تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۳۰۷۷۵۱

سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به لنده /سفر تکذیب شایعه تغییر مدیرکل راه و شهرسازی / فروش مرغ زنده و خطر در کمین سلامت مردم دهدشت / نگرانی «فیلی» از یک موضوع در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
ارائه تسهیلات سربازی به ۴۱۲ فرزند مددجوی استان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه بر اساس توافقنامه بین کمیته امداد و سازمان نظام‌ وظیفه فرزندان مددجویی که از شرایط لازم برخوردار باشند می‌توانند از تسهیلات معافیت سربازی استفاده کنند، گفت: در این خصوص ۴۱۲ نفر از فرزندان مددجو در سال جاری از تسهیلات سربازی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۱۲۷ نفر از خدمت سربازی معاف و ۲۸۵ نفر نیز به نزدیک‌ترین مکان خدمتی محل سکونت خود منتقل شدند.
نظری افزود: مهم‌ترین گروه‌های هدف کمیته امداد برای دریافت معافیت‌های سربازی، فرزندان پسر خانوار‌های زنان سرپرست خانوار است که سرپرست مرد فوت کرده یا والدین از هم طلاق گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه یکی از فرزندان پسر خانوار‌های دارای سه دختر و بیشتر نیز مشمول معافیت سربازی می‌شوند، ادامه داد: پس از معافیت از خدمت سربازی، فرزند مددجو می‌تواند برای ورود به بازار کار و کسب درآمد از تسهیلات حرفه‌آموزی و اشتغال کمیته امداد استفاده کند.
تکذیب شایعه تغییر مدیرکل راه و شهرسازی
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب برنامه پنج ساله ۶۷۲ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در این استان عملیاتی خواهد شد.
محمد علی علیمردانی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای برنامه ششم توسعه، برش استانی در حوزه های مختلف راه و شهرسازی در قالب هدفگذاری پنج ساله با در نظر گرفتن اولویت ها و همچنین میزان اعتبارات تدوین شده است .
وی با اشاره به هدفگذاری های این برنامه بیان کرد: ایجاد ۷۵ کیلومتر آزاد راه با تکیه بر سهم ۳۰ درصدی دولتی و پوشش ۷۰ درصدی توسط بخش خصوصی محقق خواهد شد .
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی های انجام شده را با نگاه کارشناسی و بر اساس اعتبارات، قوانین بالادستی و برش ملی دانست و خاطرنشان کرد: در قالب این برنامه پنج ساله ایجاد ۲۲۹کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳کیلومتر راه اصلی و ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی عملیاتی خواهد شد .
علیمردانی با اشاره به برآورد ۲۲۸۲ میلیارد تومانی اعتبارات مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و برآوردها، تخصیص ۱۵۳۲میلیارد تومان توسط دولت و همچنین ۷۵۰میلیارد تومان آورده بخش خصوصی دستیابی به هدفگذاری انجام شده را محقق خواهد کرد .
وی برنامه تدوین شده پنج ساله را نقشه راه پیشرفت و توسعه بخش های مختلف حوزه راه و شهرسازی در استان دانست و ادامه داد: این برنامه در راستای محورهای تبیین شده برش های ملی و نیازهای بومی استان بر اساس اولویت بندی کارشناسی شده تدوین شده است و با تحقق آن شاهد توسعه بیش از پیش بخش های مختلف تحت پوشش خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق محروم استان نیز در پروژه های راهسازی دیده شده اند، عنوان کرد: عملیات ساخت جاده "دهدشت- قلعه رئیسی- دیشموک" در حال انجام است و هدفگذاری برای تحقق ۲۹ کیلومتر دیگر از این مسیر نیز انجام شده است .
علیمردانی از فعالیت راهسازی در راه های روستایی استان در قالب پکیج پوششی کامل خبر داد و تاکید کرد: بر اساس اعتبارات و پروژه ها برای هر شهرستان پروژه در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: پکیج کامل راه های روستایی، روکش، بهسازی و آسفالت در شهرستان گچساران عملیاتی شده که خروجی مناسب و موفقی داشته است و این طرح در شهرهای یاسوج و دهدشت نیز اجرایی خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت های مختلف توسعه راه و شهرسازی در استان از اجرای یک پروژه در هر ۱۰کیلومتر خبر داد .
علیمردانی با اشاره به توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت کوهستانی بودن استان، احداث یک راه در استان در مواردی تا پنج برابر ساخت یک راه در دشت برای ما هزینه دارد و ایجاد تونل و ترانشه های بزرگ بر هزینه ها می افزاید.
علیمردانی با اشاره به برخی از فعالیت های راه وشهرسازی استان در حوزه بهداشت و درمان استان افزود: بیمارستان های باشت و یاسوج آماده تجهیز شده اند و پس از تجهیز شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.
وی تصریح کرد: سه تا چهار درصد باقیمانده این پروژه ها مربوط به تست سیستم های موتور خانه، محوطه سازی و کنترل است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با پیگیری های نماینده شهرستان گچساران، بیمارستان این شهر در حال ساخت است.
علیمردانی با اشاره به همکاری و مشارکت وزارت نفت در ایجاد پروژه ها عنوان کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰کیلومتر روکش آسفالت نیز محقق شده است و پروژه های خوبی با مشارکت وزارت نفت در گچساران داشته ایم.
وی در خصوص انتشار اخباری مبتنی برتغییر مدیریت در راه و شهرسازی استان یا برکناری،اضافه کرد: این موضوع شایعه است و تکذیب می کنم.
 
