تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۳۰۷۵۴۶

آغاز تجهیز بیمارستان شهید جلیل یاسوج / نارضایتی مردم «پاتاوه» از نبود پزشک متخصص / آب شهر باشت فردا قطع می‌شود / بهره‌برداری از فاز اول پارک بزرگ بلادشاپور دهدشت

۲۶
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

ورود نخستین محموله از تجهیزات پزشکی بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی شهید جلیل یاسوج
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: نخستین محموله تجهیزات درمانی و آموزشی بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی یاسوج روز یکشنبه به همت وزارت بهداشت و درمان و تلاش مسئولان اجرایی این استان وارد این بیمارستان شد.

عملیات اجرایی بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی یاسوج /شهید دکتر جلیل/از سال ۸۵ آغاز شد و پس از ۱۲ سال این طرح هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۶درصد آماده بهره برداری است.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد چندی پیش نیز در بازدید از این بیمارستان افتتاح رسمی و بهره داری آن را منوط به تهیه تجهیزات کامل آن دانسته بود.
دکتر غلام عباس سبز اظهار داشت: افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی برای این بیمارستان تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: با توجه به رایزنی ها و مکاتبات انجام شده این میزان اعتبار برای خرید تجهیزات در قالب طرح تحول سلامت و توسط وزارت بهداشت تامین می شود.
سبز یادآور شد: البته وزارت بهداشت در ابتدا مجموعه استانداری و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را متعهد به تامین حدود ۸۰میلیارد ریال از کل هزینه کرده بود که با رایزنی های انجام شده ، تلاش نماینده مردم شهرستان بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و اهتمام ویژه دولت تدبیرو امید این مهم در قالب طرح تحول سلامت به استان اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه متولی ساخت فضای فیزیکی این طرح بزرگ بهداشتی و درمانی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده و تاکنون رقمی افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این بیمارستان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری در سال ۸۵ بوده که در زمینی به مساحت سه هکتار و بازیربنای ۲۵ هزار مترمربع در حال ساخت است.
وی ابراز داشت: امکانات تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه،CCU و ICU پیش بینی شده است.
سبز تاکید کرد: امکانات آموزشی از قبیل سالن اجتماعات، کلاس‌های بالینی، کتابخانه و پاویون برای اقامت دانشجویان از بخش‌های این بیمارستان درمانی و آموزشی است.





مستمری و یارانه مددجویان کمیته امداد متمرکز پرداخت می‌شود
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مستمری و یارانه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد از دی ماه امسال به صورت متمرکز از طریق این نهاد پرداخت می‌شود.

فرید محبی با بیان اینکه یکی از خدماتی که این نهاد به جامعه هدف خود ارائه می دهد پرداخت مستمری است، گفت: مستمری و یارانه مددجویان تحت حمایت تا پایان آذر ماه امسال به صورت جداگانه و در دو حساب متفاوت واریز می‌شد.

وی با بیان اینکه از دی ماه امسال به بعد یارانه خانوارهای تحت حمایت از طریق کمیته امداد پرداخت می شود، افزود: روند پرداخت مستمری و یارانه مددجویان دستخوش یکسری تغییرات شده و از این تاریخ مستمری و یارانه مددجویان به صورت یکپارچه به حساب مددجویان واریز می‌شود و از این طریق نیز قابل برداشت است.

محبی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار و ۷۰۰ خانوار با جمعیت ۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر مستمری بگیر کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند، بیان کرد: ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مستمری در ۹ ماهه سال جاری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به میزان مستمری پرداختی به خانوارهای مددجو اشاره و اظهار کرد: به خانوارهای تک نفره ۱۴۸ هزار تومان، دو نفره ۲۴۹ هزار تومان، سه نفره ۳۲۴ هزار تومان، ۴نفره ۴۱۹ هزار تومان و پنج نفر به بالا ۴۶۵ هزار تومان مستمری ماهیانه تعلق می گیرد.



جلسه بازنگری سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت نفت گچساران برگزار شد
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: بیست و ششمین جلسه بازنگری سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.


 به نقل از روابط عمومی شرکت نفت گچساران بیست و ششمین جلسه بازنگری مدیریت در راستای حصول اطمینان از تداوم تناسب کفایت، اثربخشی و بهبود سیستم های مدیریتی QHSE-MS در سالن جلسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در جمع مدیران، رؤسا و سرپرستان این شرکت با بیان اینکه، امروزه حرکت در مسیر تعالی و کسب موفقیت پایدار و مدیریت هوشمندانه سرمایه‌های مادی و معنوی از مهم‌ترین تصمیمات استراتژیک مدیران ارشد سازمان‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: استقرار، حفظ، نگهداری و ارتقاء سیستم‌های یکپارچه مدیریت مشتمل بر مدیریت کیفیت،

مدیریت زیست محیطی و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای(QHSE-MS) به عنوان یک استراتژی در راستای افزایش کیفیت و کمیت محصولات و ارائه خدمات اتخاذ شده‌ که با نگاه علمی به عنوان یک ضرورت برای کسب موفقیت پایدار محسوب می‌شود.

صیدالی تصریح کرد: ذکر این نکته ضروری است که استقرار، اجرا، نگهداری و ارتقاء این سیستم ها سازمان را در دستیابی به رضایت‌مندی  مشتریان، آسایش خاطر کارکنان و خانواده‌های آنها ، مسوولیت‌های اجتماعی سازمان و ارتقاء  بهره وری کمک و یاری می‌نماید.

وی بیان کرد: در  این جلسه نتایج و دستاورد‌های سیستم‌های استقرار یافته مورد بررسی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف شناسایی و تصمیمات مدیریتی مناسب به منظور بهبود مداوم عملکرد  در راستای دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان اتخاذ گردید.

به گزارش فارس، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است؛   قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان ، بوشهر و فارس از ویژگی های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.


 
نارضایتی مردم پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد از نبود پزشک متخصص
مردم بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا با جمعیتی افزون بر ۳۵ هزار نفر در نبود پزشک متخصص سرگردان بوده و مجبور به تحمل رنج سفر به یاسوج و یا استان‌های همجوار از جمله اصفهان و شیراز هستند.
 
