تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۰۷۴۹۶

«نوروزی» بودجه ۹۷ کهگیلویه و بویراحمد را چگونه توزیع می‌کند؟

۹
۰
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳ درصد پروژه‌های نیمه تمام کشور در این استان قرار دارد.
حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در زمینه اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای توجه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد شد که این ماحصل تعامل تیم دولت در استان با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و فضای خوب تعاملی موجود است، اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ تبلور وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور در حوزه‌های اشتغال، حرکت به سوی کاهش فقر مطلق و اجرای عدالت اجتماعی و حضور بخش خصوصی در اقتصاد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد منابع عمومی بودجه دولت در این لایحه را ۳۶۸ هزار میلیارد تومان دانست و گفت: این بودجه از سه محل درآمدها با ۱۹۳ هزار میلیارد تومان، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و ۶۸ هزار میلیارد از محل واگذاری دارایی‌ها و فروش اوراق و اسناد خزانه تامین می‌شود.
وی به هزینه‌کرد منابع عمومی بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: ۲۷۶ هزار میلیارد تومان از بودجه امسال صرف اعتبارات هزینه‌ای می‌شود، ۶۰ هزار میلیارد تومان صرف تملک دارایی و سرمایه‌ای و ۳۱ هزار میلیارد تومان هم به سود و بهره اوراق اختصاص داده می‌شود.
این مسوول با اشاره به اینکه بیشترین بودجه عمومی دولت صرف اعتبارات هزینه‌ای و پرداخت حقوق کارکنان دولت می‌شود، گفت: توقعات از دولت باید در حد توان باشد.
نوروزی تصریح کرد: دولت در سال ۹۷ قرار است در موضوع هدفمندی یارانه‌ها تجدید نظر کند که با اجرای این طرح حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان از منابع دولت آزاد خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رویکرد دولت در سال جاری برداشت از صندوق توسعه ملی برای برخی مصارف عمرانی خاص است که از این محل ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: این مبلغ قرار است به طرح‌های آبیاری تحت فشار برای ایجاد اشتغال بخش کشاورزی، آبرسانی به روستاها، تقویت بنیه دفاعی کشور، توسعه سواحل مکرون، ساماندهی حمل و نقل عمومی ، مقابله با ریزگردها، بافت فرسوده، محیط‌زیست، تصویه بدهی پاداش پایان خدمت کارکنان آموزش و پرورش و ایجاد اشتغال اختصاص داده شود.
نوروزی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد بودجه استانی سال ۹۷ قرار است مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها توزیع شود که این یکی از ویژگی‌های بودجه سال آینده است و توجه به برنامه ششم توسعه، رویکرد ایجاد اشتغال، اجرای عدالت اجتماعی و حرکت به سمت کاهش فقر مطلق و افزایش اعتبارات استان‌ها از دیگر ویژگی بودجه آینده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش ردیف متفرقه بودجه از ۳۳۷ به ۱۳۸ ردیف افزود: از دیگر رویکرد بودجه سال آینده افزایش شفافیت در آن است.
وی در ادامه به وضعیت اعتبارات قانون استفاده متوازن اشاره کرد و گفت: مبلغ در نظر گرفته شده از محل این قانون برای استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸۱ میلیارد تومان است که ۲۹ درصد آن تخصیص یافته است.
این مسؤول در پایان پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان را ۱۸۰۰ پروژه دانست و تصریح کرد: در کل کشور ۷۱ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی وجود دارد که ۳ درصد پروژه‌های نیمه تمام سطح کشور در کهگیلویه و بویراحمد است.
 
۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد از ابلاغ حدود ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در ۱۰ روز آینده در شورای برنامه‌ریزی استان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات عمرانی استان از منابع مختلف در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۶ از حدود ۳۷۰ میلیارد تومان به حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسید، افزود: در سال ۹۶ حدود ۴۴۳ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۲۷۳ میلیارد تومان در قالب ماده ۱۸۰ به استان ابلاغ شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال در مجموع حدود ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است، گفت: ظرف ۱۰ روز آینده شورای برنامه‌ریزی استان تشکیل شده و این اعتبارات بین فصل‌های مختلف توزیع می‌شود.
نوروزی بیان کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان سال گذشته ۱۴۹ میلیارد تومان بود که امسال به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این اعتبار در قالب حقوق و مزایا و سایر اعتبارات هزینه‌ای در شورای برنامه‌ریزی توزیع دستگاه-برنامه می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه بازسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را به عنوان یکی از موضوعات خاص راهبردی در دستور کار دارد، گفت: از محل منابع عمومی بودجه و تسهیلاتی که به عاملیت بنیاد مسکن فراهم شد۱۵۰ میلیارد تومان اعم از تسهیلات، اعتبارات و بخشی هم کمک بلاعوض برای بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان مصوب شد.
اعتبارات ملی متوازن کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ نشد
حسن نوروزی در ادامه می‌گوید از محل اعتبارات استانی و ارتقا شاخص‌ها را ۲۴۲ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: تاکنون ۳۹٫۷ درصد از این اعتبار تخصیص یافته و به دستگاه‌ها هم ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبارات نفت ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که ۴۶٫۷ درصد این اعتبار ابلاغ شده و عمدتا در قالب بند(ز) است.

وی عنوان کرد: اعتبارات متوازن استان ۱۷۹ میلیارد تومان است که ۲۹٫۴ درصد این اعتبار ابلاغ شده و در قالب بند(و) تبصره ۱۶ بوده است.

این مسؤول تصریح کرد: اعتبارات ملی متوازن استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۵٫۲ میلیارد تومان است که تاکنون در این ردیف تخصیصی به استان ابلاغ نشده است.

نوروزی اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده را ۲۰٫۷ میلیارد تومان دانست و افزود: ۲۰ درصد این مبلغ معادل ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب نقدینگی به خزانه واریز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات ۱۴ پروژه ملی استانی را ۱۴۵ میلیارد تومان دانست و افزود: ۵۲ درصد این اعتبار معادل ۷۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اعتبار ۴٫۱ میلیارد تومانی استان از محل جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان این مبلغ به صورت نقدی تخصیص یافته است.

این مسؤول تصریح کرد: اعتبارات پروژه‌‍‌های ملی استان ۲۷۹ میلیارد تومان است که ۱۷۴ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

نوروزی با اشاره به تخصیص ۲۹٫۳ درصد اعتبارات توازن در خصوص مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال‌های ۹۵ و ماقبل آن گفت: ۷٫۹ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی است که ۵۰ درصد این مبلغ معادل ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تامین شده است و مابقی مطالبات این افراد تا پایان سال جاری تأمین خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شرا
Iran, Islamic Republic of
کاش به اندازه یک جو انصاف وعدالت ودر نظر گرفتن رضایت خداوند در تقصیم بودجه استان در وجود مسئولیت توزیع اعتبارات بود . از ایت ا......ملک حسینی انتظار است امسال در این بخش ورود پیدا کنند چون سالهای گذشته شهرستان بویراحمد را ۱۵ درصد اعتبار هم براش در نظر نگرفتند
تيرتاجى
Iran, Islamic Republic of
بنازم ککاى مدیرم که هم باکلاسه و هم با انصافه
روزبه
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم توزیع عادلانه صورت گیرد تا مشکلات همه شهرها برطرف شود
عاقبت
Iran, Islamic Republic of
یکی از عوامل بی عدالتی در استان ج.ی بوده و خواهد بود مگر اینکه جناب استاندار از . به عمل اقدام بفرمایند ! که .!!!!!!!!!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۷۰درصد به گچساران و باشت
۲۰ درصد هم باقی استان
۱۰ درصد هم برگشت و. و...
اگاه
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم انان که واقعیت را نمیخواهند ببینند
Iran, Islamic Republic of
اقای نا اگاه که دفاع کور کورانه می کنید بر و ارقام وامار اعتبارات سالهای گذشته استان را بگیر وبخوان بعد شرافتی قضاوت کن این عین واقیعت است
Iran, Islamic Republic of
۸۰درصد گچساران ۱۰درصد بویراحمد ۱۰درصد هم کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
در این ۵ سال گذشته توزیع اعتبارات در استان غیر از شهرستان گچساران به بقیه شهرستانهای استان. مطلق کردند از استاندار جدید می خواهیم جلوی.اقایان را بگیرند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1