رشد قارچ‌گونه عرضه مرغ زنده در دهدشت مهم‌ترین عامل شیوع آنفلوانزای مرغی/ ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی جهت تعطیل شدن عرضه مرغ زنده
 
جلسه ستاد پیشگیری آنفلوانزای پرندگان با حضور دستگاه‌های عضو در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
علی‌اکبر حسینی در این جلسه تمام تلاش جامعه بشری را رسیدن به زندگی سالم دانست و اظهار داشت: برای استفاده نمودن از گوشت سالم، در ابتدا باید طیور سالم و عاری از هرگونه بیماری باشند.
رییس دامپزشکی کهگیلویه، آنفلوانزای مرغی را بیماری مشترک بین انسان و پرنده عنوان و تصریح کرد: شیوع این بیماری باعث به خطرافتادن سلامت انسان‌ها در جامعه می‌شود.
وی با اشاره به سرعت انتقال این بیماری، فروش مرغ زنده را یکی از عوامل مهم انتقال بیماری آنفلوانزا به انسان عنوان و خواستار تعطیل‌شدن مرغ‌فروشی‌های زنده شد.
حسینی با بیان اینکه در سال گذشته در کهگیلویه پنج کانون آنفلوانزای مرغی شناسایی شد، گفت: قریب به ۶۴ میلیون تومان غرامت به زیان‌دیدگان پرداخت شد.
رییس دامپزشکی کهگیلویه، صنعت فعال طیور شهرستان را ۱۷ مورد دانست و خاطرنشان کرد: یک مرغداری با ظرفیت ۳۰۰ هزار قطعه‌ای و یک واحد ۳۰ هزار قطعه‌ای تخم‌گذاری در دهدشت وجود دارد.
وی رشد قارچ‌گونه فروش مرغ‌ زنده در دهدشت را یادآور شد و با توجه به خطرات آن برای سلامت انسان‌ها خواستار جلوگیری از عرضه مرغ زنده شد.
 
تولید دو هزار و ۳۷۴ تن گوشت قرمز در کهگیلویه/ آمادگی جهاد کشاورزی کهگیلویه جهت مقابله با بیماری آنفلوانزای مرغی
رییس جهادکشاورزی کهگیلویه از تولید دو هزار و ۳۷۴ تن گوشت قرمز از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.
سیدعمران تقوی در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان در دهدشت اظهار داشت: اداره جهاد کشاورزی آماده هرگونه همکاری برای مقابله با شیوع این بیماری در شهرستان است.
رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه در ادامه، تعداد مرغداری‌های این شهرستان را ۳۲ مورد عنوان و تصریح کرد: از این مجموع ۱۰ واحد مرغداری غیرفعال و ۱۸ مورد فعال هستند.
وی ظرفیت جوجه‌ریزی در هر دوره را پنج هزار و ۵۵ قطعه عنوان و خاطرنشان کرد: فروش تولید در هر دوره یک‌هزار و ۲۷۷ تن است.
تقوی با بیان اینکه تولید گوشت در سال باید به ۵ هزار تن برسد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۳۷۴ تن تولید گوشت صورت گرفته است.
 