مردم بزرگترین بخش کهگیلویه و بویراحمد(پاتاوه) در حالی از نبود پزشک متخصص رنج می‌برند و رنج سفر به شهرهای دیگر را تحمل می‌کنند که قرار بود با اجرای طرح تحول سلامت در کشور شاهد ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی باشیم.
مردم بخش پاتاوه علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تامین هزینه‌های درمانی، باید برای درمان خود هزینه ایاب و ذهاب و اسکان در شهرهای دیگر از جمله یاسوج، شیراز و اصفهان را نیز متحمل شوند، دردی که با اجرای طرح تحول سلامت نیز درمان نشد.
یکی از اهالی بخش پاتاوه در این زمینه به تسنیم گفت: در درمانگاه پاتاوه پزشک عمومی فعالیت دارد و در برخی مواقع نیز خبری از همین پزشک عمومی نیست و مجبوریم با وجود فقر و نداری رنج سفر را تحمل کرده و به شهرهای دیگر برای مداوا سفر کنیم.
رضا موسوی افزود: انتظار می‌رود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا در زمینه استقرار پزشکان متخصصی در بخش‌های زنان و زایمان، اطفال، داخلی و دیگر خدمات درمانی همچون سونوگرافی و رادیولوژی در بخش پاتاوه اقدام کنند.
یکی دیگر از اهالی بخش پاتاوه اظهار داشت: برخی مواقع برای کوچکترین خدمات درمانی-پزشکی همچون سونوگرافی مجبور به سفر به شهرهای دیگر از جمله یاسوج بوده و باید روزها در این شهر سرگردان باشیم.
مهناز فلسفی ابراز کرد: بیماران "سرگردان درمان" در بخش پاتاوه بسیار بوده و البته شاید محرومان و مستضعفین در برنامه‌ریزی مجموعه بهداشت و درمان کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاهی نداشته باشند و طرح تحول سلامت تنها برای مرکز کشور و مراکز استان‌ها باشد.
وی با طرح این سوال که تا کی مردم بخش‌ها و شهرهای کوچک کهگیلویه و بویراحمد باید برای دوا و درمان به مرکز استان و حتی سایر استان‌های کشور مسافرت کنند، عنوان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در زمینه استقرار پزشک متخصص در بخش‌های مختلف حتی به صورت پاره وقت اقدام کند.
ارائه خدمات تخصصی پزشک متخصص زنان در پاتاوه
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از ارائه خدمات تخصصی پزشک متخصص زنان به مدت ۲ روز در هفته در بخش پاتاوه خبر داد و گفت: به زودی این مهم اجرایی و عملیاتی می‌شود.
غلامحسن آراسته افزود: پزشک متخصص زنان تا مدتی پیش روزهای یکشنبه به مردم بخش پاتاوه ارائه خدمت می‌کرد که با توجه به بار مراجعه به مرکز بستر درمانی این بخش، حضور این پزشک متخصص به دو روز در هفته افزایش یافت.
وی با اشاره به ویزیت ۱۵۰ نفر در یک روز توسط این پزشک متخصص، افزود: متخصص زنان به جز روز یکشنبه، روزهای چهارشنبه نیز در مرکز بستر درمانی بخش پاتاوه مستقر و ارائه خدمت می‌کند.
 
عملیات اجرایی سردر دانشگاه یاسوج آغاز شد
کارشناس دفتر فنی دانشگاه یاسوج گفت: عملیات اجرایی سردر دانشگاه یاسوج آغاز شد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج عملیات اجرایی سر در این دانشگاه آغاز شد.
مهندس حامد خلیلی کارشناس دفتر فنی دانشگاه یاسوج در رابطه با روند طراحی تا آغاز عملیات اجرایی سردر دانشگاه یاسوج گفت: در ابتدا کارگروهی متشکل از اعضای دفتر فنی و رییس دانشگاه و برخی از اعضای هیئت علمی صاحب نظر در این حوزه تشکیل گردید.
وی ادامه داد: در طی روند طراحی سردر با مهم دانستن استفاده از الگوی معماری ایرانی اسلامی و همچنین توجه به تکنولوژی‌های سازه‌ای نو از نمادهای فرهنگی منطقه نیز استفاده شده است.
خلیلی اضافه کرد: این سردر با ارتفاع ۱۸ متر و طول ۲۸ متر در حال ساخت می باشد و در طراحی سردر دانشگاه، ورود و خروجی سواره و پیاده ساماندهی شد و استفاده از کاربندی‌ها به عنوان نمادی از معماری ایرانی- اسلامی از دیگر مشخصه‌های مورد توجه در طراحی سردر است.
کارشناس دفتر فنی دانشگاه یاسوج اظهار داشت: در طراحی محوطه پیرامونی سردر، پارکینگ ورودی ساماندهی شد و همچنین فضایی بعنوان فضای انتظار با نام نظرگاه رو به رودخانه و پارک ساحلی لحاظ شد.
وی گفت : فرم کلی سردر دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی است که در جنوب کشور منحصر به فرد و می‌تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد است.
خلیلی با اشاره به تعیین پیمانکار پروژه اذعان داشت: عملیات اجرایی در مرحله بتن ریزی فنداسیون قرار دارد که انشاءالله با اتمام این پروژه، سردر دانشگاه یاسوج بعنوان نمادی در خور شان نام دانشگاه، خودنمایی خواهد کرد.
وی در پایان گفت: محاسبات این سازه پیچیدگی خاصی دارد به نحوی که پایداری این سازه نشان دهنده وجود علم و دانش در دانشگاه می‌باشد و از طرفی فرآیند و نحوه ساخت این سازه، تکنولوژی و هویت واقعی دانشگاه را نشان می‌دهد.
بهره‌برداری از فاز اول پارک بزرگ بلادشاپور در آینده‌ای نزدیک
شهردار دهدشت از بهره‌برداری از فاز اول پارک بلاشاپور در آینده نزدیک خبر داد.
اسفندیار برخه از بهره‌بردای از فاز اول پارک بزرگ بلادشاپور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: یک از برنامه‌های مهم شهرداری به سرانجام رساندن این پارک برای رفاه حال شهروندان است.
شهردار دهدشت مساحت این پارک را بالغ بر ۱۱ هکتار واقع در ضلع شرقی ورودی بهبهان به دهدشت عنوان و تصریح کرد: فاز اول پارک بلادشاپور به مساحت تقریبی ۴ هکتار و پیشرفت کاری ۸۵ درصدی به زودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.
وی عملیات زیباسازی ورودی پارک به صورت طرح آب‌نما و نصب سیستم فواره، زیرسازی و آماده‌سازی آسفالت جاده دسترسی به پارک، اتمام عملیات کودپاشی و چمن‌کاری و نصب سیستم آبیاری فضای سبز پارک، عملیات احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی در محوطه پارک، عملیات تسطیح و آماده‌سازی احداث پارکینگ خودروها و شروع عملیات روشنائی و نصب پایه‌های روشنایی را از جمله کارهای انجام شده در فاز اول پارک بزرگ بلادشاپور عنوان کرد.
 
