنند و از نزدیک به بررسی مشکلات این مناطق می‌پردازند.
این بار زیلایی مقصد این کاروان بود و بارقه‌های امید را در دل مردم این منطقه روشن کرد.
دهستان زیلایی یکی از محروم‌ترین منطقه‌های این استان است که مردم آن با مشکلاتی از جمله آنتن دهی تلفن همراه، آب شرب، جاده دسترسی، برق و گاز رو به رو هستند که چشم انتظار تدبیر دولت مردان استان هستند.
در این سفر یک روزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه هیئت همراه در روستاهای موشمی سفلی، موشمی علیا، پوله، له فراخ و برد پهن حضور یافتند و از نزدیک در دیدارهای مردمی مشکلات مردم را از زبان مسئولان محلی و معتمدین شنیدند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری استان که با محوریت «بخش مارگون و دهستان زیلایی»، برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف از سفر به زیلایی بررسی میدانی مشکلات است و تمامی مسئولان موظفند به صورت دوره‌ای از مناطق مختلف استان بازدید کرده و از نزدیک به بررسی و حل مشکلات مردم بپردازند.
طرح توسعه روستایی در زیلایی بویراحمد اجرا می شود
وی با بیان اینکه حضور مسئولان در این مناطق موجب دلگرمی مردم می‌شود، عنوان کرد: در این نشست مسئولان به صورت عملیاتی با مشکلات مردم از نزدیک آشنا می‌شوند و جلسه تکمیلی برای رفع مشکلات در مرکز استان برگزار می‌شود.
احمدی با اشاره به انتشار کلیپی از محرومیت‌ها و رنج‌های دختران این منطقه در فضای مجازی، عنوان کرد: به دستور ویژه ریاست جمهور و پس از نشست با معاون توسعه روستایی رئیس جمهور مصوباتی در خصوص رفع مشکلات این منطقه به تصویب رسید.
وی گفت: این منطقه محرومیت‌های خاص خود را دارد و مسئولان باید برای برطرف کردن این مشکلات از تمام توان خود استفاده کنند.
احمدی خاطرنشان کرد: معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری ۵۰ درصد اعتبارات برای حل مشکلات منطقه محروم زیلایی را تقبل کردند و ما نیز مابقی اعتبارات را از حوزه استانی در نظر گرفته‌ایم.
 
مهلت ۱۵ روزه استاندار به مسئولان برای رفع مشکلات دهستان زیلایی
وی تصریح کرد: مسئولان استان در بخش‌های مختلف ظرف ۱۵ روز فرصت دارند تا نسبت به انجام وظایف خود برای رفع مشکلات زیلایی اقدام کنند و در صورت عدم همکاری به طور قطع با مدیران کم کار برخورد خواهد شد.
احمدی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: راه و شهرسازی موظف است نسبت به بهسازی آسفالت مسیر ۵۰ کیلومتری دهستان زیلایی اقدام کند و باید بدانند که این پروژه به اندازه پل سوم بشار برای ما حائز اهمیت است.
این مقام ارشد اجرایی استان عنوان کرد: افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان این مناطق به ویژه دختران جامعه روستایی در اولویت آموزش و پرورش استان باشد و باتوجه به پراکنده بودن روستا‌ها می‌طلبد این نهاد آموزشی نسبت به شناسایی افراد واجب التعلیم اقدام کرده و در صورت نیاز به هنرستان کشاورزی و دبیرستان این موضوع را به ما منتقل کنند.
ضرورت سرمایه گذاری بیشتر برای جذب بازماندگان از تحصیل منطقه زیلایی
وی افزود: بدون شک ما نیز برای رفع مشکلات آموزشی فرزندان حوزه زیلایی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم.
 
 تیم پزشکی در دهستان زیلایی مستقر شود/ تدوین بسته‌های امدادی
احمدی، ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی را خطاب قرار دارد و گفت: باتوجه به جمعیت ۱۱ هزار نفر دهستان زیلایی انتظار می‌رود یک تیم پزشک خانواده متشکل از پزشک، پیراپزشک، روانپزشک و دندانپزشک در این منطقه به صورت دائم مستقر شوند.
وی از عدم حضور مسئولان هلال احمر استان در این نشست انتقاد کرد و گفت: ستاد بحران استان با همکاری مجموعه هلال احمر یک بسته امدادی برای منطقه زیلایی پیش بینی کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبه امداد و نجات در این دهستان از نبود نماینده هلال احمر در سفر به زیلایی انتقاد کرد و گفت: هلال احمر که در روزهای خوش مردم نیست وای به روزی که مردم در تنگنا باشند و به هلال ‌احمر نیاز داشته باشند.

وی خطاب به نماینده مردم بویراحمد و دنا گفت: زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عدم حضور هلال احمر در این نشست را به مسؤولان مربوطه در پایتخت انعکاس و موضوع را پیگیری کند، ضمن اینکه با همکاری راهداری و ستاد بحران استانداری پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در زیلایی ایجاد شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دیگر مصوبه دهستان زیلایی که به بخش صنعت اختصاص داشت پرداخت و گفت: برای ۱۱ هزار نفری که در زیلایی زندگی می‌کنند براساس ظرفیت واحد صنعتی تعریف شود چرا که در این منطقه به دنبال ایجاد اشتغال و فرصت شغلی هستیم.

