تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۳۰۷۷۷۱

نشست برنامه‌ریزی تیم جراحی پلاستیک در گچساران/ تاکید بر ضرورت اجرای بسته تحول و نوآوری در آموزش

۰
کبنا ؛خبرهای بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد
 
نشست برنامه مداخلات اجتماع محور در سلامت اجتماعی برگزار شد
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، از برگزاری نشست برنامه مداخلات اجتماع محور در سلامت اجتماعی در این معاونت خبر داد.
ابراهیم نعیمی گفت: وجود عوامل خطر پیچیده ای از جمله فقر، بیکاری، خشونت، نابرابری و عوامل محافظتی چون حمایت اجتماعی در آسیب شناسی بیماری‌های جسمی و مشکلات روانی از مهم‌ترین دلایل رو آوردن نظام بهداشتی به حیطه سلامت اجتماعی است.
وی تصریح کرد: مراکز مراقبت اولیه بهداشتی که ممکن است اولین نقطه تماس اقشار آسیب دیده و یا آسیب پذیر جامعه باشند، می‌توانند نقش مهمی را در توانمندسازی افراد ایفا کنند تا این گروه از افراد جامعه بتوانند تصمیم‌های آگاهانه ای برای زندگی خود بگیرند.
مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی استان نیز با بیان اینکه فرد در جامعه ای که شامل خانواده، دوستان، سازمان‌های اجتماعی که محیط هنجارهای اجتماعی محسوب می‌شوند، زندگی می‌کند، افزود: تعامل فرد با جامعه نشانگر سلامت اجتماعی فرد و تعامل با بیرون، بیانگر «عملکرد اجتماعی » و تعامل با داخل بیانگر «حمایت اجتماعی » است.
حمداد آرانپور با عنوان این مطلب که مدل مداخلات اجتماع محور فرد را جهت کسب حمایت اجتماعی توانمند می‌سازد، ابراز داشت: در این مدل، عملکرد اجتماعی افراد و تعامل دو طرفه با مردم و مسئولین برای حل مشکلات اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد.
بر پایه این گزارش؛ کارگاه سلامت روانی_ اجتماعی در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در معاونت بهداشتی استان برگزار می‌شود.
این نشست با حضور سرپرست معاونت بهداشتی استان، عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و جمعی از مسئولین واحدهای معاونت بهداشتی استان در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.
 
نشست برنامه ریزی حضور تیم جراحی پلاستیک در گچساران برگزار شد+ تصاویر
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از برگزاری نشست برنامه ریزی جهت حضور تیم جراحی پلاستیک به سرپرستی پروفسور عبدالجلیل کلانتر در بیمارستان شهید رجایی گچساران خبر داد.
هایده حافظ قرآن اظهار داشت: در این نشست برنامه ریزی لازم در خصوص حضور این تیم پزشکی، که به صورت رایگان بیماران خاص را پذیرش و جراحی می‌کنند، صورت گرفت.
وی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیمارانی که ناهنجاری‌های مادرزادی دارند، تصریح کرد: با همکاری ادارات می‌توان زمینه پذیرش این گروه از بیماران را جهت مداوا فراهم کرد.
این نشست با حضور فرماندار گچساران، سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولین شهرستان گچساران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.




بازدید رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پایگاه‌های جاده ای اورژانس ۱۱۵ پاتاوه و میمند
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پایگاه‌های جاده ای اورژانس ۱۱۵ پاتاوه و میمند در محور یاسوج به اصفهان بازدید کرد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این بازدید در ساعت (۲۱ شنبه شب) ۲۳ دی ماه ۹۶ انجام گرفت، گفت: این دو پایگاه از پایگاه‌های شلوغ حوادث ترافیکی در استان هستند.
وی با اشاره به بازدید دوره ای کارشناسان مرکز از تمامی پایگاه‌های اورژانس استان، افزود: در این بازدیدها عملکرد و سرعت عمل پرسنل در مواقع اعزام به مأموریت و نیز ارتقاء و کیفیت کار آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.