ساخت ۱۰۰ مسجد نیمه کاره کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ورود خیران است
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتمام عملیات اجرایی بیش از ۱۰۰ مسجد نیمه کاره در این استان نیازمند ورود خیران است.
حجت‌الاسلام حمید برازش اظهار داشت: بسیاری از مساجد در دست ساخت این استان حتی کمتر از زیر سقف کار شده که همین مسئله دلیل بسیاری از مشکلات فعلی در زمینه نیمه کاره رها شدن این مساجد است.
وی با بیان اینکه خیران مسجد ساز پروژه‌ای را مشارکت می‌کنند که تا زیر سقف کار شده باشد، عنوان کرد: خیرانی را برای اتمام مساجد نیمه تمام به استان آوردیم ولی به دلیل اینکه این مساجد کمتر از زیرسقف بودند در اتمام آن‌ها مشارکت نکردند زیرا معتقدند مردم باید تا زیر سقف مسجد را بنا کنند.
برازش با تاکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مالی مناسبی ندارند، عنوان کرد: انتظار می‌رود خیران برای اتمام عملیات اجرایی مساجد نیمه کار این استان مشارکت کنند تا شاهد تاخیر در ساخت و به تبع آن فرسایشی شدن و افزایش هزینه‌های تمام شده نباشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اقدامات لازم برای احداث دبیرستان صدرا انجام شده ولی متاسفانه زمین مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه را نداریم که برطرف شدن این مشکل نیز نیازمند چاره اندیشی توسط مسئولان استانی و ورود خیران است.
برازش با اشاره به اینکه ۸۰۰ مسجد در تمامی نقاط این استان وجود دارد، افزود: این مساجد نیازمند تجهیز به سیستم های صوتی، گرمایشی و خنک کننده بوده که باید در این زمینه نیز تدبیری اندیشیده شود.
خانه سمن‌ها در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می‌شود
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی خانه سمن‌ها در استان خبر داد.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خانه سمن‌ها در سال ۸۲ در استان تأسیس شده بود، اظهار داشت: این خانه بعد از مدتی بنا به دلایلی تعطیل شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سمن‌ها بازوی اجرایی بین دولت و مردم هستند، گفت: ضرورتی برای تشکیل خانه سازمان‌های مردم نهاد فعال (سمن‌ها) در استان احساس می‌شد.
وی بیان کرد: با کمک تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد و یکی از دستگاه‌های اجرایی به زودی خانه سمن‌ها در استان راه اندازی می‌شود.
میرمحمدی خرد جمعی را از اساسی‌ترین ویژگی‌های سمن‌ها دانست و گفت: اگر سازمان‌های مردم نهاد هم‌اندیشی بیشتری داشته باشند به شناخت بیشتری نسبت به مسائل می‌رسند.
وی هدف از تشکیل این خانه را توانمندسازی اعضای تشکل‌ها در استان عنوان کرد و افزود: مسئولان سمن‌ها می‌توانند در این مکان نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کنند.
میر محمدی با بیان اینکه خانه تشکل‌ها به محلی برای رجوع سازمان‌های مردم نهاد تبدیل می‌شود، بیان کرد: با راه‌اندازی این خانه اعضای سمن‌ها می‌توانند بر فعالیت سایر سمن‌ها نظارت کرده و پیوندی برای ارتباط با دستگاه‌های اجرایی باشد.
وی خاطرنشان کرد: امور و فعالیت‌های قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی را به سازمان‌های مردم نهاد واگذاری می‌کنیم.
میرمحمدی با بیان اینکه سمن‌ها با مشکلاتی رو به رو هستند، عنوان کرد: خانوادگی و تک نفره اداره شدن این سازمان‌ها یکی از مشکلات آن‌ها است و علت اصلی آن بیگانه بودن مردم استان با کار گروهی است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۷۰ سمن فعال در استان وجود دارد، بیان کرد: این سازمان‌های مردم نهاد در دامنه متنوعی از جمله فرهنگی، سلامت، ورزشی و... فعالیت می‌کنند.
وی گفت: امسال با تشکل‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خودکشی، عفاف و حجاب و حاشیه نشینی قرارداد منعقد می‌کنیم.
میرمحمدی از انعقاد قرارداد در حوزه سلامت و نشاط اجتماعی با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان یک تشکل غیردولتی نسبت به برگزاری المپیاد ورزشی و جنگ شادی در بین دختران دبیرستانی در سراسر استان اقدام می‌کند.
 
آب شهر باشت فردا قطع می شود
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری باشت گفت: آب این شهر فردا دوشنبه ۲۵ دی به مدت ۹ ساعت قطع خواهد شد.
یعقوب گرجی زاده افزود: آب تمام مشترکان شهر باشت به دلیل اتصال شبکه به مخزن ۲ هزار متر مکعبی در حال احداث از ساعت هفت بامداد تا ۱۶ قطع خواهد شد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری باشت گفت: این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از آبگیری در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد.
وی از مشترکان این شهر خواست ضمن پیش بینی برای ذخیره آب در صورت نیاز با شماره‌های تلفن‌های ۱۲۲ (واحد اتفاقات آبفای باشت) و اداره آبفای باشت (۳۲۶۲۲۳۲۲) تماس بگیرند.
 