کهگیلویه و بویراحمدی‌ها؛ سیاه شدن تاج و ریش و خونریزی‌های زیر پوستی طیور را خبر دهند
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمدی‌ها؛ سیاه شدن تاج و ریش و خونریزی‌های زیر پوستی طیور را به دامپزشکی خبر دهند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، عبدالله بهمنش در خصوص اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: اقدامات و فعالیت‌های ترویجی آموزشی با همکاری بسیج سازندگی سپاه فتح استان در خصوص چاپ و تکثیر ۵ هزار برگ پمفلت، تراکت و بروشورهای آموزشی در کنار سایر اقدامات قرنطینه‌ای از جمله برقراری سه واحد کنترل قرنطینه‌ای جاده‌ای در مبادی ورودی استان، ارائه آموزش‌های ترویجی در مناطق روستایی و عشایری با اولویت کانونهای آلوده بیماری در سالهای گذشته، ارائه آموزش‌های چهره به چهره به مدیران مراکز صنعتی پرورش طیور استان از جمله فعالیت‌های این اداره کل تاکنون بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان از تشکیل جلسات استانی و شهرستانی پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: در استان تاکنون ۳ جلسه با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط اتخاذ و جلسات شهرستانی تا پایان این هفته در همه شهرستان‌های استان تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: تولید پیام‌های آموزشی و انتشار آن از طریق صدا و سیمای مرکز استان به صورت زیرنویس و پیام صوتی، تولید و پخش برنامه رادیویی در رادیوی شبکه استانی دنا، راه‌اندازی کانال تلگرامی پیام‌های بهداشتی و نشر آنها در فضای مجازی از سایر اقدامات این اداره کل می‌باشد.
بهمنش از همه مردم استان خواست هرگونه تلفات غیرعادی در جمعیت طیور، سیاه شدن تاج و ریش و خونریزی‌های زیر پوستی در محل ساق پا را سریعاً به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع دهند.
 
اتمام ۶۹ پروژه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تا پایان ۹۷
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۹ پروژه شهرستان‌های استان تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
عزیز فیلی در نشست با فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دستگاه‌ها پروژه‌های افتتاحی دهه فجر خود را هر چه سریع‌تر به فرمانداری ارسال و فرمانداری‌ها در اختیار معاونت امور عمرانی قرار دهند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد: سیاست دولت عدم تعریف پروژه جدید است به همین دلیل اتمام پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: با رعایت ماده ۲۳ قانون الحاق، پروژه‌های جدیدی در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تعریف شده و مصوب شده که تعداد آنها ۶۹ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.
این مسؤول عنوان کرد: پروژه‌های تعریف شده در حوزه راه روستایی، آبرسانی به مناطق، حوزه بهداشت، ساخت المان شهدا، پروژه‌های حوزه کشاورزی، ورزشی و گردشگری در تمامی شهرستان‌های استان است که تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
در ادامه موسوی معاون هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف اصلی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است چرا که روند طولانی شدن پروژه‌ها نگران کننده شده به همین دلیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و جلوگیری از هدر رفت اعتبارات در دستور کار باشد.
وی عنوان کرد: برای به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها حداقل ۱۰ درصد اعتبارات ماده ۱۸ تملک دارایی و حداکثر ۱۰ درصد اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان برای شروع پروژه‌ها اختصاص داده می‌شود.
 
 
مصاف واترپلوی نفت و گاز گچساران با نیروی زمینی ارتش
در هفته هشتم لیگ برتر واترپلو کشور نفت و گاز گچساران به مصاف نیروی زمینی ارتش خواهد رفت.
بر اساس این گزارش، تیم واترپلو نفت و گاز گچساران روز جمعه به مصاف نیروی زمینی ارتش در تهران می‌رود.
گفتنی است، تیم واترپلو نفت و گاز گچساران روز جمعه ۲۹ دی ماه راس ساعت ۱۳ در استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران به مصاف نیروی زمینی ارتش خواهد رفت.
به گزارش فارس، تیم واترپلو نفت و گاز گچساران در حال حاضر با کسب ۱۰ امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته است.
لازم به ذکر است، در لیگ برتر واترپلو کشور تیم‌های سایپا، شهید نوفلاح، نفت و گاز گچساران، نماینده اصفهان، نفت امیدیه، نیروی زمینی ارتش و دانشگاه آزاد اسلامی با یک دیگر به رقابت می‌پردازند.
 
