تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۳۰۷۴۹۱

۱۲ هزار کارگر ساختمانی بیمه تأمین اجتماعی هستند / ارائه تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران

۱
۰
کبنا ؛خبرهای سازمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد
۱۲ هزار کارگر ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد بیمهٔ تأمین اجتماعی هستند
در حال حال حاضر ۱۲ هزار کارگر ساختمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از خدمات و حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی بهره مند هستند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای گسترش پوشش بیمه ای و حمایت از تولید و اشتغال و اقشار کم درآمد، کارگران ساختمانی را با حداقل نرخ بیمه ای تحت پوشش خدمات و حمایت‌های خود قرار می‌دهد.

عباس نورمحمدی اظهار داشت: مشاغل ساختمانی از خطرناک‌ترین شغل‌ها به حساب می‌آیند و کارگران ساختمانی بیش از سایر مشاغل در معرض انواع حوادث و آسیب‌ها قرار دارند و لذا بیمهٔ آنان به ویژه در حوضهٔ حوادث ناشی از کار امری ضروری برای آن‌ها به شمار می‌رود.
وی افزود: قانون بیمهٔ اجتماعی کارگران ساختمانی کلیه شاغلان در کارهای ساختمانی شامل بتن ساز و بتن ریز، بنای سفت کار، گچ کار، سنگ کار، قالب بند، لوله کش، برق کار، عایق کار و نقاش ساختمان را مشمول بیمهٔ تأمین اجتماعی می‌داند و مشمولان آن پی توانند از مزایایی چون مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان، هزینه‌های مربوط به حوادث و بیماری‌ها، غرامت دستمزد ایام بیماری و.... برخوردار شوند.
نورمحمدی گفت: از آن جا که شاغلان این بخش همواره در معرض حادثه و آسیب‌های ناشی از کار قرار دارند و از طرفی معمولاً افرادی با درآمد پایین به حساب می‌آیند در قانون بیمهٔ کارگران ساختمانی تمهیدات و تسهیلات خوبی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. از جمله این که حق بیمهٔ پرداختی آنان پایین‌ترین نرخ و شامل هفت درصد دستمزد ماهانه است.
این افراد می‌توانند با دریافت کارت مهارت‌های فنی در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی از سازمان فنی و حرفه ای و ارائهٔ آن به همراه سایر مدارک لازم شامل تصویر شناسنامه خود و افراد تحت تکفل و تکمیل فرم ثبت نام در شعب تأمین اجتماعی و پرداخت ماهانه هفت درصد حق بیمه، اقدام به ثبت نام کنند و از پوشش بیمه ای برخوردار شوند.

افزایش همکاری بانک رفاه و سازمان تأمین اجتماعی به کاهش مشکلات بازشستگان کمک می‌کند
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش تعامل وهمکاری میان سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه کارگران به کاهش مشکلات اقتصادی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کمک می‌کند.
عباس نورمحمدی در دیدار با سرپرست جدید بانک رفاه کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد، همراهی و همدلی مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه را در شرایط گوناگون ارزشمند دانست و ارائه خدمات بهتر و سریع تر به بیمه شدگان و مستمری بگیران را از مهم‌ترین اثرات این همدلی و همکاری بیان کرد.
وی بانک رفاه را جزئی از خانواده سازمان تأمین اجتماعی دانست و افزود: هدف هر دو مجموعه، خدمت به بیمه شدگان و مستمری بگیران و رسیدن به اهداف عالیه سازمان تأمین اجتماعی در راستای حمایت از تولید و رشد اقتصادی کشور است و باید همه تلاش خود را در این راستا به کار بگیریم.
وی گفت: چنانچه در حوزه بانک رفاه منابع بیشتری جذب شود، باعث ارتقا و پیشرفت سازمان و امکان ارائه خدمات مطلوب تر به شرکای سازمان خواهد شد.
نورمحمدی با تاکید بر حمایت سازمان تأمین اجتماعی از بانک رفاه کارگران اظهار امیدواری کرد با ارائه تسهیلات بیشتر به بیمه شدگان به ویزه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، بخشی از مشکلات اقتصادی آنان رفع شود.
در این دیدار خدابخش فروزان سرپرست جدید بانک رفاه کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رضایت مشتریان بانک رفاه به ویژه بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی را از وظایف اولیه کارکنان این بانک دانست و افزود: امیدواریم با اتخاذ تدابیر جدید بتوانیم خدمات خود را به شرکای سازمان تأمین اجتماعی افزایش دهیم.
در این دیدار، گسترش تعامل و همکاری میان بانک رفاه و اداره کل تأمین اجتماعی استان در زمینه پرداخت حقوق و تسهیلات بانکی به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان مورد تاکید قرار گرفت.

روابط عمومی‌ها از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان خدمات استفاده کنند
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روابط عمومی‌ها باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی به موقع و بیان خدمات و حمایت‌های متنوع سازمان استفاده کنند.
به نقل از روابط عمومی تأمین اجتماعی استان عباس نورمحمدی در نشست کارشناسان روابط عمومی بیمه‌ای و درمان تأمین اجتماعی استان و کارشناسان روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و اداره کل تأمین اجتماعی اصفهان اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید از یک طرف فعالیت‌ها و خدمات سازمان را به اطلاع مردم برسانند و از طرف دیگر دیدگاه‌ها و انتظارات مردم را به مدیران سازمان انعکاس دهند.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی خدمات متنوع و گسترده‌ای را به بیمه شدگان ارائه می‌کند که بعضاً در نظام‌های تأمین اجتماعی دنیا کم نظیر است و لذا ضرورت دارد این خدمات به آگاهی مردم برسد تا هم بیمه شدگان و شرکای اجتماعی نگرش مثبتی نسبت به سازمان داشته باشند و هم کسانی که خارج از این چتر حمایتی هستند، ترغیب شوند که خودشان را در ردیف بیمه شدگان سازمان قرار دهند.
نورمحمدی گفت: ما در سازمانی کار می‌کنیم که بیمه شده به عنوان مشتری نقش اصلی را دارد و لذا باید ارزش‌ها و مزایای بیمه تأمین اجتماعی را به درستی بیان کنیم این‌ها از وظایف روابط عمومی است و لازمه این کار هم از یک طرف، دانش، مهارت و داشتن اطلاعات دقیق و موثق و از طرف دیگر، مجهز شدن به ابزارهای جدید و پیشرفته ارتباطی و استفاده کامل و بموقع از ظرفیت رسانه‌هاست.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هر یک از ما با هر ابزاری که در اختیار داریم، چه ابزار تصمیم‌گیری باشد یا ابزار ارتباطی و یا فکر، ایده و مهارت، لازم است حداکثر توان خود را در جهت پویایی، رشد و پیشرفت سازمان به کار بگیریم و به بالندگی و خوشنامی آن کمک کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر اقای نورمحمدی مرد پرتلاش استان خسته نباشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1