 
سخت گذری و پراکندگی عامل کندی برق‌رسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پراکندگی و سخت گذر بودن عامل کندی برق‌رسانی به برخی از روستاهای این استان است.
داود راهزادی در دیدار برخی از اهالی روستای طسوج چرام گفت: برق‌رسانی به ۲۸۲ خانوار روستایی در ۲۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: ۲۶ روستا در این استان با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال از نعمت برق برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای برق‌رسانی به این روستاها حدود ۳۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و حدود ۱۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف اجرا شده شد.
راهزادی از نصب ۲۸ دستگاه ترانفسورماتور ۲۵ و ۵۰ کیلوولت آمپر برای برقدار شدن این روستاها در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی گفت: شهرستان چرام با ۱۰ روستا و بهمئی با سه روستا دارای بیشترین و کمترین روستاهای برقدار شده در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستان باشت با پنج روستا، کهگیلویه با چهار روستا و بویراحمد با چهار روستا دیگر شهرستان‌های این استان بودند که در سال گذشته از نعمت روشنایی برق برخوردار شدند.
راهزادی از برق‌دار شدن هفت روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از سیستم« فتوولتائیک یک کیلوواتی » در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: روستاهای شاه‌نشین و تیمج بهمئی، دامور و مازه کره طسوج چرام، کیمه سفلی و علیا در مارگون بویراحمد و سرتنگ لیراب دیشموک کهگیلویه از روستاهایی بودند که با این سیستم از روشنایی برق برخوردار شدند.
مرمت پل تاریخی بریم باشت نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرمت پل تاریخی بریم باشت، از آثار مربوط به دوره ساسانی نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است.
 
این اثر تاریخی در سال ۱۳۸۰ با شماره ۴۴۰۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
پل بریم به‌صورت طاق‌های کمانی به هم پیوسته ساخته شده که در روزگار کهن محل عبور، تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک منطقه بوده است.
این پل در شهرستان باشت دارای ۱۳ دهنه به طول ۸۰ متر مربع است.
این اثر تاریخی در مسیر ارتباطی خوزستان به فارس بر روی رودخانه شیو ساخته شده و تا دوره اسلامی از آن استفاده می‌شد و هم اکنون بخشی از آن مرمت و بازسازی شده است.
مسعود شفیعی با اشاره به اهمیت پل تاریخی بریم به دلیل موقعیت جغرافیایی در یکی از جاده‌های ترانزیتی جنوب کشور افزود: صیانت از پل تاریخی بریم افزون بر اهمیت تاریخی و فرهنگی به جذب ایران‌گردان و جهانگردان در این منطقه کمک می‌کند.
وی بیان کرد: هر ساله بین ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال به مرمت پل بریم اختصاص داده می‌شود اما اختصاص اعتبار انجام مرمت کلی برای بقای آن ضروری است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح مرمت هشت دهنه از بنای تاریخی پل بریم به طول ۴۰ متر در این شهرستان در سال جاری اجرا شد.
شفیعی ساخت دیوار حائل به طول ۵۰ متر، آوار بندی دهنه‌های پل و مرمت را از مهمترین اقدامات مرمتی از سال ۸۵ تاکنون برای صیانت از پل بریم ذکر کرد.
شفیعی ابراز داشت: پل پریم به دلیل آب و هوای مطلوب در سه فصل پاییز، زمستان و بهار و قرار گرفتن بر روی رودخانه نزدیکی در جاده گچساران به خوزستان هر ساله مقصد بازدید تعداد ۳۰۰ جهانگردان اروپایی مانند هلند، سوئد و آلمان است.
این مکان دیدنی در حدود هشت کیلومتری شهر باشت، جنب روستای چم بلبل و حدود ۹۰ کیلومتر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ساغر
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود بنویسی بیمارستان شهید دکتر دهراب پور یا شهدای تل زالی
رها
Iran, Islamic Republic of
شهدای تل زالی
علی
Iran, Islamic Republic of
این بیمارستان به نام شهدای دولت آباد می باشد .
مطلع واز فرزندان اهدا کنند گان زمین
Iran, Islamic Republic of
بسم رب شهدا وصدیقین
با سلام
در خصوص نامه فوق وگزارش بالا مواردی به استحضار می رسد که انشا ءالله مورد توجه قرار گیرد ورسالت مطبوعاتی رعایت گردد .
در خصوص نام گذاری بیمارستان به اطلاع می رساند که ۸هکتار زمین از طریق مردم به صورت نصفه بها واهدایئ (بند ۶قرارداد مردم وتامین اجتماعی ) عرضه شد در سال ۱۳۸۵ تامین اجتماعی درنظر داشت که زمینها را به کارمندان خود واگذار نمایند وبیمارستان را نیز در کنا ربیمارستان امام سجاد (ع)احداث نمایندند اما با اعلام این خبر خییرین نزد استاند وقت اقای حاج حسینی رفتند واعلام نمودند که اگر قرار است زمینا که به صورت نصفه بها اهدا شده بخواهند به کارمندان تامین اجتماعی واگذار نمایند الباقی زمین خود را نصف زمین را به قیمت روز پولش را پرداخت نمایند واستاندار وقت (با تشکر از ایشان )دستور داد که بیمارستان در محل زمین اهدائی ساخته شود ودر سال ۱۳۸۶ ساخت وساز شروع وبیمارستان همان زمان به نام بزگمهر نام گذاری شد که مجددا خییرین درخواست داشتند که بیمارتان به نام شهدای دولت اباد تغییر کند واین قضیه تا سال ۱۳۹۲به طول انجامید که با نفوذ سیاسی شوارای ان زمان (رئیس شورای وقت اقای ...از فامیلهای .... ) با نام شهدی جلیل پیشنهاد شد ومجددا با مخالفت ودرخواست خییرین مواجه شد وتاکنون با توجه به مراجعات مکرر اهالی دولت آباد این نامگذاری بلا تکلیف ماند ه است لذا از مسئولین درخواست به حق داریم وجای هیچ گونه قومیت گرائی وطایفه گرائی نیست وشهدای دولت اباد متعلق به همه شهدای ایران زمین می باشد . لطفا جهت روشن شدن موضوع اطلاع رسانی فرمائی با تشکر ویژه ازسایت کبنا نیوز
شهدای دولت اباد .
Iran, Islamic Republic of
هنوز نامگذاری بیمارستان تعیین نشده لطفا خبر نزنید وتنش ایجاد نکنید .
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تورا به خدا تنش بین این دوطایفه درست نکنید قرار است نام بیمارستان نام ثالثی نام گذاری کنند شما مشکل درست نکنید اگر افتاقی بیفتد شما ها در پیشگاه خدا مسئولین .
شهدای دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به مقام شهید جلیل مجددا و باز هم مجددا به اطلاع می رساند این بیمارستان هیچ گونه مصوبه قانونی و بند تصویبی در مراجع ذیربط بنام شهید جلیل ندارد.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خیلی نامردی که کامتهای مربوط به بیمارستان ۲۹۶ تختخوابی یاسوج را منتشرنمی کنید . با تشکر
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
جواب به شهدای دولت آباد