کارگاه ایراپن در شبکه بهداشت و درمان بهمئی برگزار شد+عکس
کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان بهمئی از برگزاری کارگاه ایراپن جهت پزشکان و کارشناسان این شبکه خبر داد.
رحمان بیوکانی گفت: در این کارگاه که با حضور کارشناسان معاونت بهداشتی، پزشکان و کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها برگزار شد، ادغام بسته خدمات ضروری بیماری‌های غیر واگیر با پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی، و با هدف کاهش ۲۵ درصد مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها و خدمات بهداشتی اولیه عنوان شد.
بیوکانی ادامه داد: این بسته با هدف کاهش شیوع مرگ و میر بیماری‌های سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش ۴ عامل خطر قابل اصلاح رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی، مصرف سیگار و الکل جهت رسیدن به کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر که مهم‌ترین علل مرگ و میر می‌باشند، در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.


کارگاه آموزشی توانمند سازی پیام گزاران سلامت در یاسوج برگزار شد+عکس/ضرورت افزایش سواد سلامت در راستای ارتقاء سلامت عمومی
کارگاه آموزشی توانمند سازی پیام گزاران سلامت و بررسی شاخص‌های مرتبط با سلامت، در راستای تدوین برنامه جامع سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد و اجتماعی کردن سلامت، در یاسوج برگزار شد.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان در حاشیه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه با افزایش سواد سلامت می‌توان سلامت عمومی را ارتقاء داد، اظهار داشت: مهم‌ترین عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت در استان باید هر چه سریع‌تر مشخص و اولویت بندی شود تا بتوانیم بر اساس آن برنامه جامع سلامت استان را پس از تدوین به مرحله اجرا درآوریم.
امین اله بابویی افزود: مقوله سلامت باید دغدغه همه دستگاه‌ها باشد، تا با همکاری بین بخشی بتوانیم مشکلات و چالش‌هایی که مانع توسعه سلامت در استان شده را از میان برداشته و سلامت را به صورت عمومی در استان گسترش دهیم.
وی تغذیه نامناسب غذایی بین مردم استان را یکی از مشکلات عمومی سلامت عنوان و بیان داشت: با جایگزین کردن غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا به جای غذاهای آماده و فست فود و استفاده مردم از لبنیات، میوه و سبزی، نان‌های سبوس دار و حبوبات، می‌توان سلامت غذایی در سطح استان را تبدیل به عادات خوب غذایی کرد.
سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان، با اشاره به اینکه یکی دیگر از راه حل‌های اجتماعی کردن سلامت افزایش سواد سلامت است، گفت: با توانمندی پیام گزاران سلامت که به عنوان نمایندگان ادارات مختلف در سطح استان هستند می‌توان از ظرفیت همه دستگاه‌ها در جهت افزایش سواد عمومی سلامت بهره برد، که نتیجه آن ارتقای شاخص‌های مرتبط با سلامت و افزایش ابعاد عمومی آن است.
بابویی تدوین برنامه جامع سلامت با همکاری پیام گزاران سلامت، نمایندگان خانه مشارکت مردم در سلامت استان، شورای پیام رسان سلامت، اندیگاه سلامت استان و نهایتاً" شورای سلامت و امنیت غذایی استان" را گامی مهم در مسیر توسعه سلامت اجتماعی در برشمرد و تصریح کرد: پس از تدوین و اجرای این برنامه می‌توان به هدف خود یعنی کاهش بار بیماری‌ها و مراجعه مردم به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و در نهایت افزایش شاخص‌های مرتبط با سلامت در استان دست یابیم.
کارگاه آموزشی توانمند سازی پیام گزاران سلامت کهگیلویه و بویراحمد به همت دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی مستقر در معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و در محل سالن EDC برگزار شد.






