تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۰۷۵۲۸

۲۰۲ نماینده به سران قوا نامه‌ نوشتند؛ مشکلات معیشتی مردم باید برطرف شود

۰
کبنا ؛
۲۰۲ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به روسای سه قوه خواستار بکارگیری توان قوا برای حراست از نظام و ارزش‌های آن، مقابله با توطئه‌های دشمنان و سازماندهی امور و اصلاح ساختار و ایجاد شرایط مناسب برای رفع مشکلات معیشتی مردم به ویژه اشتغال شدند.


 در نامه نمایندگان خطاب به حسن روحانی، آملی لاریجانی و علی لاریجانی که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است:

«اگر مسئولین ضعف‌ها را برطرف کنند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»

مقام معظم رهبری

با سلام و احترام و تشکر از زحمات جنابعالی و با عنایت به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۹۶، نکات ذیل برای یادآوری و اقدام لازم تقدیم می‌گردد:

در حوادث روزهای اخیر شاهد حرکت عظیم و پرشور و به موقع و منسجم مردم در پاسخ به آتش‌بازی و شیطنت‌ها و حرکات تخریب‌گرانه عده‌ای اندک بودیم.

اینکه عده‌ای از حقی محروم بمانند و در جایی جمع شوند و اعتراض کنند و حقوق از دست رفته خود را از مسئولین نظام مطالبه نمایند، نشان از اعتماد و اعتقاد آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و باید بین مطالبات صادقانه و بر حق مردم و حرکات فرصت‌طلبانه و معاندانه گروهی محدود تفکیک قائل شد. مصداق این سخن، اینکه شاهد بودیم کسانی که پنج‌شنبه و جمعه در اجتماع «نه به گرانی» شرکت کردند، بعد از پی بردن به اهداف سودجویانه عده‌ای فرصت‌طلب به خیل مردم در نهم دی پیوستند، از تحلیل وقایع روزهای اخیر و حوادث گذشته، به راحتی می‌توان اعتقاد مردم به نظام و پیروی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را دریافت، این ملت بزرگ حجت را همیشه بر ما تمام کرده‌اند و در تمام فراز و فرودهای انقلاب حماسه آفریدند و ثابت کردند تا این مردم را داریم دغدغه معاندان خارج از کشور، توطئه پی در پی جهانخواران به ویژه آمریکا و هم‌پیمانانش راه به جایی نخواهد برد، براستی وقتی این مردم با اعتماد و پیروی از رهبری پشتیبان قوای سه‌گانه و نهادهای نظام باشند، چرا باید نگران بازیگری‌های افرادی مانند ترامپ و تصمیمات شتابزده و مرعوبانه و ضد مردمی او بود، در طول چهل سال گذشته چه عاملی این انقلاب را حفظ و حراست نموده است، آیا پشتوانه‌ای به جز راه امام، رهنمودهای رهبری و اعتقادات دینی و ایستادگی این ملت بزرگ بوده است؟

باید اذعان داشت امنیت، اقتدار و سربلندی مردم ایران مرهون رهنمودهای مدبرانه رهبری انقلاب و ایثارگری و حضور آگاهانه ملت بزرگ ایران در کنار همبستگی همه گروه‌ها در کشور بوده است و ضعف پیش آمده نتیجه دور شدن از صراط مستقیم انقلاب اسلامی و طریق نورانی امام خمینی (ره) و غفلت از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب بوده است.

دقت در سخنان رهبری برای هر یک از ما وظیفه‌ای را مشخص می‌کند، ایشان وظیفه دستگاه‌های امنیتی را تبیین نمودند و مسئولان را به خاطر عقب بودن از مشکلات و تاکید بر رفع سریع آن مورد خطاب قرار دادند اما نکته کلیدی و اساسی بیانات رهبر انقلاب که مخاطب آن همه مسئولان نظام هستند و باید پاسخی مناسب و در خور شان داده شود، این جمله است که در روزهای گذشته از طرف اشخاص و جناح‌ها در روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحلیل‌هایی صورت گرفت که یک نقطه مشترک صحیح داشت و آن اینکه باید بین مطالبات صادقانه و بحث مردم و اقدامات وحشیانه و تخریب‌گر یک گروه تفکیک قائل شد و مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری کرد.