هیچ مکانی به اندازه بیمارستان شهید دکتر جلیل مصوبه قانونی ندارد البته در استان کهگیلویه و بویراحمد

آدرس مصوبات عبارتند از ؛
۱ - طرح در جلسه شورای نامگذاری مورخ ۹۱/۶/۷ و موافقت مشروط که بعد از اخذ موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران و علوم پزشکی استان در جلسه مورخ ۹۲/۲/۴ مورد تصویب نهایی قرار گرفت و مجدداً شورای اسلامی شهر یاسوج ضمن استناد به آن در بند ۷ جلسه ۱۳ مورخ ۹۲/۳/۴ اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل را مورد تصویب نهایی قرار می دهد و رئیس آن شورا طی نامه شماره ۲۲۴ تاریخ ۹۲ / ۴ / ۱۵ آنرا ابلاغ رسمی نموده است

شایان ذکر است اهالی دولت آباد آنزمان پیگیر نامگذاری ورزشگاه به اسم شهدای دولت آباد بوده اند که نامه شماره ۲۱۰ مورخ ۹۲ / ۴ / ۹ به امضای رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گواهی روشن بر این حقیقت است

۲- شورای نظرات بر نامگذاری اماکن شهرستان یاسوج ، چون طبق مفاد مادتین ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ، در مقاطع زمانی سه ماهه از تاریخ تصویب اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ مصوبه ای دال بر عدم انطباق نامگذاری مربوطه نداشته اند ، پس اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل مورد تایید شورای نظارت بر نامگذاری اماکن از مرحله شهرستانی، استانی و کشوری میباشد

۳- شورای فرهنگ عمومی استان در تاریخ های ۹۶/۵/۲۹ و ۹۶ / ۸ / ۱ با حضور اعضا ، بر نامگذاری اماکن مبنی بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل تمکین و صحه گذاشته و تصویب نموده است ؛ پس طبق ماده سوم آیین نامه نامگذاری و تبصره ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ،مرجع اصلی نظارت بر حسن اجرای ضوابط نامگذاری اماکن؛ شورای فرهنگ عمومی می باشد و شورای نظارت بر نامگذاری اماکن موظف به ابلاغ و اجرای مصوبات آن شورا هستند
شورای فرهنگ عمومی استان دو مرتبه و در دو جلسه بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل صحه گذاشته و تایید نموده است

۴- طبق بند های دوم و سوم ماده اول آیین نامه نامگذاری اماکن، اسامی باید دارای تناسب اسم و مسمی بوده و رسا، سلیس، روان و کوتاه باشد که چون شهید دکتر جلیل اولین شهید پزشک استان و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بوده پس اسم بیمارستان به نام شان با متن قانون تطبیق دارد

در نهایت نتیجه می گیریم اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل و بس نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر


در شعاع هزار متری از بیمارستان شهید دکتر جلیل ؛ از شهدای عزیز دولت آباد ، اسامی خیابان شهید دهرابپور ،خیابان شهید آیت الله محمدی ،خیابان شهید عبدالخالق محمد زاده ، دبستان دخترانه شهید علی پور ،و....... همچنین بلوار سی متری شهدای دولت آباد و ورزشگاه شهدای دولت آباد قرار دارد ، از تعصبات بی جا پرهیز شود بهتره چراکه فرآیند نامگذاری بیمارستان شهید دکتر جلیل کاملاً قانونی میباشد و هیچ تغییری صورت نمی پذیرد
حسین پور
Iran, Islamic Republic of
ابتدا نام استادیوم ۱۵هزار نفری آزادی به نام شهید فوتبالیست شهید فتاحی شده بودکه با اعتراض همین اهالی محترم دولت آباد تغییر نام داده شدو به استادیوم آزادی و ورزشگاه بزرگ را هم در همان زمان گذاشتن شهدای دولت اباد ..... در رابطه با بیمارستان هم با همین.آمدن وادعای وقف زمین ونیم بها دادن آن را داشتن.... که مستندات وقولنامه محضری وحتی سند زمین نشان داد که آقایون علاوه بر اینکه قیمت زمین را بر اساس منطقه بندی فروخته اند وحتی گران تر,ده هزار متر هم کمتر انتقال داده اند ....تغییر کاربری زمین را هم به بنیاد مسکن نداده اند.... حق السهم شهرداری که چهل درصد از فروش زمین بوده را هم نداده اند...,,,بلواری به نام معزز شهدای دولت آباد وجود دارد.... به نام هریک از شهدای آن ها مدرسه.... درمانگاه..... پایگاه بسیج.... بلوار وخیابان.... وجود دارد... دراین میان سوالی که برای اکثر مخاطبان پیش می آید که این اهالی محترم به دنبال چه هستند؟؟؟؟؟دنبال ایجاد . خود وفرزندانشان برای شغل که, مستندات آن هم موجود است..... .ی که این شهر را ماشهر کردیم.. که می توانم به جرات بگویم که الان هر قومی بیشتر از آنان زمین در آن منطقه دارند به دلیل فروش قواره های ۲۰۰متری...
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
سلام

اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل را درست و با احترام بیان فرمائید
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
جواب به شهدای دولت آباد

هیچ مکانی به اندازه بیمارستان شهید دکتر جلیل مصوبه قانونی ندارد البته در استان کهگیلویه و بویراحمد