 
ارائه خدمات تخصصی پزشک متخصص زنان در بخش پاتاوه شهرستان دنا
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از ارائه خدمات تخصصی پزشک متخصص زنان به مدت ۲ روز در هفته در بخش پاتاوه خبر داد.
غلامحسن آراسته، اظهار داشت: پزشک متخصص زنان تا مدتی پیش روزهای یکشنبه به مردم بخش پاتاوه ارائه خدمت می‌نمود که با توجه به بار مراجعه به مرکز بستر درمانی این بخش، حضور این پزشک متخصص به دو روز در هفته افزایش یافت.
وی با اشاره به ویزیت ۱۵۰ نفر در یک روز توسط این پزشک متخصص، افزود: متخصص زنان به جز روز یکشنبه، روزهای چهارشنبه نیز در مرکز بستر درمانی بخش پاتاوه مستقر و ارائه خدمت می‌نماید.
 
دستگاه نوبت دهی کلینیک والفجر بیمارستان شهید رجایی گچساران نصب و راه اندازی شد
سرپرست بیمارستان شهید رجایی گچساران از نصب و راه اندازی دستگاه نوبت دهی کلینیک تخصصی والفجر بیمارستان شهید رجایی گچساران خبر داد.
محسن حیدر پور، با بیان اینکه راه اندازی دستگاه نوبت دهی کلینیک این بیمارستان در جهت رفاه حال مراجعین بوده و در اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و تسهیل در روند ارائه خدمات درمانی، ضمن تأمین اعتبار و خرید یک دستگاه وب کیوسک جهت نوبت دهی حضوری مراجعین و نصب آن در کیلنیک تخصصی بیمارستان، گامی مؤثر در ارائه خدمات درمان و سلامت عمومی مراجعین برداشته شد.
وی در خصوص مزایای نصب این دستگاه اذعان نمود: این دستگاه ضمن صرفه جویی در وقت ارباب رجوع باعث پیشگیری از سردرگمی بیماران در راستای دریافت نوبت دهی خواهد بود که بهترین راه حل جهت پیشگیری از ازدحام در این کلینیک نیز خواهد بود.
محسن حید پور خاطر نشان کرد: کادر درمان کلینیک تخصصی بیمارستان تمام تلاش خود را به جهت ایجاد تسهیل در روند اراائه خدمات درمانی به بیماران و همراهان آنان از ابتدای ورود به کلینیک در کمترین زمان ممکن بکار گرفته‌اند.
 
نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی رشته‌های علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد+عکس/ تاکید دکتر ایلامی بر ضرورت اجرای بسته تحول و نوآوری در آموزش
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست هم اندیشی با اعضا هیئت علمی رشته‌های علوم پایه این دانشگاه بر ضرورت اجرای بسته تحول و نوآوری در آموزش وزارت بهداشت تاکید کرد.
اورنگ ایلامی گفت: بسته تحول و نوآوری در آموزش در سال ۹۴ ابلاغ و برای نخستین بار برنامه جامع آن در سال ۹۵ عملیاتی شد.
وی با تاکید بر اینکه وجود تداخلات و اصول مشترک میان بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت‌های بهداشت و آموزش سبب بروز مشکلاتی در اجرای این طرح شد، تصریح کرد: شکل گیری نرم افزار الکترونیک در سیستم معاونت برنامه ریزی وزارت بهداشت موجب ثبت و بارگزاری تمامی فعالیت‌ها، اهداف و عملکردهای صورت گرفته در تمامی دانشگاه‌ها بوده است.
ایلامی ارتقاء سطح علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را از اصلی‌ترین و نخستین اولویت‌های معاونت آموزشی این دانشگاه دانست و ادامه داد: فعالیت و عملکرد معاونت آموزشی بسته به میزان عملکرد اعضا هیئت علمی و اساتید، سنجیده و در نرم افزار وزارت بهداشت ثبت خواهد شد.
وی با بیان اینکه تطابق فعالیت‌های حوزه‌های مختلف آموزشی دانشگاه‌ها را با معیارهای اعمال شده در بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش وزارت بهداشت مورد اهمیت است، افزود: براساس رتبه بندی دانشگاه‌ها از نظر اعمال بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش سهمیه‌های ویژه ای به دانشگاه‌ها تخصیص داده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به سه انحراف معیار و رتبه بندی دانشگاه‌ها در اجرای قوانین و ضوابط بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش وزارت بهداشت به میزان زیر ۳۰ درصد، ۳۰ تا ۶۰ درصد و بالای ۶۰ درصد، ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به نسبت سال ۹۵ از رشد سطح علمی مطلوب تری برخوردار بوده است که افزایش و ارتقا سطح علمی و آموزشی را با توجه به نیاز این مهم می‌طلبد.
مهم‌ترین اهداف بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش
وی نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت را از سیاست‌های کلان برنامه راهبردی حوزه آموزش عنوان و اظهار کرد: تأمین و ارتقای محتوی آموزش سلامت با توجه به استاندارد ملی، طراحی و استقرار نظام نوآوری در آموزش سلامت، تولید و بومی سازی شواهد معتبر علمی برای ارتقا آموزش عالی سلامت و توسعه زیر ساخت‌ها و منابع از دیگر اهداف بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش است.
ایلامی خاطر نشان کرد: افزایش سطح درآمدهای پایدار در حوزه آموزشی دانشگاه‌ها موجب ارتقاء سطح علمی و افزایش ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان است.