با توجه به مطالبه رهبری از مسئولان به نکات مهم بیانات ایشان اشاره می‌گردد:
۱ـ تاکید بر اینکه مردم همیشه در صحنه بوده‌اند و در صراط مستقیم انقلاب حرکت نموده‌اند و در لحظه‌های حساس به موقع وارد صحنه شده و غائله را ختم کرده‌اند.
۲ـ دشمنی آمریکا و انگلیس و عوامل آنها در منطقه و تفکر شکست از جمهوری اسلامی ایران از داخل بر کسی پوشیده نیست.
۳ـ مبارزه ملت ایران از طریق «نبرد ملت با ضد ملت»، «ایران با ضد ایران» و نبرد «اسلام با ضد اسلام» که همزمان با ابعاد دیگر زندگی از قبیل پیشرفت‌های علمی و تامین امنیت و آرامش از آنها غفلت نشده است.
۴ـ تمام دشمنی‌های آمریکا به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی است و توطئه‌های دشمن در طول ۴۰ سال گذشته، دشمنی با انقلاب اسلامی بوده که همیشه دفع شده است.
۵ـ تشکر از مردم که فرمودند، نه یک بار بلکه هزار بار از این مردم، تشکر می‌کنم. ملت ایران حقیقتا ملتی رشید، وفادار با همت، زمان شناس و لحظه‌شناس، بصیرت و انگیزه خود را به اوج رساند.
۶ـ اعتراض‌ها و درخواست‌های مردم همواره بوده و هست، در همین یک سال اخیر برخی از مردم در شهرها و یا در مقابل مجلس به دلیل مشکلات صندوق‌ها و موسسات مالی اجتماعاتی داشته‌اند که هیچ کس با آنها معارضه و مخالفتی ندارد، باید حرف مردم شنیده شود و به خواسته‌های آنها رسیدگی شود و در حد وسع و توان پاسخ داده شود.
۷ـ دخالت معاندان و دشمنان در مسائل اخیر تحلیل نیست، بلکه بر مبنای اطلاعات و اسناد و اخبار بیان شده است، اما این نباید موجب شود از ضعف‌ها و مشکلات خودمان غافل شویم.
۸ـ دشمنان مگس گونه ‌روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف‌ها می‌نشینند، پس اجازه ندهید زخم ایجاد شود و اگر ایجاد شد، سریع آن را مداوا کنید، زیرا اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، فضاسازی و تبلیغات سوء بیگانگان اثر نمی‌کند و آمریکا هم نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.
۹ـ دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات و مسائل آنها مهم‌ترین وظیفه همه مسئولان است، قشرهایی از مردم به «ویژه طبقات ضعیف» تحت فشار هستند و باید همت همه مسئولان صرف حل مشکلات شود.
۱۰ـ شناخت دقیق مشکلات جامعه تمرکز بر حل اساسی و تقسیم کار برای رفع آنها اساسی‌ترین اولویت در شرایط کنونی کشور است.
۱۱ـ همه بدانند که مشکل حل نشدنی و گره باز نشدنی در کشور نداریم اما باید در این زمینه آماده‌تر بود و پا به رکاب‌تر و بیشتر و دقیق‌تر کار و تلاش کنیم.
۱۲ـ وحدت و همدلی در این شرایط که دشمن لجوج تهدید می‌کند و درصدد ایجاد مشکلات است، مسئولان و مجموعه‌های سیاسی باید هم‌افزایی داشته و از تضعیف یکدیگر خودداری کنند.
۱۳ـ تمرکز مسئولان بخصوص مسئولین اجرایی کشور بر مسائل کلیدی به ویژه اشتغال و تولید و حل مشکل واردات ضروری است.
۱۴ـ بیکاری منشاء بسیاری از مفاسد است، باید با رونق تولید، آن را حل کرد، البته پول پاشیدن بی‌برنامه و حساب و کتاب مشکلی را حل نمی‌کند.
۱۵ـ می‌توان گفت:
همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد، رهبر معظم انقلاب با توجه به تلاش مسئولین و پشتیبانی از آنان تکالیف بزرگی را بر دوش‌شان نهادند و حتی خود را در این تکالیف شریک نمودند و درخواست ایشان از مسئولین حفظ و حراست از دستاوردهای نظام، با اهرم دشمن‌شناسی، آگاهی از توطئه‌های دشمن و هم‌افزایی، وحدت ملی و تلاش بی‌امان برای تولید و اشتغال و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.
جان کلام این است که، سخن برخاسته از دل رهبر انقلاب با مردم شریف قم، سرشار از مطالب ارزنده‌ای است که باید آنها را با گوش جان شنید و عمیق و دقیق، تحلیل و بررسی کرد، هر یک از محورها و مخاطب‌های آن را شناخت و آنچه مربوط به هر یک از قوای سه‌گانه است را احصاء نمود و در اسرع وقت با جدیت و تشکیل کمیته‌های گوناگون و ستادهای مشترک، موضوع را تبیین نموده و در راستای اصلاح ضعف‌ها اقدام کرد.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی خود، از روسای قوای سه‌گانه درخواست می‌نماییم، تمام توان خود را برای حراست از نظام و ارزش‌های آن، مقابله با توطئه‌های دشمنان و سازماندهی امور و اصلاح ساختار و ایجاد شرایط مناسب برای رفع مشکلات معیشتی مردم به ویژه اشتغال از طریق تولید و نیز مبارزه با بی‌عدالتی و فساد بکار گیرند.

نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1