آدرس مصوبات عبارتند از ؛
۱ - طرح در جلسه شورای نامگذاری مورخ ۹۱/۶/۷ و موافقت مشروط که بعد از اخذ موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران و علوم پزشکی استان در جلسه مورخ ۹۲/۲/۴ مورد تصویب نهایی قرار گرفت و مجدداً شورای اسلامی شهر یاسوج ضمن استناد به آن در بند ۷ جلسه ۱۳ مورخ ۹۲/۳/۴ اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل را مورد تصویب نهایی قرار می دهد و رئیس آن شورا طی نامه شماره ۲۲۴ تاریخ ۹۲ / ۴ / ۱۵ آنرا ابلاغ رسمی نموده است

شایان ذکر است اهالی دولت آباد آنزمان پیگیر نامگذاری ورزشگاه به اسم شهدای دولت آباد بوده اند که نامه شماره ۲۱۰ مورخ ۹۲ / ۴ / ۹ به امضای رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گواهی روشن بر این حقیقت است

۲- شورای نظرات بر نامگذاری اماکن شهرستان یاسوج ، چون طبق مفاد مادتین ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ، در مقاطع زمانی سه ماهه از تاریخ تصویب اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ مصوبه ای دال بر عدم انطباق نامگذاری مربوطه نداشته اند ، پس اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل مورد تایید شورای نظارت بر نامگذاری اماکن از مرحله شهرستانی، استانی و کشوری میباشد

۳- شورای فرهنگ عمومی استان در تاریخ های ۹۶/۵/۲۹ و ۹۶ / ۸ / ۱ با حضور اعضا ، بر نامگذاری اماکن مبنی بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل تمکین و صحه گذاشته و تصویب نموده است ؛ پس طبق ماده سوم آیین نامه نامگذاری و تبصره ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ،مرجع اصلی نظارت بر حسن اجرای ضوابط نامگذاری اماکن؛ شورای فرهنگ عمومی می باشد و شورای نظارت بر نامگذاری اماکن موظف به ابلاغ و اجرای مصوبات آن شورا هستند
شورای فرهنگ عمومی استان دو مرتبه و در دو جلسه بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل صحه گذاشته و تایید نموده است

۴- طبق بند های دوم و سوم ماده اول آیین نامه نامگذاری اماکن، اسامی باید دارای تناسب اسم و مسمی بوده و رسا، سلیس، روان و کوتاه باشد که چون شهید دکتر جلیل اولین شهید پزشک استان و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بوده پس اسم بیمارستان به نام شان با متن قانون تطبیق دارد

۵- کمیسیون نامگذاری اماکن شهر یاسوج در تاریخ ۹۶ / ۹ / ۵ نصب تابلوی بیمارستان شهید دکتر جلیل را مصوب نموده است در بند ۲

در نهایت نتیجه می گیریم اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل و بس نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر


در شعاع هزار متری از بیمارستان شهید دکتر جلیل ؛ از شهدای عزیز دولت آباد ، اسامی خیابان شهید دهرابپور ،خیابان شهید آیت الله محمدی ،خیابان شهید عبدالخالق محمد زاده ، دبستان دخترانه شهید علی پور ،و....... همچنین بلوار سی متری شهدای دولت آباد و ورزشگاه شهدای دولت آباد قرار دارد ، از تعصبات بی جا پرهیز شود بهتره چراکه فرآیند نامگذاری بیمارستان شهید دکتر جلیل کاملاً قانونی میباشد و هیچ تغییری صورت نمی پذیرد
دادا
Iran, Islamic Republic of
زمین بیمارستان نزدیک به ۳۰ سال گذشته، است و از منظر قانونی هیچ کسی هیچ ادعائی نمیتونه داشته باشند و مهمتر این که فقط بخشی از این زمینا مربوط به اهالی دولت میباشند بخشی از آن مربوط به اهالی تلزالی میباشد و جالبتر این که ساختمان بیمارستان درست درزمینی بنا شده که مربوط به اهالی تل زالی میباشد .حال اگه بنا بر حق باشد حق با اهالی تلزالیست که تعداد شهدای آن بیشتر از دولت اباد است و زمین بیمارستان نیز مربوط به خودشان .از طرفی شهید دهراب پور پدرش از اهالی دولت آباد میباشد و مادرش از اهالی تل زالی و نسبت خودش با جامعه و صنف پزشکی از همه بیشتر است پس بهتر بود، که به اسم شهید دهراب پور رقم میخورد اما حالا که به اسم شهید جلیل مزین شده، بهتر است بخاطر احترام شهدا هم که باشه، بنام همین شهید باشه و این قضیه تمام بشه، و روح شهدا را بیشتر از این نیازارند
صفر پور
Iran, Islamic Republic of
شایسته است که فقط بر اساس قانون عمل شود

مگر قرار بود شهدا طایفه ای باشند؟

مگر قرار است هر کسی زمینش را فروخت و از مالکیتش خارج شد، حق انتخاب اسم داشته باشد؟

عزیزان ، بر اساس آیین نامه نامگذاری اماکن ، انتخاب اسم بایستی دارای تناسب اسم و مسمی باشد به عنوان مثال؛ برای انتخاب اسم مکانی مثل حوزه علمیه ، اگر روحانی شهید باشد اولویت دارد

شهید دکتر جلیل اولین شهید پزشک استان و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بوده و این تناسب مد نظر شورای نامگذاری بوده است

شهید دکتر جلیل؛ دانشجوی ترم آخر پزشکی دانشگاه شیراز بودند و دانشنامه دکترای ایشان بر اساس قانون توسط وزیر وقت بهداشت و درمان صادر شده بعد از شهادتش و مدارک آن در بنیاد شهید موجود است

چندین مکان اعم از خیابان، مدرسه ، پایگاه بسیج، درمانگاه و.....به اسم شهید معظم عین الله دهرابپور نامگذاری شده و سایر شهدای استان هم حق دارند که یاد آنها بوسیله اسمشان بر مکانی ارج نهاده شود
علی پور
Iran, Islamic Republic of
با این حساب اسم بیمارستان شهید بهشتی چه می شود؟ میگن زمینش را مرحوم محمد حسین خان طاهری بخشیده است ، واقعآ بخشیده البته نه به شیوه فروشندگان زمین بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ که هشت هکتار فروخته اند و طبق قولنامه محضری اقرار نموده اند که بهای آنرا به قیمت منطقه ای تماما دریافت نموده اند ، یعنی قیمت منطقه ای در آنزمان حداقل بیست برابر کمتر از پولی هست که از تامین اجتماعی دریافت نموده اند ؟؟!!!!!!

