تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۰۷۵۵۱

اولتیماتوم استاندار به مدیران؛ ریال به ریال وام‌ها را نظارت می‌کنم / پول‌ها نباید به «بستگان» مدیران داده شود / بانک‌ها شفاف سازی کنند

۹
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات روستائی ریال به ریال آن بدون هیچگونه انحراف در روستاهها آن هم در راستای تولید و اشتغال هزینه شود.
به گزارش کبنا، علی محمد احمدی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این تسیلات ارزان قیمت و با بهره پنج درصد است و شخصاً همه مراحل آن را پیگیری، نظارت و مدیریت می‌کنم.
وی با بیان اینکه، ما باید نگران این باشیم، پولی که می‌دهیم در جهت تولید و اشتغال هزینه شود، افزود: متقاضیان تسهیلات بانکی با توجه به ماهیت طرح به بانک مربوطه برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

استاندار با تاکید به اینکه، تحلیلی از وضعیت منابع و مصارف بانک‌های استان در نشست بعدی ارائه گردد: گفت: بانک‌ها باید تلاش کنند تا پایان دی ماه جاری پرداخت تسهیلات ویژه رونق ۲۰ درصد رشد داشته باشد.
احمدی با بیان اینکه، درهمین مدت هر بانک باید به سه طرح تولیدی تسهیلات رونق داده باشد، تاکید کرد: باید ساز و کاری ایجاد گردد که همه بانک‌ها نسبت به پرداخت رونق تولید و اشتغال وارد این عرصه شوند.
استاندار در این نشست با تماس تلفنی با تعدادی از متقاضیان تسهیلات ویژه طرح‌های تولیدی از آن‌ها جویا شد که نحوه برخورد بانک‌ها و پرداخت تسهیلات رضایت دارند و یا نه و یا علت عدم پیگیری برخی‌ها نسبت به تسهیلات درخواستی چه بوده است.
احمدی با بیان اینکه، در بخش رونق ۵۵۳ نفر متقاضی تسهیلات بوده‌اند که ۶۲ مورد آن‌ها مبلغ ۴۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: عملکرد هر بانک به شکل تطبیقی ارائه شود تا معلوم گردد که چه تعداد طرح مصوب شده به آن‌ها معرفی وبه چند متقاضی چه میزان تسهیلات پرداخت شده است.
وی، نسبت به شفاف سازی در پرداخت‌ها تاکید کرد و گفت: هر دو هفته یک بار عملکرد و خروجی بانک‌ها را مرور می‌کنیم که چقدر در رونق تولید و اشتغال پیشرفت داشته‌اند.
استاندار با تاکید براینکه، سهم شهرستان‌ها در توزیع تسهیلات تحلیل شود، افزود: از این به بعد توانائی این را داریم که بانک‌هایی که همکاری نکنند برای آن‌ها محدودیت هائی قائل شویم.

احمدی تصریح کرد: اینکه بانکی مانند بانک کشاورزی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم پرداخت می‌کند اما در بانکی هیچ اقدامی نشده باید گفت که اگر پرداخت شر بوده پس همه باید از آن عبور کنیم و اگر خیر است چرا برخی از بانک‌ها در این امر شریک نیستند.
علی محمد احمدی که خود را بازرس بانک معرفی می‌کرد از مشتریان بانک‌ها سوالی پرسید و در ادامه با بیان این که خودم ریال به ریال این تسهیلات را نظارت می‌کنم اظهار کرد: نمی‌گذارم کسی پول ۵ درصدی را بگیرد و بعد بگوید ارز گران شد و مشکل داشتم و این گونه حرف‌ها.

وی افزود: همچنین تبارشناسی می‌کنم که ببینم آیا این پول به بستگان همین جمعی که اینجا نشسته‌اند پرداخت شده است و به همین خاطر حاضرم ۴۰۰ میلیارد تومان به تهران برگشت بخورد و یک ریال آن از مسیری که برای آن در نظر گرفته شده منحرف نشود.

 
معرفی ۳۸۶ واحد تولیدی به بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد جهت دریافت تسهیلات رونق تولید
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از معرفی ۳۸۶ طرح و واحد تولیدی به بانک‌های استان در راستای دریافت تسهیلات رونق تولید خبر داد.

به گزارش کبنا، داریوش دیودیده افزود: ۵۵۳ طرح و واحد برای دریافت تسهیلات رونق تولید در ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸۶ طرح و واحد با برآورد ۲۵۳ میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی به بانک‌ها معرفی شدند.
وی از پرداخت ۶۲ مورد تسهیلات رونق تولید با ۳۱۸ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و بیان کرد: در سامانه ثبت نام، امکان ثبت نام برای رونق تولید غیرفعال شده است، اما در حوزه بازسازی و نوسازی و همچنین رونق گردشگری امکان فعالیت وجود دارد.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد واحدهای صنعتی متقاضی تسهیلات رونق را ۸۹ واحد دانست و خاطرنشان کرد: از این تعداد، با معرفی ۷۶ واحد به بانک‌ها، ۲۷ واحد به شعب مربوطه ارجاع شده‌اند.