ارتقاء سطح درآمدهای پایدار با استفاده از ظرفیت بین الملل سازی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارتقاء سطح درآمدهای پایدار دانشگاه را با استفاده از ظرفیت بین الملل سازی مؤثر دانسته و گفت: افزایش پذیرش دانشجویان متقاضی در رشته‌های مازاد یا خودگردان نقش بسزایی در صعود میزان درآمدهای پایدار و در نتیجه ارتقا سطح علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دارد.
وی در پایان اذعان داشت: برگزاری کلاسی‌های آموزشی ویژه اساتید جهت پذیرش دانشجویان بین الملل، معرفی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به زبان انگلیسی در سایت ویکی پدیا و ایجاد سایت به زبان انگلیسی برای پر کردن فرم‌های پذیرش از فعالیت‌های انجام شده در راستای ارتقا درآمد پایدار داشگاه و اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش وزارت بهداشت است.
نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی رشته‌های علوم پایه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشکده پزشکی و اعضای هیئت علمی در دفتر رئیس دانشکده پزشکی برگزار شد.
 
۵ مصدوم در پی برخورد زنجیره ای سه خودرو
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برخورد سه خودروی پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پیکان در محور یاسوج به اصفهان (سه راهی کریک) و مصدوم شدن ۵ نفر از سرنشینان هر سه خودرو خبر داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه این تصادف در ساعت ۱۸ و ۱۱ دقیقه عصر روز جمعه (۲۲ دی ماه ۹۶) به وقوع پیوست گفت: این تصادف زنجیره ای ۵ مصدوم در پی داشت.
وی عنوان کرد: در پی اعلام این خبر به مرکز ارتباطات یاسوج بلافاصله ۳ اکیپ اورژانس از مناطق پاتاوه، شهر یاسوج و هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.
پوران فرد تصریح کرد: پس از تریاژ و انجام اقدامات درمانی لازم بر اساس اولویت ۳ نفر از مصدومان توسط اکیپ‌های اورژانس و یک مصدوم توسط هلال احمر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه وبویراحمد، خاطر نشان کرد: یک مصدوم نیز (راننده پیکان) در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شد که ضمن توصیه اکیپ‌های اعزامی اورژانس جهت انتقال ممانعت کرد.
 
امدادرسانی بالگرد اورژانس هوایی یاسوج به بیمار مشکوک به سکته مغزی (cva)
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی بالگرد اورژانس هوایی یاسوج به بیمار ۵۵ ساله گچسارانی که دچار کاهش سطح هوشیاری و مشکوک به سکته مغزی شده بود، خبر داد.
جلال پوران فرد با بیان اینکه بیمار مشکوک به سکته مغزی روز جمعه (۲۲ ی ماه ۹۶) ساعت ۱۳ ظهر به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ گزارش شد، گفت: این بیمار در بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری بود.
وی افزود: با اعلام این خبر به مرکز پیام بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی یاسوج به محل اعزام شد.
پوران فرد تصریح کرد: تکنسین‌های بالگرد پس از انجام اقدامات درمانی لازم در کمترین زمان ممکن بیمار را به بیمارستان کوثر شیراز انتقال دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1