در ضمن سند ثبتی نشان می دهد که حدود یک هکتار از هشت هکتار را به اسم تامین اجتماعی انتقال نداده اند؟ !!!!

راستی اسم بیمارستان امام سجاد چه می شود؟ احتمالاً باید بشود بیمارستان امام سجاد شهدای سروک یا بیمارستان شهدای سروک یا بیمارستان شهدای کارخانه قند یاسوج یا بیمارستان شهدای نجف آباد یا بیمارستان شهدای دهنو یا بیمارستان شهدای قلات یا................فقط خدا میداند !!!!!!!!!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادری که هم به نام علی پور وهم به نام صفر پور وهم به نام داد وهم وجدان بیدار کامنت گذاشته اید همه یک نفر است وکمی هم خدا را درنظر بگیرید حقایقی است اگر گفته و....ومدیریت محترم سایت کبنا هم که فقط کامنتهای را که یک نفر گذاشته انتشار میدهید این صحبت ها فقط فرافکنی است ومیخواهید حفقیقت را به سمت سوی دیگر ببرید زیاد جوشن نزن حق اهالی دولت اباد است درست میگین واقعیت وحقیقت همیشه تلخ بود کردم را با تکرار این جملات به جون هم نینداز اگر مسلمانی دقیق بنگر ونظر بده .فقط کمی خدا را نظاره گر اعمالتان قراربده .به امید خدا حق پیروز است وواقعیتها روشن می شود .
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادری که هم به نام علی پور وهم به نام صفر پور وهم به نام داد وهم وجدان بیدار کامنت گذاشته اید همه یک نفر است وکمی هم خدا را درنظر بگیرید حقایقی است اگر گفته و....ومدیریت محترم سایت کبنا هم که فقط کامنتهای را که یک نفر گذاشته انتشار میدهید این صحبت ها فقط فرافکنی است ومیخواهید حفقیقت را به سمت سوی دیگر ببرید زیاد جوشن نزن حق اهالی دولت اباد است درست میگین واقعیت وحقیقت همیشه تلخ بود کردم را با تکرار این جملات به جون هم نینداز اگر مسلمانی دقیق بنگر ونظر بده .فقط کمی خدا را نظاره گر اعمالتان قراربده .به امید خدا حق پیروز است وواقعیتها روشن می شود .باتشکر
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب . که اسم دیگران را روی خودت گذاشتی ؟. را طایفه گری کرده اند همان ها که باسیاست بازی مردم را به جون هم انداخته اند جوش نزن .
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
وجدان بیدار اولا رئیس شورای فرهنگ عمومی درتاریخ ۲۹/۰۹/۱۳۹۶نامه ای به رئیس شواری شهر نوشته که هیچ مصوبه ای وجود ندارد وربطی به ما ندارد همه این نا مه های که شما می گویید در حد پیشنهاد بوده است .
علی پور
Iran, Islamic Republic of
البته فقط خدا می داند اگر بند ۶قرارداد را مطالعه کنید که قطعا مطالعه شده با عینه می بیندید که مردم زمین را نصفه بها اهدا کرده اند حق مردم الا.. نه پیغمبر خدا به فریادمان برسد .
حق گو
Iran, Islamic Republic of
شهید دکتر جلیل؛ دانشجوی ترم آخر پزشکی دانشگاه شیراز بودند و دانشنامه دکترای ایشان بر اساس قانون توسط وزیر وقت بهداشت و درمان صادر شده بعد از شهادتش و مدارک آن در بنیاد شهید موجود است؟خدا ختم به خیر کنه اولن نه ترم اخر سال اخر درثانی از سال ۶۳تا ۷۳ دانشجوبوده ؟
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
سلام

دیروز شنیدم آقای دکتر علیرضا جلیل فرزند شهید معظم دکتر قربانعلی جلیل در تخصص جراحی کلیه در دانشگاه دولتی قبول شده است که ضمن تبریک به محضرشان ، واقعآ خوشحالم

اما روزی حاج محمد رحیم دهرابپور که از شخصیتهای سیاسی و مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند در سال ۹۲ ، شخصا از محل کارش در شورای اسلامی شهر یاسوج به دکتر علی رضا جلیل تلفن میزنه و مصوبه شورای نامگذاری و شورای شهر مبنی بر تصویب اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل را به ایشان تحویل می دهد و بدینوسیله دل فرزند شهید را شاد می نماید

اما امروز تعدادی از اهالی دولت آباد به هر شیوه ممکن سعی در مخدوش نمودن تصمیمات قانونی هستند که .

البته مادر دکتر جلیل از طایفه تیرتاجی اولاد امیر میباشد که بنده از این منظر .که عملکرد گروهی از اولاد محمد صادقی ، باعث شده که خواهرزاده شان به طور کلی از دائیهای .س شود و به جای افتخار و دلبستگی به دایی ها ، .

به هر حال همسر شهید دکتر جلیل از طایفه تیرتاجی هستند و امیرها از بزرگان تاریخ ایل بویراحمد و طایفه تیرتاجی بوده اند و هستند
$#@?
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنانیوز

بیزحمت مطالبی که برای روشنگری و جواب به بعضی ابهامات است را منتشر بفرما
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
سخنی با فروشندگان زمین بیمارستان شهید دکتر جلیل

ابتدا استادیوم ۱۵هزار نفری آزادی به نام شهید فوتبالیست شهید فتاحی شده بودکه با اعتراض اهالی محترم دولت آباد تغییر نام داده شدو به استادیوم آزادی و ورزشگاه بزرگ را هم در همان زمان گذاشتن شهدای دولت اباد ….. در رابطه با بیمارستان هم با همین آمد.ی وقف زمین ونیم بها دادن آن را داشتن…. که مستندات وقولنامه محضری وحتی سند زمین نشان داد که علاوه بر اینکه قیمت زمین را بر اساس منطقه بندی فروخته اند.,ده هزار متر هم کمتر انتقال داده اند ….تغییر کاربری زمین را هم به بنیاد مسکن نداده اند…. حق السهم شهرداری که چهل درصد از فروش زمین بوده را هم …,,,بلواری به نام معزز شهدای دولت آباد وجود دارد…. به نام هریک از شهدای آن ها مدرسه…. درمانگاه….. پایگاه بسیج…. بلوار وخیابان…. وجود دارد… دراین میان سوالی که برای اکثر مخاطبان پیش می آید که این اهالی محترم به دنبال چه هستند؟؟؟؟؟?????