دیودیده تصریح کرد: در حوزه ۲۰ واحد صنعتی نسبت به تکمیل مدارک اقدام شده و دریافت تسهیلات توسط ۱۹ واحد محقق شده است.
وی با اشاره به طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد ادامه داد: ۷۴ واحد متقاضی در این حوزه وجود دارد که ۵۳ واحد به بانک‌ها معرفی شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۶ تقاضا ارجاع به شعبه شده است که برای ۱۰ مورد نسبت به تکمیل مدارک اقدام شده و ۹ واحد تسهیلات دریافت کرده‌اند.
دیودیده با اشاره به واحدهای متقاضی تسهیلات در حوزه معادن تاکید کرد: ۱۷۰ واحد متقاضی تسهیلات در این بخش وجود دارد که شش واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.
وی با تاکید بر ثبت نام ۲۲۹ واحد متقاضی تسهیلات در حوزه واحدهای جهاد کشاورزی از معرفی ۱۷۲ واحد به بانک و ارجاع به شعبه ۳۰ مورد خبر داد و افزود: با تکمیل مدارک ۳۰ واحد، ۲۹ واحد تسهیلات رونق دریافت کرده‌اند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بخش طرح‌های جهاد کشاورزی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، ۱۲۴ واحد و طرح نسبت به ثبت تقاضا اقدام کرده‌اند که ۷۹ واحد به بانک‌ها معرفی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۶ واحد به شعبه مربوطه ارجاع شده‌اند که با تکمیل مدارک ۱۶ واحد، ۱۴ واحد و طرح تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند. میزان تسهیلات پرداخت شده نوسازی و بازسازی از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ۹۲ میلیارد ریال بوده است.
 
در این نشست تعدادی از تولیدکنندگان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی حضور یافتند و مشکلات طرح‌های خود را مطرح کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

نام شما

آدرس ايميل شما

ایل من
Iran, Islamic Republic of
رحمت بر پدر اقای احمدی

واقعا باید جلوی خویشاند سالاری تو پرداخت وام ها گرفته بشه

استاندار غیر بومی این مزیت داره که دیگه فامیلی نداره که بش امتیازی بده
حقیقت تلخ
Iran, Islamic Republic of
عکس ها یکنواخت و بی کیفیت است...
یکی کافی بود. بقیه تکراری است.
کمی هنر همراه با سلیقه، برای عکاسی لازم است.
دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار و سازمان بازرسی لطفا روند مناقصات شهرداری گچساران رو پیگیری کنید ..
رضا
Iran, Islamic Republic of
من این برخورد استاندار رو میپسندم
واقعا فساد اداری و رابطه بازی استان ما رو نابود کرده ... باید سختگیری بشه
همین که میگه اجازه نمیدم خانواده یمدیران از وام ها استفاده کنن خوبه
Romania
تا الان که فقط حرف زدید
یاد خادمی وصابری استانداران قبل بخیر باد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا سازمان بازرسی و نهادهای امنیتی و نظارتی نگاهی به مناقصات و واگذاری کارها و پیمانها داشته باشند که چطور این پیمانها را به افراد نزدیک و بستگان و اقوام و دوستان اعضای شورا واگذار شده. بعضی از این پیمانها بنام شرکتهای مختلف و در لوای اسامی دیگر به بستگان شورا واگذار شده است. این کارها بصورت دست دوم واگذار شده تا بدینوسیله قانون را دور بزنند و نهادهای نظارتی و امنیتی را سر در گم کنند و بنوعی آنها را دور بزنند و گول بدهند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
از اقای استاندار انتظار است همین سال ۹۶ را بررسی کنند تا براش مشخص شود که مدیران کل چه پارتی بازی برای قوم وخیش خودشان انجام دادند همه پیمانها را به نزدیکانشان واگذار کردند لیست انها مشخص است شخصا لیست را چک نمایند
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
خداوند این استاندار را حفظ کند .سوءاستفاده مالی خصوصا در اعطای تسهیلات توسط بعضی از مدیران بی تعهد . کفر همه رو درآورده. امیدواریم استاندار محترم در برخورد با چنین مدیران ظالم و متخلفی . وساطت هیچ نماینده ای را نپذیرد.
کمیسیون
Netherlands
پس زحمت بکش ببین معاون خودکفایی... وام های اشتغال زایی را چطور له بستگان خود به صورت قرض الحسنه داده اند و برخی بیشتر از۲تا۳سال منتظر همین وام ها هستند ودر نوبت هستند اما برخی چند روزه همین وام ها را دریافت می کنند!
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1