تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۳۰۷۵۶۹

آیت‌الله شاهرودی پیرامون سفرش به خارج از کشور توضیح داد

۰
کبنا ؛

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: پزشکان داخلی اصرار می‌کردند که در خارج از کشور معالجه انجام شود که من قبول نمی‌کردم و تأکیدم این بود که همین جا معالجه صورت گیرد.
 

به گزارش کبنا، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ملت بصیر و صبور ایران که در همه صحنه‌ها حضور داشته و از نظام، انقلاب، رهبری، اسلام و میهن در مقابله توطئه دشمنان دفاع کرده و می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی درگذشت ملوانان ایرانی در سانحه کشتی سانچی را تسلیت گفت و تصریح کرد: درگذشت این عزیزان در سانحه نفتکش سانچی را که به لقاءالله پیوسته تسلیت می‌گویم و از خداوند صبر و اجر جزیل خواستارم و امیدوارم مسئولان مربوطه نیز به خوبی تحقیق کنند و اجساد این عزیزان را پیدا کرده و به خانواده‌هایشان برگردانند در کشور خودشان به خاک سپرده شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد سفر به آلمان برای روند درمان خاطرنشان کرد: بنده مدت یکسال مبتلا به مشکل در روده شده بودم که بعد از مدت‌ها مشخص شد که غده در روده بزرگ است. بنابراین به پزشکان در مشهد و تهران مراجعه کردم.

آیت‌‌الله هاشمی شاهرودی گفت: بعد از این مسئله برخی از پزشکان معتقد بودند که ادامه درمان در کشور مشکل است و بنده نیز سفری به خارج از کشور انجام دادم؛ پزشکان داخلی اصرار می‌کردند که در خارج از کشور معالجه انجام شود که من قبول نمی‌کردم و تأکیدم این بود که همین جا معالجه صورت گیرد که البته با مراجعه به اطباء در مشهد و تهران معالجه انجام دادم و دو عمل جراحی نیز صورت گرفت که بعد از مدتی مشکلی در کلیه سمت چپ پدید آمد.

ایت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: غده دومم که بزرگ شده بود مجبور به عمل شدیم عمل سوم در بیمارستان ساسان انجام شد و همین سبب بروز اختلافاتی در بین پزشکان شد چرا که آنها معتقد بودند ادامه درمان در کشور مشکل است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پس از اصرار پزشکان سفر به خارج از کشور صورت گرفت و پزشکان در آلمان اقدامات پزشکی که در ایران صورت گرفته بود را اصلا قبول نداشتند و می‌گفتند برخی از این اقدامات بی‌جهت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما درخواست کردیم که پروتکل درمان نوشته و تنظیم شده و مابقی درمان در ایران انجام شود. که البته همین اتفاق هم افتاد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره حرکات عده‌ای از عناصر سلطنت‌طلب و معاندین، از همکاری و هماهنگی خوب دولت و پلیس آلمان تقدیر کرد و افزود: پس از پایان سیر درمانی مربوط به عفونت مقطعی و برای رفع آثار داروهای آنتی‌بیوتیک که نیازمند طی دوره زمانی بود با نظر پزشکان به ادامه این روند در داخل از کشور مراجعه کرد.

وی با بیان اینکه پزشکان در آلمان عفونتی کشف کردند که در ایران کشف نشده بود، گفت: به گفته پزشکان اگر این مراحل در خارج از کشور طی نمی‌شد عفونت به خون می‌رسید و راه علاجی نداشت البته ما در آلمان نیز نزد پزشکان خودمان همچون دکتر نجابت و پروفسور سمیعی رفتیم و در مرکز درمانی پروفسور سمیعی بودیم که یک بیمارستان شناخته شده در اروپا است.

وی گفت: ملت آگاه و بصیر ایران همواره در صحنه حضور داشته و مسائل را به خوبی می‌فهمند و تحلیل می‌کنند و تا کنون دشمنی دشمنان را خنثی کرده و روز به روز به عزت ایران نظام و رهبری افزوده می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اقدام اخیر ترامپ گفت: ترامپ یک انسان متعارف نیست و حرکاتش بر اساس دیپلماسی عقلانی صورت نمی‌گیرد و در قضایای متعدد نسبت به رقبای خودش کره‌شمالی و نسبت به قدس حرکات ناموزونی انجام داده است.

وی افزود: این شخص دنبال جنجال و تحصیل مال از کشورهای عربی که تحت تأثیر اسرائیل و آمریکا هستند و ثروت مسلمانان را به تاراج می‌برند. برجام امضاء شده و قابل نقض نیست و جمهوری اسلامی هم حق دفاع از خود را دارد و اقدامات ترامپ به جایی نمی‌رسد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مورد اتفاقات اخیر در برخی از شهرستان‌های کشور نیز گفت: مردم ما همواره بصیرت، اتحاد، وحدت ملی، ایمان و عشق و علاقه خود به رهبری را نشان دادند و امیدواریم خداوند به این ملت جزای خیر بدهد.

نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1