چرا پایبند به مصوبات قانونی شورای نامگذاری نیستید؟

چرا به بهانه فروش نیم بهای زمین که فقط در حد یک ادعا هست و دلایل محکمه پسندی نداریید و سند ثبتی و قولنامه محضری. میباشد ،. ویژه فرزندان خود در بیمارستان هستید و نامه از آیت الله ملک حسینی نماینده معزز ولی فقیه در استان گرفته اید ؟

آیا به نظر خودتان شهدای دولت آباد از این گونه. شما راضی هستند؟
آیا به عواقب . حقوق مردم مثل قوانین استخدام و قوانین نامگذاری اماکن می اندیشید ؟

آیا از اینکه به اسم ۵ شهید معزز دولت آباد در نزدیک بیمارستان شهید دکتر جلیل ؛ اسم خیابان وجود دارد و بلوار ۳۰ متری شهدای دولت آباد و ورزشگاه شهدای دولت آباد و اسامی دیگر مثل مدرسه ، درمانگاه ، پایگاه بسیج و. …..هم وجود دارد ، ا نمی کنید ؟ واقعاً این تعصبات. ناشی از چیست ؟؟؟؟!!!!!

چرا آنزمان که در سال ۹۲ ،شورای نامگذاری اماکن بیمارستان شهید دکتر جلیل را مصوب نمود ، شما بدنبال اسم ورزشگاه برای شهدای دولت آباد بودید؟
نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
هیچ مکانی به اندازه بیمارستان شهید دکتر جلیل مصوبه قانونی ندارد البته در استان کهگیلویه و بویراحمد

آدرس مصوبات عبارتند از ؛
۱ - طرح در جلسه شورای نامگذاری مورخ ۹۱/۶/۷ و موافقت مشروط که بعد از اخذ موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران و علوم پزشکی استان در جلسه مورخ ۹۲/۲/۴ مورد تصویب نهایی قرار گرفت و مجدداً شورای اسلامی شهر یاسوج ضمن استناد به آن در بند ۷ جلسه ۱۳ مورخ ۹۲/۳/۴ اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل را مورد تصویب نهایی قرار می دهد و رئیس آن شورا طی نامه شماره ۲۲۴ تاریخ ۹۲ / ۴ / ۱۵ آنرا ابلاغ رسمی نموده است

شایان ذکر است اهالی دولت آباد آنزمان پیگیر نامگذاری ورزشگاه به اسم شهدای دولت آباد بوده اند که نامه شماره ۲۱۰ مورخ ۹۲ / ۴ / ۹ به امضای رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج گواهی روشن بر این حقیقت است

۲- شورای نظرات بر نامگذاری اماکن شهرستان یاسوج ، چون طبق مفاد مادتین ۸، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ، در مقاطع زمانی سه ماهه از تاریخ تصویب اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل؛ مصوبه ای دال بر عدم انطباق نامگذاری مربوطه نداشته اند ، پس اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل مورد تایید شورای نظارت بر نامگذاری اماکن از مرحله شهرستانی، استانی و کشوری میباشد

۳- شورای فرهنگ عمومی استان در تاریخ های ۹۶/۵/۲۹ و ۹۶ / ۸ / ۱ با حضور اعضا ، بر نامگذاری اماکن مبنی بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل تمکین و صحه گذاشته و تصویب نموده است ؛ پس طبق ماده سوم آیین نامه نامگذاری و تبصره ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی آیین نامه نظارت بر نامگذاری اماکن ،مرجع اصلی نظارت بر حسن اجرای ضوابط نامگذاری اماکن؛ شورای فرهنگ عمومی می باشد و شورای نظارت بر نامگذاری اماکن موظف به ابلاغ و اجرای مصوبات آن شورا هستند
شورای فرهنگ عمومی استان دو مرتبه و در دو جلسه بر اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل صحه گذاشته و تایید نموده است

۴- طبق بند های دوم و سوم ماده اول آیین نامه نامگذاری اماکن، اسامی باید دارای تناسب اسم و مسمی بوده و رسا، سلیس، روان و کوتاه باشد که چون شهید دکتر جلیل اولین شهید پزشک استان و کارمند دانشگاه علوم پزشکی بوده پس اسم بیمارستان به نام شان با متن قانون تطبیق دارد

۵ - کمیسیون نامگذاری اماکن شورای اسلامی شهر یاسوج در بند ۲ صورتجلسه مورخ ۹۶/۹/۵ مصوب نمود که تابلوی بیمارستان شهید دکتر جلیل نصب گردد

۶ - مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد طی نامه شماره ۳۱۳۷۹ مورخ ۹۶/۱۰/۱۲ ؛ به طور رسمی به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان خواهان نصب تابلوی بیمارستان شهید دکتر جلیل شده اند

در نهایت نتیجه می گیریم اسم بیمارستان شهید دکتر جلیل و بس ؛ نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر


در شعاع هزار متری از بیمارستان شهید دکتر جلیل ؛ از شهدای عزیز دولت آباد ، اسامی خیابان شهید دهرابپور ،خیابان شهید آیت الله محمدی ،خیابان شهید عبدالخالق محمد زاده ، دبستان دخترانه شهید علی پور ،و....... همچنین بلوار سی متری شهدای دولت آباد و ورزشگاه شهدای دولت آباد قرار دارد ، از تعصبات بی جا پرهیز شود بهتره چراکه فرآیند نامگذاری بیمارستان شهید دکتر جلیل کاملاً قانونی میباشد و هیچ تغییری صورت نمی پذیرد
Iran, Islamic Republic of
با سلام از كي سونوگرافي بعنوان كوچكترين خدمت درماني محاسبه شده است؟
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1