مصاف هندبال بانوان نفت گچساران با هیات هندبال کردستان
در هفته یازدهم لیگ برتر هندبال بانوان کشور، نفت و گاز گچساران میزبان هیات هندبال کردستان است.
تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران در هفته ی یازدهم مسابقات لیگ برتر میزبان تیم هیات هندبال کردستان است.
بر اساس این گزارش، در هفته یازدهم لیگ برتر هندبال، تیم بانوان هندبال نفت و گاز گچساران روز جمعه ۲۹ دی ماه به مصاف تیم هیات هندبال کردستان خواهد رفت.
گفتنی است، این دیدار راس ساعت ۱۰ پیش از ظهر روز جمعه ۲۹ دی ماه در سالن هندبال پدخندق گچساران برگزار می‌شود.
در ادامه این گزارش، تیم نفت و گاز گچساران با یک بازی کمتر ۱۴ امتیازی است و در رده سوم قرار گرفته است.
لازم به ذکر است، تیم تأسیسات دریایی تهران با کسب دو امتیاز ۱۶ امتیازی و در صدر جدول رده بندی لیگ قرار گرفته است و تیم شهید چمران لارستان با ۱۴ امتیاز و داشتن یک بازی کمتر در رده دوم این جدول نشسته است.
گفتنی است، تا کنون تیم شهرداری شاهین شهر ۸ امتیازی، هیات هندبال اصفهان ۴ امتیازی ،تیم هندبال کردستان ۴ امتیازی و بهمن بهبهان با یک بازی کمتر بدون امتیاز در رده‌های دیگر جدول به ترتیب در پشت سر هم در جدول قرار گرفته‌اند.
 
سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به شهرستان لنده
فرماندار شهرستان لنده گفت: در راستای اجرای طرح پایلوت اقتصادی در شهرستان لنده فردا رئیس بنیاد مستضعفان کشور به همراه استاندار و مدیران کل به لنده سفر خواهند کرد.
دارا کریمی‌نژاد با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروزه یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم بحث معیشت و مشکلات اقتصادی بوده که در همین راستا اقدامات قابل توجهی در سطح استان و شهرستان لنده انجام شده است.
وی افزود: تلاش و پیگیری مدیران و مسؤولان شهرستان در راستای تحقق شعار سال قابل تقدیر بوده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب جای کار بسیاری وجود دارد.
فرماندار شهرستان لنده به اقدامات انجام شده در جهت توسعه و پیشرفت این شهرستان تصریح کرد: در سال ۹۶ اتفاق بسیار خوب و مبارکی که در راستای توسعه این شهرستان اتفاق افتاد، انتخاب شهرستان لنده به عنوان شهرستان پایلوت اقتصادی از سوی بنیاد مستضعفان(بنیاد علوی) کشور بوده که می تواند این شهرستان را به جایگاه مطلوب خود برساند.
کریمی‌نژاد یادآور شد: در ادامه این اقدام قابل توجه فردا چهارشنبه دکتر سعیدی کیا مسؤول بنیاد مستضعفان کشور و تعدادی از معاونان این بنیاد به همراه استاندار و تعدادی از مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده سفر خواهند کرد.
وی با اشاره به اهداف سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به شهرستان لنده خاطرنشان کرد: این سفر با هدف بازدید و ارزیابی توانایی‌ها و ظرفیت شهرستان در حوزه‌های مختلف و همچنین شرکت در جلسه شورای اداری انجام خواهد شد.
فرماندار لنده در پایان یادآور شد: لازم است همه دستگاه‌ها و نهادها و به خصوص مردم شهرستان آمادگی لازم جهت هرگونه همکاری و همراهی در راستای تحقق پایلوت اقتصاد مقاومتی را داشته باشند و در این راستا تلاش خود را دوچندان کنند.
کیفیت اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی نباید فدای کمیت شود
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: در اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی نباید کیفیت فدای کمیت شود.
ظهر امروز نشست بررسی آسیب شناسی اردوی راهیان نور با حضور رئیس آموزش و پرورش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، معاون اجرایی سپاه فتح استان و مدیران مدارس در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
در این نشست سید ظهیرالدین پور الحسینی با بیان اینکه امسال بیش از ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر بسیجی در قالب چهار گروه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده است، بیان کرد: اردوی دانش‌آموزی راهیان نور در جهت آشنایی و تجدید میثاق با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس انجام می‌‌شود.
وی ادامه داد: بازدید از مناطق جنگی تأثیر بسزایی در نسل جوان دارد و اردوهای راهیان نور در این مسیر نقشی اساسی و مؤثر دارند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران افزود: در اعزام هر دور کاروان راهیان نور، راویان دفاع مقدس در این سفر معنوی دانش‌آموزان را همراهی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۲۰ دانش آموز دختر و پسر به مناطق جنگی اعزام شدند، ابراز کرد: سال گذشته شهرستان گچساران در اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی رتبه ممتاز کشوری و رتبه اول استانی را کسب کرده است.
پورالحسینی در ادامه عنوان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر کاروان راهیان نور دانش آموزی هر ساله باید کیفیت وکمیت‌ها در نظر گرفت تا در برگزاری این کاروان‌ها در سال تحصیلی آینده این نواقص مرتفع شوند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه در اعزام کاروان راهیان نور کیفیت اعزام دانش آموزان نباید فدای کمیت شود، گفت: مدیریت فرهنگی کاروانها توسط مدیران مدارس در حین اعزام تا پایان این اردو بر عهده مدیران مدارس باید باشد.
وی افزود: بستر سازی و تبلیغات و همچنین شور انقلابی در بین دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در مدارس فراهم شود.
پورالحسینی در ادامه با اشاره به روایان اعزامی همراه با کاروان‌های دانش آموزی عنوان کرد: در این زمینه باید از روایانی که اطلاعات دقیقتری دارند، بهره برد.
 