احمدی با تأکید بر اینکه شاخص‌های سوادآموزی در زیلایی مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: کودکان بازمانده از تحصیل سنین ۱۰ تا ۱۵ سال و افراد واجب‌التعلیم در این منطقه شناسایی شوند، همچنین فنی و حرفه‌ای وظیفه دارد بر اساس نیاز منطقه مهارت لازم را آموزش دهد.

وی با اشاره به تعریف طرح توانمندسازی توسط کمیته امداد امام افزود: احداث ایستگاه پمپاژ نیاز مردم است که آب منطقه‌ای مطالعات لازم سد خرسان را برای پمپاژ آب مطالعه کند.

وی در پایان تأکید کرد: نظارت بر اقدامات دستگاه‌ها و عملیاتی کردن مصوبات با حوزه اقتصادی استانداری است که مدیران در ۱۵ روز آینده اقدامات خود را ارائه کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار شناسایی ظرفیت‌های صنعتی این منطقه بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های حوزه مارگون شد و افزود: ما به دنبال ایجاد فرصت شغلی در این مناطق با محوریت فارغ التحصیلان فرزندان بومی منطقه هستیم.
وی تاکید کرد: دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت ۵۰ درصد از اجرای طرح‌های توسعه روستایی در منطقه محروم زیلایی را عهده دار شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ۵۰ درصد دیگر نیز از منابع استانی برای تکمیل این طرح‌ها در منطقه زیلایی تأمین خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیران کل تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند بسته‌های پیشنهادی طرح‌های توسعه روستایی در مناطق زیلایی را در ۱۳ حوزه ظرف ۱۵ روز آماده کنند.
احمدی ابراز داشت: این ۱۳ مورد شامل طرح‌های حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، آموزش و پرورش و سواد آموزی، راه و شهر سازی، بهداشت، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب و چند بخش دیگر است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های منطقه محروم زیلایی گفت: اولویت پرداخت تسهیلات روستایی به جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی خواهد بود.
هزینه نصب علمک در زیلایی ۴ برابر سایر نقاط کشور است
غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا نیز در این نشست، اظهار داشت: باتوجه به نبود گاز در این دهستان هر روز جنگل‌ها و منابع طبیعی به تاراج می‌رود که انتظار می‌رود وزارت نفت نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشد.
وی افزود: هزینه نصب هر علمک در مناطق روستایی کشور حدود ۶ میلیون تومان است ولی این هزینه در مناطق زیلایی ۴ برابر سایر نقاط کشور است.
زارعی بیان کرد: سیمای زیلایی نسبت به گذشته متحول شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی افزود: امروز بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جهت طرح‌های عمرانی در دهستان زیلایی در دست اجرا است.
 
قریب به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف برای دهستان زیلایی کار اجرایی و عمرانی در حال انجام است
 
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال جاری قریب به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف برای دهستان زیلایی کار اجرایی و عمرانی در حال انجام است اما نیاز به نگاه عمیق‌تر برای برون‌رفت زیلایی از محرومیت وجود دارد.

وی عنوان کرد: با پیگیری صورت گرفته دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری مصوباتی به صورت مشترک با استان تصویب شد که لازم است این مسائل مورد بررسی قرار گیرد و مصوبات این دهستان توسط مسؤولان اجرایی شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این نشست مقرر شد دستگاه‌ها ظرف ۱۵ روز آینده پیشنهادات مشخص برای اجرایی شدن مصوبات دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ارائه دهند تا ما در یک زمان مشخص بتوانیم مسائل زیلایی را حل کنیم و غبار محرومیت را از چهره این حوزه پاک کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین زمینه اجرای ۱۵ کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت راه‌های فرعی دهستان زیلایی با اعتبارات ملی آغاز می‌شود.

  وی اضافه کرد: در حوزه‌ ورزشی ۹۰۰  میلیون اعتبار برای مجتمع ورزشی بردپهن و ۴۰۰ میلیون برای مجتمع ورزشی موشمی زیلایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش کبنا، در این سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان برنامه ریزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی، مسوولان شرکت مخابرات، مدیر آب منطقه‌ای، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی، مدیرکل بنیاد مسکن و مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش عشایر و جمع دیگری از مسوولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بیطرف
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید استاندار محترم و هییت همراه تعیین ضرب العجل برای رسیدگی به این منطقه ضروری بود ولی بدانید کارشکنی ها از دانه درشت ها شروع می شود هزینه های ورزشی درست ولی اموزش، جاده ،گاز ، ومحبت به مر دم در اولویت اول قرار دارد ،انشاالله از همین فردا دستور حضور مسولینی را که نبودند صادر وبرنامه ها را برای عبرت دیگران پیگیری نمایید ،اجرکم الی الله .
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار فهیم وبا غیرت استان جناب دکتر احمدی امیدواریم مصوبات این سفر مانند بقیه سفرها در گوشه ای خاک نخورد لطفا سری هم به دیگر مناطق مثل منطقه جلاله داشته باسید نا از روند مهاجرت های بی رویه جلو گیری شود
فعال فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت خوانندگان محترم مدیرعامل محترم جمعیت هلال احمر درماموریت بوده و خود دفتر استاندار اجازه حضورنماینده را نداده اند وگرنه هلا ل احمر از همه دارارات بیشتر درمناطق محروم حضور می یابد
مورزرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاندار قاطع و عملگرا.همینکه لطف کردی و به این دهستان تشریف اوردی واز نزدیک مشکلات را دیدی خودش مایه دلگرمی برای این مردم بود.خسنه نباشی.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1