کیفیت اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی نباید فدای کمیت شود
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: در اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی نباید کیفیت فدای کمیت شود.
نشست بررسی آسیب شناسی اردوی راهیان نور با حضور رئیس آموزش و پرورش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، معاون اجرایی سپاه فتح استان و مدیران مدارس در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
در این نشست سید ظهیرالدین پور الحسینی با بیان اینکه امسال بیش از ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر بسیجی در قالب چهار گروه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده است، بیان کرد: اردوی دانش‌آموزی راهیان نور در جهت آشنایی و تجدید میثاق با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس انجام می‌‌شود.
وی ادامه داد: بازدید از مناطق جنگی تأثیر بسزایی در نسل جوان دارد و اردوهای راهیان نور در این مسیر نقشی اساسی و مؤثر دارند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران افزود: در اعزام هر دور کاروان راهیان نور، راویان دفاع مقدس در این سفر معنوی دانش‌آموزان را همراهی کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۲۰ دانش آموز دختر و پسر به مناطق جنگی اعزام شدند، ابراز کرد: سال گذشته شهرستان گچساران در اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی رتبه ممتاز کشوری و رتبه اول استانی را کسب کرده است.
پورالحسینی در ادامه عنوان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر کاروان راهیان نور دانش آموزی هر ساله باید کیفیت وکمیت‌ها در نظر گرفت تا در برگزاری این کاروان‌ها در سال تحصیلی آینده این نواقص مرتفع شوند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه در اعزام کاروان راهیان نور کیفیت اعزام دانش آموزان نباید فدای کمیت شود، گفت: مدیریت فرهنگی کاروانها توسط مدیران مدارس در حین اعزام تا پایان این اردو بر عهده مدیران مدارس باید باشد.
وی افزود: بستر سازی و تبلیغات و همچنین شور انقلابی در بین دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در مدارس فراهم شود.
پورالحسینی در ادامه با اشاره به روایان اعزامی همراه با کاروان‌های دانش آموزی عنوان کرد: در این زمینه باید از روایانی که اطلاعات دقیقتری دارند، بهره برد.
 


برخورد با دستگاه‌های کم‌کار حوزه ساخت و ساز شهر یاسوج/نامناسب بودن ساخت و ساز در مرکز کهگیلویه و بویراحمد
در نشست شورای فنی معاون امور عمرانی استاندار روند ساخت و ساز در مرکز کهگیلویه و بویراحمد را نامناسب دانست.


 نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز برگزار شد که پخش کلیپی از معضلات، مشکلات و عدم نظارت در حوزه ساخت و ساز شهر یاسوج که به طور محسوس قابل مشاهده بود این نشست را به چالش کشاند.

انتشار این کلیپ توسط دفتر فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باعث شد برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به پخش آن واکنش نشان دهند و همین موضوع باعث درگیری لفظی میان مدیرکل راه و شهرسازی و معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این نشست علی‌محمد علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند احداث پروژه پل سوم بشار گفت: هدف‌گذاری برای اتصال این پروژه به پلیس راه یاسوج-شیراز در دست مطالعه است.


وی عنوان کرد: راه و شهرسازی نسبت به تعیین پیمانکار پروژه قطعه سوم محور یاسوج-شیراز اقدام کند، ضمن اینکه در برخی محورها با معارضاتی همراه هستیم که رفع این معارضات ضروری است.

 این مسؤول گفت: مدیران از کلی‌گویی و اظهار نظرهای غیرکارشناسی بپرهیزند و به جای آن حرکت به سمت کارهایی در حوزه ساخت و ساز را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه شاهرخ کناری سرپرست فرمانداری بویراحمد با بیان اینکه شورای فنی تبدیل به نمایش شده است، افزود: در نشست شورای فنی کنار هم می‌نشینیم یک کلیپ می‌بینیم و بعد هر فردی به سراغ کار خودش می‌رود و کاری خاصی در این خصوص انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: ساخت و ساز پروژه‌ها مهم است لذا با دستگاه‌هایی که در حوزه ساخت و ساز کاهلی می‌کنند برخورد شود که فرمانداری عزم خود را برای ورود به این حوزه جزم کرده است.

عزیز فیلی با اشاره به نامناسب بودن ساخت و سازهای شهر یاسوج گفت: یاسوج به لحاظ ساخت و ساز بسیار نامناسب است و این روند ساخت و ساز موجب لطمه زدن به شهر می‌شود لذا طرح جامع شهر و کنترل و نظارت بر ساخت و سازها تدوین شود.


معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح اتصال پل سوم بشار به جاده یاسوج-شیراز در دست مطالعه است، ضمن اینکه یکی از فازهای این پل تا پایان سال افتتاح می‌شود که راه و شهرسازی نسبت به رفع گره‌های ترافیکی بعد از افتتاح فاز اول پل اقدام کند.


 

نخبگان برتر علمی چاروسا تجلیل شدند+تصاویر
در مراسمی نخبگان برتر علمی چاروسا تجلیل شدند.

 با حضور معاون آموزشی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان محلی چاروسا، مردم و دانش‌آموزان و نخبگان علمی و برتر کنکور ۹۶ جشن تجلیل از نخبگان در سالن امتحانات آموزش و پرورش چاروسا برگزار شد.



محمد شکوهی در این مراسم با بیان اینکه این جشن با هدف تشویق دانش‌آموزان پشت کنکوری می‌باشد تصریح کرد: برگزاری جشن و تجلیل از نخبگان سبب افزایش و ایجاد روحیه در دانش‌آموزان می‌شود و با توجه به رتبه‌های بسیار خوبی که امسال منطقه چاروسا در کنکور ۹۶ کسب کرد این فضا را جهت تجلیل از نخبگان آماده کردیم.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا بیان کرد: باید با برگزاری جشن و تشویق دانش‌آموزان بتوانیم در جهت ارتقاء و افزایش توان علمی دانش‌آموزان با توجه به درصد قبولی امسال دانش آموزان چاروسا در کنکور و رتبه‌های خوبی که مشاهده کردیم این تشویق را در بقیه دانش‌آموزان به وجود آورد تا سبب شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای آن‌ها شود.

وی افزود: امسال چاروسا دارای ۱۰دانش‌آموز برتر کنکور با رتبه زیر هزار بود و همچنین از دانش آموزان نخبه با معدل کتبی برتر هم در این مراسم تجلیل می‌شوند.

دکتر حسین واحدیان از نخبگان و برترین‌های منطقه چاروسا که توانست تخصص کلیه و مجاری در دانشگاه علوم پزشکی را کسب کند در این مراسم گفت: پشتکار، توکل به خدا و مردمدار بودن را سبب موفقیت خود می‌دانم و همیشه قدردان معلمان دوران تحصیل هستم چرا که در مدت تحصیل در مدارس خبری از کتب و آزمون‌های کمک درسی وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رشته‌های پزشکی که بسیار هم رشته آن را دوست داشتم رشته کلیه و مجاری بود که امیدوارم بتوانم پس از ادامه تحصیل جهت خدمت به مردم محروم استان و منطقه چاروسا تلاش کنم.


ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با تبریک به دانش آموزان نخبه چاروسا خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین کارکرد آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است و هر جامعه ارزش‌هایی دارد که حفظ آن به جامعه قوام و دوام می‌بخشد.

وی یادآور شد: دانش و دانایی ملی رکن اصلی توسعه و نظام آموزشی بشمار می‌آید و جامعه زمانی به اهداف خود دست می‌یابد که از طریق توسعه انسانی مسیر خود را هموار کند.

رضایی یادآور شد: باید تلاش شود چنین برنامه‌های در جهت کمک و تشویق دانش آموزان برگزار شود تا بتوان شاهد موفقیت بالاتری در آموزش باشیم.

در پایان این مراسم از ۳۰نخبه برتر علمی و کنکور ۹۶ با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.




نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1